![]() |
|||
Citaat:
Juice: Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het argument van de hygiene en de kleinere kans op ziekten geldt alleen voor mensen die toch al niet met hun lul kunnen omgaan en 'm niet wassen en geen condoom gebruiken. Mooi of niet mooi doet er helemaal niet toe omdat dit niet over de mening van het kind zelf gaat. Je haalt er een hoop gebrabbel over vrijheid en levensbeschouwingen bij maar het einde van het verhaal is wel dat dat kind een voorhuid kwijt is voordat hij er erg in heeft. Als volwassenen hun eigen voorhuid eraf willen snijden moeten ze dat vooral doen trouwens, vrijheid blijheid. Als laatste een variatie op jouw tekst met Mephostophilis' voorbeeld: Kleine teen-amputatie; wat betreft kleine teen-amputatie als religieus gebod hebben de gelovigen geluk, omdat het naast religieus gezien ook lichamelijk voordelen heeft. Zo is een voet zonder kleine teen hygienischer, er zijn minder tenen waar vuil tussen kan komen, en maakt iemand na de operatie geen kans meer zijn kleine teen te stoten. Ook kost het knippen van 8 teennagels minder tijd dan het knippen van 10. Daarnaast is een voet met vier tenen veel mooier. Mag dat gelden als argument? Ja, dat mag. Daarentegen zijn er ook argumenten tegen. Ik vind de argumenten daarin zeer zwak. ( zoals het 1e argument, waarbij de kleine teen voor extra evenwicht zou zorgen. Hallo!, we hebben nog 4 andere tenen per voet, denk ik dan.) En het is mijns inziens aan de ouders om te bepalen welke argumenten sterker wegen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, wie ben jij inderdaad om voor jouw kind te bepalen dat hij/zij besneden moet worden? Toch nog een vraagje: waarom moet besnijdenis per se in de kinderjaren plaatsvinden?
||
Citaat:
||
Citaat:
Genesis 17 vers 7-14 Leviticus 12 vers 3 Enz. Online bijbel (De hier al vaker genoemde Ben Hobrink zegt dat de 8e dag het meest ideale tijdstip is omdat de weerstand en bloedstollingsfactoren op zijn hoogst zijn. Het zou daarom veel minder pijnlijk zijn dan op latere leeftijd. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar het is op zich wel interessant om het even te noemen)
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als ik met een omgekeerd kruis op m'n t-shirt niet wordt aangenomen is dat goede smaak. Loop ik met een hoofddoek om en gebeurd hetzelfde dan is het discriminatie. Waarom ik trouwens geen vrijstelling krijg van de belasting begrijp ik ook niet, ik heb me bekeerd tot het kapitalisme, mijn bankrekening is dus mijn kerk, en toch wordt er belasting op geheven, terwijl je met een echte kerk niets hoeft te betalen.. Afijn.. De moraal van het verhaal? Gewoon weg met die wetgeving die religie voor trekt, gewoon lekker alles onder de reguliere vrijheid van meningsuiting scharen, werkt beter en eerlijker.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://64.233.183.104/search?q=cache...on+sunna&hl=nl ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Ge...uality_studies |
![]() |
||
Citaat:
Daar staat namelijk het volgende over de niet/minder schadelijke variant van vrouwenbesnijdenis: "Sunna circumcision (named after the Arabic word for anything approved by Islamic law and centred in Islamic tradition: in fact, there is no genuine approval for this, and some Muslim clergy oppose all forms of FGC) may or may not involve the removal of part of the clitoris as well as the prepuce [2]." Oftwel, wie beweerd dat de islam de niet schadelijke variant voor zou schrijven, heeft ongelijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik las laatst nog het boek "de gesluierde eva", waarin de Islam met een kritische loep wordt bekeken, maar tussen alle kritiek door was de houding van de Islam tegenover vrouwenbesnijdenis juist een van de positieve punten. Het schijnt zo te zijn geweest dat vrouwenbesnijdenis een ritueel is die voor de komst van de Islam al werd uitgevoerd en dat de profeet Mohammed heeft opgeroepen tot het staken van een dergelijke verminking. Toen hij niet van iedereen gehoor kreeg en mensen toch hun dochters lieten besnijden, is hij naar de zogenaamde snijdvrouw gegaan en haar(/hen) overgehaald om de besnijdenis zo klein mogelijk uit te voeren, zodat de ouders denken dat het kind gewoon besneden is en het kind toch sexueel genot kan beleven. Ik vraag me af wat jou bron is voor je beweringen, want je klinkt vrij zelfverzekerd. Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 14:37. |
![]() |
||
Citaat:
Wel heb ik daardoor ervan kennis mogen nemen dat er impliciet in de koran staat dat de aarde 300.000 jaar oud is, een leuke voor het volgende creationisme-debat. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
@mepho... Dat staat er helemaal niet. ![]() Je schoonheid niet altijd tonen is heel wat anders als lelijker worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de Quran staat mbt de hoofddoek: (...)En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,(...) Overigens zie ik ook niet wat er vrouwonvriendelijk aan is, maar goed, daar is deze draad niet voor.. |
![]() |
||
Citaat:
Dus waarom moeten vrouwen zich verschuilen in een tent, terwijl de mannen openlijk mogen pronken met van alles en nog wat?
|||
Citaat:
![]() Offtopic: Citaat:
![]() "Wij hebben de hemelen en de aarde en wat er tussen beide is in zes dagen geschapen..." (Koran 50:38) "... op een dag die vijftigduizend jaren lang is." (Koran 70:5) Aldus de teksten waar gallil zelf mee aan kwam zetten.
|||||
Citaat:
Ten eerste is het verplicht voor beide geslachten om er goedverzorgd en netjes uit te zien. Er is zelfs een hadeeth over, die naar mijn vertaling het volgende zegt: "Verzorging is de helft van het geloof." Ten tweede mogen mannen evenmin als vrouwen merkkleding dragen. Die prada's-dragende jongeren zijn niet representatief voor de Islam. Maar djellaba-dragende Moslims bijvoorbeeld wel. Kleding hoor je niet te gebruiken om te pronken. Je dient de aandacht niet op je uiterlijk te laten vestigen(, maar innerlijk). Toen ik klein was en nog elke week les kreeg in de moskee, werden de jongens met opzichtelijk merkkleding voor aanvang van de les naar huis gestuurd door de imam. Dat bepaalde jongeren zich daar niet aan houden komt doordat ze met een boeren-Islam zijn opgevoed en meestal op latere leeftijd wat meer belang hechten aan het geloof. Overigens klopt het helemaal niet dat vrouwen geen merkkleding dragen, maar goed. Citaat:
T_ID: Citaat:
![]() En sowieso is het geen prullenbak meer als er ook maar iets van de Islam zit in die kop van je. ![]() Citaat:
Daarom kan je er alleen van uitgaan dat de aarde in 6 gelijke momenten is geschapen, maar de lengte van die momenten is niet te bepalen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het gaat waarschijnlijk om de dubbele moraal dat de ene sekse zich vanwege duistere redenen dient te verbergen voor de mannelijke buitenwereld, terwijl dit om nog duistere redenen voor mannen dan weer niet geld. Typisch een van die zaken waarover geredeneerd kan worden zonder dat die nooit gerechtvaardigd kunnen worden. Verder kan ik uit eigen ervaring legio voorbeelden noemen van djellaba-loze moslimjongeren die meisjes ongeprovoceerd uitmaken voor hoer.
Laatst gewijzigd op 25-01-2006 om 22:02. |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg van wel, jij zegt van niet. Ik baseer mij op jarenlange ervaringen in een grote stad en jaren een bijbaantje met vele islamitische jongeren en een zwarte middelbare school met meer als 50% moslims. Maar ik wil best van je aannemen dat er zat zijn die dit ook niet vinden hoor.En met meisjes zonder hoofddoek, ik bedoel dan uiteraard wel de Turkse/Marokkaanse/Iraanse/vul-maar-in meisjes, niet iedere standaard autochtone vrouw, hoewel...als de kleding te uitdagend is of de make up te opzichtig...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoek op school Sofia. | 500 | 23-09-2009 16:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massale vrouwenbesnijdenis in Somalië 1234remco | 74 | 28-10-2002 19:26 | |
Seksualiteit |