Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb een spinnenfobie, das net een beetje erger dan bang zijn voor, als ik een spin zie moet ik me echt inhouden, anders ga ik gillen. m'n vader wil dat ik naar een psycholoog ga, maar dat wil ik niet. dus niet bang voor, maar fobie
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() een spin heeft heel mooi gedrag vooral de vogelspinnen, graven, wooncoconnen maken noem het maar op. ik heb sinds mijn 13 als hobbie vogelspinnen houden simpel en alleen omdat ze prachtig zijn met alle kleuren die ze kunnen hebben en het gedrag. voor mensen die bang zijn voor spinnen, probeer ze eens te vergelijken met een konijn! een spin heeft haren, konijn ook. een spin kan bijten, konijn ook. een konijn heeft zo'n lieve oogjes, spin ook (8 zelfs). een spin is snel, konijn ook. ga zo nog maar ff door..... al met al niks om bang voor te zijn. maja een fobie overwin je niet zo makkelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ben er niet dol op, het huisdier wat we hebben is niet van mij maar van m'n zus..... anyway, er is gewoon iets aan spinnen waar ik niet tegen kan..... ik denk gewoon de manier hoe ze lopen en waar je ze altijd tegen komt een ietwat angstig gevoel geeft bij me..... en bovendien..... sinds ik een aantal weken geleden op de kamping wakker werd terwijl er een spin bovenop m'n gezicht zat, heb ik nog een grotere hekel aan ze gekregen!! Mjah, ik zal het niet snel kunnen snappen...... ik denk niet dat ik het ooit zal kunnen begrijpen....... spinne, brrrrrrrr ![]()
||
![]() |
Citaat:
ze zijn niet groter dan een forse kruisspin ![]() ok giftig zijn ze wel redelijk (5% sterft aan een beet en dan gaat het veelal om ouderen en kinderen met een lagere weerstand) trouwens ik heb gehoord dat ze in belgie al staan beschreven als inheemse soort en dat dat in nederland ook nog wel kan komen, leuk idee he ![]() dat van dat het een inheemse soort is weet ik niet of dat echt zo is maar ik heb het eens gehoord he! en trouwens je treft net zo makkelijk een kruisspin in je schoen hoor dat maakt niet uit wat voor soort het is
|
![]() |
Maar toch, ik weet niet wat het bange gevoel geeft als ik een spin zie. Ik heb ook een fobie voor spinnen. Als ik een spin zie, moet mijn moeders mijn kleding eerst helemaal afspeuren voor ze een spin zie. Ik kijk ook heel vaak, als ik op een stoel zit, achterom. Enkel om te kijken of er misschien een spin zit. Hooispinnen vind ik toch de engste. (Ik krijg nu alweer de bibbers). Die met zo'n heel klein bolletje in het midden en dan van die lange poten
![]() ![]() Tja, misschien als ik ouder word, dat ik wat angst kwijt raak?!! Wie weet... ![]()
||
Citaat:
das nie mis.. IK schrik me ook altijd kapot als ik zo'n beest zie, maar dat is omdat ze altijd zo onverwacht te voorschijn komen. Dan pak ik meestal de krant, of de electrische vliegenmepper; en dan is het byebye spidey ![]()
|
Verwijderd
|
d'r is toch pas ook op psygologie een topic geweest over arachnafobia?
Maar ik ben idd wel bang voor spinnen, k weet niet waarom, ik vind ze vies. Kleintjes maak ik zelf altijd dood, maar as ze groter worden als zo'n 1,5 cm (inclusief poten ![]() Alleen nou zijn mn ouders uit elkaar, en ik weet niet of mn moeder het zo leuk vind om de spinnen bij mij weg te halen ![]() Maarja, ik zie wel wa ik doe als ik een grote spin tegenkom. Die electrische vliegenmepper is wel een leuk idee, scimmia ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgens mij heeft mn broertje em toen zitten kijken, en ik ben maar naa boven gegaan omdat ik al die spinnen te eng vond om naar te kijken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Denk nu niet dat ik zelf wel gezellig spinnen ga aaien, k? REIE
||
Citaat:
REIE
||
![]() |
Ik respecteer al het leven, zo ook de spinnen. Mijn zusje is er bang voor, en dan zet ik ze altijd weer buiten.
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat was nie lief hoe jij dat lieve spinnetje die op mijn arm liep zomaar plette ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
lijkt wel of wij een spinnennest in ons huis hebben...serieus..overal kom ik van die viezi dikke zwarte spinnen met haren tegen. en van die lange poten
Me pa zegt gewoon weg zzuigen met de stofzuiger...ik durf die beesten echt niet weg te zuigen, straks eten ze me nog op!!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
vreemde angsten moon | 141 | 16-09-2008 18:19 | |
Psychologie |
Angst en fobie .. ? Verwijderd | 28 | 31-05-2005 08:20 | |
De Kantine |
Wat voor fobieën hebben jullie allemaal olijke otter | 112 | 14-12-2004 16:56 | |
Psychologie |
Angsten murwari | 14 | 13-09-2003 00:03 | |
Lifestyle |
angst gevaar | 1 | 05-07-2002 01:37 | |
De Kantine |
Waar was je laatst bang voor? Frida | 46 | 08-05-2002 20:25 |