Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2006, 15:52
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Den Helder: Vertrekpremie voor probleemgezin

De gemeente Den Helder heeft al twee Antilliaanse probleemgezinnen tickets en geld gegeven om een nieuw bestaan op de Antillen op te bouwen.

Dat schrijft De Telegraaf dinsdag. In ruil voor de tickets en het geld moesten de gezinnen wel een contract ondertekenen waarin ze beloofden de eerste jaren niet terug te keren naar Nederland.

Het gaat volgens de gemeente onder andere om een moeder met twee kinderen, die in 'allerlei vetes' verwikkeld was geraakt. De vrouw is de zus van een Antilliaan die in 2004 in Den Helder werd vermoord, en haar gezin kon volgens burgemeester Geke Faber de spanningen niet meer aan. In een ander geval ging het om een Antilliaans gezin met twee kinderen.

Vertrek
Vanwege de openbare orde heeft de gemeente toen aangedrongen op hun vertrek. De vliegtickets kwamen voor rekening van Den Helder, en ook kreeg elk gezinslid 'een paar honderd euro' om op Curaçao een nieuw bestaan op te bouwen.

Volgens de gemeente heeft het vertrek van de gezinnen ervoor gezorgd dat de spanningen in de Antilliaanse gemeenschap zijn verminderd.
Bron: Elsevier
Een goede actie van de gemeente Den Helder. De Rijksoverheid zou dit beleid direct moeten overnemen en de Wet Remigratie herinvoeren. Een actief remigratiebeleid is absoluut niet zaligmakend, maar het draagt wel bij aan het verminderen van de problemen die door het multiculturalisme zijn ontstaan.

Stelling: Goed voorbeeld doet goed volgen. De Rijksoverheid moet een actief remigratiebeleid gaan voeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2006, 16:03
Verwijderd
Hé ja, laten we de vergrijzing nog eens wat bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:17
Verwijderd
Als het zo zou zijn dat de landen van herkomst zonder problemen hun remigranten zouden opnemen dan zou ik zonder meer voorstander zijn. De werkelijkheid is echter anders. Veel landen zitten niet te wachten op laaggeschoold, 'vernederlandst' tuig dat niet eens meer de nationaliteit van het moederland heeft.

Bovendien kun je je afvragen of een overeenkomst waarbij iemand zich verbindt de eerstkomende jaren niet terug te keren naar Nederland niet in strijd is met de openbare orde en de goede zeden, maar dat is een puur juridische kwestie die ik verder maar buiten beschouwing laat.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2006 @ 17:03 :
Als iemand wordt betaald om op te hoepelen hadden ze voor de samenleving waarschijnlijk geen toegevoegde waarde, dus waarom je zoiets er op een absurde manier bij trekt.. ik vat het niet.

Ik vind dit trouwens niet iets goeds, hiermee beloon je in feite anti-sociaal gedrag, want mensen die het doen krijgen een voordeel bij het terugkeren naar de Antillen.

Het werkt, no doubt (als er voldoende consequenties aan het verbreken van dat contract zitten) maar ik denk dat het principieel gezien niet echt kan.
Oud 11-01-2006, 16:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-01-2006 @ 17:23 :
Als iemand wordt betaald om op te hoepelen hadden ze voor de samenleving waarschijnlijk geen toegevoegde waarde, dus waarom je zoiets er op een absurde manier bij trekt.. ik vat het niet.
Ja, en hoeveel universitair studenten van tegenwoordig stammen af van werklozen en fabrieksarbeiders uit 1850, waarvan de toenmalige aristocratie vond dat ze waardeloos waren?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:35
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om de vergrijzing op te vangen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 11-01-2006 @ 17:35 :
Alle grijzerds en potentiele grijzerds afschieten/in laten slapen?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 11-01-2006 @ 17:35 :
Inderdaad, belastingen verhogen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:47
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
S. schreef op 11-01-2006 @ 17:37 :
Alle grijzerds en potentiele grijzerds afschieten/in laten slapen?
De bejaarden een ophoepelpremie geven zodat ze kunnen overwinteren in Spanje!
Oud 11-01-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 11-01-2006 @ 17:47 :
De bejaarden een ophoepelpremie geven zodat ze kunnen overwinteren in Spanje!
Dan wil ik ook wel bejaard zijn! <33
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 16:54
Joostje
Joostje is offline
Hardstikke goed natuurlijk. De gemeente is natuurlijk bedoelt om de verantwoordelijkheid voor haar burgers van zich af te schuiven, en eventuele rotte appelen bij een ander in de mand te gooien .

Way to go, Den Helder!
Oud 11-01-2006, 16:55
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2006 @ 17:44 :
Inderdaad, belastingen verhogen bijvoorbeeld.
Ik had het meer over maatregelen die niet of minder schadelijk zijn voor de economie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 19:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2006 @ 17:27 :
Ja, en hoeveel universitair studenten van tegenwoordig stammen af van werklozen en fabrieksarbeiders uit 1850, waarvan de toenmalige aristocratie vond dat ze waardeloos waren?
Hoezo plaats je het in de situatie dat de kinderen van mensen die problemen veroorzaken verwijderd worden?

Anyway, als je een werkend alternatief hebt, liefst boven het niveau "Verplichte seratonine injecties!1" dan hoor ik het graag, tot die tijd is het op zich een werkende maatregel.
Oud 11-01-2006, 19:57
Verwijderd
Nouja, 'maatregel'. Het is in feite gewoon uitkopen van mensen die je anderszins niet kunt aanpakken. Als wij elk kutmarokkaantje in Rotterdam tienduizend euro geven om op te rotten naar de woestijn, dan wordt de stad ook wel schoon. Het is de vraag of je dat wilt. En om nou te denken dat terugkeercampagnes zin hebben..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 20:29
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
liever een 'vergrijzder' land, dan een land met criminele kut-antilliaantjes

Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 20:32
PGWR
PGWR is offline
Uitkopen of niet, het lijkt het gewenste effect te hebben: de lastpakken van allochtone afkomst verdwijnen uit de samenleving. Wellicht is een actief remigratiebeleid effectiever dan immer pappen en nathouden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 20:43
Verwijderd
Laat ik het dan wat scherper stellen. Als je mensen genoeg geld geeft, rotten ze wel op. We kunnen niet honderden miljoenen uitgeven uitgeven om mensen van 'allochtone afkomst' te laten vertrekken. En ze gaan echt niet uit zichzelf weg als ze reclame in bushokjes zien voor remigratie.

Kort gezegd, denk je dat dit plan ook maar enigszins zou gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2006 @ 21:43 :
Kort gezegd, denk je dat dit plan ook maar enigszins zou gaan werken?
Bij een groepje van een stuk of tien totaal onbehandelbare types misschien.

Op grotere schalen heeft het geen nut, te duur, en zijn er andere opties.
Oud 11-01-2006, 21:48
Verwijderd
Ik vraag me af wat er gebeurt als deze mensen terugkomen naar Nederland voor de overeenkomst is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 23:20
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Doet me denken aan de situatie met een Romafamilie die een oprotpremie kregen om zich ergens anders te vestigen maar vervolgens doodleuk bleven staan, ik ben benieuwd of de overheid toen nog maatregelen heeft getroffen.

Maar als alle partijen; overheid-rotte appel-overheid land x het er mee eens is vind ik het geen probleem buiten het kostenplaatje.
Oud 12-01-2006, 08:32
lawallan
lawallan is offline
het is wel een beetje zuur voor de mensen die terug willen naar hun land van herkomst maar die het niet kunnen betalen en geen premie krijgen omdat ze te aardig zijn. Helaas werkt de oprotpremie ook niet bij nederlandse asociale gezinnen.
Reageren

Regels voor berichten