Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 13:28
darkfairy
darkfairy is offline
weer een stagedag voorbij het was wel leuk vandaag daar
Oud 10-01-2006, 13:30
coopergirl
coopergirl is offline
Ik doe een poging tot mn kamer opruimen... Er moet zoveel gebeuren, mn eigen hok opruimen en schoonmaken. De ramen hier in huis moeten gelapt worden, stofzuigen, dweilen, opruimen, afstoffen, koelkast schoonmaken, magnetron + oven schoonmaken, afzuigkap is stoffig Waar moet ik beginnen? Bij mn kamer ben ik begonnen... Alles op de kop gezet om het te sorteren.. Vervolgens ben ik net weggelopen omdat ik geen overzicht meer had
Oud 10-01-2006, 13:34
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
wat ben ik toch ook een vage emotionele trut
Oud 10-01-2006, 13:44
Verwijderd
hoe moeilijk is het om jezelf aan te zetten om te gaan leren
zooo moeilijk
Oud 10-01-2006, 14:36
Nijn*
Nijn* is offline
Pff, vandaag weer eerste schooldag, meteen het eerste uur beginnen.. De eerste drie uur gingen nog best snel voorbij eigenlijk, moeizaam maar niet zo erg als de laatste twee uur. Had een blokuur tekenen en in het praktijkuur heb ik zojuist mijn kubisme verkloot en een 8 ( ) teruggekregen voor een SO dat ik niet had geleerd. En in het theorie uur heb ik lui over m'n tafel heen gelegen gekeken naar de diavoorstelling die maar niet voorbij wilde gaan.. Daarna naar huis gefietst, mijn hemel wat ging dat langzaam. Toen ik net thuis kwam stond ik gewoon te trillen op m'n benen, op het punt flauw te vallen, zo moe ben ik nu. Net maar even wat gegeten, en ik wilde nog gaan hardlopen straks? Grapjas.

Gelukkig is m'n toets voor morgen verplaatst dus hoéf ik niet per se iets te leren, alleen m'n engels/geschiedenis/tekenen toch wel een ietsiepietsiebeetje.. Anders komt weer alles op de laatste minuten aan.. Hoop dat morgen minder lange dag is, ga misschien wel met de bus dan. Dat fietsen in die kou is toch niets voor mij.. Ach, 't was best leuk iedereen weer te zien..

Alleen morgen drie tussenuren achter elkaar, dus moet maar aan m'n kubisme gaan werken ofzo? Joepie, ik <3 een gatenrooster...
Oud 10-01-2006, 14:46
Verwijderd
Harr harr. Morgen vrij veel te doen, op zich
Oud 10-01-2006, 14:50
Verwijderd
Ik werd vanochtend wakker met tranen in mn ogen.. ik moest echt mn best doen om nit te gaan huilen.

Ik had over iets heftigs gedroomd wat met mijn (overleden) moeder te maken heeft. Ik heb er de hele dag aan moeten denken.. ik werd er niet bepaald vrolijk van.
Oud 10-01-2006, 14:52
Nyawa
Waarom kan ik niet gewoon eens een keer trots zijn op mezelf? Waarom moet het altijd beter zijn? *zucht* Soms word ik gek van mezelf.
Oud 10-01-2006, 14:53
BananaSplit
BananaSplit is offline
....en weer keek ik haar verlegen aan.
Oud 10-01-2006, 15:13
Roosje
Roosje is offline
Ik heb het druk en ik stel alles uit.

(Leegte.)

Ik ben weg.
Oud 10-01-2006, 15:16
Roosje
Roosje is offline
En ik speel godverdomme al driehonderdduizend jaar toneel en juist tegen de mensen waarbij ik het niet wil en ik moet ophouden.
Oud 10-01-2006, 15:25
rare kwast
rare kwast is offline
ja hoor heb ik weer doet de printer t niet aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh
Oud 10-01-2006, 15:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Blush schreef op 10-01-2006 @ 15:50 :
Ik werd vanochtend wakker met tranen in mn ogen.. ik moest echt mn best doen om nit te gaan huilen.

Ik had over iets heftigs gedroomd wat met mijn (overleden) moeder te maken heeft. Ik heb er de hele dag aan moeten denken.. ik werd er niet bepaald vrolijk van.
sterkte meissie! (})
Oud 10-01-2006, 15:40
Verwijderd
Ik moet veel doen en kan me er niet goed toe zetten door te werken. Ik blijf haperen en steken. *schop* Schiet op, ga aan je werk. Werk door.

En verder wel gewoon lol gehad op school. Flauwe grappen gemaakt, flauwe stellingen besproken en gewoon gelachen. En ik ben heus wel blij en gezellig vandaag. Heb nog zangles gehad, heb F. nog aan de telefoon gehad omdat hij jarig is vandaag. Even gezellig met hem gepraat en dat was me even zoveel waard. Met zanglerares zelfs ook nog gepraat. Arjen had op zijn kop gekregen. Haha. . Op het kerstbal al. Ach en al die mensen doen me gewoon heel erg goed, zolang ze niet doorvragen over hoe ik er werkelijk over denk, zeg ik gewoon dat het prima gaat.

Hmpft, en hij is haar vriend. . en T en M zijn uit elkaar.

Ik zag haar ook. En ze lijkt zoveel op haar. En alles wat er toen is gebeurd, herinner ik me nu weer. Raar spelletje speelt je geheugen met je.

En het is raar om te horen van zoveel mensen dat ze het zo raar vinden dat je uit elkaar bent. Want zoveel mensen hadden niet gedacht dat wij (ooit) uit elkaar zouden gaan. Dat steekt dan toch.

There are still echo's of you and me laughing
When reasons for staying are missing..
I'm leaving..
There's more to life, there's got to be more to life
than breathin'

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 15:45.
Oud 10-01-2006, 16:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik had een 8 voor m'n wiskunde repetitie.

Een heel goed gevoel had ik er eigenlijk niet over, maar zoals m'n cijfers nu zijn.. Ben best trots op mezelf. Ik doe het beter dan vorig jaar, maar ik doe nu wel wb2. Volgens mij kan ik het aan, lekker denken en puzzelen.
Oud 10-01-2006, 16:13
Redhair
Redhair is offline
Jezus, het pand waar N. in zat is zo'n beetje afgefikt.
Ik wilde juist nog naar hem toe gaan vandaag, wat halen. Bel hem straks maar even hoe het met hem is enzo. Vind het zo kut voor hem. Hij maakt de hele dag door muziek, heeft veel mix- en draaitafels, nu is alles verbrand denk ik.

Rond twee uur fietste ik naar mijn oppaskindje, moest over een hoofdweg, in een van de vele zijwegen woonde N.. De hoofdweg was half afgesloten, de blusslang was eroverheen uitgerold om water uit de ijssel te pompen. Ik kon er nog wel langs. Veel brandweer en politie, en een rooklucht. Het vuur was toen net uit denk ik. Ik voelde wel direct kriebels. In die zijweg woonde N. dus, en in de volgende zijweg een vriendin van me. Ik kon niets zien, en daar zijn ook nog zoveel dwarsstraten, ik schatte de kans klein.

Toen de vader van mijn oppaskind thuis kwam vroeg ik of hij wat gezien had van een brand. Hij zei dat hij wel wat op de radio had gehoord, brand in die in die straat. Ik schrok al, vroeg of ze hadden gezegd of het een kraakpand was. And she scores!

Op de terugweg er even langs gefietst. Helemaal zwart geblakerd, geen ramen, sommige tussenmuren weg, stuk dak ook geloof ik, godverdomme. Ik zit echt te trillen nu.
Ten eerste omdat ik een leuke band met N. aan het opbouwen was, al hadden we natuurlijk een rare relatie, hij was mijn buurjongen, toen iets van tien jaar niet gezien, toen degene waar ik mijn troep ging halen. Maar toch, dit voelt dan kut.
Ten tweede omdat ik daar misschien in de zomer heen zou gaan, had me er stiekem best een beetje op verheugt.
Ten derde, hoe egoistisch en onbelangrijk het ook mag klinken, nu kan ik vast een poosje niets halen. Wat hij had is natuurlijk afgefikt, tenzij hij het gered heeft. Daarnaast, hij heeft nu heel andere dingen aan zijn kop.

Oud 10-01-2006, 16:16
Anno2007
Anno2007 is offline
heeft zin in der training

lekker gezellig mn team weer zien, altidj egt gezellig! (wat een verbetering met vorig jaar zeg *was ook een leuk team, maar niet zo super als dit*)
Oud 10-01-2006, 16:19
Verwijderd
Er zit een muis op m'n kamer, drie uur wakker gelegen vannacht door het lawaai, terwijl ik mijn slaap zo enorm nodig had.

Nu hele ochtend zitten huiswerken.
Wil ik aan mijn onderzoek beginnen (sowieso al een kutopdracht) is ineens alle tekst die ik al had weg. Gewoon kwijt, niet meer terug te vinden. Mag ik dus ook nog 's opnieuw beginnen.

En toen ik net om alles begon te huilen vond mijn moeder dat ik me aanstelde.
Oud 10-01-2006, 16:22
Ruudje
Ruudje is offline
ik heb echt helemaal nergens zin in :\
Oud 10-01-2006, 16:30
Verwijderd
Lekker gesport. Maar dan zie ik iemand langer op een apparaat dan en ik en dan wil ik dat ook. Dus inplaats van 10 minuten ga ik 20... Eetlijst gaat wel goed vandaag... alleen heb ik honger en een ik-wil-me-volproppen-gevoel en dat is niet fijn... Daarnaast ben ik moe en heb ik nergens zin in...
Oud 10-01-2006, 16:31
Tink*
Tink* is offline
Het was echt een goede dag vandaag.
Goed gepraat met heel veel mensen, vooral veel gepraat. Tot 4 uur les met 3 tussenuren was niet eens zo vervelend vandaag. Maar ik heb wel het gevoel dat ik mijn school ontgroeid ben. Met mijn klasgenoten kan ik nog goed praten en voel ik nog wel veel mee gemeen, de klas onder me ook nog wel. Maar toen ik in de gang stond te wachten bij een lokaal, omdat we al in de pauze les hebben om eerder vrij te zijn, voelde ik me zo volwassen vergeleken bij die tutjes die een beetje met hun mobiele telefoon zitten te spelen en te Oh-moet-je-horen-wat-er-is-gebeurd-en. Maar gelukkig is het over een half jaartje dus over, ik zit ook al 6 jaar op dezelfde school, dat is lang. En op zich kan ik het best goed vinden op school, vind het wel heel gezellig etc. Maar met mensen van een beetje niveau dus . We hebben ook een jongen van 20 in de klas die na vmbo havo heeft gedaan en nu vwo doet. Dat is echt doorzettingsvermogen, ik vraag me af of als ik zak ik niet gewoon mn propedeuse ga halen bij hbo en alsnog naar de uni ga. Ik ben aan een stap verder toe, denk ik.
Oud 10-01-2006, 16:54
Verwijderd
Het lijkt wel wat beter te gaan de laatste paar dagen. Nu nog volhouden!
Toch wil ik nog wat meer mensen om mee te praten/dingen mee te doen.
Oud 10-01-2006, 17:13
Anno2007
Anno2007 is offline
waarom kank nie tegen verdrietige mensen? ik wordt er zelf ook zo verdrietig van...
Oud 10-01-2006, 17:15
Verwijderd
En meteen ga ik verkeerde dingen denken... Stom jaloers kreng.
Oud 10-01-2006, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Kwieltje schreef op 10-01-2006 @ 18:13 :
waarom kank nie tegen verdrietige mensen? ik wordt er zelf ook zo verdrietig van...
Medeleven is een goede eigenschap. Wees blij dat je er nog iets om geeft.

Ik heb het gevoel dat dat bij veel mensen ontbreekt.
Oud 10-01-2006, 17:23
Roosje
Roosje is offline
Ik ben heel goed aan het worden in ruziemaken zonder woede. En mijn psych en m'n leerlingbegeleider maar zeggen dat ik boos mag zijn. Sukkels.
Oud 10-01-2006, 17:25
Brigitte
Brigitte is offline
Ik voel me nu eventjes goed en daar geniet ik van.
Dan weet ik dat als ik me strax weer klote voel, dat gevoel ook weer voorbij gaat, dat het steeds beter zal gaan en dat het klotegevoel steeds langer wegblijft.
Ik kan het wel, echt. Maar soms duurt het gewoon eventjes te lang.
Oud 10-01-2006, 17:29
moon
moon is offline
Zo snel al het slecht kan gaan, zo snel kan het ook weer goed gaan. Een jongen in de kantine heeft mijn dag goed gemaakt vandaag!
Hij kwam naar me toe lopen en zei: "We (=hij en 2 meisjes) zien dat je vaak alleen zit maar als je zin hebt mag je best eens bij ons komen zitten hoor!"....................... ik kreeg echt een heel rood hoofd. Ik vond het zo ontzettend lief van ze en het voelde zo fijn dat ze dat aanboden, ik heb er de hele dag aangedacht. Het heeft mijn hele dag goed gemaakt, ze moesten eens weten.
Oud 10-01-2006, 17:42
Redhair
Redhair is offline
Ik durf N. niet te bellen. Weet niet wat ik moet zeggen. Elke keer als we elkaar zagen was het gezellig, echt leuk, alleen dan haalde ik ook pep. Vind het ook zo kut voor hem, mocht al zijn muziekapparatuur verloren zijn gegaan. Dat was zijn leven, daar vertelde hij over, met zo'n twinkeling in zijn ogen, hij liet net gemaakte dingen horen, als er naast mij ook nog anderen waren draaide hij ondertussen. Jezus, je zou het maar verliezen.
Oud 10-01-2006, 17:48
moon
moon is offline
En zo snel als het goed kan gaan kan het ook weer slecht gaan .

De afspraak met haar gaat niet door en ik had haar nu net eigenlijk wel even heel hard nodig om mijn verhaal bij kwijt te kunnen. Nu voel ik me in 1 klap weer ff heel alleen en ik vind het ook moeilijk dat mijn programma nu in de war geschopt is, ineens moet ik de avond anders gaan indelen. Mijn stemming daalt meteen weer heel erg. Hoe kan dat nou zo snel? ik wil het voor zijn, maar het gaat zo snel dat dat niet eens lukt.
Oud 10-01-2006, 18:05
Nijn*
Nijn* is offline
Jezus, wat een kutdromen heb ik de laatste tijd! Ga ik met een kutgevoel slapen, kom ik amper in slaap en dan word ik wakker met een kutgevoel omdat ik enge, beangstigende dromen heb..

En ik heb natuurlijk weer eens niets gedaan aan school, waarom zou ik ook, het is mijn eigen overgang maar?! En gvd, waarom eten we zo laat! Ik heb onwijze honger, viel bijna flauw vanmiddag en dan zal het ook nog wel eens niet lekker zijn, mijn papa kookt..
Oud 10-01-2006, 18:13
Verwijderd
ik voel me euforisch en melancholisch tegelijk.
Er ontstaan allemaal nieuwe ideeën, nieuwe levensvisies en andere positieve gedachten. Aan de andere kant ben ik de enige waarmee ik het kan delen. Ik kan nog steeds niet vatten dat ik zo'n persoon blijk te zijn. Je leest erover en vormt een mening en nu ben ik er zelf een. Gelukkig verandert er niet veel aan de situatie, maar wel aan mij.

Mìjn leven is in ieder geval niet saai.
Oud 10-01-2006, 18:42
Verwijderd
Fijn als je vriend niet eens in je geïnteresseerd is.
Wat ben ik heerlijk goed in aanstellen, maar een "hoe was je dag vandaag?" is toch niet zo veel moeite?

Edit: vandaar.

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 18:46.
Oud 10-01-2006, 19:18
Verwijderd
Excursie was ontzettend leuk. Hij was niet mee, dat hielp een hoop. Veel gelachen en de meest belachelijke foto's gemaakt. Het was steenkoud, zeker met die wind erbij, maar het grootste deel was toch buiten. Dus toen alles afgelopen was heerlijk warme choco gehaald met z'n allen.

Daarna geluk: achter elkaar net de trein en daarna de bus netjes gehaald. In de bus nog wat grappigs: er stapte een meisje in die ontzettend op mij leek. Had echt het idee dat ik naar mezelf zat te kijken (alleen dan de knappere versie) Heel weird.

Morgen voor het eerst een vergadering leiden. Ben best zenuwachtig eigenlijk, al is het eigenlijk helemaal niet zo'n big deal
Oud 10-01-2006, 19:33
George
George is offline
Beeeeeh stemmingswisselingen.
Oud 10-01-2006, 19:33
George
George is offline
Zeer overtuigende imitatie van een geit.
Oud 10-01-2006, 19:56
Dolores
Dolores is offline
Sinds ik op LJ weer actief ben kom ik hier haast nooit meer. Maar ik lees nog steeds wel elke dag jullie posts.

Vandaag een tentamen gehaald waar ik echt heeeel erg tegenop zag, echt zo'n opluchting! Verder gaat het sowieso wel goed op school, terwijl ik dat idee echt totaal niet heb, 'k loop met alles achter enzo.
Oud 10-01-2006, 20:23
George
George is offline
Ik vind hem verschrikkelijk egoïstisch, maar als ik er rationeel over na zou denken zou ik best weten dat ík degene ben die egoïstisch is.
Ik hou niet van rationeel nadenken.
Oud 10-01-2006, 22:21
Verwijderd
Af en toe zie ik dit alles dus echt niet zitten he... En dan heb ik 't niet over het leven, maar over wat anders.
Oud 10-01-2006, 23:24
Stroke
Stroke is offline
Jongen, je kunt het. Hopen dat deze stemming zo blijft, maar ja, het kan zo weer omslaan. Ik ken mezelf zo onderhand wel. Nu nog even genieten.
Oud 11-01-2006, 08:52
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik heb gister zo hard gelachen, keeenker dat was niet normaal.
Oud 11-01-2006, 09:21
Stroke
Stroke is offline
he he, eindelijk, niet met zo'n klotegevoel wakker geworden. Ik voel me sowieso wel ok. Zometeen naar de psych, kijken wat hij te melden heeft. Ik heb er weer zin in.
Oud 11-01-2006, 09:35
Verwijderd
Zit nu ziekig thuis, maar verder.. Gaat het eigenlijk best goed.
Oud 11-01-2006, 09:53
Verwijderd
Ha, ik zit op school en heb straks een overhoring scheikunde. Ik ken het wel, maar ik moet het niet vergeten ten zijde van die toets
Oud 11-01-2006, 09:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, ik ben echt té jaloers en té...

Gewoon té. Ik haat mezelf.

Ik wil terug naar die droom van gisteren
Oud 11-01-2006, 10:09
kroot
kroot is offline
ik moet vanavond een kamerkoor dirigeren. Help!!!
Oud 11-01-2006, 12:14
rare kwast
rare kwast is offline
hij maakt me aant huilen..

maar ik moest er wel over praten!
Oud 11-01-2006, 12:29
Verwijderd
*knuff* aan ^ en ^^

Ja, wat ben ik. ik heb zaken doorgeschoven en met blijde spanning wacht ik op zekere dagen en dingen.
Oud 11-01-2006, 13:03
Gothic
Gothic is offline
Wat een sukkel ook...

Heb honger, houdt neit op. Ben moe, houdt ook niet op. Meteen na dag 1 was ik alweer moe en slap. Gister geslapen overdag, vandaag straks misschien ook maar even. Het is gewoon niet normaal. Zoveel meer doe ik niet, behalve dan het reizen... Word er gek van. Die psycholoog heeft ook nog niets nuttigs gedaan volgens mij, dus daar ga ik denk ik mee stoppen. Het mag dan allemaal wel psychisch zijn, maar ja, als hij er niets aan kan doen of mij kan vertellen hoe ik er wat aan kan doen wordt het lastig.
Oud 11-01-2006, 13:37
Verwijderd
Voel me zo rot, zo dik, zo vet, zo zwak. Net in half uur/drie kwartier zeker 2000 kcal naar binnengewerkt! Dat moet je over de hele dag eten, niet als 'tussendoortje'! Bah, bah, blegh ik walg van mezelf! Ik snap het niet meer! En ik kan het niet, ik weet zeker dat het nooit zal lukken! Ik wil niet meer...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten