Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 13:43
Verwijderd
En let vooral ook op zeehonds eerste post. Iemand die recreatief gebruikt (dus niet iemand die drugs of drank nodig heeft om te kunnen functioneren(en geloof me, dat heb ik van hééééél dichtbij meegemaakt)), is niet p/d een junk.

In mijn mening is het ook niet erg om te experimenteren met drugs en alcohol.
Nee=nee: Gebruik nooit als je niet wilt. Laat je nooit maar dan ook werkelijk nooooit pushen tot het 'doen van....'.
Voorlichting!: Licht jezelf goed voor via forums, erowid, jellinek e.a. over de effecten van de drugs die je wilt gebruiken(vergeet de lange termijn effecten niet!)
Gebruik nooit 'teveel': dat is natuurlijk relatief, maar de meeste drugs worden in porties verkocht. Begin nooit met meer dan 1 portie. Bij drank voel je het wel aankomen dat je teveel gehad hebt, of je dan ook stopt is een tweede.
Geen vooroordelen: Veroordeel anderen niet op wat jij weet. Probeer open minded te zijn of bemoei je er niet mee. Het is niet moeilijk om door te hebben wanneer iemand van recreatief overgaat naar problematisch gebruiker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2006, 15:00
Verwijderd
Eigenlijk is dit best grappig ^^.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 15:07
Verwijderd
ik d8; wat zeehond kan kan ik ook

Nah. Het werd wel weer eens tijd om iets serieus te posten
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:58
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Volgens mij werd jouw contrast met zeehond gewoon te groot

Enoge wat ik me nog kan bedenken wat nog niet ingekapseld in jullie relaas zijn de bakken aan mensen die op dit forum komen zonder te posten.
Wat dat betreft hebben wij mss wel een zwaarwegendere functie dan Sofie , een verantwoordelijkheid waar wij hier met zn allen (de vaste clan) meer nemen dan bijvoorbeeld partyflock, waar 99% van de statements dikke kul zijn en het merendeel van de aldaar aanwezige junks het liefst zoveel mogelijk kansloze junknakkers de komjoenitie zouden zien aandikken.

Gebeurt however vaak zat dat hier mensen ons graag de tent uitlokken met pf-achtig gescheld, maar t verschil is dat wij hier rijs stelllken op de inhouden verloop van de dialoog.
Daarom gaan we liever drie pagina's lang door met het voorlichten van degeen die ons uitlokt met zn domheid dan dat we de mogelijkheid laten ontstaan dat onwaarheden de wereld inlekken.
Liever tig mensen die te stupide en bevooroordeeld zijn met drugs kennis te maken dan sukkels die een actief drugs promotieteam proberen uit te hangen, maarja, werken naar de tussenweg blijft immer het best.

Laatst gewijzigd op 05-01-2006 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2006 @ 16:07 :
ik d8; wat zeehond kan kan ik ook

Nah. Het werd wel weer eens tijd om iets serieus te posten
Ik had het niet op jou hoor ^^ Maar die reacties van de mensen die onder stenen leven . En jij die ze er terug onder schuift.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 05-01-2006 @ 17:58 :
Volgens mij werd jouw contrast met zeehond gewoon te groot
Ja echt wel

Citaat:

Gebeurt however vaak zat dat hier mensen ons graag de tent uitlokken met pf-achtig gescheld, maar t verschil is dat wij hier rijs stelllken op de inhouden verloop van de dialoog.
Daarom gaan we liever drie pagina's lang door met het voorlichten van degeen die ons uitlokt met zn domheid dan dat we de mogelijkheid laten ontstaan dat onwaarheden de wereld inlekken.
Liever tig mensen die te stupide en bevooroordeeld zijn met drugs kennis te maken dan sukkels die een actief drugs promotieteam proberen uit te hangen, maarja, werken naar de tussenweg blijft immer het best.
Ben ik helemaal met je eens. Ik ben absoluut tegen 'promotie' en grote voorstander van voorlichting en een beetje voorstander van experimenteren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-01-2006 @ 14:43 :
Licht jezelf goed voor via forums
Precies, als je Cha0s in het gare foto topic ziet denk je als beginner nog wel een keer na voor je begint
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 06-01-2006 @ 09:53 :
Precies, als je Cha0s in het gare foto topic ziet denk je als beginner nog wel een keer na voor je begint
Mijn zinsconstructies werken wel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 06-01-2006 @ 09:53 :
<3
Oud 08-01-2006, 00:53
P3t3-R
P3t3-R is offline
je weet toch, altijd goed.
Oud 08-01-2006, 01:27
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
altijd altijd altijd

tis ook wel es hommelesz
Oud 08-01-2006, 10:05
Günther
Günther is offline
ik geniet van dit topic , al ben ik vaak te lui om iets te posten ik ben het absoluut eens met zeehond23 & deadlock und so weiter
Oud 08-01-2006, 11:32
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Ik snap dat in jouw leef omgeving er een soort taboe rust op drugs gebruik, wat ik me voor een 14 jarige erg goed kan voor stellen. Toen ik 11 was had ik dat ook. Roken was ontzettend slecht, en van de rest van de dingen had ik eigenlijk nog geen weet. Maar in tegenstelling tot jouw denk wijze werd die van mij in de loop der jaren breder, hetgeen ongetwijfeld ook bij jou zal gaan gebeuren. En ik hoop dat deze post toe bij kan dragen.
hier stopte ik met lezen ik ken jouw kant van het verhaal maar ik lees ook de krant:

Afkicken van wiet groot probleem

Wiet was toch niet verslavend? Mentaal zeker wel! Ik ben gewoon tegen drugs omdat het simpelweg onnodig is. Als je zonder drugs gewoon even gelukkig bent als met, waarom gebruik je het dan? Natuurlijk, je zult hier weer heel wat tegenin brengen maar ach, ooit kom je erachter.

Om nog maar even te antwoorden: ik heb zeker ervaring met drugs, niet persoonlijk maar iemand die dicht bij me staat. Hij heeft geen opleiding, verknalt alles en alleen omdat hij de verkeerde vrienden heeft leren kennen (drugs is belangrijker dan school etc.). Zijn zusje is mijn vriendin en die heeft ook weleens te maken met een joint. Ik kan haar natuurlijk niet tegenhouden, dat doe ik dan ook niet. Ik ga haar niet boycotten met mijn mening over drugs en ben ook zeker niet extreem anti.
Wel hoor ik verhalen dat ze niet meer goed weet waar ze is of met wie. Ik vind dat een eng iets want dat betekent dat je zodra je het gebruikt jezelf niet meer 100% onder controle hebt. Daarom vind ik het onnodig jezelf dit soort dingen aan te doen zonder dat het echt nodig is.
Oud 08-01-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 12:32 :
blablabla
Weet je christiana, wat jij nou doet? Ik zal een vergelijking geven:
De paus geeft zijn birthday party en nodigt elke grote dienaar van god uit om bij hem in het vaticaan even langs te komen en flink te gaan feesten, pope-style.
Iedereen heeft het lekker naar zijn zin en gaat uit zijn dak, maar plots kom jij binnen. En wat doe je? Je begint je atheistische ideeen tegen alle heiligen te verkondigen! Na deze niet al te slimme actie, vind jij het zelfs nog vreemd als je verhitte reacties krijgt, al helemaal wanneer jij stopt met reageren op de heiligen.

Niemand zal natuurlijk ooit zeggen dat het een verstandige stap van de atheist was. Je kan je beter gedragen als politici tijdens verkiezingstijd, de zwevende kiezers te overtuigen. Niet de die-hard SP'ers van bijv. rechtse ideeen proberen te overtuigen. Waste of your time.

Moraal van het verhaal: laat ons feestje lekker met rust. Tis echt niet alsof jij hier mensen gaat bekeren. Als dank daarvoor, zullen wij de rest van de fora niet me pro-dope verhalen volspammen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:09
Christiana
Christiana is offline
Whahahahhaahhahahaahhahahaha

Mag ik ff lachen???

Deze topic is ervoor om je mening te uiten over Drugs en is geen topic voor mensen die pro-drugs zijn. Maar dat schijn je vergeten te zijn

L O L
Oud 08-01-2006, 12:38
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 12:32 :
Natuurlijk, je zult hier weer heel wat tegenin brengen maar ach, ooit kom je erachter.

Om nog maar even te antwoorden: ik heb zeker ervaring met drugs, niet persoonlijk maar iemand die dicht bij me staat. Hij heeft geen opleiding, verknalt alles en alleen omdat hij de verkeerde vrienden heeft leren kennen (drugs is belangrijker dan school etc.). Zijn zusje is mijn vriendin en die heeft ook weleens te maken met een joint. Ik kan haar natuurlijk niet tegenhouden, dat doe ik dan ook niet. Ik ga haar niet boycotten met mijn mening over drugs en ben ook zeker niet extreem anti.
Wel hoor ik verhalen dat ze niet meer goed weet waar ze is of met wie. Ik vind dat een eng iets want dat betekent dat je zodra je het gebruikt jezelf niet meer 100% onder controle hebt. Daarom vind ik het onnodig jezelf dit soort dingen aan te doen zonder dat het echt nodig is.

Ooit kom ik waar wel achter?

Over die vriend van je: Zonde, maar dat is net zoiets als je beeld van de aarde bepalen op de paar vierkante kilometer die je hebt gezien. Ik zelf doe een HBO opleiding, net als veel meer hier. Dat hij zichzelf verkankert is zijn eigen keuze, dat heeft verder niets te maken met ons. Dus probeer het niet alleen van 1 kant te zien.
Dat je het eng vind jezelf niet meer 100% onder controle te hebben is een gerechtvaardigde angst voor jou, maar voor een ander is het misschien wel eens even lekker. Daarbij komt dat de meeste mensen zich nog wel onder controle hebben (ik wel iig). Als je eens wil weten waarom zij dat doet moet je dat vragen. Voor jou is die angst heel reeeel maar voor je vriendin misschien niet.
Dat jij het onnodig vind jezelf "dat soort dingen" aan te doen is geheel jouw eigen mening (die je goddomme eens goed verwoord hebt ), waar ik je dan verder ook niet meer mee zal lastig vallen.
Ik ben trots op je (met mate dan he )
Oud 08-01-2006, 12:39
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 13:09 :
Whahahahhaahhahahaahhahahaha

Mag ik ff lachen???

Deze topic is ervoor om je mening te uiten over Drugs en is geen topic voor mensen die pro-drugs zijn. Maar dat schijn je vergeten te zijn

L O L
Pro-drugs zijn is geen mening?
Oud 08-01-2006, 12:41
Christiana
Christiana is offline
jawel, maar hij verbiedt mij zo'n beetje nog verder op mensen in te gaan. Daar ging mijn reply over.

bedankt voor je (eindelijk) volwassen posts
Oud 08-01-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 13:41 :
jawel, maar hij verbiedt mij zo'n beetje nog verder op mensen in te gaan. Daar ging mijn reply over.

Ik verbied je niks hoor, je mag nog steeds als atheist midden in ons feestje komen staan. Ik raadde je alleen aan te stoppen omdat het een hopeloze situatie voor je is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:04
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:

Sorry lieverd, maar in mijn ogen begon jij met onvolwassen gedrag. Maakt niet uit, je bent 14, maar doe jezelf dan niet voor als "een vrouw van de wereld"

Ja, maar jij bent "volwassen" dus jij zou beter moeten weten oid.. Ik maak je reactie alvast even voor je, bespaar jezelf de moeite
Oud 08-01-2006, 15:34
Christiana
Christiana is offline
Jammer als je vindt dat ik me gedraag als "een vrouw v/d wereld" dit is namelijk absoluut niet de bedoeling. Ik probeer alleen mijn mening te uiten a.h.v voorbeelden en argumenten.

Dat de meerderheid hier pro-drugs is is mij wel duidelijk en begrijp me niet verkeerd; ik respecteer jullie mening.

@Zeehond23: Ik ben blij dat je op een normale manier reageert op mijn pogingen tot het uiten van mijn mening. Prettig zou echter zijn als je niet steeds mijn leeftijd erbij zou betrekken. Ik bedoel als je het hebt over drugs is er tegenwoordig geen grens meer van leeftijd, toch? Of is het niet zo dat de meeste jeugdigen rond hun 14/15e levensjaar met drugs in aanraking komen?

@Robo: Ik zal jullie "feestje" zoals je het noemt zeker niet willen verstoren en heb dat naar mijn mening ook nooit gedaan. Of je moet beledigd zijn dat ik mijn mening gaf waar me dat gevraagd werd.

Om maar even te reageren op andere "junkies" *voel je alsjeblieft niet aangesproken* in het topic van mumumumugun (ofzo), dat ging over Jonko'z, dat je niet trots hoeft te zijn dat je drugs gebruikt, ik bedoel je bent toch ook niet trots dat je rookt? Tuurlijk, je zult er ook niet tegen zijn maar trots?
Als ik nu kijk naar mumumumugun zie ik dat hij veel op onzin zit en al een keer gebant is. Zulke types heb je dus ook. Ze komen hier naartoe om eens even te laten zien hoe stoer ze zijn!

Omdat je zulke types ook hebt denk ik dat drugs zeker niet positief beinvloedend zijn en dat ze ook vaak gebruikt worden als middel om "stoer" te zijn of om ergens bij te horen.
Dat dit in het geval van velen die hier reply's hebben neergezet niet zo is, is dan ook lovend. Wanneer je voor 100% achter je keuze staat en alle gevolgen (ook naar anderen toe) draagt, zal ik je niet boycotten
Oud 08-01-2006, 15:36
Verwijderd
Tussen tabak roken en (andere) drugs gebruiken zit natuurlijk wel een wereld van verschil. Tabak is namelijk alleen lekker als je er al verslaafd (of in ieder geval gewend) aan bent, dus iedereen die rookt is een meeloper (geweest).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:38
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2006 @ 16:36 :
dus iedereen die rookt is een meeloper (geweest).
foute conclusie

men kan ook gaan roken om geen last meer te hebben van shag in joints
Oud 08-01-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 08-01-2006 @ 16:38 :
foute conclusie

men kan ook gaan roken om geen last meer te hebben van shag in joints
De uitzondering bevestigt de regel.

Overigens heb ik zelf geblowd, maar omdat ik niet rookte gebruikte ik altijd het liefst milde shag.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 17:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 16:34 :
@Zeehond23: Ik ben blij dat je op een normale manier reageert op mijn pogingen tot het uiten van mijn mening. Prettig zou echter zijn als je niet steeds mijn leeftijd erbij zou betrekken. Ik bedoel als je het hebt over drugs is er tegenwoordig geen grens meer van leeftijd, toch? Of is het niet zo dat de meeste jeugdigen rond hun 14/15e levensjaar met drugs in aanraking komen?
Zeker, rond die tijd komen ze er mee in aanraking, sommigen eerder, sommigen later, maar gebruik is geen verstand. Dat bedoel ik er mee te zeggen

Maar ik ben blij dat je nu gewoon normaal je mening vormt met "goede" argumenten Hierdoor is het een stuk makkelijker om beschaafd met elkaar te kunnen praten
Oud 08-01-2006, 17:38
Christiana
Christiana is offline
Ik ben altijd in voor dialoog
Oud 08-01-2006, 19:13
Verwijderd
Ben het met zeehond eens. Als je wat meer voor rede vatbaar bent, dan is het makkelijker praten

Even uitleg van deze kant. Het feit dat wij er gelijk zo bovenop vliegen, is gewoon omdat er eens in de zoveel tijd een keer iemand hier langs komt om te vertellen dat drugs slecht voor je zijn.
Nou is dit forum voor mensen die openstaan voor drugs en alcohol en dus worden die reacties met een grote glimlach gelezen en gaan we er evenhard op in. Vaak staat er dan ook nog iets met het getal 14 ofzo onder de naam, terwijl de meesten hier toch wel richting 20 gaan of al 20 zijn. (no offence verder naar jou)

Dat drugs gebruiken niet gezond is dat weten de meesten denk ik wel. Ik denk dat je beter kunt vragen of de meesten het willen weten En tuurlijk mogen mensen hun mening geven, maar vaak zijn mensen niet voor reden vatbaar en willen ze het alleen van hun kant geloven.

Verder is het fijn dat er nu normaal een discussie gevoerd kan worden, en ik ben het totaal met je eens dat er hier ook gasten komen die hier alleen maar zijn om stoer te doen, wat absoluut niet nodig is. Maar ja dat kun je sommigen ook niet aan hun verstand brengen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 19:39
Christiana
Christiana is offline
Om de discussie maar weer op gang te brengen:

Iedereen beweerde tot voor kort altijd dat de bekende wiet niet verslavend was. Het tegendeel is echter gebleken *zie ook een ander topic*.
Is dit niet in strijd met jullie mening over drugs? Dat (even samenvattend) zolang je alles onder controle hebt het geen kwaad kan? Ben je niet bang dat als je wat ouder bent en misschien een gezinnetje opstart je er niet meer vanaf kunt komen?
Oud 08-01-2006, 19:43
Verwijderd
wiet is geestelijk verslavend, dat wist ik al. lichamelijk niet, of is dat nu bewezen?

Ik blow tegenwoordig eigenlijk niet zoveel meer, maar ik heb er eigenlijk ook nooit last van gehad. En over later als ik een gezinnetje heb, denk ik nog niet
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Om maar even te reageren op andere "junkies" *voel je alsjeblieft niet aangesproken* in het topic van mumumumugun (ofzo), dat ging over Jonko'z, dat je niet trots hoeft te zijn dat je drugs gebruikt, ik bedoel je bent toch ook niet trots dat je rookt? Tuurlijk, je zult er ook niet tegen zijn maar trots?
Als ik nu kijk naar mumumumugun zie ik dat hij veel op onzin zit en al een keer gebant is. Zulke types heb je dus ook. Ze komen hier naartoe om eens even te laten zien hoe stoer ze zijn!
Die mensen zijn net zo triest als mensen die even komen laten zien hoe stoer ze zijn omdat ze nog nooit drugs gebruikt hebben. Ik bedoel, als dat een prestatie is waarop je trots bent heb je denk ik ook een kutleven.
Oud 08-01-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2006 @ 16:36 :
Tussen tabak roken en (andere) drugs gebruiken zit natuurlijk wel een wereld van verschil. Tabak is namelijk alleen lekker als je er al verslaafd (of in ieder geval gewend) aan bent, dus iedereen die rookt is een meeloper (geweest).
Ik heb het hier eens met Katje over gehad, en die ziet dat anders. Die vond haar eerste peuk wél lekker en zo ken ik nog wel meerdere mensen .
Ikzelf vond het niet prettig maar ook niet onprettig. Mijn eerste peuk over de longen. Zware shag vond ik altijd al wel lekker ruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Christiana schreef op 08-01-2006 @ 20:39 :

Iedereen beweerde tot voor kort altijd dat de bekende wiet niet verslavend was. Het tegendeel is echter gebleken *zie ook een ander topic*.
Is dit niet in strijd met jullie mening over drugs? Dat (even samenvattend) zolang je alles onder controle hebt het geen kwaad kan? Ben je niet bang dat als je wat ouder bent en misschien een gezinnetje opstart je er niet meer vanaf kunt komen?
Niemand hier heeft ooit beweerd dat wiet niet verslavend is, het is niet lichamelijk verslavend, maar voor zover ik weet zijn er meer geestelijk verslavende drugs.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:34
Verwijderd
Citaat:
...bedankt voor je (eindelijk) volwassen posts
Je hebt zeker de vorige pagina niet gelezen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 21:19
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:

Heeft voor een groot deel ook te maken met of je zelf sterk in je schoenen staat. Persoonlijk vind ik wiet niet echt geestelijk verslavend, als ik me er toe zet is het geen probleem om te stoppen.
Dat het op veel mensen een verslavende werking heeft (geestelijk) is voor niemand hier echt nieuw volgens mij, gezien er eens in de zoveel tijd een soort gelijk bericht in de krant komt te staan.

Als ik ouder ben zie ik niet in waarom ik zou MOETEN stoppen, maar als dat tegen die tijd het geval is, denk ik niet dat ik daar een probleem mee zal hebben.
Oud 08-01-2006, 22:15
Verwijderd
mwa als ik later nog zal blowen, dan denk ik niet dat ik het doe in het bijzijn van mijn kinderen. Maar goed daar denk ik eerlijk gezegt nog niet over na
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 08-01-2006 @ 23:15 :
mwa als ik later nog zal blowen, dan denk ik niet dat ik het doe in het bijzijn van mijn kinderen. Maar goed daar denk ik eerlijk gezegt nog niet over na
Dat zou ik dus ook niet doen. Ik houd bv ook van een glaasje alcohol, maar als het zusje van Katje bij mij blijft logeren, dan kan ik wel een blowtje roken (als ze naar bed is) maar ik blijf qua drank wel broodnuchter. Als er wel iets gebeurd, dan sla je jezelf voor je hoofd omdat je niet meer recht kan redeneren lijkt me.
Maar mja. De tijd moet het uitwijzen.....

That is; if I ever have children
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:30
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
deadlock schreef op 08-01-2006 @ 23:21 :
Ik houd bv ook van een glaasje alcohol
wow, understatement

Maar goed, eerst zien dat je 30 wordt en dan over kinderen gaan nadenken

As for me, ik hou ervan om zover heen te zijn dat de realiteit een grote blur wordt, maar niet voordat de dingen die gedaan moeten worden klaar zijn.
Oud 08-01-2006, 22:46
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Ik ben zeker niet bang dat ik over een jaar of tien niet kan stoppen. Ik weet alleen niet zeker of ik dat wel wil. Ik vind het leuk om op z'n tijd een joint te roken en langzaam aan begin ik te leren wanneer ik dat het best kan doen.

Ik ben van mening dat als je verstandig met drugs om gaat er niet echt schrikbarend veel aan de hand is wbt verslaving en andere nare dingen die je mogelijk van drugsgebruik kan krijgen.

Ik zou als ik later een vrouw en kinderen heb dit als allerhoogste prioriteit stellen op het moment dat ik er over nadenk drugs te gaan gebruiken. Hiermee bedoel ik dat mijn gezin er op geen enkele nadelige manier de nadelige gevolgen ervan mag ondervinden.
Oud 09-01-2006, 15:33
D'nisSe
D'nisSe is offline
Ik ben er echt heeeel erg op tegen, net zoals roken het is toch alleen maar slecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus mensen blijf van die troep af

Denise
Oud 09-01-2006, 15:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oud 09-01-2006, 17:34
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 09-01-2006 @ 16:33 :
Ik ben er echt heeeel erg op tegen, net zoals roken het is toch alleen maar slecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus mensen blijf van die troep af

Denise
Na al dat gedoe met Christiana, waar nu eigenlijk best oke mee word gepraat.

En dan dit......machtig
Oud 09-01-2006, 18:15
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
K-pax schreef op 09-01-2006 @ 18:34 :
waar nu eigenlijk best oke mee word gepraat
Voor sommigen onder ons zijn er meer dan drie 'aardige' posts nodig om na een verneukte dialoog weer oke te praten of überhaupt te praten.
No offence hoor, maar ook geen rozengeur.

En de discussie die er immer aan voorafgaat voordat met dergelijke types op dit forum oke te praten (of kortgezegd de manier waarop we hier praten zoals we hier praten) vind ik bij tijd en wijlen te vermoeiend om me in te mengen, zeker gezien de bron onuitputtelijk lijkt.

De ene keer heten ze YumYum en de andere keer YamYam, maar vermoeiend blijft het drugs en het gebruik daarvan door mijzelf danwel anderen te moeten verdedigen tegen vaak zwak beargumenteerde uitroepen.

Gelukkig hebben we zo af en toe ook tegenovergestelde figuren als E Che en mumumumumumuhmhmuhum. Laten we ons daar dus aan optrekken.

Anyway, toch lol dat dit tot n succesvol en actief topic is verworden.
Oud 09-01-2006, 18:21
Verwijderd
Citaat:

Denise
ok omdat jij het zegt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:

Denise
Internetten is ook slecht voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:13
Tsasil
Tsasil is offline
Ik vraag me af waarom er wordt beweerd dat je moet stoppen wanneer je later een vrouw en kinderen hebt.

Mijn pa is al jaren een tevreden blower en een incidenteel gebruiker van andere psychadelica, maar daar kwam ik pas achter toen ik 19 was en zelf al reeds een paar jaar blowde en experimenteerde. Daarna heb ik altijd heel open kunnen praten over mijn eigen drugsgebruik, wat ertoe geleid heeft mijn eigen experimentjes veilig te kunnen uitvoeren. Ik heb nooit de angst hoeven hebben dat mijn ouders erachter kwamen oid.
Mijn zusje is nu 17 en blowt slechts heel incidenteel omdat beide mijn vader en ik haar serieus en bearumenteerd van de gevolgen van het regelmatig gebruik in je ontwikkeling hebben ingelicht. Verbieden is niet nodig, incidenteel gebruik bevorderd IMHO en IMvadersHO je inzicht en kijk op de wereld.

Een open drugscultuur binnen je familie leidde in ons geval dus tot véél verantwoorder gebruik.
Oud 09-01-2006, 19:42
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
K-pax schreef op 09-01-2006 @ 18:34 :
Na al dat gedoe met Christiana, waar nu eigenlijk best oke mee word gepraat.

En dan dit......machtig
Ja, de goede dingen komen op de juiste momenten

Ik zal maar niet ingaan op haar post he
Oud 09-01-2006, 19:47
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 09-01-2006 @ 20:13 :
Ik vraag me af waarom er wordt beweerd dat je moet stoppen wanneer je later een vrouw en kinderen hebt.

-verhaal-

Een open drugscultuur binnen je familie leidde in ons geval dus tot véél verantwoorder gebruik.
Om maar even antwoord te geven op je eerste vraag: Ik zelf beaam het idee om het goede voorbeeld te zijn voor je kind. Beter niet gebruiken toch?
Inderdaad, als het dan uiteindelijk zo is dat je kind het gebruikt zorgt een open drugscultuur binnen je familie inderdaad voor verantwoordelijk gebruik (in veel gevallen) maar is een belangrijk spreekwoord hier niet:

Beter voorkomen dan genezen ?
Oud 09-01-2006, 19:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Denise
Voordat ik hier ook maar een reactie op plaats ga je eerst het hele topic (vanaf de eerste post dus) maar eens op je gemak doorlezen. Stel je open voor andermans argumenten en verval vooral niet teveel in vooroordelen. Mocht je dan nog steeds van mening zijn dat drugs per definitie kut voor je zijn mag je het melden. Doe dit goed beargumenteerd en je zal waarschijnlijk een normale reactie terug verwachten. Tot die tijd heb ik maar een ding tegen je te zeggen:

Oud 09-01-2006, 19:53
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Christiana schreef op 09-01-2006 @ 20:47 :
Om maar even antwoord te geven op je eerste vraag: Ik zelf beaam het idee om het goede voorbeeld te zijn voor je kind. Beter niet gebruiken toch?
Inderdaad, als het dan uiteindelijk zo is dat je kind het gebruikt zorgt een open drugscultuur binnen je familie inderdaad voor verantwoordelijk gebruik (in veel gevallen) maar is een belangrijk spreekwoord hier niet:

Zoals gewoonlijk lees je slecht.

Jij hanteert een hele andere inhoud van een "goed voorbeeld" dan ik. Waarom zou ik willen "voorkomen" of "genezen" als ik duidelijk in het weggeknipte verhaal heb vermeld dat incidenteel gebruik van drugs in mijn bescheiden mening tot een beter wereldbeeld leidt? In ieder geval hoop ik niet een kind te creeeren met een dergelijk kortzichtige mening als die jij tentoon spreidt.

Tevens heb ik duidelijk vermeld dat mijn pa absoluut geen slecht of goed voorbeeld in mijn eigen drugsgebruik is geweest, omdat ik er pas achterkwam dat hij ook een gebruiker was toen ik zelf al lang en breedt geexperimenteerd had. Het is dus heel goed mogelijk om in deze kwestie helemaal geen voorbeeld te zijn, of zelfs een voorbeeld te veinzen dat jij 'goed' noemt.

Meneer Zeehond mag dan content zijn met jouw posts, ik heb nog steeds weinig tot geen argumenten gezien waarom incidenteel gebruik tot 'slecht' bestempeld kan worden.
Oud 09-01-2006, 20:02
wann
wann is offline
Citaat:
Christiana schreef op 09-01-2006 @ 20:47 :

Wat mij betreft is het wellicht het beste om geen invloed uit te oefenen op de keuzes van je kinderen. Ik kan het niet helemaal goed verwoorden, maar ik zal toch een poging wagen.

Ik bedoel met geen invloed uitoefenen niet dat ze het allemaal maar zelf uit moeten zoeken, maar ook niet dat ze van hun ouders bepaalde ideeën klakkeloos overnemen. Ik denk momenteel dat het het beste (of eerder het minst slechte) is om je kinderen zelf te laten zien of ze er ooit in willen rondneuzen. Indien ze dat gaan doen kun je ze het beste zo goed mogelijk begeleiden, voorlichten en als je er zelf ervaring mee hebt ze ook daar over vertellen. Dus alle negatieve en positieve dingen vertellen. Verder natuurlijk altijd er zorg voor proberen te dragen dat je kinderen niet in de problemen raken. En verder natuurlijk altijd proberen een relatie met je kinderen op te bouwen waarin ze weten dat ze overal met je over kunnen praten, zodat ze niet denken dat dingen die niet besproken worden afgekeurd worden door hun ouders (gaat voor zowel drugs als andere zaken op).

Natuurlijk is dit ook geen ideale wijze, helaas bestaat die ook niet. En uit te plannen zal opvoeden vast ook niet vallen, dus het zal toch wel improviseren worden waarschijnlijk.

Ik hoop dat dit bericht mijn ideeën enigszins duidelijk kon maken.

Edit: oh, en Tsasil wist niet van de drugsperikelen van zijn vader zo te lezen, dus zijn vader heeft ook weinig tot geen directe invloed op dat gebied op hem gehad waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten