Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 18:14
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-01-2006 @ 18:33 :
Hmm, ik denk niet dat elke idioot zijn VWO diploma kan halen, ook al leert hij elke dag braaf. En op de universiteit kom je áls je het al haalt, al helemaal niet ver, vermoed ik. Ik denk wel dat je misschien op jonge leeftijd mee kan krijgen hoe je moet denken/leren, dat kan wel helpen met het VWO. Maar ik denk sowieso dat een groot deel van je IQ wordt bepaald door wat je meekrijgt van je ouders in je opvoeding.
Daar zit een punt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2006, 18:18
Morri
Morri is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2006 @ 15:42 :
Bij mij is het waarschijnlijk precies andersom. Ik heb echt absoluut geen cijfermatig inzicht - als ik zo'n 'herken het patroon'-testje voor mijn mik krijg, word ik serieus kwaad en krijg ik de neiging met dingen te gaan gooien (dat wordt nog wat bij psychologische tests op sollicitaties). Taalkundige tests bevatten in mijn ogen meestal lelijke zinnen en meer fouten dan ze echt bevatten.
Ik heb dat ook. En aangezien er veel meer van die ruimtelijk inzicht dingen in staan, zal ik dus ook niet heel hoog scoren. Maar zolang het gymnasium me goed af gaat vind ik het wel best.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:22
Biertank 52
Biertank 52 is offline
BNN-test: 127
Oud 12-01-2006, 18:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 12-01-2006 @ 18:12 :
OIk mensen.. nu ff wat meer aandacht voor mijn stelling.

Stelling >

Je hoeft niet intelligent te zijn om je VWO diploma te kunnen behalen.

Je moet gewoon >> braaf je kennis ophalen en gebruiken.

En dan meteen over naar de universiteit.
Laat ik het zo zeggen, je hoeft er niet intelligent voor te zijn.
Oud 12-01-2006, 19:09
Roosje
Roosje is offline
Ik deed niet mee, maar bij een echte zat ik op 148. Dat was wel in groep acht, ja.
Oud 12-01-2006, 20:07
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik heb hem niet gemaakt, maar ik hoorde van een aantal mensen dat hij erg makkelijk was.....
Oud 12-01-2006, 20:09
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-01-2006 @ 02:02 :
131 in slechte conditie.
DIt is wel hoger dan verwacht, vorig jaar had ik 123.
Het is niet belangrijk, hoogstens goed voor je ego

Maar 131 is volgens hen vwo-niveau, dat klopt toch ook niet?
Wat is dan unversitair?

oke, dus min 10 punten alweer
Oud 12-01-2006, 20:11
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik had 74
Oud 12-01-2006, 20:19
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
73, maar de communiceerbeer had me geholpen.
Oud 12-01-2006, 20:27
rare
rare is offline
Mensa Thuistest - resultaat
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.

maar ik ben bezig met een andere iqtest, uit een boekje. tot nu toe heb ik op mijn slechtste onderdeel an 118 gescoord...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 20:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
rare schreef op 12-01-2006 @ 21:27 :
Geachte kandidaat,

Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen.
Elitaire kutclub, die Mensalosers.
Oud 12-01-2006, 20:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-01-2006 @ 21:31 :
Elitaire kutclub, die Mensalosers.
Haha, ik zag al helemaal voor me over hoe een groep van die nerds hele dagen lopen te discussieren met elkaar en geen leven hebben enzo, losers inderdaad
Oud 12-01-2006, 20:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ikzelf100 schreef op 12-01-2006 @ 19:13 :
ik 126 uitgeprint hangt boven mijn bed

scheen vwo niveau te zijn ik begin me af te vragen wat ik op de havo aan het doen ben
Ik had op een 'echte' test ook 126, daar was het boven gemiddeld HBO niveau
Zit ik dan met m'n vmbo papiertje

Oja, meteen een mooie kans om nog even een aantal mensen te bedanken voor het verneuken van m'n school carriere
Oud 12-01-2006, 20:53
Hanneke
Hanneke is offline
Bij die mensa test zit ik wel bij 98+, maar, idd, wiskunde is een van m'n sterkere punten.
Oud 12-01-2006, 21:01
Saycheese
Saycheese is offline
Ik had 139 bij de BNN test, en op een 'echte' IQ-test scoorde ik 125. Maar toen was ik 9. Ik ben in ieder geval wel bovengemiddeld intelligent.
Oud 12-01-2006, 21:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-01-2006 @ 21:50 :
Haha, ik zag al helemaal voor me over hoe een groep van die nerds hele dagen lopen te discussieren met elkaar en geen leven hebben enzo, losers inderdaad
Ach, dat niet eens volgens mij. Gewoon een stel arrogante ballen dat gezellig intelligent zit te zijn. 'Oh, jij bent niet slim genoeg, jij mag niet bij onze club.'

Ik had trouwens hetzelfde als Rare toen ik die test deed.
Oud 12-01-2006, 21:42
Verwijderd
een iq test zegt geen bal volgens mij, zeker niet als het een moment opname is.
Een havo'er die 140+ haalt, leuk en aardig maar waarom doet die persoon dan havo en geen vwo?
Of een vwo'er die 115- haalt, ook grappig maar die persoon doet denk ik ook niet voor niets vwo.

Al met al is een iq test een moment opname, een schoolloop baan is een hele periode presteren en geeft denk ik dus het beste beeld.

Ik had 119.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:46
Verwijderd
Ik kwam om 129, opzich wel redelijk volgens mij.
Al zat ik niet helemaal op te letten. Deed de test op i-net, maar zat tussen de vragen door (als de tijdbalk nog ff af moest lopen) nog hele gesprekken op msn te houden en schoolwerk te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:50
hmhm
hmhm is offline
121
Dat vind ik wel leuk eigenlijk, op de basisschool had ik een keer 96, waardoor mijn leraar vond dat ik maar vmbo-k moest doen.
Maar dat deed ik toch maar niet.

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 21:53.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:52
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Anneka schreef op 12-01-2006 @ 22:42 :
een iq test zegt geen bal volgens mij, zeker niet als het een moment opname is.
Een havo'er die 140+ haalt, leuk en aardig maar waarom doet die persoon dan havo en geen vwo?
Of een vwo'er die 115- haalt, ook grappig maar die persoon doet denk ik ook niet voor niets vwo.

Al met al is een iq test een moment opname, een schoolloop baan is een hele periode presteren en geeft denk ik dus het beste beeld.

Ik had 119.
Jij vindt dus dat je een hoger iq hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:14
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 12-01-2006 @ 22:52 :
Jij vindt dus dat je een hoger iq hebt.
Nee
want ik vind IQ maar onzin, het gaan om het vermogen om stof tot je te nemen en te begrijpen. Niet hoe snel je een filmpje kan volgen, je taal in elkaar kan voegen of een geluidje kunt raden,
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikzelf100 schreef op 12-01-2006 @ 19:13 :
ik 126 uitgeprint hangt boven mijn bed

scheen vwo niveau te zijn ik begin me af te vragen wat ik op de havo aan het doen ben
Uh, gokje: geen motivatie?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-01-2006 @ 21:52 :
Ik had op een 'echte' test ook 126, daar was het boven gemiddeld HBO niveau
Zit ik dan met m'n vmbo papiertje

Volgens mij zou je met je 126 zelfs universiteit moeten kunnen hoor (mits je natuurlijk ook beschikt over andere capaciteiten en motivatie etc.).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-01-2006 @ 23:42 :
Volgens mij zou je met je 126 zelfs universiteit moeten kunnen hoor (mits je natuurlijk ook beschikt over andere capaciteiten en motivatie etc.).
En dat laatste is zo belangrijk. Je kan een IQ van 160 hebben en geen zak kunnen omdat je gewoon geen zin hebt om iets uit te voeren. Dat zie je echt vaak. Bij kinderen die duidelijk bovengemiddeld intelligent zijn gaat dat erg vaak fout; ze vervelen zich heel erg, maar krijgen ook nauwelijks iets extra's aangeboden of iets uitdagends, dan wordt dat vervelen een soort gewoonte en blijven ze er in hangen. Stimulering is heel belangrijk, bij iedereen. Als je een IQ van 90 hebt maar enorm gestimuleerd bent om te leren en om jezelf te motiveren, kan je het enorm ver schoppen.
Daarom is er ook best veel kritiek op het IQ, omdat het maar één deeltje is van een veel groter totaal. Toen is er het EQ bijgekomen, vaak worden die ook gecombineerd in officiele tests (voor zover ik dat begrepen heb). Als je een extraam laag EQ hebt en een extreem hoog IQ, dan heb je echt veel problemen. Daarom is lekker gemiddeld zijn met je IQ en EQ helemaal niet erg, juist heel fijn. Je kan jezelf motiveren en dan kun je echt een heel eind komen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 23:02
George
George is offline
Klik.
Dikke bullshit, iq is zoals gezegd sowieso al helemaal niet zo belangrijk als iedereen denkt, en deze test sloeg al helemaal nergens op.
Oud 12-01-2006, 23:06
Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-01-2006 @ 22:06 :
Ach, dat niet eens volgens mij. Gewoon een stel arrogante ballen dat gezellig intelligent zit te zijn. 'Oh, jij bent niet slim genoeg, jij mag niet bij onze club.'
nou inderdaad
bah, bah en bah
Oud 12-01-2006, 23:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-01-2006 @ 23:56 :
En dat laatste is zo belangrijk. Je kan een IQ van 160 hebben en geen zak kunnen omdat je gewoon geen zin hebt om iets uit te voeren. Dat zie je echt vaak. Bij kinderen die duidelijk bovengemiddeld intelligent zijn gaat dat erg vaak fout; ze vervelen zich heel erg, maar krijgen ook nauwelijks iets extra's aangeboden of iets uitdagends, dan wordt dat vervelen een soort gewoonte en blijven ze er in hangen. Stimulering is heel belangrijk, bij iedereen. Als je een IQ van 90 hebt maar enorm gestimuleerd bent om te leren en om jezelf te motiveren, kan je het enorm ver schoppen.
Daarom is er ook best veel kritiek op het IQ, omdat het maar één deeltje is van een veel groter totaal. Toen is er het EQ bijgekomen, vaak worden die ook gecombineerd in officiele tests (voor zover ik dat begrepen heb). Als je een extraam laag EQ hebt en een extreem hoog IQ, dan heb je echt veel problemen. Daarom is lekker gemiddeld zijn met je IQ en EQ helemaal niet erg, juist heel fijn. Je kan jezelf motiveren en dan kun je echt een heel eind komen.
Klopt
Van mijn leraar op de basisschool mocht ik geen vwo gaan doen (die mocht me niet) dus kwam ik op de havo, waar ik me ontzettend verveelde en probleempjes maakte uit verveling.
Waardoor ik nu uiteindelijk een stempel opgedrukt heb gekregen van 'probleemkind'.
Ben toen ook van school gekickt en moest naar speciaal onderwijs, wat ze alleen maar doen op vmbo niveau, ook zoiets
Waar ik eerst niet eens aangenomen werd omdat ik te goed zou zijn...
Uiteindelijk toch aangenomen, waarna het niet veel beter ging, zat 300 dagen per jaar thuis omdat het op school saai was en haalde nog 9-ens en 10-en omdat ik alle stof al had gehad op de Havo. Zag het nut er niet van in om naar school te gaan
Maargoed, nu een vmbo diplomaatje, jeeej
Oud 13-01-2006, 08:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-01-2006 @ 23:56 :
Het EQ is een verzinsel wat eigenlijk niet genoemd mag worden. Psychologen gebruiken het niet. Ze proberen nu steeds meer de praktische intelligentie te testen, die een beter beeld vormt dan een IQ test. Ook worden steeds vaker persoonseigenschappen getest.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-01-2006 @ 23:40 :
Uh, gokje: geen motivatie?
vast niet ik doe saltijd mijntalen maar ben gewoon enorm slech tin engels duits en frans en dat was niet in die bnn test inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 08:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-01-2006 @ 00:13 :
Maargoed, nu een vmbo diplomaatje, jeeej
Niks mis met een VMBO-diploma.
Oud 13-01-2006, 09:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikzelf100 schreef op 13-01-2006 @ 09:09 :
vast niet ik doe saltijd mijntalen maar ben gewoon enorm slech tin engels duits en frans en dat was niet in die bnn test inbegrepen
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-01-2006 @ 10:02 :
Ben ik het niet helemaal mee eens.
ok verklaar je nader ik ben 1 luisterne door 2 eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 09:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikzelf100 schreef op 13-01-2006 @ 10:16 :
ok verklaar je nader ik ben 1 luisterne door 2 eigenlijk
Ik snap je niet. Volgens mij is gewoon je verbale kant heel zwak en dat wordt wel gemeten op een IQ-test. Misschien heb je goed gegokt?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-01-2006 @ 10:32 :
Ik snap je niet. Volgens mij is gewoon je verbale kant heel zwak en dat wordt wel gemeten op een IQ-test. Misschien heb je goed gegokt?

nee ik gok niet als ik een vraag niet wist vulde ik gewoon a in vond ik een betere oplossing
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 09:43
George
George is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-01-2006 @ 10:32 :
Verbale kant is wel erg algemeen. Ik ben zelf heel goed in Nederlands en Engels, maar voor Frans en Duits moet ik enorm m'n best doen wil ik een goed cijfer halen, en ik ken wel meer mensen die het precies zo hebben.
Daarom vind ik die test ook zo krom, alleen opgaven uit de Nederlandse taal kunnen nooit een goed beeld geven van je algemene verbale kant.
Oud 13-01-2006, 09:52
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 12-01-2006 @ 15:15 :

Linkie naar Mensa thuistest
jeuj. had 99%
Oud 13-01-2006, 09:57
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik had echt een veel en veel te hoge score, dat kan gewoon niet waar zijn. Ik weet van mezelf dat ik niet hoogbegaafd ben, conclusie: die test slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 10:56
Mephisto
Mephisto is offline
rond de 150 bij'n echte IQ-test

al heb ik't gevoel dat men de score vaak wat rooskleuriger voorstelt

Sowieso, IQ heb je werkelijk geen ene drol aan; communicatiestoornissen komen vaker voor bij mensen met een hoog IQ wat het functioneren behoorlijk belemmert.

En daarnaast zijn mensen die goed met hun handen kunnen werken minstens even belangrijk in de samenleving.
Oud 13-01-2006, 10:59
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik had 116.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:16
Verwijderd
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent)

oh ikd acht dat bij de bovenste 20 procent lag
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:49
Fatality
Fatality is offline
Ik had 84, vond m wel moeilijk hoor.

Vooral die spreekwoorden en die puzzels inmekaar passen. Ik ben nooit zo goed in puzzelen geweest, vroeger knipte ik altijd de puzzelstukjes bij zodat ze pasten. Bleek dat de plaats waar je die stukjes indrukte ook de afbeelding veranderde.

Ik ga volgend jaar trouwens naar het 2de jaar van mijn MBO, dus ik kan veel beter dan die 84.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:06
Verwijderd
Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:12
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
142 ofzo en het boeit me niet zo, weet niet eens wat mijn score precies inhoudt.
Oud 13-01-2006, 13:15
Verwijderd
Ik maak geen IQ-testen, daar word ik alleen maar verdrieig van.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:25
Barones
Barones is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 12-01-2006 @ 16:52 :
Stelling >

Je hoeft niet intelligent te zijn om je VWO diploma te kunnen halen.

Je moet gewoon >> braaf je kennis ophalen en gebruiken.

En dan meteen over naar de universiteit.

--------------------------------------
Ik denk dat je voor het vwo niet heel erg intelligent hoeft te zijn, maar ik denk toch dat je wel een zekere mate van 'kunnen' moet hebben, want ik weet wel zeker dat niet iedereen in staat is om het vwo te kunnen.

Bij het vwo kom je wel meer inzicht tegen dan bij het havo. En het is inderdaad wel zo dat wanneer je niet zoveel inzicht hebt, maar wel veel doorzettingsvermogen en zelfdiscipline je het op het vwo ook ver kunt schoppen.
Dus tot op zekere hoogte ben ik het met jou stelling eens.

En dan nog, wat zegt Iq nou helemaal?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:42
Wawl
Wawl is offline
Ik heb 'm niet gedaan, want stiekem durf ik dat niet.
Oud 13-01-2006, 15:45
Verwijderd
Ik ben altijd bang dat ik er slimmer uitkom dan dat ik denk, want dat schept verwachtingen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 13-01-2006 @ 16:42 :
Ik heb 'm niet gedaan, want stiekem durf ik dat niet.
Idem. Ik heb wel eens een test gedaan waar een indicatie voor het IQ uitkwam, ik denk graag dat ik de precieze uitslag vergeten ben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:05
I love stars
I love stars is offline
110 best knap met mn broertje naast me ( stoorzender )

Hecht er weinig waarde aan. Wat mn iq ook is ik ga toch lekker natuurkunde en wiskunde studeren.

Ik vond de mensa test eigelijk makkelijker dan deze. Had volgens de Belgische mensa test 70% kans om de test in het echt te halen. Maar dat zeggen ze enkel om geld te kunnen verdienen.
Oud 13-01-2006, 18:09
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fatality schreef op 13-01-2006 @ 12:49 :
Bleek dat de plaats waar je die stukjes indrukte ook de afbeelding veranderde.

??? Veranderde ze????
Reageren

Regels voor berichten