Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
------------------------------------------------------ Ik bedoel dus, je kunt in je registry de shell file van je winlogon vinde die aangeeft welk bestandje hij moet pakke (explorer.exe) om te starte op het begin. Die shell wil ik dus vinde, alleen bij de engelse versie van XP pro staat hij ergens als bij de nederlandse versie van XP pro en mijn vraag is dus waar hij staat in de engelse XP pro. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar je kunt met ctrl+f toch in 't register zoeken? dan zoek je toch naar 'explorer.exe'?
||
![]() |
Citaat:
http://picserv.pixio.nl/~picserver/i...37433165//5489 http://picserv.pixio.nl/~picserver/i...37433165//5489 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En volgens mij is er met je systeem dus wel ergens iets misprutst geweest vermits er geen key is op die plaats (wat normaalgezien wel het geval zou zijn, daarom had ik ook het idee dat er een programma als Talisman desktop geïnstalleerd geweest was en verkeerd gedeïnstalleerd (kan door de deïnstaller zelf komen) ofwel door malware ofzo). Ik gaf je reeds het idee om hem manueel aan te maken. Ik vind het trouwens vreemd dat je kan werken op een systeem zonder die sleutel, vermits Windows dan niet weet welk programma op te starten (tenzij er ergens een automatisme ingebouwd is om explorer.exe te gebruiken). Ik hoop dat je het daarmee kunt oplossen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
je kunt beter bij de Current User de shell veranderen, dan hebben andere mensen niet zo'n last van je geklungel. dan kun je tenminste je gebruiker wegmieteren als je het verknald hebt.
||
Citaat:
Als je explorer.exe vervangt zal dat ook in Veilige Modus (Safe Mode) merkbaar zijn, denk ik, voor zover ik weet wordt er geen andere shell gebruikt in beide modi. Volgens mij zal de enige manier om iets op te lossen dan de recoveryconsole zijn. Kortom: misschien wel mogelijk (alhoewel, ik vraag me het af of dat wel zo makkelijk gaat), maar volgens mij zeker niet aangewezen. Mijn bedenkingen over het makkelijk wijzigen van explorer.exe: de Windows System File Check en bijhorende bestandsbeschermingen. Enerzijds is explorer.exe (bijna) altijd geladen, ontladen is niet zo moeilijk, maar Windows weet dat hij eigenlijk niets mag wijzigen daaraan. Dat is ook nog te omzeilen met goede tooltjes, maar bij het opnieuw opstarten en eventueel updaten van Windows bestaat de kans dat de Windows SFC uitgevoerd wordt of dat de update niet wilt werken omdat explorer.exe 'corrupt' lijkt te zijn. De Windows SFC houdt in dat Windows nakijkt of zijn eigen systeembestanden wel echt van Windows afkomstig zijn, hiermee kun je natuurlijk wel problemen krijgen als er steeds achter de Windows cd gevraagd ordt om explorer.exe te vervangen.
|
![]() |
|
|