Advertentie | |
|
![]() |
|
Je zou naar je mentor kunnen gaan,
tis makkelijker gezegd dan gedaan,weet ik, maar je kan t proberen.. Over hem/haar hoef je je geen zorgen te maken dat je d'r tot last bent, hij/zij is er voor je om je te helpen.. Of je professionele hulp nodig hebt, kan ik niet zeggen, maar ik denk dat je mentor een goeie 1e stap zouw zijn.. Of je 't kan? Als 't de 1e keer is, zal t behoorlijk moeilijk zijn, probeer t gewoon.. Hoe je beginnen moet? Probeer 'n gesprek aan t knopen, ms ziet je mentor ook wel dat t niet goed met je gaat, as je n goeie hebt, zal ze er toch wel naar vragen? Sorry, is nogal nutteloos, ben zelf ook nie goed in praten.. (ow, t hoeft nie persé n mentor te zijn, kan ook n leraar zijn die je aardig vind,vertrouwenspersoon,mensen mit wie je n goeie band hebt...) Hmz, btje onduidelijke replay ![]() *knuf*
|
Verwijderd
|
hmmz ja is moeilijk...
idd lijkt me de mentor of een andere aardige leraar/lerares of een vertrouwenspersoon een goed begin...misschien dat als je zelf niet durft, dat er een vriend of vriendin is die wel even met je mee wilt gaan... als er meer hulp nodig is dan alleen dat kun je dat met diegene regelen... vaak zijn er helaas wel wachtlijsten voor proffessionele hulp, dat is weer een minpunt. als je bijv. naar de Riagg zou gaan krijg je eerst een intake gesprek... vragen ze wat er precies aan de hand is enzo daarna zoeken ze een therapie voor je uit die voor jou ge4schikt is. veel succes ermee! |
![]() |
|
ik had het ook eerst tegen mijn vrienden gezegd en daarna vonden ze toch dat ik het tegen iemand op school moest zeggen. 2 daarvan zijn toen meegegaan en hebben tegen mijn klassenleraar gezegd wet er zo'n beetje aan de hand was. hij vond toen dat ik met de vertrouwenspersoon moest gaan praten, en zij vroeg eerst aan mij wat er aan de hand was en toen heb ik mijn verhaaltje een beetje proberen te vertellen. Maar ik kom nogal moeilijk uit mijn woorden dus heb ik het bij een keertje gelaten. maar toen vond ik wel dat het opluchte.
|
![]() |
ookal ga je naar een andere school, elke school heeft een vertrouwenspersoon. die kan je ook doorverwijzen naar bureau jeugdzorg. het is eng, die eerste stap, heel eng. het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik hem heb genomen, maar heb er echt nooit spijt van gehad. ook kan je een afspraak met je huisarts maken. die kan kijken of je echt professionele hulp nodig hebt, en je doorverwijzen naar het riagg. nu wil ik je niet ontmoedigen door dit te zeggen: ik heb doordat ik heel vaak met de counselor op school gepraat heb, een hele goede band gekregen. een te goede band eigenlijk. je zou het bijna kunnen vergelijken met een vader/dochter relatie. het ging toen wel iets beter, kon mn gevoelens en gedachten kwijt, maar toen kwam voor mij op dat moment toch het onvermijdelijke, ik heb geprobeerd zelfmoord te plegen. dit is dus niet gelukt, anders kon ik dit niet typen. maar ben toen door de huisarts bij het riagg terechtgekomen. die hebben mij toen verboden om nog met de counselor contact te hebben. had ook wiskunde van hem, was dus zeer moeilijk. mn wereld stortte eigenlijk weer in. toch kwam dit me wel ten goede, ben toen beter bij het riagg gaan praten. die hebben mij toen uiteindelijk toch nog uit een nogal zware depressie geholpen. de band met de counselor is trouwens nog steeds heel sterk. hij heeft me echt heel erg geholpen en ben hem daar heel erg dankbaar voor. hij heeft mij bijvoorbeeld ook overgehaald om meer aan mn vriendinnen los te laten, waardoor ik met hun ook veel closer ben geworden en door hem ben ik naar de huisarts gegaan. heb daar in grote lijnen ook zo'n beetje verteld wat me dwarszit (hij heeft ook een zwijgplicht, ook aan je ouders, waar ik bijv weer heel blij mee was). zonder hem, had ik die stappen ook niet durven nemen. ik zou zeggen, dat de vertrouwenspersoon op school dus een goede eerste stap zou kunnen zijn. maar kijk wel uit dat je niet al te close wordt met zo'n persoonl.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik moet met iemand praten Verwijderd | 17 | 18-06-2015 06:02 | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen met long-time jaloerse vriendin? Verwijderd | 4 | 04-07-2008 10:36 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin heeft vriendje, zoent met iemand anders... Verwijderd | 14 | 30-12-2003 20:04 | |
Software & Hardware |
vraagje over: praten via de computer Roosa | 3 | 06-05-2003 15:57 | |
Liefde & Relatie |
Geen contact meer met iemand willen hebben, hoe zeg je dat subtiel? Quiana | 8 | 14-10-2002 18:27 | |
Psychologie |
Met iemand praten maakt het meestal erger Mytana | 11 | 20-03-2002 12:33 |