Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2005, 17:43
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Maresha schreef op 23-12-2005 @ 17:54 :
ik noem je geen klootzak..maar je komt idd ongevoelig over
jij begint over afrika, mag ik dan ook even?
nee ben nog nooit in afrika geweest, maar weleens keer op keer gedwongen worden tot sex? geslagen word als je nee zegt?
weet je hoe t voelt als een van je ouders niet voor je wil zorgen..ja aan je eigen lot over gelaten word..je bedrijgd word door je stiefvader , mishandeld word
heb jij weleens gevoeld hoe t is om een oudere man dan jij met een mes voor je te zien staan en drijgd je geslachtsdeel door te snijden?

komt mischien heel hard over wat k allemaal heb gezegd

er zijn mensen die dag in dag uit zo moeten leven!
ik word kwaad om jou berichtje, denk eerst na voordat je gaat posten!
So what? Zoals mijn voorbeeld dus al liet zien is er geen directe link tussen een zwaar leven en zelfmoord. Ofwel: een zwaar leven maak zelfmoord nog geen logische keuze. Wat is dan de bedoeling van jouw berichtje? Mij overtuigen dat er hier ook mensen zijn met een kutleven? Nou, bedankt voor de mededeling. Veranderd dat wat aan de situatie dan?

Verschil tussen hier en de situatie in Afrika is dat daar de problemen zo enorm zijn dat het in de meeste gevallen geen enkele zin heeft om proberen te ontsnappen aan de situatie, want verderop is het net zo... De problemen die jij opnoemt zijn dingen die zich veelal in de familiesfeer afspelen, of anders in de directe omgeving.. wat belemmert het "slachtoffer" dan om een andere omgeving op te zoeken?

Dit soort problemen blijven zich voortdoen door kortzichtigheid en een egocentrische denkwijze van het slachtoffer. Voorbeeld: als je je brand aan een vlam, trek je je hand terug. Maar als iemand uit je omgeving je mishandeld, blijf je zitten waar je zit, wachtend op hulp die niet komt, of tot het vanzelf ophoudt... onzin dus.
Oud 23-12-2005, 18:20
Maresha
Maresha is offline
nee bedoeling is niet jou overtuigen maar duidelijk maken dat ook hier mensen t moeilijk kunnen hebben
je zegt t allemaal wel heel makkelijk vind ik, zoals wat bellemert t slachtoffer dan om andere omgeving op te zoeken, mischien kun je wel niet eens weg..wat denk jij dat die personen die dat mee maken voor de grap in zon omgeving blijven?
egocentrische denkwijze van het slachtoffer, en als iemand in mijn omgeving word mishandeld blijf ik niet zittend afwachten hoor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 18:24
akumabito
akumabito is offline
Tenzij er fysieke redenen zijn, zoals opsluiting of vastbinden, mag jij mij eens vertellen waarom het onmogelijk is om te vertrekken?

Let op, vertrekken in 3 stappen:
1.) Pak een tas.
2.) Vul die met spullen die je nodig hebt.
3.) Loop de deur uit.

Wat is daar moeilijk dan wel onmogelijk aan?
Oud 23-12-2005, 18:30
Maresha
Maresha is offline
jij snapt er dus ook echt niks van blijkt maar

mischien drijging..ik maak je dood als je weg gaat..ik zoek je wel op of weet ik veel wat allemaal!
afhankelijkheid van die persoon mischien??
niet durven
jij kunt nu wel van alles gaan zeggen maar je weet niet hoe iemand zich in die situaties voelt

maar we hadden t uiteindelijk niet over wel of niet weg kunnen lopen maar over t feit dat mensen zich depressief voelen, aanstellen etc

ik zeg tog ook niet dat die kinderen in de oorlog wel makkelijk kunnen vluchten?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 18:49
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Maresha schreef op 23-12-2005 @ 19:30 :

ik zeg tog ook niet dat die kinderen in de oorlog wel makkelijk kunnen vluchten?
Harr di harr, dat zeg ik dus net.. die kunnen dat niet, omdat het verderop net zo is.. en ff op het vliegtuig stappen zit er niet in als je geen geld, laat staan een paspoort hebt..

Aan de andere kant kunnen kids die hier in de shit zitten gewoon een treinkaartje kopen. Dreiging of niet. Angst of niet. Kortom: ze kiezen er dus zelf voor om te blijven zitten..

En afhankelijk hoe? Op wat voor manier? Eten? Onderdak? Allemaal ergens anders te krijgen.. genegenheid? Die vind je thuis dan schijnbaar al niet, dus da's een onzinreden..

"hoe ze zich voelen" is een vrij onzinnig concept in zulke situaties als je het mij vraagt. Ze zouden eens moeten stoppen zich bezig te houden met "hoe ze zich voelen" en een beetje rationeel de situatie overdenken..
Oud 23-12-2005, 18:53
Maresha
Maresha is offline
jij denkt zeker dat alles zo makkelijk gaat he

damn

toon wat medeleven voor die mensen ofzo
gadverdamme

hoe iemand zich voelt is onzinnig in zo'n situatie

weet je wel waar je over praat?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 18:59
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Maresha schreef op 23-12-2005 @ 19:53 :
jij denkt zeker dat alles zo makkelijk gaat he

damn

toon wat medeleven voor die mensen ofzo
gadverdamme

hoe iemand zich voelt is onzinnig in zo'n situatie

weet je wel waar je over praat?
Het leven is maar zo moeilijk als je het voor jezelf maakt.
Een stelling waar ik bij blijf tot het tegendeel is bewezen.

En wat dat medeleven betreft valt het wel mee hoor... ik sta normaal altijd voor iedereen klaar. maar als iemand tegen en willens en wetens zelf in zo'n situatie bljft zitten, dan houd het op natuurlijk. dan is het wat mij betreft gewoon een eigen keuze...
Oud 23-12-2005, 20:19
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik vind het best wel erg hoe sommige mensen hier over zelfmoord denken. Wat nou als je depressief bent? Dat is een ziekte. Natuurlijk hebben de meeste mensen het vergeleken met de rest van de wereld goed. Maar als je depressief bent zit het gewoon in je hoofd. Dan voel je gewoon dat je zelfmoord wil plegen. En ik ben vast een verwend westers meisje. Maar ik heb ook vaak in mijn bed gelegen en heel graag dood gewild. Dat is vast egoïstisch tegenover alle mensen die het slechter hebben. Maar dat gevoel had ik nou eenmaal en kon ik onmogelijk veranderen door gedachtes als: ik heb het helemaal niet zo slecht...Dus geef alsjeblieft geen oordeel over zoiets, want je weet niet eens hoe het voelt om zelfmoord te willen plegen. En bij mij was het geen schreeuw om aandacht of wat dan ook. Ik schaam me er zelfs voor, en wilde zo graag dat ik niet dat soort gedachtes had. Maar denk echt niet dat omdat iedereen het hier maar zo goed heeft in Nederland niemand het recht heeft om zelfmoord te willen plegen...en dat het aanstellerij is allemaal.
Oud 23-12-2005, 22:08
George
George is offline
Citaat:
akumabito schreef op 23-12-2005 @ 19:59 :
De oorzaak van de bipolaire stoornis is niet bekend, maar men denkt dat hier veel verschillende factoren bij betrokken zijn: uit onderzoek blijkt dat de ziekte het resultaat is van afwijkingen in de wijze waarop sommige zenuwcellen in de hersenen werken of communiceren.
___

Deze (erfelijke) aanleg voor impulsiviteit ligt volgens sommige experts in het serotoninegehalte in de hersenen en heeft daarnaast enige andere vooral neurologische oorzaken. Deze kenmerken worden ook in één adem genoemd bij veel eetstoornissen en verslavingen en het is dan ook niet verwonderlijk dat veel borderline-patiënten hier mee te kampen hebben.

Ofwel, er zijn meer dan genoeg mensen voor wie het niet mogelijk is hun mate van zich gelukkig voelen voor zichzelf te regelen. Natuurlijk heeft niet iedereen die suïcidale gedachten heeft meteen een ernstige psychische aandoening, het ging me er dan ook meer om dat je beseft dat er genoeg mensen zijn die het zichzelf niet op de manier moeilijk maken die jij bedoelt, dat het dus lang niet altijd alleen ligt aan iemands eigen instelling.

Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 22:25
Maresha
Maresha is offline
'tegen willens en weten zelf in zo'n situatie blijft zitten'

er zijn genoeg mensen die tegen die rot gevoelens vechten..ze zullen er niet in een keer uit komen, maar dat ze er dan in blijven zitten betekend niet dat ze dat zelf doen of zelf willen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:41
anterx
anterx is offline
Citaat:

En wat dat medeleven betreft valt het wel mee hoor... ik sta normaal altijd voor iedereen klaar. maar als iemand tegen en willens en wetens zelf in zo'n situatie bljft zitten, dan houd het op natuurlijk. dan is het wat mij betreft gewoon een eigen keuze...
En wat als iemand zich depressief voelt zonder duidelijke reden? Dan heeft het geen zin om ergens anders heen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk. Pijn is ook maar wat je er zelf van voelt en honger, ach, dat bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij, begrijp me niet verkeerd, is het meer een beeld van tegenwoordig. Het woord depressief wordt heel erg snel in de mond genomen, denk ik. "Ik ben depressief, ik voel me zo kut!" Ik denk dat er wel een verschil is tussen je 'kut' voelen en depressief zijn. Dip tegen een gigantisch diep dal waar je maar niet uit kunt komen. Misschien weet men (vooral pubers) nog niet wat depressief echt betekent, en dat dat wel iets meer is dan je slechts ellendig voelen. Volgens mij kan je het ook niet voor jezelf beslissen of je depressief bent of dat je gewoon last hebt van veel dippen. Een psycholoog of eventueel psychiater ofzo kan dat echt aantonen, lijkt mij, en dat kan je niet zelf na wat gegoogle. Het is niet zomaar iets, depressief zijn.

Daarbij zitten ook songteksten en verhalen soms vol met zelfmoorddingen. Er wordt heel snel gezegd "ik zie het niet meer zitten, ik wil hier weg, het leven is me niet meer waard", maar ze kunnen niet meer echte argumenten komen waarom het beter is hier niet meer te leven. Misschien zijn er ook wel geen argumenten voor zelfdoding, maar zomaar in het wilde weg zeggen dat je dood wil vind ik niet kunnen. Reden als ouders die verschrikkelijk doen, aanrandingen, geldproblemen, vriendenproblemen, vind ik geen excuus om jezelf van de wereld te verbannen. Ook niet als je nog maar weinig familie hebt, want je kan mensen zoveel verdriet doen als je er niet meer bent. Als 'excuus' zeggen ze dat niemand meer om hen geeft. Lijkt mij onzin, er is altijd wel iemand die om je geeft en van je houdt.

Het lijkt mij persoonlijk echt niet een goede weg om aan al je problemen te ontkomen. Je laat zoveel verdriet achter, ouders, familie, vrienden, kennissen; ze zullen geschockt zijn en rauwen om het verliezen. En zal het leven na de dood beter zijn? Je weet niet wat er is, het is onzeker, dus misschien wel slechter. Misschien ook wel beter, maar zou je die gok wagen? Je kan ook proberen om het leven er hier beter om te maken. Zoek hulp, praat met je ouders erover, zoek steun bij vrienden en familie. Er staan heus wel mensen klaar om je te 'troosten', hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is.

Ik zou het ook een beetje zonde vinden om mezelf van de wereld af te gooien; het is een klein wonder opzich dat je een mens bent geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:29
Verwijderd
Waar wat je zegt. Er zijn genoeg kinders die zo verwend zijn dat ze als ze ding X niet krijgen, dat ze al zitten te miepen dat ze depressief zijn. De zogenoemde STFU-therapie van akumabito zou daar erg goed tegen helpen, hard optreden tegen zulke mormels.
Maar vooral hier op psych is er een verzameling mensen die het wel zwaarder hebben dan dat, maar toch, de meesten van hen proberen er ook gewoon overheen te komen en daar bewonder ik ze ook voor.
Als je last hebt van veel dippen, dan moet je toch eens een psycholoog bezoeken, om te kijken of je dan toch niet depressief bent, lijkt me zo.

Argumenten voor of tegen zelfdoding zijn wat mij betreft maar relatief. Het is waar jij de meeste waarde aan schenkt en ik vind het niet kunnen dat mensen dat proberen te veranderen. Als iemand echt dood wil, laat hem. Het lijkt me iets te ver gaan om de persoon op Aarde te houden alleen voor de familie ofzo. Het is geen huisdier, het is geen plant, het is een mens met een duidelijke eigen wil.

Misschien is zelfmoord geen goede manier om van je problemen af te komen, maar ik zie het zelf als 'het resultaat telt'. Het doel heiligt de middelen. Natuurlijk laat je verdriet achter, maar ik zou in zo'n situatie voor mijzelf kiezen. Zou ik door blijven leven in mijn verdriet, of zou ik anderen verdriet doen en zelf weg zijn? Dat zou liggen aan mijn probleem, of er oplossingen zijn enzovoorts. In mijn persoonlijke situatie zou ik voor mijzelf redenen genoeg hebben, vind ik zelf. Er zijn altijd mensen die het met je oneens zijn, met allerlei argumenten in de strekking van 'anderen hebben het zoveel slechter'. Ik ga verder niet in op mijn problemen ofzo, ik wil geen mensen triggerhappy maken, maar zelfmoord is wat mij betreft echt een keuze, mits deze goed doordacht is. Als je zelfmoord pleegt waag je inderdaad de gok dat de andere wereld, mocht die er zijn, beter is. Maar dat doet er m.i. niet toe. Als persoon ben je ontevreden met de wereld en zoek je een oplossing en de enige gedachte die je drijft is 'het is voor mij te slecht hier', niet 'het is in een andere wereld beter'.

En er zijn tijden dat troosten niet meer helpt. Je kan natuurlijk je beeld van de wereld nog subjectiever maken, veranderen door er antidepressiva tegen aan te gooien. Ik ben daar tegen, ik zie de wereld zoals mijn lichaam daar op ingesteld is, daar wil ik verder niks aan knutselen, zelfs niet als dat me langer in leven zou houden.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 19:48
anterx
anterx is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-12-2005 @ 19:09 :
Volgens mij, begrijp me niet verkeerd, is het meer een beeld van tegenwoordig. Het woord depressief wordt heel erg snel in de mond genomen, denk ik. "Ik ben depressief, ik voel me zo kut!" Ik denk dat er wel een verschil is tussen je 'kut' voelen en depressief zijn. Dip tegen een gigantisch diep dal waar je maar niet uit kunt komen. Misschien weet men (vooral pubers) nog niet wat depressief echt betekent, en dat dat wel iets meer is dan je slechts ellendig voelen. Volgens mij kan je het ook niet voor jezelf beslissen of je depressief bent of dat je gewoon last hebt van veel dippen. Een psycholoog of eventueel psychiater ofzo kan dat echt aantonen, lijkt mij, en dat kan je niet zelf na wat gegoogle. Het is niet zomaar iets, depressief zijn.

Daarbij zitten ook songteksten en verhalen soms vol met zelfmoorddingen. Er wordt heel snel gezegd "ik zie het niet meer zitten, ik wil hier weg, het leven is me niet meer waard", maar ze kunnen niet meer echte argumenten komen waarom het beter is hier niet meer te leven. Misschien zijn er ook wel geen argumenten voor zelfdoding, maar zomaar in het wilde weg zeggen dat je dood wil vind ik niet kunnen. Reden als ouders die verschrikkelijk doen, aanrandingen, geldproblemen, vriendenproblemen, vind ik geen excuus om jezelf van de wereld te verbannen. Ook niet als je nog maar weinig familie hebt, want je kan mensen zoveel verdriet doen als je er niet meer bent. Als 'excuus' zeggen ze dat niemand meer om hen geeft. Lijkt mij onzin, er is altijd wel iemand die om je geeft en van je houdt.

Het lijkt mij persoonlijk echt niet een goede weg om aan al je problemen te ontkomen. Je laat zoveel verdriet achter, ouders, familie, vrienden, kennissen; ze zullen geschockt zijn en rauwen om het verliezen. En zal het leven na de dood beter zijn? Je weet niet wat er is, het is onzeker, dus misschien wel slechter. Misschien ook wel beter, maar zou je die gok wagen? Je kan ook proberen om het leven er hier beter om te maken. Zoek hulp, praat met je ouders erover, zoek steun bij vrienden en familie. Er staan heus wel mensen klaar om je te 'troosten', hoe verschrikkelijk het allemaal wel niet is.

Ik zou het ook een beetje zonde vinden om mezelf van de wereld af te gooien; het is een klein wonder opzich dat je een mens bent geworden.
Ik denk niet dat songteksten en dergelijke met zulke teksten niet aansporen tot zelfmoord. Ik denk dat het eerder steun biedt. Je bent niet de enige die zich zo kan voelen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
anterx schreef op 28-12-2005 @ 20:48 :
Ik denk niet dat songteksten en dergelijke met zulke teksten niet aansporen tot zelfmoord. Ik denk dat het eerder steun biedt. Je bent niet de enige die zich zo kan voelen.
Dat bedoelde ik ook niet zo. Maar meer in de zin van: het komt meer ter sprake, men denkt dat het gewoner is dat je zo 'negatief' denkt. Weet niet of dat klopt, want ik voel me zelf niet zo. Maar als ik zo'n tekst zou horen in een bepaalde situatie dat ik juist zou denken: maar er zijn zoveel die het denken, ik ben niet vreemd of anders, het is best een normaal gevoel. (Natuurlijk wel wat uitvergroot, denk niet dat het zo werkt, maar kort door de bocht denk ik er wel zo een beetje over...)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:20
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik denk dat iemand zelfmoord pleegt als die persoon niet meer het gevoel heeft dat hij of zij nog enige betekenis voor iemand op deze wereld heeft. Dat je denkt dat je toch niet gemist word. Dat je denkt dat de wereld beter en fijner is zonder jouw gezeik. Dat je denkt dat het nooit echt beter zal worden. Als je vrienden je in de steek laten. Als je geen echte vrienden hebt.
[edit] Constant een negatief beeld over jezelf hebben geen pluspunten zien en geen toekomst zien.

En een ding daarvan houd mij nog op de wereld soms.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:32
anterx
anterx is offline
Ik volg dit topic een beetje en nu vraag ik me dus eigenlijk wel af hoe je bekenden van je met serieuze zelfmoordneigingen kan helpen. Of zijn ze gewoon niet te helpen? En hoe kun je het verlies van iemand door zelfmoord verwerken?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 04:23
Unique Clone
Unique Clone is offline
Is leuk moet je ook doen
Oud 30-12-2005, 19:31
Verwijderd
Waarom plegen mensen zelfmoord?

Ik denk dat er mensen zijn die zelfmoord plegen dat ze zich niet goed voelen zwaar depresief geen enkele uitweg meer zien in het leven. Er zijn mensen de heel veel in hun verleden hebben meegemaakt waar ze continu aan herinderd worden en ze op geen enkele manier kunnen los laten en er continu aan denken waar ze knetterggek van worden. En geen andere uitweg zien en zelfs profesioneele hulp tokortschiet of andere vormen van hulp.

En ik ben van mening dat er van elke uitspraak van zelfmoord enige aandacht voor die persoon moet zijn en niet negeren want je weet nooit wat er achter zit.
Dit is mijn mening hierover ik ken zelf mensen die zedlfmoorpogingen hebben gedaan of sucidaal zijn ik ben er zelf ook een van maar er zijn veel redenen voor om zelfmoord te plegen.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:03
Maantje
Maantje is offline
Zelfmoord...

Voor mij is het een manier om eindelijk rust te hebben. Een diepe slaap zonder dromen en zonder ooit weer te hoeven ontwaken. Het is de enige manier om te vluchten voor datgene waarvoor ik vluchten wil. Dat ik daarna niet meer kan leven is niet erg, zolang ik de rust maar heb. De stilte, de rust, daar geef ik letterlijk mijn leven voor...
Oud 03-01-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Maantje schreef op 02-01-2006 @ 22:03 :
Zelfmoord...

Voor mij is het een manier om eindelijk rust te hebben. Een diepe slaap zonder dromen en zonder ooit weer te hoeven ontwaken. Het is de enige manier om te vluchten voor datgene waarvoor ik vluchten wil. Dat ik daarna niet meer kan leven is niet erg, zolang ik de rust maar heb. De stilte, de rust, daar geef ik letterlijk mijn leven voor...
Dat is best een domme redenatie. Jij kunt geen uitspraken doen over hetgeen er na de dood is. Dus wat nou 'diepe slaap' - wie zegt jou dat je daarna niet in een soort filmzaal alle ellende uit je eigen leven tot in de eeuwigheid moet terugzien?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:16
looneylover
looneylover is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 23-12-2005 @ 21:19 :
Ik vind het best wel erg hoe sommige mensen hier over zelfmoord denken. Wat nou als je depressief bent? Dat is een ziekte. Natuurlijk hebben de meeste mensen het vergeleken met de rest van de wereld goed. Maar als je depressief bent zit het gewoon in je hoofd. Dan voel je gewoon dat je zelfmoord wil plegen. En ik ben vast een verwend westers meisje. Maar ik heb ook vaak in mijn bed gelegen en heel graag dood gewild. Dat is vast egoïstisch tegenover alle mensen die het slechter hebben. Maar dat gevoel had ik nou eenmaal en kon ik onmogelijk veranderen door gedachtes als: ik heb het helemaal niet zo slecht...Dus geef alsjeblieft geen oordeel over zoiets, want je weet niet eens hoe het voelt om zelfmoord te willen plegen. En bij mij was het geen schreeuw om aandacht of wat dan ook. Ik schaam me er zelfs voor, en wilde zo graag dat ik niet dat soort gedachtes had. Maar denk echt niet dat omdat iedereen het hier maar zo goed heeft in Nederland niemand het recht heeft om zelfmoord te willen plegen...en dat het aanstellerij is allemaal.

ja dat is bij mij nou ook zo... ik ben depressief en ik denk er ook zo over en ik wil liever ook dat ik er niet zo over denk maar ik kan er gewoon niks aan doen... ik helemaal geen slecht leven ofzo maar toch zou ik het willen...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:16
Maantje
Maantje is offline
filmzaal lijkt me beter dan wat er nu is dus kom maar op met die filmzaal of wat er ook moge kome... Mijn leven is zo ellendig niet om terug te zien
Oud 05-01-2006, 00:26
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Maantje schreef op 04-01-2006 @ 19:16 :
filmzaal lijkt me beter dan wat er nu is dus kom maar op met die filmzaal of wat er ook moge kome... Mijn leven is zo ellendig niet om terug te zien
doe er wat aan, ipv de weg van de minste weerstand te kiezen
Oud 05-01-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Maantje schreef op 04-01-2006 @ 19:16 :
Wat maakt jouw leven zo ellendig dan? Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt want ik heb het zelf ook een tijd gehad, maar van roepen dat je het zo slecht hebt word je niet beter en na een tijdje ga je het nog geloven ook. Zoek hulp als je het niet meer ziet zitten in plaats van zelfmedelijden te hebben. Ik zit het ook niet uit mn duim te zuigen hoor, al die 'wat ben ik zielig'-gedachtes heb ik ook lang zat gehad maar je schiet er niks mee op. Dus zoals Warsocket al zei, doe er wat aan!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 16:43
neilvt
neilvt is offline
Mensen plegen zelfmoord omdat ze zich zo ongelukkig en machteloos voelen dat ze denken daar nooit meer uit te komen... Ze zijn de hoop kwijt dat er ooit weer iets komt wat de moeite waard voor hen is...

dat moet ook echt een vreselijk gevoel zijn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:43
Maantje
Maantje is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 05-01-2006 @ 01:26 :
Valt niks aan te doen. Heb alles al geprobeerd. En ik neem echt niet de weg van de minste weerstand. Ik heb helemaal geen zelfmedelijden. Ik ben juist trots op mezelf omdat ik het zo ver heb geschopt. Zelf medelijden helpt voor geen meter en is dus verspilde moeite...
Oud 05-01-2006, 20:03
rare
rare is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 27-11-2005 @ 11:23 :
Een paar weken geleden heeft de moeder van een vriendin zelfmoord gepleegd en dat heeft veel impact op me gemaakt. Ik denk dat mensen dat doen wanneer ze meer de slechte dan de goede kanten van het leven zien.
daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat er dan misschien meer mensen zelfmoord zouden plegen. mensen die, buiten religieuse redenen, zelfmoord willen plegen, zien meestal geen goede kanten meer van het leven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 20:03
rare
rare is offline
Citaat:
neilvt schreef op 05-01-2006 @ 17:43 :

dat moet ook echt een vreselijk gevoel zijn
geloof me, dat is het ook.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Dennis05 schreef op 10-12-2005 @ 16:54 :
sommige mensen hebben gewoon geestelijke problemen..

bij mij op school zat een jongen, een heel normale jongen dacht iedereen. tot hij zelfmoord pleegde en een afscheidsbrief achterliet. hij dacht dat hij van een andere planeet kwam, en dacht door zelfmoord te plegen terug te gaan naar waar hij vandaan kwam. erg triest allemaal

zat jij op het Augustinus college in beverwijk? Hij sprong van een flat.....of niet?
Oud 06-01-2006, 21:37
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Maantje schreef op 05-01-2006 @ 20:43 :
Valt niks aan te doen. Heb alles al geprobeerd. En ik neem echt niet de weg van de minste weerstand. Ik heb helemaal geen zelfmedelijden. Ik ben juist trots op mezelf omdat ik het zo ver heb geschopt. Zelf medelijden helpt voor geen meter en is dus verspilde moeite...
er zijn zat oplssingen voor problemen, en soms is het ff doorbijten

voor mijn part zoek je werk in zwitserland en ga je daar leven
ga uit huis wonen (als thuis het probleem is)

als je last van iemand hebt dan geef em aan oals dat kan

als het een combi van problemen is kijk dan naar de problemen appart
en zoek daar een antwoord op

en miss zie je daar nu het nut niet vna in, doe het toch maar
dood zijn kun je nog eeuwig doen

+ je kan er je levensdoel van maken om die problemen uit de wegt te ruimen
Oud 06-01-2006, 22:11
Verwijderd
Zelfmoord is makkelijker, vandaar de term levensmoe. Gewoon geen vertrouwen in de toekomende situaties na je oplossingen, dus ook geen zin om ze uit te voeren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 05-01-2006 @ 01:26 :
Precies, opgeven is zó 2005.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:38
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 06-01-2006 @ 22:37 :
er zijn zat oplssingen voor problemen, en soms is het ff doorbijten

voor mijn part zoek je werk in zwitserland en ga je daar leven
ga uit huis wonen (als thuis het probleem is)

als je last van iemand hebt dan geef em aan oals dat kan

als het een combi van problemen is kijk dan naar de problemen appart
en zoek daar een antwoord op

en miss zie je daar nu het nut niet vna in, doe het toch maar
dood zijn kun je nog eeuwig doen

+ je kan er je levensdoel van maken om die problemen uit de wegt te ruimen
Niet te makkelijk zulke dingen zeggen. Omdat jij niet in die situatie zit kan je je niet voorstellen dat je zo zal denken. Maar iemand die zelfmoord wil plegen is al zo ver dat ie niet meer zo positief kan denken. Het is helaas niet zo eenvoudig als jij denkt...
Oud 08-01-2006, 08:59
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
gister werd ik gebeld door de moeder van mijn ex. hij is dood, van een brug gesprongen... hij was echt mijn grote liefde... 2 jaar van mijn leven met hem gedeeld, en 9 maanden samengewoond.
ik probeer t ook te begrijpen maar dat lukt niet echt... ik hoop iig dat hij de rust heeft gevonden die hij zocht...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 10:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 08-01-2006 @ 09:59 :
gister werd ik gebeld door de moeder van mijn ex. hij is dood, van een brug gesprongen... hij was echt mijn grote liefde... 2 jaar van mijn leven met hem gedeeld, en 9 maanden samengewoond.
ik probeer t ook te begrijpen maar dat lukt niet echt... ik hoop iig dat hij de rust heeft gevonden die hij zocht...
Ik wil iets zeggen maar ik weet niet wat ik kan zeggen... In ieder geval super veel sterkte..
Oud 08-01-2006, 10:22
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
dankjewel coopergirl, lief van je
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 15:07
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:36 :
Dat is best een domme redenatie. Jij kunt geen uitspraken doen over hetgeen er na de dood is. Dus wat nou 'diepe slaap' - wie zegt jou dat je daarna niet in een soort filmzaal alle ellende uit je eigen leven tot in de eeuwigheid moet terugzien?
Het is aan jou om te bewijzen dat er niet nix is na de dood.
Gevoelens, gedachten en bewustzijn komen allen voort uit hersenfuncties -> als deze stoppen, is er van die 3 zaken geen sprake meer. Ik zou zeggen : hou het simpel en ga er van uit dat er nix méér is.
We gaan er toch ook van uit dat smurfen niet bestaan ? dat is toch eenvoudiger ?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 17:51
akumabito
akumabito is offline
Occam's razor in combinatie met de huidige kennis over onze hersenfuncties sluiten een leven na de dood zo goed als uit... wordt een hele taak om het het voortbestaan van "de ziel" te kunnen bewijzen..
Oud 09-01-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 09-01-2006 @ 16:07 :
Het is aan jou om te bewijzen dat er niet nix is na de dood.
Gevoelens, gedachten en bewustzijn komen allen voort uit hersenfuncties -> als deze stoppen, is er van die 3 zaken geen sprake meer. Ik zou zeggen : hou het simpel en ga er van uit dat er nix méér is.
We gaan er toch ook van uit dat smurfen niet bestaan ? dat is toch eenvoudiger ?
wat een kutredenatie..

Leven na de dood versus de smurfen. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 17:52
Verwijderd
Doe die discussie over 'er is wel/niet leven na de dood' even ergens anders plzkthxinternet. Ik geloof niet dat het van belang is bij een persoon die zelfmoord pleegt, want die ziet het vaak als 'alles beter dan waar ik nu ben'.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De reden tot zelfmoord...
Tsja alles is hier al zo'n beetje gezegd. Ik voel me ook al heel lang niet goed en denk er vaak over, omdat ik het gevoel heb dat het nooit beter zal gaan, dat ik niks waard ben, dat ik andere mensen toch maar in de weg zit. Maar ik zou het nooit echt kunnen doen. Al voelt het soms niet zo, ik weet dat er mensen zijn die om mij geven en ik zou het vreselijk vinden om hun zoveel verdriet te doen alleen omdat ik het zo wil. Dat is gewoon egoistisch, en erg laf. Er MOET namelijk een andere uitweg zijn, ik kan het alleen nog niet vinden.
Oud 09-01-2006, 21:20
Verwijderd
Ik vind, op zich, dat er gerust een zielenruilmachine zou mogen zijn. Niet iedereen hoort op de plaats waar hij of zij is beland.

Vreemd, die gedachte staat haaks op mijn 'het is voorbestemd'-theorie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:52
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 09-01-2006 @ 18:51 :
wat een kutredenatie..

Leven na de dood versus de smurfen. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten
idd, het is even kut om te geloven in een leven na de dood als in smurfen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:55
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Grimm schreef op 09-01-2006 @ 18:52 :
Doe die discussie over 'er is wel/niet leven na de dood' even ergens anders plzkthxinternet. Ik geloof niet dat het van belang is bij een persoon die zelfmoord pleegt, want die ziet het vaak als 'alles beter dan waar ik nu ben'.
Het is volgens mij erg belangrijk om te weten wat er na de dood is ivm zelfmoord.
Als je een slaaf bent en je gelooft in god zal je allicht tot het einde van je leven lijden, maar denk je rationeel, dan weet je dat het beter is jezelf te mollen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:35
Shaitan
Shaitan is offline
Zelfmoord is pijnloos.
Het brengt veel veranderingen.
En ik kan ze nemen of laten zoals het mij goeddunkt.

Het spel des levens is moeilijk.
Verliezen doe ik het toch.
Ooit trek ik de verliezende kaart.
Dus dit is alles wat ik te zeggen heb.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:02
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Shaitan schreef op 12-01-2006 @ 16:35 :
Zelfmoord is pijnloos.
Het brengt veel veranderingen.
En ik kan ze nemen of laten zoals het mij goeddunkt.

Het spel des levens is moeilijk.
Verliezen doe ik het toch.
Ooit trek ik de verliezende kaart.
Dus dit is alles wat ik te zeggen heb.
Letterlijke vertaling van een of ander duf EMO liedje?
Oud 12-01-2006, 18:22
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 07-01-2006 @ 18:38 :
Niet te makkelijk zulke dingen zeggen. Omdat jij niet in die situatie zit kan je je niet voorstellen dat je zo zal denken. Maar iemand die zelfmoord wil plegen is al zo ver dat ie niet meer zo positief kan denken. Het is helaas niet zo eenvoudig als jij denkt...
tsja het woedt een hardnekkig patroon, maar dan ben ik er nog van overtuigd dat het anders kan.

Als je zo depri bent dan kun je nog gewoon bedenken (zonder gevoel) dat doodgaan niet de beodleing is, da tje daar pas over kan beslissen als je niet zo emotioneel bent.

als je je daaraan vastbijt en gewoon doorgaat, en gewoon weer zonder gevoel beredeneert wat jouw evt zou kunnen helpen om uit de rotsituatie te komen (verhuizen , etc) en dat gewoon koppig uitvoeren

als alles toch niet mee ruitmaakt kun je dat ook nog wel doen.

wieweet helpt het,

de voorkant van de intercity kan je altijd nog nemen
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten