Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2006, 15:31
Verwijderd
Ik zal maar meteen met de poort in de kerk vallen: mijn kotsend vermogen groeit als ik achter de televisie zit zonder te weten wat ik eigenlijk wil kijken. Het resultaat: ik ga zappen. Zapperdezap

Op RTL4 zie ik Crime Scene Investigation, van die graplui die elke misdaad weten op te lossen zonder amper verdachten te ondervragen. 'Zozo daar zit een pluisje op zijn wang, wat er natuurlijk op wijst dat de kogel die hem in zijn aars trof de gehele endeldarm heeft uitgereten en daarom kan André Hazes de moordenaar niet zijn, logisch toch?'

Op RTL5 zie ik Flodder, die heeft eigenlijk geen toelichting nodig. Kleine kinderen, zoals mijn zusje, kijken hiernaar en zien, zoals meestal, de hoofdrolspelers als grote voorbeeld. Zo komt het tegenwoordig voor dat mijn zusje door de kamer rent 'ik ben een hoer! ik ben een hoer! ik wil naakt over straat door een gifwolk lopen!' Als er iets is wat de samenleving tot een hel maakt en de jeugd van tegenwoordig ongehoord gedrag aanbrengt, is het wel dit huis vol met criminelen, nouja behalve Sjakie dan maar die heeft daarbij zo'n slecht kapsel, zo'n walgelijk aanzicht wil ik op straat niet tegenkomen.

Op SBS6 zie ik Shownieuws: 'gisteren heeft Brad Pitt een ring gekocht voor zijn moeder, om het goed te maken dat hij vorige week haar condooms had gestolen die hij gebruikt heeft bij het ontmaagden van Britney Spears (van wie enkele weken later blijkt dat ze voor hem al trio's had met 2 mannen, SANDWICHEN zoals ze dat noemen) en hij kostte slechts $10.000.

Op Net 5 kom ik het geniale Sex & The City tegen, de droom van ieder meisje (dat blijkt uit de gigantische populariteit) is om zich later door elke jongen op een straat in New York van achteren te laten nemen. Realistisch!

Op RTL 7 (waar is 6 eigenlijk) zie ik Char: Het medium dat zich een weg baant door de gigantische hoeveelheid aan letters die door haar hoofd zweven in de vorm van nabestaanden.

Op Talpa kom ik het dieptepunt tegen: Toppers in de sneeuw. Twee graflui, genaamd Gorden & Gerard, oja en natuurlijk ook nog Reneetje Froger, die hun 'eigen' liedjes playbacken en gewoon doorgaan terwijl ze op het bandje niet meer zingen. Professioneel. Om maar niet te spreken van al hun o zo grote fans die het niet eens lijken op te merken.

Hier laat ik het even bij, maar mijn punt is dus dat de televisie momenteel groot van schade is voor onze maatschappij. Wat is jullie mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 15:34
melkpakje
melkpakje is offline
niet messen met satc
Oud 09-01-2006, 15:35
Verwijderd
vandaar dat de tv beneden is en ik boven
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 15:48
Verwijderd
Citaat:
melkpakje schreef op 09-01-2006 @ 16:34 :
niet messen met satc
Durf er eens inhoudelijk tegenin te gaan
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:07
Nebula
Nebula is offline
Dat er een hoop verderfelijke troep wordt uitgezonden op tv ben ik met je eens, maar in jouw lijstje kan ik mij niet geheel vinden.

Alhoewel ik het zelf niet volg lijkt CSI mij b.v. één van de degelijkere series van het moment; aardige verhaallijnen, goed acteerwerk en aandacht voor detail ontbreken er niet.

Oh ja: de muziekzenders schitteren in afwezigheid.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Nebula schreef op 09-01-2006 @ 17:07 :
Dat er een hoop verderfelijke troep wordt uitgezonden op tv ben ik met je eens, maar in jouw lijstje kan ik mij niet geheel vinden.

Alhoewel ik het zelf niet volg lijkt CSI mij b.v. één van de degelijkere series van het moment; aardige verhaallijnen, goed acteerwerk en aandacht voor detail ontbreken er niet.

Oh ja: de muziekzenders schitteren in afwezigheid.
Er schitteren genoeg zenders in afwezigheid, daarom zei ik ook 'hier laat ik het bij'.

CSI, oog voor detail.. het is anders wel heel overdreven wat zij allemaal te weten komen met de wetenschap
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:48
kalinho
kalinho is offline
en daarbi, Toppers in de Sneeuw: hoe talpa=-achtig het ook is, ik lig dubbel met geer en goor
Oud 09-01-2006, 17:23
Verwijderd
Natuurlijk zijn veel programma's walgelijk, maar er zo'n hele post over schrijven en je er daadwerkelijk zó druk om maken is veel erger. Zet die tv gewoon uit en pak een boek. Of kijk er naar en huiver zonder naderhand te klagen, want eigen schuld, dikke bult
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 17:38
Balance
Balance is offline
Wat raar, wel commerciële zenders kunnen ontvangen maar niet de publieke omroepen..?

Verder vind ik het een hoop gezeik om niets. We hebben zenders zat om voor ieder wat leuks te hebben. Spreken deze programma's jou niet aan? Pak de tv-gids en ga op zoek naar iets dat je wel leuk vindt. Verder is je leven niet afhankelijk van de tv, dus is er niets leuks op, blijf dan niet zappen maar pak een boek ofzo.
Oud 09-01-2006, 17:44
Zozo
Zozo is offline
Kijk naar publieke omroepen en Discovery
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 09-01-2006 @ 18:38 :
Wat raar, wel commerciële zenders kunnen ontvangen maar niet de publieke omroepen..?

Verder vind ik het een hoop gezeik om niets. We hebben zenders zat om voor ieder wat leuks te hebben. Spreken deze programma's jou niet aan? Pak de tv-gids en ga op zoek naar iets dat je wel leuk vindt. Verder is je leven niet afhankelijk van de tv, dus is er niets leuks op, blijf dan niet zappen maar pak een boek ofzo.
Dat neemt niet weg dat mijn generatie heel veel lui met zich meedraagt die dit WEL leuk vinden en dat is nu juist mijn probleem
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 17:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 18:52 :
Dat neemt niet weg dat mijn generatie heel veel lui met zich meedraagt die dit WEL leuk vinden en dat is nu juist mijn probleem
Ik zie het probleem niet?
De programma's die jij noemt zijn amusementprogramma's. Mensen hebben behoefte aan amusement, waarbij ieder z'n eigen smaak heeft van wat hij of zij amusant vindt.
Wat maakt jouw vorm van amusement beter dan dat van een ander?
Oud 09-01-2006, 18:03
DanielC
DanielC is offline
Kennen we dit niet al een beetje. Een beetje afgeven op de programmas die worden uitgezonden. Stoer hoor, en bovendien erg makkelijk. Er is gewoon voor ieder wat wils op de buis, voor de 'gewone' man is er Joling en Gorden op stap (of hoe heet het) en voor de snob is er een of ander 'interessant' programma op Nederland 3. En dat een jongen/meisje van 12 liever naar Flodder kijkt dan naar een politiek debat kan ik hem/haar ook niet kwalijk nemen. Ik zie geen reden om weer een zeiktopic te openen.

[edit] Wat voor schade bedoel je dan eigenlijk? Je verhaal over je zusje na een aflevering Flodder lijkt me verzonnen. Ik heb in iedergeval in mijn 19 jaar jonge leven nog NOOIT een jongen of meisje over straat lopen hollen en roepen ik ben een hoer, ook heb ik het nog NOOIT bij iemand thuis gehoord. Voorderest zie ik de ook niet echt wat voor schade "Joling & Gerard", "CSI:<insert stadnaam>, Shownieuws e.a. kunnen aanbrengen. En wat zou je dan graag allemaal zien op die 33 verschillende zenders?

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:07
Magican
Magican is offline
Wat nog wel leuk is om te kijken:

Malcolm in the middle
Rome
Simpsons (als het toevallig weer een keer op tv is)
Sommige films
Oud 09-01-2006, 18:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Blah. Populair gelul.

Verzin eens wat nieuws. Of verpak je kritiek dan in ieder geval in een creatief en verfrissend jasje.
Oud 09-01-2006, 18:16
Verwijderd
Pretentieus geblabla.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:18
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Het enige leuke wat er nu op tv te zien is Lakeside 2006 en Goede tijden.
Oud 09-01-2006, 18:19
Faerie
Faerie is offline
je bent niet verplicht om al die programma's te kijken hoor, dus wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:28
Dexter_M
Dexter_M is offline
Dan kijk je geen tv, je bent niks verplicht.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:10
Krynn
Krynn is offline
Ga Wildboyz kijken, op MTV. Echt iets voor jou, trouser.

:/

Kom op. Alsof die kneuterig gezellige spelshows van 30 jaar geleden zo verheffend waren.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:19
herz
herz is offline
hahaha ga toch rukken kerel of maak zelf een goed programma. Ben je toevallig bejaard, vrouw en zeik je teveel?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:27
Verwijderd
ohnoes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:44
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
herz schreef op 09-01-2006 @ 20:19 :
hahaha ga toch rukken kerel of maak zelf een goed programma. Ben je toevallig bejaard, vrouw en zeik je teveel?
Jij hebt zeker te veel Flodder gekeken?
Oud 09-01-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Krynn schreef op 09-01-2006 @ 20:10 :
Ga Wildboyz kijken, op MTV. Echt iets voor jou, trouser.

:/

Kom op. Alsof die kneuterig gezellige spelshows van 30 jaar geleden zo verheffend waren.
Nee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:57
herz
herz is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 09-01-2006 @ 20:44 :
Jij hebt zeker te veel Flodder gekeken?
de veerkampertjes

nee zo heet het niet
kenker

dan maar zo :

me naam is bert. ik kan niet anders reageren

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 20:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 09-01-2006 @ 19:19 :
je bent niet verplicht om al die programma's te kijken hoor, dus wat is het probleem?
Dat ik verschrikkelijke effecten zie in de mensen die ik op straat tegenkom. Ik durf te beweren dat er een direct verband bestaat tussen 50 Cent en groepsverkrachtingen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:06
melkpakje
melkpakje is offline
omfg jij kijkt gewoon teveel naar koefnoen
Oud 09-01-2006, 20:08
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 21:03 :
Dat ik verschrikkelijke effecten zie in de mensen die ik op straat tegenkom. Ik durf te beweren dat er een direct verband bestaat tussen 50 Cent en groepsverkrachtingen.
Maar...50 Cent maakt toch muziek. Geen T.V. programma's (er komt binnekort wel een film met hem uit, maar die is er nog niet)? Of ben ik nu in de war?
Oud 09-01-2006, 20:14
Verwijderd
Je hebt daar wel een punt. Maar hiermee doel ik op de muziekzenders, waar iemand anders al scherp iets over zei. De muziekzenders zenden clips uit van dwazen als die van 50 Cent waarin 10 playa's om één bikini hangen of andersom.

(om maar niet over de muziek te spreken, daarvoor zit ik in dit board verkeerd)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
melkpakje schreef op 09-01-2006 @ 21:06 :
omfg jij kijkt gewoon teveel naar koefnoen
Dat heb ik idd gezien en die gasten hebben een goede kijk op de wereld. (overigens had ik die mening daarvoor al gevormd)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:18
DanielC
DanielC is offline
Ja, zo valt er voor wel meer dingen iets te verzinnen en dat soort dingen zijn altijd al geweest. Zo schijnt het dat "emo" muziek onschuldige tieners aanspoort tot zelfmoord, en The Beatles aansporen tot drugsgebruik. Ik zie het probleem echt niet zo hoor.
Oud 09-01-2006, 20:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 21:03 :
Dat ik verschrikkelijke effecten zie in de mensen die ik op straat tegenkom.
Vertel eens jongen.
Buiten de groepsverkrachtingen dan 'die jij tegenkomt'

Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 21:14 :
Je hebt daar wel een punt. Maar hiermee doel ik op de muziekzenders, waar iemand anders al scherp iets over zei. De muziekzenders zenden clips uit van dwazen als die van 50 Cent waarin 10 playa's om één bikini hangen of andersom.

(om maar niet over de muziek te spreken, daarvoor zit ik in dit board verkeerd)
Allemaal leuk en aardig, maar in je beginpost rap je geen woord over muziekzenders, dus terug naar het onderwerp lijkt me.
Oud 09-01-2006, 20:31
Verwijderd
Waarover ik klaag is een moeilijk benoembaar begrip. Maar het gedrag van de mensen om mij heen doet me walgen. Van die meisjes (14) die zich identificeren met één of andere slet uit SATC en zich gewoon laten nemen door meerdere 20-jarigen, ja ik ken gevallen in mijn omgeving!

Hoe weinig respect (ja cliché) de jeugd voor de ouderen heeft, nooit gewoon eens luistert en wel van alles van ze verwacht.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 21:31 :
Waarover ik klaag is een moeilijk benoembaar begrip. Maar het gedrag van de mensen om mij heen doet me walgen. Van die meisjes (14) die zich identificeren met één of andere slet uit SATC en zich gewoon laten nemen door meerdere 20-jarigen, ja ik ken gevallen in mijn omgeving!

Hoe weinig respect (ja cliché) de jeugd voor de ouderen heeft, nooit gewoon eens luistert en wel van alles van ze verwacht.
Verhuis naar de Noordpool.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:37
DanielC
DanielC is offline
Eerst is het een verkrachting, dan laten ze zich nemen omdat ze Sex and the City kijken. Dan is het weinig respect van de jeugd voor ouderen. Ik zie de invloed van een CSI, Char of Toppers in de Sneeuw daar echt niet op hoor. Als ik in mijn naaste omgeving kijk valt het, in vergelijking met een aantal jaar geleden, heel erg mee met al die brutaliteit. Ja, natuurlijk zijn er subcultuurtjes of mensen die niet voor een 65+er opstaan in de trein, maar hoe wil je dat tegen gaan? Door "Swiebertje", "De Kleine Waarheid" en "Stiefbeen en Zoon" uit te gaan zenden?
Oud 09-01-2006, 20:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Okay, we hebben hier duidelijk te maken met een onderkoffer.
Oud 09-01-2006, 20:57
DanielC
DanielC is offline
Wat is de Nederlaandse rating eigenlijk voor "Sex and the City", stel nu dat het een 18+ rating is...
Oud 09-01-2006, 21:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 16:31 :
Op RTL4 zie ik Crime Scene Investigation, van die graplui die elke misdaad weten op te lossen zonder amper verdachten te ondervragen. 'Zozo daar zit een pluisje op zijn wang, wat er natuurlijk op wijst dat de kogel die hem in zijn aars trof de gehele endeldarm heeft uitgereten en daarom kan André Hazes de moordenaar niet zijn, logisch toch?'
want bewijsvoering an sich is natuurlijk de grootste kolder ooit, en er belanden nooit mensen onschuldig achter de tralies omdat ze onterecht bekend hebben he... (ik ga even van uit dat je een beetje het nieuws gevolgd hebt het afgelopen jaar)

Citaat:

Op RTL5 zie ik Flodder, die heeft eigenlijk geen toelichting nodig. Kleine kinderen, zoals mijn zusje, kijken hiernaar en zien, zoals meestal, de hoofdrolspelers als grote voorbeeld. Zo komt het tegenwoordig voor dat mijn zusje door de kamer rent 'ik ben een hoer! ik ben een hoer! ik wil naakt over straat door een gifwolk lopen!' Als er iets is wat de samenleving tot een hel maakt en de jeugd van tegenwoordig ongehoord gedrag aanbrengt, is het wel dit huis vol met criminelen, nouja behalve Sjakie dan maar die heeft daarbij zo'n slecht kapsel, zo'n walgelijk aanzicht wil ik op straat niet tegenkomen.

dus programma's die niet geschikt zijn voor je kleine zusje, zijn niet geschikt voor de televisie ? kom op zeg. OUDERS HOREN OP TE VOEDEN, EN TE BEPALEN WAAR HUN KINDEREN NAAR KIJKEN.
overigens zijn er diverse onderzoeken bekend die de bewering dat een eventuele toename van geweld (er is geen toename, maar goed) niet door het kijken naar televisieseries of het spelen van computergames veroorzaakt kan worden.

Citaat:

Op SBS6 zie ik Shownieuws: 'gisteren heeft Brad Pitt een ring gekocht voor zijn moeder, om het goed te maken dat hij vorige week haar condooms had gestolen die hij gebruikt heeft bij het ontmaagden van Britney Spears (van wie enkele weken later blijkt dat ze voor hem al trio's had met 2 mannen, SANDWICHEN zoals ze dat noemen) en hij kostte slechts $10.000.

je beschrijving is schromelijk overdreven, maar shownieuws is inderdaad zo'n beetje het tv-antwoord op bladen als de prive, dus dan ben je gewaarschuwd.

Citaat:

Op Net 5 kom ik het geniale Sex & The City tegen, de droom van ieder meisje (dat blijkt uit de gigantische populariteit) is om zich later door elke jongen op een straat in New York van achteren te laten nemen. Realistisch!

er komt in Sex & the city geen anale seks voor hoor. daarnaast, het is een komedie, en een televisie-serie. voor realisme hoef je de televisie natuurlijk niet aan te zetten. Het hele punt van escapisme is nou net dat je je even niet druk hoeft te maken om de realiteit.

Citaat:

Op RTL 7 (waar is 6 eigenlijk) zie ik Char: Het medium dat zich een weg baant door de gigantische hoeveelheid aan letters die door haar hoofd zweven in de vorm van nabestaanden.

Over de geloofwaardigheid van Char zal ik me niet uitlaten (welke geloofwaardigheid...). Toch kijken er kennelijk veel mensen naar, dat is nog veel erger dan het programma zelf.

[quote]
Op Talpa kom ik het dieptepunt tegen: Toppers in de sneeuw. Twee graflui, genaamd Gorden & Gerard, oja en natuurlijk ook nog Reneetje Froger, die hun 'eigen' liedjes playbacken en gewoon doorgaan terwijl ze op het bandje niet meer zingen. Professioneel. Om maar niet te spreken van al hun o zo grote fans die het niet eens lijken op te merken.
[quote]

het is dan ook bedoeld als leedvermaak. maar : gord[b]o[/n], geloof ik, niet gorden.

Citaat:

Hier laat ik het even bij, maar mijn punt is dus dat de televisie momenteel groot van schade is voor onze maatschappij. Wat is jullie mening?
de televisie groot van schade ?
1) dat is geen goede nederlandse zin
2) dat is onzin
3) op welke vreemde, hersenbrekende manier zou het vertonen van beelden invloed moeten hebben op onze maatschappij ?
4) zoek de betekenis van het woord maatschappij eens op, en je snapt hopelijk meteen dat je punt onzinnig is.
5) mensen die zich druk maken om de kwaliteit van de televisie, maar er kennelijk toch naar kijken, hebben een steekje los zitten.
Oud 09-01-2006, 21:12
Verwijderd
Ik ben lang op zoek geweest naar een directe oorzaak van de debiliteit van mijn omgeving.

De tv zie ik als het duidelijke antwoord op mijn zoektocht.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:20
MTpower
MTpower is offline
De leukste programma's komen op Discovery chanel
Rex Hunt's fishing adventures
American casino
Brainiac
En natuurlijk de docu's die veel worden uitgezonden
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:30
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 22:12 :
Ik ben lang op zoek geweest naar een directe oorzaak van de debiliteit van mijn omgeving.

Kom op zeg, doe niet zo belachelijk.

Oud 09-01-2006, 21:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:

Holy crap, jij bent echt niet goed snik.
Oud 09-01-2006, 21:50
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:

Get a life
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:57
Verwijderd
Citaat:

Debiel.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:47
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Van die meisjes (14) die zich identificeren met één of andere slet uit SATC en zich gewoon laten nemen door meerdere 20-jarigen, ja ik ken gevallen in mijn omgeving!

volgens mij ben je gewoon jaloers en gefrustreerd dat ze zich niet door jouw willen laten nemen
Oud 10-01-2006, 16:52
Balance
Balance is offline
Citaat:

Wat dacht je van: hun opvoeders?
Oud 10-01-2006, 16:54
.Pure
.Pure is offline
gast
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 18:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
kalinho schreef op 10-01-2006 @ 17:47 :
volgens mij ben je gewoon jaloers en gefrustreerd dat ze zich niet door jouw willen laten nemen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 18:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Gast, als je het allemaal zo'n probleem vind, dan kijk je toch lekker niet. Het meeste wat ik op tv zie vind ik ook absoluut niet boeiend, maar om dan mensen af te zeiken die het wel kijken is een beetje triest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten