Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De paus geeft zijn birthday party en nodigt elke grote dienaar van god uit om bij hem in het vaticaan even langs te komen en flink te gaan feesten, pope-style. Iedereen heeft het lekker naar zijn zin en gaat uit zijn dak, maar plots kom jij binnen. En wat doe je? Je begint je atheistische ideeen tegen alle heiligen te verkondigen! Na deze niet al te slimme actie, vind jij het zelfs nog vreemd als je verhitte reacties krijgt, al helemaal wanneer jij stopt met reageren op de heiligen. Niemand zal natuurlijk ooit zeggen dat het een verstandige stap van de atheist was. Je kan je beter gedragen als politici tijdens verkiezingstijd, de zwevende kiezers te overtuigen. Niet de die-hard SP'ers van bijv. rechtse ideeen proberen te overtuigen. Waste of your time. Moraal van het verhaal: laat ons feestje lekker met rust. Tis echt niet alsof jij hier mensen gaat bekeren. Als dank daarvoor, zullen wij de rest van de fora niet me pro-dope verhalen volspammen. |
![]() |
||
Citaat:
Ooit kom ik waar wel achter? Over die vriend van je: Zonde, maar dat is net zoiets als je beeld van de aarde bepalen op de paar vierkante kilometer die je hebt gezien. Ik zelf doe een HBO opleiding, net als veel meer hier. Dat hij zichzelf verkankert is zijn eigen keuze, dat heeft verder niets te maken met ons. Dus probeer het niet alleen van 1 kant te zien. Dat je het eng vind jezelf niet meer 100% onder controle te hebben is een gerechtvaardigde angst voor jou, maar voor een ander is het misschien wel eens even lekker. Daarbij komt dat de meeste mensen zich nog wel onder controle hebben (ik wel iig). Als je eens wil weten waarom zij dat doet moet je dat vragen. Voor jou is die angst heel reeeel maar voor je vriendin misschien niet. Dat jij het onnodig vind jezelf "dat soort dingen" aan te doen is geheel jouw eigen mening (die je goddomme eens goed verwoord hebt ![]() Ik ben trots op je ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, maar jij bent "volwassen" dus jij zou beter moeten weten oid.. Ik maak je reactie alvast even voor je, bespaar jezelf de moeite
|
Jammer als je vindt dat ik me gedraag als "een vrouw v/d wereld" dit is namelijk absoluut niet de bedoeling. Ik probeer alleen mijn mening te uiten a.h.v voorbeelden en argumenten.
Dat de meerderheid hier pro-drugs is is mij wel duidelijk en begrijp me niet verkeerd; ik respecteer jullie mening. @Zeehond23: Ik ben blij dat je op een normale manier reageert op mijn pogingen tot het uiten van mijn mening. Prettig zou echter zijn als je niet steeds mijn leeftijd erbij zou betrekken. Ik bedoel als je het hebt over drugs is er tegenwoordig geen grens meer van leeftijd, toch? Of is het niet zo dat de meeste jeugdigen rond hun 14/15e levensjaar met drugs in aanraking komen? @Robo: Ik zal jullie "feestje" zoals je het noemt zeker niet willen verstoren en heb dat naar mijn mening ook nooit gedaan. Of je moet beledigd zijn dat ik mijn mening gaf waar me dat gevraagd werd. Om maar even te reageren op andere "junkies" *voel je alsjeblieft niet aangesproken* in het topic van mumumumugun (ofzo), dat ging over Jonko'z, dat je niet trots hoeft te zijn dat je drugs gebruikt, ik bedoel je bent toch ook niet trots dat je rookt? Tuurlijk, je zult er ook niet tegen zijn maar trots? Als ik nu kijk naar mumumumugun zie ik dat hij veel op onzin zit en al een keer gebant is. Zulke types heb je dus ook. Ze komen hier naartoe om eens even te laten zien hoe stoer ze zijn! Omdat je zulke types ook hebt denk ik dat drugs zeker niet positief beinvloedend zijn en dat ze ook vaak gebruikt worden als middel om "stoer" te zijn of om ergens bij te horen. Dat dit in het geval van velen die hier reply's hebben neergezet niet zo is, is dan ook lovend. Wanneer je voor 100% achter je keuze staat en alle gevolgen (ook naar anderen toe) draagt, zal ik je niet boycotten
||
Citaat:
men kan ook gaan roken om geen last meer te hebben van shag in joints
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens heb ik zelf geblowd, maar omdat ik niet rookte gebruikte ik altijd het liefst milde shag. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik ben blij dat je nu gewoon normaal je mening vormt met "goede" argumenten ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ben het met zeehond eens. Als je wat meer voor rede vatbaar bent, dan is het makkelijker praten
![]() Even uitleg van deze kant. Het feit dat wij er gelijk zo bovenop vliegen, is gewoon omdat er eens in de zoveel tijd een keer iemand hier langs komt om te vertellen dat drugs slecht voor je zijn. Nou is dit forum voor mensen die openstaan voor drugs en alcohol en dus worden die reacties met een grote glimlach gelezen en gaan we er evenhard op in. Vaak staat er dan ook nog iets met het getal 14 ofzo onder de naam, terwijl de meesten hier toch wel richting 20 gaan of al 20 zijn. (no offence verder naar jou) Dat drugs gebruiken niet gezond is dat weten de meesten denk ik wel. Ik denk dat je beter kunt vragen of de meesten het willen weten ![]() Verder is het fijn dat er nu normaal een discussie gevoerd kan worden, en ik ben het totaal met je eens dat er hier ook gasten komen die hier alleen maar zijn om stoer te doen, wat absoluut niet nodig is. Maar ja dat kun je sommigen ook niet aan hun verstand brengen ![]() |
![]() |
|
Om de discussie maar weer op gang te brengen:
Iedereen beweerde tot voor kort altijd dat de bekende wiet niet verslavend was. Het tegendeel is echter gebleken *zie ook een ander topic*. Is dit niet in strijd met jullie mening over drugs? Dat (even samenvattend) zolang je alles onder controle hebt het geen kwaad kan? Ben je niet bang dat als je wat ouder bent en misschien een gezinnetje opstart je er niet meer vanaf kunt komen?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ikzelf vond het niet prettig maar ook niet onprettig. Mijn eerste peuk over de longen. Zware shag vond ik altijd al wel lekker ruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat het op veel mensen een verslavende werking heeft (geestelijk) is voor niemand hier echt nieuw volgens mij, gezien er eens in de zoveel tijd een soort gelijk bericht in de krant komt te staan. Als ik ouder ben zie ik niet in waarom ik zou MOETEN stoppen, maar als dat tegen die tijd het geval is, denk ik niet dat ik daar een probleem mee zal hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar mja. De tijd moet het uitwijzen..... That is; if I ever have children |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, eerst zien dat je 30 wordt en dan over kinderen gaan nadenken ![]() As for me, ik hou ervan om zover heen te zijn dat de realiteit een grote blur wordt, maar niet voordat de dingen die gedaan moeten worden klaar zijn.
||
Citaat:
Ik ben van mening dat als je verstandig met drugs om gaat er niet echt schrikbarend veel aan de hand is wbt verslaving en andere nare dingen die je mogelijk van drugsgebruik kan krijgen. Ik zou als ik later een vrouw en kinderen heb dit als allerhoogste prioriteit stellen op het moment dat ik er over nadenk drugs te gaan gebruiken. Hiermee bedoel ik dat mijn gezin er op geen enkele nadelige manier de nadelige gevolgen ervan mag ondervinden.
||
Citaat:
En dan dit......machtig ![]()
||
Citaat:
No offence hoor, maar ook geen rozengeur. En de discussie die er immer aan voorafgaat voordat met dergelijke types op dit forum oke te praten (of kortgezegd de manier waarop we hier praten zoals we hier praten) vind ik bij tijd en wijlen te vermoeiend om me in te mengen, zeker gezien de bron onuitputtelijk lijkt. De ene keer heten ze YumYum en de andere keer YamYam, maar vermoeiend blijft het drugs en het gebruik daarvan door mijzelf danwel anderen te moeten verdedigen tegen vaak zwak beargumenteerde uitroepen. Gelukkig hebben we zo af en toe ook tegenovergestelde figuren als E Che en mumumumumumuhmhmuhum. Laten we ons daar dus aan optrekken. ![]() Anyway, toch lol dat dit tot n succesvol en actief topic is verworden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vraag me af waarom er wordt beweerd dat je moet stoppen wanneer je later een vrouw en kinderen hebt.
Mijn pa is al jaren een tevreden blower en een incidenteel gebruiker van andere psychadelica, maar daar kwam ik pas achter toen ik 19 was en zelf al reeds een paar jaar blowde en experimenteerde. Daarna heb ik altijd heel open kunnen praten over mijn eigen drugsgebruik, wat ertoe geleid heeft mijn eigen experimentjes veilig te kunnen uitvoeren. Ik heb nooit de angst hoeven hebben dat mijn ouders erachter kwamen oid. Mijn zusje is nu 17 en blowt slechts heel incidenteel omdat beide mijn vader en ik haar serieus en bearumenteerd van de gevolgen van het regelmatig gebruik in je ontwikkeling hebben ingelicht. Verbieden is niet nodig, incidenteel gebruik bevorderd IMHO en IMvadersHO je inzicht en kijk op de wereld. Een open drugscultuur binnen je familie leidde in ons geval dus tot véél verantwoorder gebruik.
||
Citaat:
![]() Ik zal maar niet ingaan op haar post he ![]() ![]()
||
Citaat:
Inderdaad, als het dan uiteindelijk zo is dat je kind het gebruikt zorgt een open drugscultuur binnen je familie inderdaad voor verantwoordelijk gebruik (in veel gevallen) maar is een belangrijk spreekwoord hier niet: Beter voorkomen dan genezen ?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jij hanteert een hele andere inhoud van een "goed voorbeeld" dan ik. Waarom zou ik willen "voorkomen" of "genezen" als ik duidelijk in het weggeknipte verhaal heb vermeld dat incidenteel gebruik van drugs in mijn bescheiden mening tot een beter wereldbeeld leidt? In ieder geval hoop ik niet een kind te creeeren met een dergelijk kortzichtige mening als die jij tentoon spreidt. Tevens heb ik duidelijk vermeld dat mijn pa absoluut geen slecht of goed voorbeeld in mijn eigen drugsgebruik is geweest, omdat ik er pas achterkwam dat hij ook een gebruiker was toen ik zelf al lang en breedt geexperimenteerd had. Het is dus heel goed mogelijk om in deze kwestie helemaal geen voorbeeld te zijn, of zelfs een voorbeeld te veinzen dat jij 'goed' noemt. Meneer Zeehond mag dan content zijn met jouw posts, ik heb nog steeds weinig tot geen argumenten gezien waarom incidenteel gebruik tot 'slecht' bestempeld kan worden.
||
Citaat:
Ik bedoel met geen invloed uitoefenen niet dat ze het allemaal maar zelf uit moeten zoeken, maar ook niet dat ze van hun ouders bepaalde ideeën klakkeloos overnemen. Ik denk momenteel dat het het beste (of eerder het minst slechte) is om je kinderen zelf te laten zien of ze er ooit in willen rondneuzen. Indien ze dat gaan doen kun je ze het beste zo goed mogelijk begeleiden, voorlichten en als je er zelf ervaring mee hebt ze ook daar over vertellen. Dus alle negatieve en positieve dingen vertellen. Verder natuurlijk altijd er zorg voor proberen te dragen dat je kinderen niet in de problemen raken. En verder natuurlijk altijd proberen een relatie met je kinderen op te bouwen waarin ze weten dat ze overal met je over kunnen praten, zodat ze niet denken dat dingen die niet besproken worden afgekeurd worden door hun ouders (gaat voor zowel drugs als andere zaken op). Natuurlijk is dit ook geen ideale wijze, helaas bestaat die ook niet. En uit te plannen zal opvoeden vast ook niet vallen, dus het zal toch wel improviseren worden waarschijnlijk. Ik hoop dat dit bericht mijn ideeën enigszins duidelijk kon maken. Edit: oh, en Tsasil wist niet van de drugsperikelen van zijn vader zo te lezen, dus zijn vader heeft ook weinig tot geen directe invloed op dat gebied op hem gehad waarschijnlijk. Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 20:04. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Drugs mondeling Verwijderd | 5 | 18-01-2011 13:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 20:21 | |
Drugs & Alcohol |
Heeft uitgaan groei van het aantal mensen met een alcohol/drug verslaving tot gevolg? Lieke89 | 19 | 13-10-2006 12:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 | |
Muziek |
When the drugs don't work Rain down on me | 35 | 10-02-2003 19:01 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs bij feesten als Impulz, Trance Energy, Sensation, Innercity...ect. Verwijderd | 26 | 06-02-2002 12:53 |