Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het zo zou zijn dat de landen van herkomst zonder problemen hun remigranten zouden opnemen dan zou ik zonder meer voorstander zijn. De werkelijkheid is echter anders. Veel landen zitten niet te wachten op laaggeschoold, 'vernederlandst' tuig dat niet eens meer de nationaliteit van het moederland heeft.
Bovendien kun je je afvragen of een overeenkomst waarbij iemand zich verbindt de eerstkomende jaren niet terug te keren naar Nederland niet in strijd is met de openbare orde en de goede zeden, maar dat is een puur juridische kwestie die ik verder maar buiten beschouwing laat. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dit trouwens niet iets goeds, hiermee beloon je in feite anti-sociaal gedrag, want mensen die het doen krijgen een voordeel bij het terugkeren naar de Antillen. Het werkt, no doubt (als er voldoende consequenties aan het verbreken van dat contract zitten) maar ik denk dat het principieel gezien niet echt kan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anyway, als je een werkend alternatief hebt, liefst boven het niveau "Verplichte seratonine injecties!1" dan hoor ik het graag, tot die tijd is het op zich een werkende maatregel.
|
Verwijderd
|
Nouja, 'maatregel'. Het is in feite gewoon uitkopen van mensen die je anderszins niet kunt aanpakken. Als wij elk kutmarokkaantje in Rotterdam tienduizend euro geven om op te rotten naar de woestijn, dan wordt de stad ook wel schoon. Het is de vraag of je dat wilt. En om nou te denken dat terugkeercampagnes zin hebben..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Laat ik het dan wat scherper stellen. Als je mensen genoeg geld geeft, rotten ze wel op. We kunnen niet honderden miljoenen uitgeven uitgeven om mensen van 'allochtone afkomst' te laten vertrekken. En ze gaan echt niet uit zichzelf weg als ze reclame in bushokjes zien voor remigratie.
Kort gezegd, denk je dat dit plan ook maar enigszins zou gaan werken? |
![]() |
||
Citaat:
Op grotere schalen heeft het geen nut, te duur, en zijn er andere opties.
|
Doet me denken aan de situatie met een Romafamilie die een oprotpremie kregen om zich ergens anders te vestigen maar vervolgens doodleuk bleven staan, ik ben benieuwd of de overheid toen nog maatregelen heeft getroffen.
Maar als alle partijen; overheid-rotte appel-overheid land x het er mee eens is vind ik het geen probleem buiten het kostenplaatje.
|
het is wel een beetje zuur voor de mensen die terug willen naar hun land van herkomst maar die het niet kunnen betalen en geen premie krijgen omdat ze te aardig zijn. Helaas werkt de oprotpremie ook niet bij nederlandse asociale gezinnen.
|
![]() |
|
|