Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 17:30 :
CSI, oog voor detail.. het is anders wel heel overdreven wat zij allemaal te weten komen met de wetenschap
Mijn professor Gerechtelijke Geneeskunde en Criminalistiek vindt het wel een goed programma
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2006, 19:58
Redhair
Redhair is offline
Hmhm, (groeps)verkrachtingen komen door tv. Die jeugd van tegenwoordig krijgt slechte invloeden mee van die tv, met al zijn criminaliteit. Voor de tv er was, vonden er nooit verkrachtingen plaats en de jeugd wist niet eens wat criminaliteit was.

Jongen, open je ogen eens. Voordat de tv er was werd criminaliteit door de jeugd afgeschreven op Dick Trom, deze boekenheld had ookal zo'n slechte invloed. Verkrachtingen bestaan zolang de mensheid bestaat, ook groepsverkrachtingen, ook onder jongeren. Alleen er heerste eerst een groot taboe over. Je praatte er niet over, niemand. Dus kom daar alsjeblieft niet mee aan.

Mensen willen graag amusement, wat ze via tv krijgen. Hartstikke mooi.
Wel jammer dat mensen de publieke omroep dan weer voor snobs zien en de commerciele voor het normale volk. Er zijn op de publieke inderdaad meer serieuze actualiteitenprogramma's, maar dat is niet direct voor snobs, daarnaast is hun aanbied ook weer groter.
Maar TS, ooit van pluriformiteit gehoord? Er is een groot aanbod, voor ieder wat wils als het ware.

Dus alsjeblieft, zeik niet. Gooi die tv uit het raam, er zijn nog zoveel andere manieren om je te vermaken, als dit je niet bevalt.
Oud 10-01-2006, 23:08
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
trouser schreef op 09-01-2006 @ 21:31 :
Waarover ik klaag is een moeilijk benoembaar begrip. Maar het gedrag van de mensen om mij heen doet me walgen. Van die meisjes (14) die zich identificeren met één of andere slet uit SATC en zich gewoon laten nemen door meerdere 20-jarigen, ja ik ken gevallen in mijn omgeving!

Hoe weinig respect (ja cliché) de jeugd voor de ouderen heeft, nooit gewoon eens luistert en wel van alles van ze verwacht.
In de middeleeuwen deden oude vieze ventjes het met kindertjes van 12.
Ik geloof niet dat ze toen al TV hadden, maar misschien kun jij me een geschiedenisboek wijzen wat mij doet zwijgen.

Als je gaat blaten over hoe slecht het tegenwoordig allemaal wel niet is, duik dan eerst eens in het verleden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 23:10
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-01-2006 @ 20:10 :
Mijn professor Gerechtelijke Geneeskunde en Criminalistiek vindt het wel een goed programma

Die man weet toch echt niet waar die over praat lijkt me. [/sarcasm]
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 00:24
Verwijderd
alleen een film met doris day
Er zit een knop op je tee vee

Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 00:27
nochtans
nochtans is offline
ja ik ben het wel eens met je mening over csi, maar voor de rest praat je best wel poep
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 13:36
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
csi is nog altijd beter dan baantjer.. want daar ondervragen ze alleen maar, terwijl het bij csi echt draait om bewijs..

en for the record.. csi ondervraagt WEL mensen

je zeurt over de verkeerde dingen

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 15:52
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
en anders doe je de madonna.. helemaal geen tv kijken
Oud 12-01-2006, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoewel dit soort posts met humor een verademing zijn, één kleine tip voor je: niet de tv aanzetten als je niet weet wat je wilt zien. Doe ik ook nooit. Ik erger me alleen maar als m'n familie de tv aanzet.

Soms erger ik me ook voordat een programma überhaupt op de tv is geweest, though. Zoals de nieuwe serie 'Koppels' bij Talpa. Ik zie vanuit de trein billboards met: 'Eerst sex. Daarna zien we wel verder' of iets in die trant, en dat komt dan uit de mond van een vrouw.

Heel Nederland staat vol met die borden... en wij ons maar afvragen hoe het komt dat knulletjes van amper 14 jaar voor een groepsverkrachting hun hand (of iets anders) niet meer omdraaien. 'Ze vragen er immers toch zelf om'?

Dezelfde serie: ander bord: 'Jij de kids, ik de carriére'.

Natuurlijk weer zo'n super-overdreven zelfbewuste over-feministische bitch die zich iedere week door een andere vent laat afwerken, tussen het kantoorwerk door. Want dat is leuk en cool tegenwoordig. In iedere nieuwe tv-serie zie je het wel weer terug. Heel raar dat vrouwen die series zo geweldig vinden, maar ik nooit zulke types als uit de series tegenkom. Dit is toch absurd en genant overdreven?

Ben ik de enige die gewoon weer terugverlangt naar een leuke Mrs. Cunningham achter het fornuis?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 02:16
Replicator
Replicator is offline
Mark Almighty, ik durf het bijna niet te vragen, maar wat vind jij van Sex and the City? Daar word je ook mee doodgegooid?!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Replicator schreef op 13-01-2006 @ 03:16 :
Mark Almighty, ik durf het bijna niet te vragen, maar wat vind jij van Sex and the City? Daar word je ook mee doodgegooid?!
Ja, vind ik ook vreselijk... Sowieso heb ik een hekel aan die over-hypte Amerikaanse draken van series die Net5 domineren, maar SatC is inderdaad wel een dieptepunt. Ik kan daar echt de aardigheid niet van inzien.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:31
Verwijderd
Het leuke van Sex and the City vind ik het doorbreken van taboes. Het onamerikaanse eraan vind ik leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 15:31 :
Het leuke van Sex and the City vind ik het doorbreken van taboes. Het onamerikaanse eraan vind ik leuk.
Dus als een overdreven uitvergroot Amerikaans karikatuur van de überfeministische zakenvrouw binnen 10 minuten twee keer wordt gepaald op publieke locaties, is dat het doorbreken van taboes?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:40
Verwijderd
Hmm. Ik zie dat gepaal toch anders. De vrouwen zien zichzelf als zelfstandig en dragen dat ook heel erg uit. Ze hebben uiteraard wel eens hun moeilijkheden(Mr. Big e.d.) maar daar komen ze allemaal wel weer overheen.
Het gaat om de manier waarop de vrouw als zelfstandige en beter presterend dan mannen wordt neergezet binnen de amerikaanse samenleving en eens niet slaafs meegaat naar de kerk, voor de kinderen zorgt etc.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 15:40 :
Hmm. Ik zie dat gepaal toch anders. De vrouwen zien zichzelf als zelfstandig en dragen dat ook heel erg uit. Ze hebben uiteraard wel eens hun moeilijkheden(Mr. Big e.d.) maar daar komen ze allemaal wel weer overheen.
Het gaat om de manier waarop de vrouw als zelfstandige en beter presterend dan mannen wordt neergezet binnen de amerikaanse samenleving en eens niet slaafs meegaat naar de kerk, voor de kinderen zorgt etc.
Ik vind dat SatC en dergelijke series weer veel te ver doorslaan naar de andere kant. Is dat typisch Amerikaans? Het kan alleen maar één van de uitersten zijn? Zwart of wit? Natuurlijk kunnen vrouwen zelfstandig zijn, maar hoe wordt dit uitgedragen door iedereen af te neuken? Is dát zelfstandig zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:16
Verwijderd
Zo vaak wordt er toch niet geneukt in SatC? Dat vond ik in ieder geval niet 't Gaat in mijn ogen echt over zelfstandige vrouwen en liefde.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-01-2006 @ 16:16 :
Zo vaak wordt er toch niet geneukt in SatC? Dat vond ik in ieder geval niet 't Gaat in mijn ogen echt over zelfstandige vrouwen en liefde.
Heb ik op de verkeerde momenten gekeken dan?

Ik vind het gewoon zó overdreven!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 16:17 :
Heb ik op de verkeerde momenten gekeken dan?

Ik vind het gewoon zó overdreven!
Ik vond 't altijd lief

Vrienden van me dachten ook altijd dat het een of andere gore feministische seks-serie was, maar toen ze het een keer of twee gezien hadden, vonden ze het best leuk. 't Gaat wel om seks, en je ziet het ook wel, maar 't gaat veel meer om liefde.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 21:56 :
Ben ik de enige die gewoon weer terugverlangt naar een leuke Mrs. Cunningham achter het fornuis?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:30
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-01-2006 @ 16:46 :
Ik vond 't altijd lief

't Gaat wel om seks, en je ziet het ook wel, maar 't gaat veel meer om liefde.
Haha, serieus? De keren dat ik gekeken is dat die vrouwen mannen opzoeken om lekker een avondje los te gaanom vervolgens die mannen te dumpen. Maar misschien dat ze in de laatste seizoenen settlen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 15:36 :
Dus als een overdreven uitvergroot Amerikaans karikatuur van de überfeministische zakenvrouw binnen 10 minuten twee keer wordt gepaald op publieke locaties, is dat het doorbreken van taboes?
Gast, ik hou van je
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:13
Verwijderd
de tv heeft een uit-knop. doei

en idd niet messen met satc. punt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:48
Verwijderd
Wat een zeiktopic.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 09:54
BCR
BCR is offline
Citaat:
trouser schreef op 01-02-2006 @ 19:54 :
Gast, ik hou van je
Oud 12-03-2006, 09:55
Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
melkpakje schreef op 09-01-2006 @ 16:34 :
niet messen met satc
Oud 12-03-2006, 09:59
Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
DanielC schreef op 09-01-2006 @ 21:57 :
Wat is de Nederlaandse rating eigenlijk voor "Sex and the City", stel nu dat het een 18+ rating is...
volgens mij was dat 12+.
Oud 13-03-2006, 22:03
Al Murphy
Al Murphy is offline
't gaat me vooral om je beginpost, over de rest van de dingen die je erbij betrekt ga ik nog niet eens beginnen:

1) Dat al die dingen op tv bij jou associaties met anale seks oproepen, is eerder jouw probleem. Niet dat van de televisie.

2) Dra-ma-queen.
Oud 18-03-2006, 22:48
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-01-2006 @ 21:56 :
Het is eigenlijk best normaal dat jij als man daar nog een beetje moeite mee hebt. Ooit was het noodzakelijk voor een vrouw om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen omdat dat toen nog een fulltime job was, dankzij de technologische ontwikkeling (denk aan: stofzuiger) is dat nu niet meer zo. Ook hoeven mannen hun kracht niet meer te gebruiken om dieren af te slachten of zware machines te bedienen dankzij allerlei technologische innovaties. Mannen en vrouwen worden nu dus niet meer gescheiden door kracht maar kunnen dezelfde levens leiden, wat nu dus ook gebeurd.
Maar mannen hebben nu dus niet meer die verantwoordelijkheid over vrouwen en dat lijkt me best moeilijk om te accepteren.
Het is allemaal best logisch te verklaren.
Reageren

Regels voor berichten