Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2010, 16:51
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
De laatste tijd doet mijn laptop erg vervelend. Hij loopt tig keer vast op een dag waardoor ik op de aan-uit knop moet drukken om hem weer aan de praat te krijgen. Dat is waarschijnlijk niet goed voor het ding, dat snap ik zelf ook wel. Meestal laat ik het ding dus ook maar foutopsporing doen. Na het opstarten blijft ie vaak ook hangen tussen het inlogscherm en het opstarten van Windows. Dan start ik hem dus maar weer opnieuw op...

Vandaag was het nog erger, ik wilde hem opstarten en ik hoorde dat de laptop wel opstartte, maar ik kreeg geen beeld, hij maakte alleen een lange pieptoon gevolgd door 2 kortere pieptonen.

Ik denk dat dit een retourtje computerwinkel wordt maar weet iemand nav deze beschrijving misschien waar het aan kan liggen zodat ik wellicht maar 1 onderdeel hoef te vervangen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2010, 17:05
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
misschien hard disk problemen. kan zijn dat er fouten in zitten. waardoor de computer fouten tegenkomt en dus vastloopt. die piepjes kunnen van het moederbord zijn.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 08:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hardeschijf, moederbord, geheugen in volgorde van waarschijnlijkheid.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 11:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
En kan ik daar zelf wat aan doen of kan ik beter alvast rondkijken naar een nieuwe laptop?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 12:03
Pimoes
Avatar van Pimoes
Pimoes is offline
piep geluid met opstarten geeft aan dat er iets fout is met hardware...
miss kun je hem het beste ff terug brengen naar winkel/ iemand er naar naar laten kijken die er verstand van heeft
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:06
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
als het RAM is. heb je geluk, dat is zo te vervangen. harde schijf is het al heel wat lastiger (vooral data overzetten) als het je moederbord is kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:07
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je garantie hebt kan je daar aanspraak op maken. Als het buiten de garantietermijn valt en het de harde schijf of het geheugen is, is dat prima te vervangen voor niet al te veel geld (ga uit van rondom de 50 euro). Is het het moederbord, dan heb je een probleem
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:20
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
wees blij dat het een pc is. op een macbook kost een nieuw logicbord (waarop ook de grafische processor zit) maarliefts 900(!) euro
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 18:28
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
wees blij dat het een pc is. op een macbook kost een nieuw logicbord (waarop ook de grafische processor zit) maarliefts 900(!) euro
Nou ik ben niet blij, want het is een LAPTOP en dat is dus geen PC. En een moederbord voor dit type laptop kost incl. het erin laten zetten 300 euro. Kan ik dus net zo goed een nieuwe kopen (er is al eens een nieuwe in gezet namelijk maar dit viel nog binnen de garantie).

Vandaag startte ie overigens op zonder problemen, dus ik snap het niet
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 18:49
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
ik bedoel dat jij een computer hebt van een ander merk als apple dat door sommige mensen (ik) een pc wordt genoemd. je draait waarschijnlijk windows.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 17:48
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ik bedoel dat jij een computer hebt van een ander merk als apple dat door sommige mensen (ik) een pc wordt genoemd. je draait waarschijnlijk windows.
Het onding draait op Windhoos XP ja.

Vandaag gebeurde overigens hetzelfde weer, wilde opstarten en kreeg toen een lange pieptoon gevolgd door 2 kortere pieptonen en weer geen beeld. Ik heb ontdekt dat ie het wel doet als ik de accu compleet leeg laat lopen en hem dan weer op start (de hele accu is sowieso al kapot, ik kan maar 3 minuten zonder adapter).

Wat zegt het feit dat ie het wel weer doet als de accu leeg is geweest over de aard van het probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Problemen met Mail voor Windows 10
Daantje_0705
7 21-06-2016 18:32
Software & Hardware Problemen met laptop (en ik ben een n00b)
flupkeflup
10 13-12-2011 19:08
Software & Hardware Problemen met laptop
Verwijderd
1 18-09-2011 09:51
Software & Hardware Problemen met laptop...krijg niks meer geopend...
Verwijderd
3 22-02-2010 18:31
Software & Hardware Problemen met Office 2007
Martiño
4 09-09-2009 23:43
Software & Hardware problemen met word XP
Quincy
5 21-03-2004 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.