Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 22:00
Judsy
Judsy is offline
--------->Spinnen...

Ik ben als de dood voor spinnen....
Wie is dit nog meer???
Oud 16-08-2002, 08:43
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
naja, angst niet echt.... ik verafschuw ze enkel....

telkens als ik een spin zie, moet ik zo'n beest gewoon vermoorden!!!

tot grote ergernis van een vriend van me, want die is dol op spinnen....

Nu vraag ik me af: hoe kan iemand dol zijn op spinnen??
Oud 16-08-2002, 09:38
Judsy
Judsy is offline
Diegene is dan in zijn vorig leven een spin geweest??!!
Oud 16-08-2002, 10:05
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Judsy schreef:
Diegene is dan in zijn vorig leven een spin geweest??!!
hahaha, zou kunnen

Hij noemt zichzelf ook op internet White Spider......

Anyway, ik heb hem 1 keer echt zwaar pissed off gekregen toen ik voor z'n neus een spin in twee stukken knipte
Oud 16-08-2002, 10:30
Judsy
Judsy is offline
Oo. pas maar op, dat is zeker te weten een spinnen liefhebber..
I'm running away
Oud 16-08-2002, 12:12
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb een spinnenfobie, das net een beetje erger dan bang zijn voor, als ik een spin zie moet ik me echt inhouden, anders ga ik gillen. m'n vader wil dat ik naar een psycholoog ga, maar dat wil ik niet. dus niet bang voor, maar fobie
Oud 16-08-2002, 16:49
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:
hoe kan iemand dol zijn op spinnen??
heel makkelijk, waarom ben jij gek op jou huisdier ??(als je die hebt )

een spin heeft heel mooi gedrag vooral de vogelspinnen, graven, wooncoconnen maken noem het maar op.
ik heb sinds mijn 13 als hobbie vogelspinnen houden simpel en alleen omdat ze prachtig zijn met alle kleuren die ze kunnen hebben en het gedrag.

voor mensen die bang zijn voor spinnen,

probeer ze eens te vergelijken met een konijn!

een spin heeft haren, konijn ook.
een spin kan bijten, konijn ook.
een konijn heeft zo'n lieve oogjes, spin ook (8 zelfs).
een spin is snel, konijn ook.

ga zo nog maar ff door.....
al met al niks om bang voor te zijn.

maja een fobie overwin je niet zo makkelijk.
Oud 16-08-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
poecilotheria schreef:

Ja, kan wel zijn, maar een konijn zit meestal in z'n hokje, terwijl een spin 's nachts terwijl je slaapt over je heen kan gaan kruipen en dat wil ik toch echt niet.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 21:03
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
voor kleintjes bennik niet bang ofzow. *maar heeft een verhaal gehoord over spinnen (zwarte weduwes?) die in je schoenen gaan zitten en als je er dan instapt * rilllll...
Oud 17-08-2002, 11:34
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

heel makkelijk, waarom ben jij gek op jou huisdier ??(als je die hebt )

een spin heeft heel mooi gedrag vooral de vogelspinnen, graven, wooncoconnen maken noem het maar op.
ik heb sinds mijn 13 als hobbie vogelspinnen houden simpel en alleen omdat ze prachtig zijn met alle kleuren die ze kunnen hebben en het gedrag.

ga zo nog maar ff door.....
al met al niks om bang voor te zijn.

maja een fobie overwin je niet zo makkelijk.
nouw, nu vraag je me waarom ik dol ben op mijn huisdier??

ik ben er niet dol op, het huisdier wat we hebben is niet van mij maar van m'n zus.....

anyway, er is gewoon iets aan spinnen waar ik niet tegen kan.....

ik denk gewoon de manier hoe ze lopen en waar je ze altijd tegen komt een ietwat angstig gevoel geeft bij me.....

en bovendien..... sinds ik een aantal weken geleden op de kamping wakker werd terwijl er een spin bovenop m'n gezicht zat, heb ik nog een grotere hekel aan ze gekregen!!

Mjah, ik zal het niet snel kunnen snappen...... ik denk niet dat ik het ooit zal kunnen begrijpen....... spinne, brrrrrrrr
Oud 17-08-2002, 12:51
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
voor kleintjes bennik niet bang ofzow. *maar heeft een verhaal gehoord over spinnen (zwarte weduwes?) die in je schoenen gaan zitten en als je er dan instapt * rilllll...
hoe groot denk je dat zwarte weduwes zijn ??

ze zijn niet groter dan een forse kruisspin

ok giftig zijn ze wel redelijk (5% sterft aan een beet en dan gaat het veelal om ouderen en kinderen met een lagere weerstand)

trouwens ik heb gehoord dat ze in belgie al staan beschreven als inheemse soort en dat dat in nederland ook nog wel kan komen, leuk idee he

dat van dat het een inheemse soort is weet ik niet of dat echt zo is maar ik heb het eens gehoord he!

en trouwens je treft net zo makkelijk een kruisspin in je schoen hoor dat maakt niet uit wat voor soort het is
Oud 17-08-2002, 15:18
Judsy
Judsy is offline
Maar toch, ik weet niet wat het bange gevoel geeft als ik een spin zie. Ik heb ook een fobie voor spinnen. Als ik een spin zie, moet mijn moeders mijn kleding eerst helemaal afspeuren voor ze een spin zie. Ik kijk ook heel vaak, als ik op een stoel zit, achterom. Enkel om te kijken of er misschien een spin zit. Hooispinnen vind ik toch de engste. (Ik krijg nu alweer de bibbers). Die met zo'n heel klein bolletje in het midden en dan van die lange poten ...
Tja, misschien als ik ouder word, dat ik wat angst kwijt raak?!! Wie weet...
Oud 17-08-2002, 15:43
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Alopia schreef:
ik heb een spinnenfobie, das net een beetje erger dan bang zijn voor, als ik een spin zie moet ik me echt inhouden, anders ga ik gillen. m'n vader wil dat ik naar een psycholoog ga, maar dat wil ik niet. dus niet bang voor, maar fobie
arachnofobia
das nie mis..
IK schrik me ook altijd kapot als ik zo'n beest zie, maar dat is omdat ze altijd zo onverwacht te voorschijn komen.
Dan pak ik meestal de krant, of de electrische vliegenmepper; en dan is het byebye spidey
Oud 17-08-2002, 16:15
Judsy
Judsy is offline
Citaat:
scimmia schreef:

Dan pak ik meestal de krant, of de electrische vliegenmepper; en dan is het byebye spidey
See you.....
Oud 23-08-2002, 18:05
Aurora
Aurora is offline
Ik ben echt dodelijk bang voor spinnen, als ik een mini zie krijg ik al last van temperatuurstijgingen En ik bezorg zaterdagochtend post, dat is echt niet leuk nu, overal hangen van die vieze enge dikke kruisspinnen
Oud 23-08-2002, 19:05
Verwijderd
d'r is toch pas ook op psygologie een topic geweest over arachnafobia?

Maar ik ben idd wel bang voor spinnen, k weet niet waarom, ik vind ze vies.
Kleintjes maak ik zelf altijd dood, maar as ze groter worden als zo'n 1,5 cm (inclusief poten ) dan mag m'n vader ze een eind bij me vandaan zetten. Hij wil ze niet vermoorden, maar zodra dat beest bij mij weg is, is het ook weer goed.
Alleen nou zijn mn ouders uit elkaar, en ik weet niet of mn moeder het zo leuk vind om de spinnen bij mij weg te halen
Maarja, ik zie wel wa ik doe als ik een grote spin tegenkom. Die electrische vliegenmepper is wel een leuk idee, scimmia
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:27
Verwijderd
je moet die film eens huren, arachnafobia, diez cool, ben je dr meteen vanaf als je zo'n klein lief spinnetje tegenkomt als je die film eenmaal gezien hebt
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
hAckEr69 schreef:
je moet die film eens huren, arachnafobia, diez cool, ben je dr meteen vanaf als je zo'n klein lief spinnetje tegenkomt als je die film eenmaal gezien hebt
is die film ook ooit eens op tv geweest? Met allemaal supergrote spinnen?
volgens mij heeft mn broertje em toen zitten kijken, en ik ben maar naa boven gegaan omdat ik al die spinnen te eng vond om naar te kijken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 17:02
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

is die film ook ooit eens op tv geweest? Met allemaal supergrote spinnen?
volgens mij heeft mn broertje em toen zitten kijken, en ik ben maar naa boven gegaan omdat ik al die spinnen te eng vond om naar te kijken
die film word wel 5 keer per jaar gedraaid op 1 of andere zender
Oud 27-08-2002, 17:49
Frida
Frida is offline
Ik ben niet bepaald bang van spinnen, ik vind het enkel akelige dieren als ik ze tegenkom op plekken waar ik ze he-le-maal niet verwachtte en/of als ik ze tegenkom net voordat ik nr bed ga.
Oud 27-08-2002, 19:16
REIE
REIE is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:

telkens als ik een spin zie, moet ik zo'n beest gewoon vermoorden!!!
Ze zijn zo nuttig! Als je bij muggen de angel en de vleugels afrukt, en ze daarna aan je eigen bloed laat ruiken, prima,. maar spinnen vermoorden? Tssss.
Denk nu niet dat ik zelf wel gezellig spinnen ga aaien, k?

REIE
Oud 27-08-2002, 19:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
scimmia schreef:

de electrische vliegenmepper;
Wat is dat? Deo spuiten werkt ook, of nog beter HAARLAK! dan verstijven ze. Hahaha.

REIE
Oud 27-08-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:

Wat is dat? Deo spuiten werkt ook, of nog beter HAARLAK! dan verstijven ze. Hahaha.

REIE
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:17
Choke
Choke is offline
Citaat:
Rufus Lee schreef:

Anyway, ik heb hem 1 keer echt zwaar pissed off gekregen toen ik voor z'n neus een spin in twee stukken knipte
dom..
Oud 28-08-2002, 22:49
TechXP
TechXP is offline
Ik respecteer al het leven, zo ook de spinnen. Mijn zusje is er bang voor, en dan zet ik ze altijd weer buiten.

Citaat:
Ze zijn zo nuttig! Als je bij muggen de angel en de vleugels afrukt, en ze daarna aan je eigen bloed laat ruiken, prima,. maar spinnen vermoorden? Tssss.
Denk nu niet dat ik zelf wel gezellig spinnen ga aaien, k?
Niet alleen spinnen zijn nuttig, muggen zijn ook zeer nuttig. Ze kunnen wat ziektes verspreiden, om de dieren/mensen stand op peil te houden. Ze zijn het eten voor andere dieren, bv voor spinnen. etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 23:07
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
scimmia schreef:

arachnofobia
das nie mis..
IK schrik me ook altijd kapot als ik zo'n beest zie, maar dat is omdat ze altijd zo onverwacht te voorschijn komen.
tssk.. jij bent wel bang voor spinnetjes

dat was nie lief hoe jij dat lieve spinnetje die op mijn arm liep zomaar plette
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 02:23
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
nop
Oud 30-08-2002, 14:44
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik zit in een soort cliche, ik ben als de dood van die beesten maar ik vind het zielig om ze dood te maken, maar aan 1 kant vind ik ze ook wel gaaf omdat ze zo eng zijn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 17:12
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef:
ik zit in een soort cliche, ik ben als de dood van die beesten maar ik vind het zielig om ze dood te maken, maar aan 1 kant vind ik ze ook wel gaaf omdat ze zo eng zijn
zo is bij mij de fascinatie ruim 10 jaar geleden ook begonnen en dat is later omgeslagen in het houden van die dieren
Oud 30-08-2002, 19:37
machine_gun
machine_gun is offline
lijkt wel of wij een spinnennest in ons huis hebben...serieus..overal kom ik van die viezi dikke zwarte spinnen met haren tegen. en van die lange poten
Me pa zegt gewoon weg zzuigen met de stofzuiger...ik durf die beesten echt niet weg te zuigen, straks eten ze me nog op!!!
Reageren

Regels voor berichten