Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 00:09
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Heey allemaal,

Al een tijdje studeer ik in A'dam, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om daar op kamers te gaan, omdat
-De huurprijzen er belachelijk hoog zijn
-Lange wachtrijen zijn
-Veel buitenlanders zijn

Nu lijkt het me wel erg leuk om in Utrecht te wonen. Een vriend van mij studeert daar dus ik kom er nog wel eens en t lijkt me een erg leuke stad... En als je een keer in A'dam wilt stappen, kun je gewoon met het nachtnet gaan toch?

Zijn er eigenlijk meer mensen die dat gedaan hebben? Hoe zit het met studentenverenigingen? Kun je dan toch lid van een studentenvereniging in Utrecht als je in A'dam studeert?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
Ciao!
Oud 03-01-2006, 00:18
Verwijderd
Utrecht is top
Maar bijna net zo erg als Amsterdam qua prijzen en wachttijden.
Ik denk wel dat je gewoon lid mag worden als je in Amsterdam blijft studeren. Maar de reistijd blijft best behoorlijk. Ik ken mensen die dus in Utrecht woonden en in Amsterdam studeerden, en ze werden na verloop van tijd echt gek van het op en neer reizen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 13:14
Roos
Roos is offline
Het is best irritant om in een andere stad op kamers te wonen. Je krijgt dan echt 2 groepen vrienden/kennissen: een in Amsterdam en een in Utrecht.
Zeker als je ook nog bij een studentenvereniging gaat zitten, kost t superveel tijd om de hele tijd heen&weer te reizen.

Mij lijkt het leuker om alles in 1 stad te hebben.
Oud 03-01-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 03-01-2006 @ 01:09 :
-Veel buitenlanders zijn
Haha.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2006 @ 14:43 :
Haha.
Hij bedoelt zeker veel toeristen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-01-2006 @ 01:18 :
Utrecht is top
Maar bijna net zo erg als Amsterdam qua prijzen en wachttijden.
Ik denk wel dat je gewoon lid mag worden als je in Amsterdam blijft studeren. Maar de reistijd blijft best behoorlijk. Ik ken mensen die dus in Utrecht woonden en in Amsterdam studeerden, en ze werden na verloop van tijd echt gek van het op en neer reizen.
Het lijkt me sterk dat hij in Utrecht lid kan worden als hij in Amsterdam studeert, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:41
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Dat lijkt me nou nog eens een slecht idee.
Oud 03-01-2006, 14:48
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
stefano schreef op 03-01-2006 @ 15:24 :
Het lijkt me sterk dat hij in Utrecht lid kan worden als hij in Amsterdam studeert, maar goed...
Dat kan best hoor.
Oud 03-01-2006, 14:50
Verwijderd
Ik geloof niet dat de wachttijd en de huurprijzen in Utrecht korter/minder zijn dan in Amsterdam...?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 15:06
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-01-2006 @ 15:50 :
Ik geloof niet dat de wachttijd en de huurprijzen in Utrecht korter/minder zijn dan in Amsterdam...?
In Utrecht zijn de wachttijden de laatste jaren sterk vermindert. Maar nog steeds is er een kamertekort. Ik heb geen idee hoe het in A'dam is, maar in Utrecht is de gemiddelde wachttijd voor een kamer in een SSH-complex nu 11,5 maand.
Oud 03-01-2006, 15:23
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
ik woon zelf in alphen en studeer in Utrecht.
ik vind het eigenlijk heerlijk om in een andere stad te wonen.
Waarom?
ik zou het eigenlijk niet weten... ik denk toch om de vrijheid
Oud 03-01-2006, 15:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 03-01-2006 @ 16:23 :
Waarom?
Stad
Oud 03-01-2006, 15:36
Vice
Vice is offline
Waarom ga je niet in Groningen op kamers. Is nog veel gezelliger (en waarschijnlijk ook goedkoper).
Oud 03-01-2006, 15:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
omdat groningen niet in de buurt van amsterdam is

ik woon en werk in Drachten (das in friesland ), en ga als t goed is straks studeren in Zwolle. Ik ben echt niet van plan om dan in Zwolle te gaan wonen, eerlijk gezegd.

maar goed, als je zelf nog niet echt een leventje opgebouwd heb is het handiger om in de stad waar je studeert te wonen.
Oud 03-01-2006, 15:53
Verwijderd
In de toekomst zal ik btw ook in een andere plaats wonen dan ik studeer (Rotterdam-Utrecht). Als ik in Rotterdam nog geen echt eigen leventje had, wat MightyMarcel zegt dus, dan was ik waarschijnlijk wel richting Utrecht gegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 16:34
Bubsel
Bubsel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-01-2006 @ 16:53 :
In de toekomst zal ik btw ook in een andere plaats wonen dan ik studeer (Rotterdam-Utrecht). Als ik in Rotterdam nog geen echt eigen leventje had, wat MightyMarcel zegt dus, dan was ik waarschijnlijk wel richting Utrecht gegaan.
Hier hier hetzelfde ik woon samen in Breda en ga in Eindhoven studeren maar ik ga echt niet verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 03-01-2006 @ 15:24 :
En toch is het zo, ik kan je zo een paar voorbeelden opnoemen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 03-01-2006 @ 16:06 :
In Utrecht zijn de wachttijden de laatste jaren sterk vermindert. Maar nog steeds is er een kamertekort. Ik heb geen idee hoe het in A'dam is, maar in Utrecht is de gemiddelde wachttijd voor een kamer in een SSH-complex nu 11,5 maand.
En als de zomer komt dan is het weer gewoon 17 maanden oid.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Bubsel schreef op 03-01-2006 @ 17:34 :
Hier hier hetzelfde ik woon samen in Breda en ga in Eindhoven studeren maar ik ga echt niet verhuizen.
De randstad is anders, dat is echt hel met spitsuur.
Dan kun je soms niet eens staan in de trein en heb je zo een half uur vertraging.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:33
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik zit op kamers in maastricht, en ik studeer in boxtel. mar boxtel is zo'n saai gat, daar wil je echt niet wonen. ik kan wel in den bosch of eindhoven gaan wonen, maar daar heb ik ook geen trek in. ik vind t hier veel te leuk, en ik haat t om ver weg te zitten van famielie/vrienden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 18:34
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-01-2006 @ 19:18 :
En als de zomer komt dan is het weer gewoon 17 maanden oid.
Voor het Tuindorp complex is de wachttijd 13 maanden, zowel in de zomer als in de winter. Maakt niets uit. Drie jaar geleden (toen ik me inschreef) was het nog 24 maanden, dus het gaat de goede kant op.

Ontopic: Ik woon in Utrecht en studeer in Amsterdam, ooit begonnen met studeren in Utrecht. Is echt prima te doen. Moet wel zeggen dat ik niet elke dag naar school hoef, ong 3 dagen per week en dat mijn school bij station Amstel staat. Dus dat scheelt een hoop. Ik heb overwogen naar Amsterdam te verhuizen, maar daar krijg je of iets in Amstelveen, of je moet heel lang wachten voor je aan de beurt bent en dan nog zijn de prijzen hoger dan in Utrecht. Ondertussen doe ik diet anderhalf jaar en het gaat prima.
Oud 04-01-2006, 00:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ken mensen die in Tilburg studeren en in Eindhoven op kamers zitten. Dat is goed te doen hoor, half uurtje met de trein, dus ja... maja Utrecht-Amsterdam is natuurlijk heel anders. Randstad is veel drukker...
En waarom zou je niet bij een Amsterdamse studentenvereniging kunnen als je in Utrecht woont. Oke, met feestjes en stappen in Amsterdam gaat dat natuurlijk wel moeilijk (i.v.m. andere woonplaats en vervoer), maja een SV is ook nog maar dan 's avonds bier drinken.
Oud 04-01-2006, 09:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Amsterdam is het helemaal niet meer zo moeilijk om een kamer te vinden. In een paar maanden kan je wat hebben. De kamers zijn alleen wel duur maar echt niet duurder dan in Utrecht.

Ik zit er zelf ook aan te denken om bij mijn vriend te gaan wonen in Amsterdam (hij studeert daar) terwijl ik zelf in Rotterdam studeer. We hebben ook zitten kijken of we ergens in het midden samen wat zouden zoeken (Den Haag oid) maar dan krijg je idd het probleem dat je samen in een stad zit waar je verder niets hebt omdat je ergens anders studeert en vrienden maakt. Ik ga denk ik toch (tijdelijk) in Amsterdam wonen omdat ik nu nog thuis woon en ik zit hoe dan ook niet in de stad waari k studeer dus dan maakt het weinig uit. Ik blijf echter wel nog een kamer zoeken in Rotterda.m.
Oud 04-01-2006, 10:43
Femic
Femic is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 03-01-2006 @ 16:23 :
Waarom?
Vrijheid?

Ik zou er zelf nooit voor kiezen (zou gek worden van het reizen), maar er zijn ook mensen die thuis blijven wonen en 2x 2uur op een dag moeten reizen..

Ik heb zelf 3,5 jaar in twee verschillende plaatsen gewoond (15 min. met de trein). M'n moeder woonde in plaats A, ik werkte in plaats A en ik basketbalde in plaats A. M'n vader woonde in plaats B en ik zat op school in plaats B. Het grootste deel van de tijd woonde ik bij m'n moeder, maar was ook regelmatig bij m'n pa. Op zich was dit prima te doen, maar ik werd er wel gek van dat ik steeds op een neer moest en van tevoren moest bedenken waar ik wilde gaan stappen enz.

Waarom ga je niet gewoon in Utrecht studeren?
Oud 04-01-2006, 11:35
Verwijderd
Ik studeer nu voor het tweede jaar in Utrecht. Aangezien ik zelf uit Drenthe kom () was het voor mij zo'n beetje een must om dichterbij te wonen, maar ik had nogal wat eisen, want het moest samen met mn vriend, etc. Ik heb eerst een jaar in Hilversum gewoond (=45 min naar school) en nu woon ik in IJsselstein (=35 min naar school). Ik ben allang blij dat ik wat heb... en nou zijn Hilversum en zeker IJsselstein geen steden waar zelf nog es wat te beleven is, maar ach. Ik ben zo op school en alles is beter dan 2,5 vantevoren de deur uit moeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 12:09
Femic
Femic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-01-2006 @ 12:35 :
en nou zijn Hilversum en zeker IJsselstein geen steden waar zelf nog es wat te beleven is, maar ach.
Tss H'sum is cool Wel duur though, om te wonen.
Oud 04-01-2006, 13:19
Experiment
Experiment is offline
In Amsterdam bouwen ze in rap tempo nieuwe kamers, deze herfst nog een complex van 1000 containers (volgens mij niet eens de enige). Dus dat schiet wel op Ook niet duur trouwens: die containers kostten 273 euro pm, voor 30 M2, met eigen badkamer en keuken, inclusief gas licht en water.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 04-01-2006 @ 13:09 :
Tss H'sum is cool Wel duur though, om te wonen.
Nah, sociale woningbouw
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
*amélie* schreef op 03-01-2006 @ 19:34 :
Voor het Tuindorp complex is de wachttijd 13 maanden, zowel in de zomer als in de winter. Maakt niets uit. Drie jaar geleden (toen ik me inschreef) was het nog 24 maanden, dus het gaat de goede kant op.
Ik woon er nu een jaar en ik heb 18 maanden moeten wachten, maar vergeleken met jou gaat het inderdaad de goede kant uit
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:15
Anton aus Tirol
Citaat:
Experiment schreef op 04-01-2006 @ 14:19 :
In Amsterdam bouwen ze in rap tempo nieuwe kamers, deze herfst nog een complex van 1000 containers (volgens mij niet eens de enige). Dus dat schiet wel op Ook niet duur trouwens: die containers kostten 273 euro pm, voor 30 M2, met eigen badkamer en keuken, inclusief gas licht en water.
Haha, wie gaat er nou in een container wonen...dan heb je toch ook een baksteen in je kop of niet?
Oud 05-01-2006, 19:20
Anton aus Tirol
Citaat:
*amélie* schreef op 03-01-2006 @ 19:34 :

Ontopic: Ik woon in Utrecht en studeer in Amsterdam, ooit begonnen met studeren in Utrecht. Is echt prima te doen. Moet wel zeggen dat ik niet elke dag naar school hoef, ong 3 dagen per week en dat mijn school bij station Amstel staat. Dus dat scheelt een hoop. Ik heb overwogen naar Amsterdam te verhuizen, maar daar krijg je of iets in Amstelveen, of je moet heel lang wachten voor je aan de beurt bent en dan nog zijn de prijzen hoger dan in Utrecht. Ondertussen doe ik diet anderhalf jaar en het gaat prima.
Hé, wat toevallig... ik moet ook naar Amstel station en 3 dagen per week naar school, dus ik heb zelf ook zoiets van dat valt dan best wel mee. Utrecht - Amsterdam Amstel is volgens mij 20 min. en dan nog 2 min. metro en 3 min. lopen, al met al niet meer dan 25 minuten. De tijd om bij Utrecht CS te komen moet je er dan nog bij op tellen...

Studeer je toevallig aan de UvA?
Oud 05-01-2006, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 05-01-2006 @ 20:15 :
Haha, wie gaat er nou in een container wonen...dan heb je toch ook een baksteen in je kop of niet?
Volgens mij valt het wel mee hoor! Ik bedoel, wat voor nadelen zitten er nou aan?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het anders zo doen hoor: ten eerste is het groot, ten tweede heb je alles voor je zelf en het is nog goedkoop ook
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 11:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
want ?
Oud 06-01-2006, 13:00
damaetas
damaetas is offline
ik woon in leuven en studeer in Vilvoorde (brussel). het is iets meer dan een half uurtje reizen. maar eigenlijk windt ik het wel relax. dat komt waarschijnlijk ook omdat de meeste van mijn klasgenoten ook heen en weer reizen (naar huis dan) in vilvoorde is het niet veel soeps van kamers. en in leuven zitten al mijn vrienden nog van toen ik iets anders studeerde. ik zit ook nog in die studentenkring.
als de treinreis een beetje vlot gaat zou ik het zeker doen als ik jou was.
Oud 06-01-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-01-2006 @ 16:46 :
omdat groningen niet in de buurt van amsterdam is

ik woon en werk in Drachten (das in friesland ), en ga als t goed is straks studeren in Zwolle. Ik ben echt niet van plan om dan in Zwolle te gaan wonen, eerlijk gezegd.

maar goed, als je zelf nog niet echt een leventje opgebouwd heb is het handiger om in de stad waar je studeert te wonen.
Zwolle is dan ook niet echt een studentenstad. Maar hoe dan ook, groepsgenoten uit Friesland hadden het er bij mij moeilijk mee om dag in, dag uit dat roteind te reizen...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-01-2006 @ 15:42 :
Zwolle is dan ook niet echt een studentenstad. Maar hoe dan ook, groepsgenoten uit Friesland hadden het er bij mij moeilijk mee om dag in, dag uit dat roteind te reizen...
wie gaat er dan ook met het OV...
Oud 06-01-2006, 15:47
Verwijderd
Niet elke student heeft geld voor een eigen auto, hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-01-2006 @ 16:47 :
dat beweer ik toch ook niet, ik bedoel dat het onhandig is om ver van je studieplek te wonen als je met het OV moet. Niet dat t zo erg is hoor, dat stukje trein, maar als je dan met de bus moet om naar de trein te komen wordt t wel lastig.
Oud 06-01-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Lees nog een keer, lees daarna nog een keer en nog een keer

Hum, 30 m2 (dat is ongeveer 2,5 zo groot als een studentenkamer in Utrecht) 273 euro (dat is 20 euro goedkoper dan de gemiddelde kamer in Utrecht) met eigen badkamer en keuken (hum gemiddeld gedeeld met 6 andere huisgenoten).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 19:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-01-2006 @ 17:41 :
Lees nog een keer, lees daarna nog een keer en nog een keer

Hum, 30 m2 (dat is ongeveer 2,5 zo groot als een studentenkamer in Utrecht) 273 euro (dat is 20 euro goedkoper dan de gemiddelde kamer in Utrecht) met eigen badkamer en keuken (hum gemiddeld gedeeld met 6 andere huisgenoten).
sommige mensen denken dat het bij je vorming hoort om samen met een dozijn wildvreemde mensen in een slecht onderhouden pand een toilet en een keuken te delen, en daar nog belachelijk veel voor te betalen ook.

ieder zn meug, uiteraard, maar dat lijkt mij dus echt niks. Dan is zo'n container-woning echt lang zo gek nog niet, het is niet zo dat die dingen ook echt er uit zien als zeecontainers of zo.

misschien denkt hij dat het om die groene en grijze bakken, de welbekende kliko's dus, gaat.
Oud 06-01-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-01-2006 @ 20:44 :
misschien denkt hij dat het om die groene en grijze bakken, de welbekende kliko's dus, gaat.
Haha, waarschijnlijk heeft hij zo'n ding in gedachte:
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:41
Experiment
Experiment is offline
Nee die containers zien er echt mooi uit hoor. Mijn broer woont er, het lijkt gewoon een complex van flats, met een binnenplaatsje ertussen. Ze zijn rood trouwens
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:05
Verwijderd

Ze zien er best mooi uit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 09:52
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 05-01-2006 @ 20:20 :
Hé, wat toevallig... ik moet ook naar Amstel station en 3 dagen per week naar school, dus ik heb zelf ook zoiets van dat valt dan best wel mee. Utrecht - Amsterdam Amstel is volgens mij 20 min. en dan nog 2 min. metro en 3 min. lopen, al met al niet meer dan 25 minuten. De tijd om bij Utrecht CS te komen moet je er dan nog bij op tellen...

Studeer je toevallig aan de UvA?
UvA en de HvA beide locatie Kohnstammhuis. Goed te doen dus vanuit Utrecht.
Oud 08-01-2006, 18:42
Miracle
Miracle is offline
Augustus vorig jaar heb ik me ingeschreven voor een kamer in Utrecht, maar nu wil ik misschien toch naar Amsterdam. Van het zomer kan ik dus een redelijke kamer krijgen in Utrecht, maar in Amsterdam dus niet echt. Ik woon zelf in het Oosten van het land. Is het echt af te raden om dan in Utrecht te wonen en in Amsterdam naar school te gaan?
Treinen vind ik niet echt erg, maar nu zit ik dagelijks maar 10 minuten in de trein.
Oud 08-01-2006, 19:48
Verwijderd
Mijn zus studeert in Amsterdam; de eerste drie jaar woonde ze in Almere (haar eerste jaar werd in Almere gegeven en het is bijna half zo goedkoop, en toen ze zich inschreef voor een kamer kreeg ze na een paar weken bericht dat er twee kamers waren waar ze er eentje van mocht kiezen, over wachttijd gesproken...) nu woont ze in Haarlem (want daar werkt haar vriend). Je moet het dan niet erg vinden om regelmatig in de trein te zitten inderdaad. Maar het kan best. Alleen zou ik niet in Utrecht willen wonen zonder Utrecht ook goed te leren kennen, en als je in Almere woont kun je dat best doen zonder Almere te leren kennen want je mist toch niets. Dus als je in Amsterdam studeert en in Utrecht woont krijg je idd waarschijnlijk twee vriendengroepen enzo. Maar dat hoef je ook niet erg te vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:11
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2006 @ 19:42 :
Is het echt af te raden om dan in Utrecht te wonen en in Amsterdam naar school te gaan?
Treinen vind ik niet echt erg, maar nu zit ik dagelijks maar 10 minuten in de trein.
Het lijkt me niet af te raden. Ik ken ook een paar mensen die ergens anders op kamers zitten, en om nou te zeggen dat het ze niet goed gaat, nou nee.

Utrecht-Amsterdam is een half uurtje, scheelt niet veel met je 10 minuten van nu, dus dat overleef je heus wel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 21:38
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2006 @ 19:42 :
Augustus vorig jaar heb ik me ingeschreven voor een kamer in Utrecht, maar nu wil ik misschien toch naar Amsterdam. Van het zomer kan ik dus een redelijke kamer krijgen in Utrecht, maar in Amsterdam dus niet echt. Ik woon zelf in het Oosten van het land. Is het echt af te raden om dan in Utrecht te wonen en in Amsterdam naar school te gaan?
Ik zou die kamer in Utrecht zeker nemen zolang je nog niks in Amsterdam hebt. Daarna kun je kiezen om daar te blijven, of iets in Amsterdam te zoeken, maar elke dag vanuit het Oosten naar Amsterdam lijkt me niet wenselijk.
Oud 08-01-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 06-01-2006 @ 16:47 :
Je kunt beter zeggen dat er heel weinig studenten zijn die wél het geld voor een eigen auto hebben. Ik ken er zeer weinig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten