Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 12:08
Mytana
Mytana is offline
Ik voel me vaak heel erg down, maar dat zit in mijn hersenen. In mijn moeders familie hebben 7 mensen zelfmoord gepleegd en in mijn vaders familie 1 en mijn moeder en mijn zus zijn depressief.
Maar natuurlijk ligt het niet alleen aan die erfelijkheid, er gebeurd in mijn leven zoveel dat ik niet allemaal tegenlijk kan verwerken.
Mijn opa, mijn neefje, mijn zus d'r beste vreindin en mijn vaders beste vriend overleden allemaal in een tijd van zo'n 2 jaar. Verder gaat het in mijn liefdesleven nooit goed, ben laatst weer "gedumpt" en ik ben verliefd op iemand waar ik helemaal van in de war raak. Ook heb k last van een heel raar soort paranormaal verschijnsel, waar ik heel moeilijk iets over kan vertellen.
Ook zit ik in het examenjaar en ik ben heel erg bang dat ik het niet haal.
Veel mensen zeggen tegen mij dat ik met iemand moet gaan praten, maar bij mij maakt dat het meestal erger!
Hebben jullie dat nou ook?
Oud 18-03-2002, 14:42
wicce
wicce is offline
waarom maakt het het erger?
lucht het niet op als je het er allemaal uitlaat?
Oud 18-03-2002, 15:24
XQWS
XQWS is offline
bij mij maakt dat het ook erger. nu doe ik er al een tijdje niets aan en negeer gewoon de slechte dingen nu ben ik veel vrolijker echt waar!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 15:24
XQWS
XQWS is offline
ik ben niet jarig trouwens is een foutje
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 15:34
Verwijderd
Ik denk dat het op het moment dat je er over praat wel even slechter gaat, omdat je er weer aan denkt. Maar je verwerkt het er ook door, anders heb je grote kans dat je het opkropt, dan lijkt het beter te gaan, maar komt er soms na een tijd een (veel grotere) terugslag, omdat je het er nooit over had en er nooit aan dacht. Het is er, ze zeggen dan altijd 'zo mooi' deal with it. Tis moeilijk, ik weet het, maar het is er ook.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 10:31
Shannia
Shannia is offline
Nou praten maakt het niet erger!Als dat wel het geval was geweest, had je dit oproepje niet geplaats! Misschien in direct praten voor jou wel vervelend, kun je niet goe dpraten over de telefoon of in real-live!No problemo! Dan doe je het nu goed, je praat over internet en mensen proberen je te steunen! Als dit voor jou uitkomst bied, kan dat op deze manier! Ut beste wat je kunt doen is een goed maatje vinden (via internet) en er dan over praten! Alleen moet je wel iemand nemen die te vertrouwen is en niet een of andere 8erlijke vent! Hier op scholieren.com komen veel scholieren, dus zit vast een leuke meid/vent tussen waar je goed mee kunt praten! Dat je elkaar dan nog nooit gezien hebt is dan juist handig ee meidje daarvoor is o.a. het forum!
Success drmee! xxxxx
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 17:34
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Het ligt eraan met wie je praat... Iig sterkte...
Oud 19-03-2002, 19:34
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het ook min of meer.
Als ik met mn beste vriend praat lucht het wel een beetje op maar als ik bij de psych geweest ben kan je me afvoeren, daar komt ik écht gebroken vandaan.
Komt omdat die man dingen op weet te halen die ik weggestopt had en nooit meer aan gedacht had, en nooit meer aan wilde denken
Oud 19-03-2002, 20:03
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Het praten helpt bij mij wel. Het is wel zo dat als ik met iemand over mijn problemen heb gepraat dat ik eerst nog heel down ben en nog heel veel zit te piekeren over dat gesprek, maar ik heb tenminste dan mijn hart gelucht en dat voelt na een tijdje toch wel beter aan bij mij dan het alsmaar opkroppen.
Oud 20-03-2002, 11:06
punkyfish
punkyfish is offline
ik persoonlijk denk dat je er beter wel over kunt praten. je moet je er overheen zetten, ook al is het moeilijk. als je vaker met iemand praat, zal het steeds beter gaan... opkroppen is iig nooit goed. dan komt het er op een gegeven moment allemaal in één keer uit, dat is niet goed...

ik heb dat zelf ook. ik kan irl minder goed over mijn 'problemen' praten, omdat ik al snel een brok in mijn keel krijg, of dingen gewoon niet zeg... het is voor mij makkelijker om een brief te schrijven, of via internet met iemand te praten. maar ik merk dat, nu ik met iemand van jeugdzorg praat, ik voort beter over mijn gevoelens kan praten. het is heel moeilijk, maar het wordt steeds beter.

tegen mij zeggen 'ze' altijd dat het fijner is om met iemand van bijv. jeugdzorg te praten, omdat die persoon geen emotionele band met jou heeft. ga je dingen tegen vriend(inn)en vertellen, dan zullen ze waarschijnlijk altijd in jouw voordeel reageren. iemand die geen emotionele band met jou heeft, kijkt naar het totaalplaatje. dat is altijd wel beter, vind ik.

praat je nu al met een vertrouwenspersoon of iets in die richting? als je dat te moeilijk vindt, misschien kun je dan een brief oid schrijven aan diegene. dat heb ik ook gedaan, de eerste keer dat ik met mijn vertrouwenspersoon op school moest gaan praten. daarna hebben we er wel gewoon over gepraat.

over dat je denkt dat je dit jaar niet haalt, kun je het denk ik het beste met iemand van school over hebben. je decaan, mentor of misschien een vertrouwenspersoon... die kunnen dan waarschijnlijk dingen regelen zodat het makkelijker te doen is.

maar het is ook eigenlijk wel handig om te weten waaróm het bij jou niet oplucht om er over te praten. kun je er niet over praten, zoals bij mij is (was)? of rakel jij (of degene waarmee je praat) dan telkens dingen op waar je het eigenlijk niet over wilt hebben? wil je dat eens wat duidelijker maken?

succes en sterkte iig!

[edit]toevoeginkjes[/edit]
Oud 20-03-2002, 12:30
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
XQWS schreef:
bij mij maakt dat het ook erger. nu doe ik er al een tijdje niets aan en negeer gewoon de slechte dingen nu ben ik veel vrolijker echt waar!
Pas op dat je het niet teveel opkropt,anders komt er op een gegeven moment echt een uitbarsting,alles komt er dan in 1 keer uit,en dat is ook niet goed....

Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef:

Komt omdat die man dingen op weet te halen die ik weggestopt had en nooit meer aan gedacht had, en nooit meer aan wilde denken

Je wilt er niet aan denken, maar het zit wel in je, en het speelt wel mee in wie je bent en wat en hoe je doet. Als je het er eenmaal over gehad hebt is het eerst erger, en daarna wordt het waarschijnlijk minder, en dan niet omdat je het wilt, maar gewoon omdat het zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten