Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 20:52
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-01-2006 @ 20:47 :
Wat zou je overigens doen als planten ook gevoel blijken te hebben?
Zou je dan ook stoppen met het eten van planten?
planten hebben gevoel .. maar op een heel ander niveau
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 20:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-01-2006 @ 20:47 :
Wat zou je overigens doen als planten ook gevoel blijken te hebben? Zou je dan ook stoppen met het eten van planten?
wordt ik fruitarier
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:49 :
ja want bijen zijn ook slachtoffer van de bioindustrie

idioot

door zommige dingen die de mens gedaan heeft in het verleden kunnen bijen niet zonder imkers leven.. dat is echter geen bioindustrie.. een bijenvolk bepaalt zelf hoe en wat en daar valt niks aan te rotzooien..

als de er geen bijen meer gehouden zouden worden dan zouden een helehoop gewassen (waar die zelfde veganisten van leven ) niet meer berbouwd kunnen worden

onder andere alle fruit zou verdwijnen

alles met bloemen ..

even over het NADENKEN van dat soort mensen
Wellicht moet jij je even inlezen over bijen?

http://www.vegetus.org/honey/honey.htm

En ook over veganisme
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:52 :
planten hebben gevoel .. maar op een heel ander niveau
Gevoel = gevoel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:54
Verwijderd
van bont naar bijen...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:55
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 20:53 :
Wellicht moet jij je even inlezen over bijen?

http://www.vegetus.org/honey/honey.htm
ja da's ook echt een onafhankelijke bron he
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:56
TechXP
TechXP is offline
Man.. ga dan naar een bijenboer.... ga daar infiltreren ofzo.. zie je het ook wel.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 20:56 :
Man.. ga dan naar een bijenboer.... ga daar infiltreren ofzo.. zie je het ook wel.
Omg, bijenboer
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:58
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-01-2006 @ 20:53 :
Gevoel = gevoel
ja maar dat kan nog wel anders zijn

planten hebben ook geen geest zoals wij bv maar ze zijn wel sterker met de collectieve geest van de natuur verbonden

wij mensen zijn daar heel erg los van geraakt (te los als je het mij vraagt)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:04
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
The simple fact is that the bees are enslaved. What? Bees slaves? Yes, bees as slaves. Or it's dominionism, exploitation of nature, etc.--whatever you like to call it. As Alice Walker said, "The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men." (I would also add that plants and the earth were not made for humans either.) What follows is a look at specifically how honeybees are exploited by man. Note that this follows precisely the same pattern of animal exploitation that you are probably already familiar with.

wat die oen niet snapt is dat alles in de natuur (ook de mens) voor ELKAAR gemaakt is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:09
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 21:04 :
wat die oen niet snapt is dat alles in de natuur (ook de mens) voor ELKAAR gemaakt is.
kunstmatige bevruchting is naar mijn mening in elk geval hoedanook OOK idioot

om de zelfde reden als de rest van mijn verhaal
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:17
Verwijderd
Jullie zijn allemaal ondeskundige malloten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:28
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2006 @ 21:17 :
Jullie zijn allemaal ondeskundige malloten.
allemaal, iedereen, niemand, altijd en nooit zijn woorden die je zelden kan gebruiken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:32
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Lijkt me verstandig als we een beetje ontopic gaan...
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:41 :
dat is een denkfout van veel mensen .. de natuur als geheel is een denkende "geest" met een mening en een wil. En ik zou d'r niet kwaad maken
Dat is geen denkfout, want niemand is hier zeker over. En ik deel jouw overtuiging absoluut niet.

Maar ik zou wel eens willen weten waarom je zo denkt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-01-2006 @ 20:56 :
Omg, bijenboer
ja leuke he... Vond het wel een leuke benaming
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:01
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 16:35 :
Nog geen recht om zulke dingen op andere dieren te doen. Daarnaast zijn zonder dierproeven meer resultaten te behalen. Ik doe nu literatuurstudie over dierproeven. Veel materiaal aan het lezen erover en ook van wetenschappers dus tegen dierproeven.
Waarom vind jij dat ik daar geen recht op heb? Ik vind dat omdat ik het kán nemen. Dat zegt niet dat ik dat doe, maar ik heb de mogelijkheid. De natuur denkt idd niet, weet niets, maar in de natuur geldt; Het recht van de sterkste. En dat ben ik. Dus kan ik doen wat ik wil(even de morele bezwaren daargelaten). Ergo: Ik kan alles doen, want ík ben de sterkste....

Citaat:
Dierproeven zijn wetenschappelijk nooit getest, terwijl ze dat wel verlangen van 'alternatieven'. Daarnaast zijn die proeven onbetrouwbaar. Dierproefnemers zijn opgeleid met dat dieren meer mens zijn dan mensen zelf. Foute gedachten he..
Waar staat dat? Bron?
Dierproeven hoeven niet wetenschappelijk bewezen te zijn, omdat het wetenschappelijk bewijs ís...

Citaat:
Ik weet zeker dat als je stopt met dierproeven dat je dan meer resultaat haalt. Dierproeven zijn niet nodig.
Laat maar eens een voorbeeld zien.

Citaat:
Ander punt is dat studies aantonen dat vele dingen voorkomen kunnen worden. Sommige wetenschappers geven aan dat met dieetwijziging al tot 80% kanker kan voorkomen. Andere factoren zijn straling, roken, alcohol en medicatie.
Sommige is het tegenovergestelde van de meeste. Daar kan ik dus nix mee.

Citaat:
In studies komen zelfs vegetarisme en veganisme goed naar boven doordat ze van velen ziekten een lagere kans hebben. Niet zomaar iets om te negeren lijkt me. Echter prakijk is nou eenmaal dat organisaties die ons voorlichten over voeding 'twijfelachtig' zijn.
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord en gelezen en gezien dat het kankerverlagend is.

Citaat:
En als de mens macht heeft.. moet je dan niet verantwoordelijk met die macht omgaan?
Wie definiëert verantwoordelijk? Misschien kan ik dat zelf, misschien kan jij dat, misschien is het een combinatie. Maar je kan nooit zeggen dat JIJ degene bent die dat zeker weten is....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:32 :
denk nou eens even na voordat je met die onzin komt
en dieren verkrachten elkaar niet

en over die andere link geen honing ?


my godess
Chimpansees verkrachten elkaar regelmatig bijvoorbeeld.

En van wikipedia:
Some animals appear to exhibit behaviors which resemble rape in humans( http://en.wikipedia.org/wiki/Rape )
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:39 :
alles klopt behalve dat laatste

om de dood eenvoudige reden dat de vrouwtjes bij dieren meestal sterker zijn

nog meer bullshit. Dat is bij een gering percentage zoogdieren zo(heeel gering), bij een paar vogels(ook heel gering), bij een aantal vissoorten en reptielen ook
En ongeveer 20% van de insecten en bij alle spinachtigen is het vrouwtje sterker.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:52 :
planten hebben gevoel .. maar op een heel ander niveau
Er komt een naam van een prinses in me op . Sorry hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:13
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 20:56 :
Man.. ga dan naar een bijenboer.... ga daar infiltreren ofzo.. zie je het ook wel.
Zo te zien heb jij dat duidelijk gedaan . Nou staan ze toevallig bij mij op de heide.
"Enslavement of bees" staat er op die website die je linkte. Dat is dus gewoon niet het geval. Er wordt een koningin in een korf gestopt met wat werksters en die gaan zich vermenigvuldigen. Dit komt door evolutionair instinct. De werksters kunnen zichzelf niet voortplanten, dus zorgen ze ervoor dat hun genen (aangezien het praktisch allemaal tweelingen van elkaar zijn) doorgegeven worden via hun m00der, de koningin. Het kan ze niet interreseren dat hun honing afgepakt wordt en door wie. Als ze zich maar voort kunnen planten.
In principe is de koningin dus een slavendrijfster.

Hierbij vaardig ik dus een decreet uit tégen slavernij: Kill all Queen bee's

Wat ik ook een hilarische kreet van die site vond: Bijen zijn intelligent
lmnl :')


Offtopic: Volgens mij heb ik nu wel weer genoeg gezeverd

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:20
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:07 :
Er komt een naam van een prinses in me op . Sorry hoor.
ahem

maar planten "voelen" bijvoorbeeld wat boven en onder is terwijl ze geen evenwichtsorgaan ofzo hebben

en ze voelen ook welk jaargetijde het is
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:22
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:13 :
Zo te zien heb jij dat duidelijk gedaan . Nou staan ze toevallig bij mij op de heide.
"Enslavement of bees" staat er op die website die je linkte. Dat is dus gewoon niet het geval. Er wordt een koningin in een korf gestopt met wat werksters en die gaan zich vermenigvuldigen. Dit komt door evolutionair instinct. De werksters kunnen zichzelf niet voortplanten, dus zorgen ze ervoor dat hun genen (aangezien het praktisch allemaal tweelingen van elkaar zijn) doorgegeven worden via hun m00der, de koningin. Het kan ze niet interreseren dat hun honing afgepakt wordt en door wie. Als ze zich maar voort kunnen planten.
In principe is de koningin dus een slavendrijfster.

Hierbij vaardig ik dus een decreet uit tégen slavernij: Kill all Queen bee's

Wat ik ook een hilarische kreet van die site vond: Bijen zijn intelligent
lmnl :')


Offtopic: Volgens mij heb ik nu wel weer genoeg gezeverd
Je kan je zelfs afvragen wat het Organisme in dit geval is
de enkele bij of de bijenkolonie als geheel
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:24
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 21:46 :
Dat is geen denkfout, want niemand is hier zeker over. En ik deel jouw overtuiging absoluut niet.

Maar ik zou wel eens willen weten waarom je zo denkt.
dat is een heeel erg lang verhaal .. maar ik verzeker je dat ik zeker niet de enige ben die zo denkt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 14-01-2006 @ 00:20 :
ahem

maar planten "voelen" bijvoorbeeld wat boven en onder is terwijl ze geen evenwichtsorgaan ofzo hebben

en ze voelen ook welk jaargetijde het is
Dat is inderdaad wel zo, maar dan moet je het niet laten overkomen alsof je het over emoties hebt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 14-01-2006 @ 00:24 :
dat is een heeel erg lang verhaal .. maar ik verzeker je dat ik zeker niet de enige ben die zo denkt
niet de enige, maar wel de absolute minderheid van de bevolking
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:01 :Waarom vind jij dat ik daar geen recht op heb? Ik vind dat omdat ik het kán nemen. Dat zegt niet dat ik dat doe, maar ik heb de mogelijkheid. De natuur denkt idd niet, weet niets, maar in de natuur geldt; Het recht van de sterkste. En dat ben ik. Dus kan ik doen wat ik wil(even de morele bezwaren daargelaten). Ergo: Ik kan alles doen, want ík ben de sterkste....


Die gedachten keuren we met zijn allen niet goed binnen de mensheid zelf, maar vinden we het wel normaal om zo te denken als het gaat om andere soorten? Wat mij betreft specieisme

Citaat:
Waar staat dat? Bron?
Bron over dat dierproefnemers zeggen dat dieren meer mens zijn?

Nou o.a. staat het hier:
http://freespace.virgin.net/paul.ken...IVISECTION.htm

Claude Bernard heeft dat gezegd. En dit wordt gezegd door dierproefnemers en ze ook zo geleerd.
Ik was een paar maanden geleden bij een symposium van de Dier Experimenten Commissie (DEC) van de VU. Allemaal mensen die dierproeven doen enzo. Deze herhaalden waar Claude Bernard voor stond. Dus dat dieren meer mens zijn. En elke (wat uitzonderingen wellicht) dierproefnemer vind dat toch zo.

Citaat:
Dierproeven hoeven niet wetenschappelijk bewezen te zijn, omdat het wetenschappelijk bewijs ís...
Onzin. Het moet wetenschappelijk vaststaan. En het is niet in goede objectieve manier bekrachtigd. Ik heb vele mailwisselingen er nu over gehad met regeringsinstantie maar die kunnen er niets over zeggen met welke argumenten ze goedkeurden dat er dierproeven genomen mogen worden. Erg vreemd.

Maar misschien bedoel je je antwoord anders. In de zin dat de resultaten iets weergeven, dan heb je gelijk. Punt is van mij dat de wetenschappelijke juistheid er niet van aangetoond is. Dat is nu dus het gevaar, omdat niet-dierproeven (de alternatieven) wel zo gekeurd moeten worden. En dat is waar ik vind dat het fout is, omdat je wellicht 'foute resultaten' (van dierproeven) gebruikt als meetlint.

Citaat:
Laat maar eens een voorbeeld zien.
Morfine, peniciline, CAT, MRI, PET o.a.

Een vaccintest:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article18324661.ece

Maar ook diverse punten betreffende kanker.. grote betekenis speelt daar namelijk in vitro onderzoek. Zonder dieren.
Alleen ze testen jammer genoeg weer op dieren. In een andere fase

Met AIDS is het zo dat ze al 20 jaar bezig zijn. En er is nog geen groot resultaat uit. Er is veel kritiek daarop nu. Ook door dierproefnemers.

Interessant artikel:
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=881

Citaat:
Sommige is het tegenovergestelde van de meeste. Daar kan ik dus nix mee.
Nou de 'meeste' dan? Er is heel veel die dieet in verband brengt met kanker e.d.

Citaat:
Wie definiëert verantwoordelijk? Misschien kan ik dat zelf, misschien kan jij dat, misschien is het een combinatie. Maar je kan nooit zeggen dat JIJ degene bent die dat zeker weten is....
Ik hoop dat het vanuit de mens zelf kan.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:13 :
Zo te zien heb jij dat duidelijk gedaan . Nou staan ze toevallig bij mij op de heide.


In NL zijn er maar enkele commerciele bijenhouders. De rest is veelal hobby. Dat is beter dan die commercielen. Die maken steeds de koningin dood of het heel nest.

Maar het blijft het gebruiken van dieren voor je eigen doel. Dat heet exploitatie.

Citaat:
Wat ik ook een hilarische kreet van die site vond: Bijen zijn intelligent
En dat is nog wetenschappelijk bewezen ook.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:55
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 14-01-2006 @ 00:37 :
Die gedachten keuren we met zijn allen niet goed binnen de mensheid zelf, maar vinden we het wel normaal om zo te denken als het gaat om andere soorten? Wat mij betreft specieisme
Natuurlijk, het gaat áltijd om je eigen overleving en de instandhouding van de soort en niet om andere soorten. Dat is een evolutionaire wet lieverd.

Citaat:
Bron over dat dierproefnemers zeggen dat dieren meer mens zijn?

Nou o.a. staat het hier:
http://freespace.virgin.net/paul.ken...IVISECTION.htm

Claude Bernard heeft dat gezegd. En dit wordt gezegd door dierproefnemers en ze ook zo geleerd.
Ik was een paar maanden geleden bij een symposium van de Dier Experimenten Commissie (DEC) van de VU. Allemaal mensen die dierproeven doen enzo. Deze herhaalden waar Claude Bernard voor stond. Dus dat dieren meer mens zijn. En elke (wat uitzonderingen wellicht) dierproefnemer vind dat toch zo.
Daar kan ik wat mee. Bedankt, dat ga ik op mijn gemak eens doorlezen.
Dieren zijn niet meer mens. Een hond is geen kat en een vlieg is geen koe en een mens is geen fietsbel. Punt. Er zijn verschillen.
Telekids quote: Wij zijn beter.

Citaat:
Maar misschien bedoel je je antwoord anders. In de zin dat de resultaten iets weergeven, dan heb je gelijk. Punt is van mij dat de wetenschappelijke juistheid er niet van aangetoond is. Dat is nu dus het gevaar, omdat niet-dierproeven (de alternatieven) wel zo gekeurd moeten worden. En dat is waar ik vind dat het fout is, omdat je wellicht 'foute resultaten' (van dierproeven) gebruikt als meetlint.
Juist dat. Ik ben tegen dierproeven hoor, omdat ik er ook niet van overtuigd ben dat het de beste manier is, maar je begon er zo raar over te doen.


Citaat:
Morfine, peniciline, CAT, MRI, PET o.a.
Erm, sorry, maar scans horen daar niet bij. CAT en MRI werkt met stralingen waarvan de effecten al tientallen jaren bekend zijn. De term PET ken ik niet goed genoeg.
Morfine weet ik niets van het testproces af en ik kan er niets over vinden.
Echter penicilline is niet goed bekend. Heeft o.a. te maken met een gedeeltelijke ontwikkeling door het amerikaanse leger geloof ik?

Citaat:
Maar ook diverse punten betreffende kanker.. grote betekenis speelt daar namelijk in vitro onderzoek. Zonder dieren.
Alleen ze testen jammer genoeg weer op dieren. In een andere fase
Bestraling en chemo zijn extensief getest op dieren. Als jij nou kanker krijgt? Wat doe je dan?

Citaat:
Met AIDS is het zo dat ze al 20 jaar bezig zijn. En er is nog geen groot resultaat uit. Er is veel kritiek daarop nu. Ook door dierproefnemers.

Interessant artikel:
http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=881
Ik vind dat niet echt een objectief artikel. Of ligt dat aan mij? Alleen de URL al. Bite Back......
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:56
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 14-01-2006 @ 00:39 :
In NL zijn er maar enkele commerciele bijenhouders. De rest is veelal hobby. Dat is beter dan die commercielen. Die maken steeds de koningin dood of het heel nest.

Maar het blijft het gebruiken van dieren voor je eigen doel. Dat heet exploitatie.
Ik vind je fantasie heel leuk

Citaat:
En dat is nog wetenschappelijk bewezen ook.
whooptiedoo. Ik kan er niets over vinden. Alleen dat ze als groep opereren betekent niet dat ze intelligent zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 01:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:55 :
Natuurlijk, het gaat áltijd om je eigen overleving en de instandhouding van de soort en niet om andere soorten. Dat is een evolutionaire wet lieverd.

Als dat zo is... waarom hou ik me er dan niet aan schat!

Citaat:
Daar kan ik wat mee. Bedankt, dat ga ik op mijn gemak eens doorlezen. Dieren zijn niet meer mens. Een hond is geen kat en een vlieg is geen koe en een mens is geen fietsbel. Punt. Er zijn verschillen. Telekids quote: Wij zijn beter.
Ik kan ook een stuk uit mijn dossier hier neerzetten als je wilt. Het gedeelte wat al deels af is.

Oude dossier staat hier: www.dierproeveninformatie.nl

Citaat:
Juist dat. Ik ben tegen dierproeven hoor, omdat ik er ook niet van overtuigd ben dat het de beste manier is, maar je begon er zo raar over te doen.
Ik heb andere insteek denk ik

Citaat:
Erm, sorry, maar scans horen daar niet bij. CAT en MRI werkt met stralingen waarvan de effecten al tientallen jaren bekend zijn. De term PET ken ik niet goed genoeg.
Morfine weet ik niets van het testproces af en ik kan er niets over vinden.
Echter penicilline is niet goed bekend. Heeft o.a. te maken met een gedeeltelijke ontwikkeling door het amerikaanse leger geloof ik?
Die scans zijn ontwikkeld zonder dierproeven. Zelfde voor de andere punten. Maar zou goed zijn dat ze achteraf ooit weleens getest zijn in landen.

Citaat:
Bestraling en chemo zijn extensief getest op dieren. Als jij nou kanker krijgt? Wat doe je dan?
Ik ben zo iemand die het zou weigeren.. of tenminste het wil weigeren. Het punt is dat je in die situatie ook gewoon dat gevoel waar je het over hebt kan krijgen.. dat willen overleven.
Ik vind het een lastige vraag, omdat het zo lastig is te beantwoorden. Er zijn een aantal punten. Het is getest en het is bewezen in praktijk dat het kan werken om je te genezen. Dus als je blijft leven kan je enorm veel nog doen voor de dieren. Dood lukt dat niet.
Ander punt is dat je vanuit principe niet wilt meewerken eraan. En dat je liever kiest voor alternatieve middelen. En dat je ook wel bereid bent om dood te gaan. Ik heb geen problemen met dood gaan. En ondanks gevaar steeds durf ik dat toch te trotseren.

Ik heb nu weleens hoofdpijn en ik heb eczeem. Maar voor beide dingen ga ik niets gebruiken. Tenminste niets wat op dieren getest is.

Citaat:
Ik vind dat niet echt een objectief artikel. Of ligt dat aan mij? Alleen de URL al. Bite Back......
Bite Back verzamelt alleen wat nieuws daar. Zie de bron op de site.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 01:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:56 :
Ik vind je fantasie heel leuk

geen fantasie

Citaat:
whooptiedoo. Ik kan er niets over vinden. Alleen dat ze als groep opereren betekent niet dat ze intelligent zijn.
Bijen kunnen hun territorium goed herkennen. Ze cirkelen bij weggaan even rond en herkennen later die plek.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 01:38
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
CONCLUSIE??

is het hypocriet om tegen bont te zijn???
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 10:51
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:27 :
niet de enige, maar wel de absolute minderheid van de bevolking
de meerderheid van de bevolking (hier) kiest ook Pim Fortuyn als grootste nederlander

ik bedoel maar
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 11:00
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 00:26 :
Dat is inderdaad wel zo, maar dan moet je het niet laten overkomen alsof je het over emoties hebt
ze "voelen" ook emories alleen hebben ze ze zelf niet niet zoals wij tenminste..
maar dat ik moeilijk uit te leggen.

het is echter wel zo dat mensen die te weinig "groen" om zich heen hebben een grotere kans hebben op depressies e.d.

alleen is het "mechanisme" niet met de westerse wetenschap te verklaren.

En sommige "wetenschappers" stoppen de boel in de doofpot als het niet overeenkomt met hun denkbeelden, dan bestaat het niet of het is onzin.
Maar vervolgens houden ze bij wetenschappelijke onderzoeken wel rekening met die zelfde "onzin" omdat er anders niks meer van klopt.

hoezo hypocriet
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 14-01-2006 @ 10:51 :
de meerderheid van de bevolking (hier) kiest ook Pim Fortuyn als grootste nederlander

ik bedoel maar
Hoho, de meerderheid van NCRV kijkers....
Daarbij is Pim Fortuyn misschien wel de grootste nederlander als je kijkt naar wat hij in deze tijd op het sociaal cultureel maatschappelijk vlak teweeg gebracht heeft ná zijn dood, en Willem van Oranje is de 'ver van mijn bed show' natuurlijk Dus dat is geen vergelijking .

En dan nog. Wie ben jij om in je eentje te bepalen dat hij het niet is?

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 14-01-2006 @ 01:24 :
geen fantasie
Waarom zou een imker dan een koningin doden? Op dat moment hebben de werksters geen levensdoel meer namelijk.
Een goede koningin kost 1000'en euro's ook nog eens. Uit-je-duim-zuigerij dus.

Citaat:
Bijen kunnen hun territorium goed herkennen. Ze cirkelen bij weggaan even rond en herkennen later die plek.
Hmm ja nee natuurlijk.
Dat is misschien wel teken van intelligentie, maar ik kan je verzekeren dat een kat intelligenter is en nee, die is naar onze maatstaven níet intelligent.
Dat bijen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld een sprinkhaan of een huisvlieg zal best kunnen, maar je kan het niet gelijktrekken met mensen. Ik heb een bij namelijk nog nooit ingewikkelde vraagstukken zien oplossen.
Bijen maken ook nog gebruik van hormooncommunicatie en dat is ook geen indicatie van intelligentie. Honden en katten doen hetzelfde maar dan met geuren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 14-01-2006 @ 01:22 :
Als dat zo is... waarom hou ik me er dan niet aan schat!
Aan het overgrote gedeelte van de evolutionaire principes en wetten houd jij je ook. Dat jij genoeg IQ hebt om eroverheen te kunnen stappen is een tweede.

Citaat:
Die scans zijn ontwikkeld zonder dierproeven. Zelfde voor de andere punten. Maar zou goed zijn dat ze achteraf ooit weleens getest zijn in landen.
Luister nou eens. Ik zeg dus: Het was helemaal niet nodig om die scans te testen op dieren, omdat ze gebruik maken van stralingen waarvan de effecten al tientallen jaren bekend zijn. Dan hoef je dus niet alsnog te gaan testen op dieren, dat zou overbodig zijn. Daarom zijn het verkeerde voorbeelden van jouw kant af.

Citaat:
Ik ben zo iemand die het zou weigeren.. of tenminste het wil weigeren. Het punt is dat je in die situatie ook gewoon dat gevoel waar je het over hebt kan krijgen.. dat willen overleven.
Ik vind het een lastige vraag, omdat het zo lastig is te beantwoorden. Er zijn een aantal punten. Het is getest en het is bewezen in praktijk dat het kan werken om je te genezen. Dus als je blijft leven kan je enorm veel nog doen voor de dieren. Dood lukt dat niet.
Ander punt is dat je vanuit principe niet wilt meewerken eraan. En dat je liever kiest voor alternatieve middelen. En dat je ook wel bereid bent om dood te gaan. Ik heb geen problemen met dood gaan. En ondanks gevaar steeds durf ik dat toch te trotseren.

Ik heb nu weleens hoofdpijn en ik heb eczeem. Maar voor beide dingen ga ik niets gebruiken. Tenminste niets wat op dieren getest is.
Eerlijk en begrijpelijk antwoord.

Citaat:
Bite Back verzamelt alleen wat nieuws daar. Zie de bron op de site.
Michael Moore verzamelt ook alleen nieuws voor Fahrenheit 9/11. Toch is het de grootste kolderverzameling ooit. Hij raakt de kern van het verhaal wel en heeft goede punten, maar door de manier van het presenteren van onwaarheden en uit zijn verband rukken van 1 op 1 overgenomen krantenartikelen is de hele film voor mij ongeloofwaardig geworden en gelijk al het werk wat hij daarvoor heeft gemaakt. Bite Back krijg ik een beetje hetzelfde idee bij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
kimberly-18 schreef op 14-01-2006 @ 01:38 :
CONCLUSIE??

is het hypocriet om tegen bont te zijn???
Was de discussie afgelopen dan?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:29
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 13:10 :
Was de discussie afgelopen dan?
Lijkt me niet maar ik doe wel alvast de conclusie:

Je kan onmogelijk met alle dieren rekening houden. Al zijn het alleen maar de 6 spinnen die een mens gemiddeld gedurende z'n leven in z'n slaap opeet of de mieren waar je zonder het te merken op bent gaan staan. Daarnaast is bijna niemand puur veganistisch en werken we vrijwel allemaal (on)bewust mee aan enig dierenleed. In die zin is het inderdaad hypocriet om fel anti-bont te zijn. Maar dat geeft niet want 'alle bee(s)tjes helpen'.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:51
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 12:59 :
Waarom zou een imker dan een koningin doden? Op dat moment hebben de werksters geen levensdoel meer namelijk.
Een goede koningin kost 1000'en euro's ook nog eens. Uit-je-duim-zuigerij dus.


Hmm ja nee natuurlijk.
Dat is misschien wel teken van intelligentie, maar ik kan je verzekeren dat een kat intelligenter is en nee, die is naar onze maatstaven níet intelligent.
Dat bijen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld een sprinkhaan of een huisvlieg zal best kunnen, maar je kan het niet gelijktrekken met mensen. Ik heb een bij namelijk nog nooit ingewikkelde vraagstukken zien oplossen.
Bijen maken ook nog gebruik van hormooncommunicatie en dat is ook geen indicatie van intelligentie. Honden en katten doen hetzelfde maar dan met geuren.
overigens is het wel zo dat je je aardig in de intelligentie van dieren kan vergissen .. beide kanten op
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:55
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 12:55 :
Hoho, de meerderheid van NCRV kijkers....
Daarbij is Pim Fortuyn misschien wel de grootste nederlander als je kijkt naar wat hij in deze tijd op het sociaal cultureel maatschappelijk vlak teweeg gebracht heeft ná zijn dood, en Willem van Oranje is de 'ver van mijn bed show' natuurlijk Dus dat is geen vergelijking .

En dan nog. Wie ben jij om in je eentje te bepalen dat hij het niet is?
ja he we zijn ook allemaal zo aardig voor elkaar geworden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 12:59 :
Waarom zou een imker dan een koningin doden? Op dat moment hebben de werksters geen levensdoel meer namelijk.
Een goede koningin kost 1000'en euro's ook nog eens. Uit-je-duim-zuigerij dus.


Nee, dat is gewoon hoe het er aan toe gaat. Ze kunnen de koningin ook laten leven. Maar het is net als met koeien.. die laten ze ook zoveel jaar melk geven en die worden daarna afgemaakt. Kippen ook.. etc.. Dat gebeurd er als het commercieel is.
Dieren worden afgemaakt omdat ze met jongere dieren optimalere productie hebben. Bij biologische honing of hobby bijenhouders is dat niet zo snel.
Maar bij commerciele honingboeren is dat dus wel het geval sterk.

In NL is dat voor hobbyboeren idd niet echt te doen. Maar het gebeurd dus wel.

Citaat:
Hmm ja nee natuurlijk.
Dat is misschien wel teken van intelligentie, maar ik kan je verzekeren dat een kat intelligenter is en nee, die is naar onze maatstaven níet intelligent.
Dat bijen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld een sprinkhaan of een huisvlieg zal best kunnen, maar je kan het niet gelijktrekken met mensen. Ik heb een bij namelijk nog nooit ingewikkelde vraagstukken zien oplossen.
Bijen maken ook nog gebruik van hormooncommunicatie en dat is ook geen indicatie van intelligentie. Honden en katten doen hetzelfde maar dan met geuren.
Het ging er toch om dat ze intelligentie hadden. Of dat even veel is als de mens.. ik waag me er niet aan om ons te gebruiken als vergelijkingsmateriaal. Waarom niet? Omdat je dat snel gaat doortrekken.. zelfs binnen onze soortgrenzen. En dat vind ik geen goede manier van redeneren. Je moet niet (ver)oordelen op intelligentie vind ik dus.
Anders zijn sommige namelijk intelligenter dan sommige mensen... en wat zegt dat dan weer over het mogen gebruiken van bepaalde mensen... en zelfs vissen worden soms intelligenter/beter geacht dan een hond.. kortom.. als je factoren gaat bedenken en elkaar gaat vergelijken dan is de mensen echt niet overal beter op.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 14-01-2006 @ 13:09 :
Aan het overgrote gedeelte van de evolutionaire principes en wetten houd jij je ook. Dat jij genoeg IQ hebt om eroverheen te kunnen stappen is een tweede.




Citaat:
Luister nou eens. Ik zeg dus: Het was helemaal niet nodig om die scans te testen op dieren, omdat ze gebruik maken van stralingen waarvan de effecten al tientallen jaren bekend zijn. Dan hoef je dus niet alsnog te gaan testen op dieren, dat zou overbodig zijn. Daarom zijn het verkeerde voorbeelden van jouw kant af.
Nee niet echt. Omdat bepaalde wetenschappers zweren dat je bij alle medische vooruitgang dieren moet gebruiken. Dit zijn voorbeelden waar het niet nodig is geweest.

Citaat:
Michael Moore verzamelt ook alleen nieuws voor Fahrenheit 9/11. Toch is het de grootste kolderverzameling ooit. Hij raakt de kern van het verhaal wel en heeft goede punten, maar door de manier van het presenteren van onwaarheden en uit zijn verband rukken van 1 op 1 overgenomen krantenartikelen is de hele film voor mij ongeloofwaardig geworden en gelijk al het werk wat hij daarvoor heeft gemaakt. Bite Back krijg ik een beetje hetzelfde idee bij.
Hmm.. Jammer dan. Bite Back plaats gewoon de artikelen uit de kranten letterlijk op de site, dus kan weinig draai aangegeven worden. En het zijn niet alleen artikelen die positief zijn voor dierenrechtenbeweging enzo.. maar gewoon alles wat men dieren te maken heeft etc. Dus vind dat erg objectief van hun. Het zijn toch ook mensen daar van wederhoor.

Maar goed.. ik kon ook direct een link naar het artikel plaatsen van die krant... wat zou je dan gezegd hebben?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 14-01-2006 @ 13:29 :
Lijkt me niet maar ik doe wel alvast de conclusie:

Je kan onmogelijk met alle dieren rekening houden. Al zijn het alleen maar de 6 spinnen die een mens gemiddeld gedurende z'n leven in z'n slaap opeet of de mieren waar je zonder het te merken op bent gaan staan. Daarnaast is bijna niemand puur veganistisch en werken we vrijwel allemaal (on)bewust mee aan enig dierenleed. In die zin is het inderdaad hypocriet om fel anti-bont te zijn. Maar dat geeft niet want 'alle bee(s)tjes helpen'.
Leuke conclusie, maar wel waarheid. Punt is alleen dat men wel meer kan doen, dan wat men nu doet, maar dat smaak, sociale druk e.d. in de weg zitten.

En idd.. als veganist ontkom je er niet aan om aan bepaalde dingen gedwongen mee te werken
Belasting betalen die in dierenleed gepompt word etc....

Trouwens voor de mensen die eens interessante dingen willen lezen:

http://www.cultureandanimals.org/animalrights.htm
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:43
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Whoa, let je ff niet op, staan er zo 3 bladzijdes bij geschreven..

Hmm, ff nog voor TechXP..

Als organisaties als de PETA hun zin krijgen (alle "dierslaven" vrij, bla bla, et cetera), sterven er dan niet heel veel dieren uit?

Bedenk je dat er duizeden diersoorten zijn die enkel maar een bestaansrecht hebben omdat ze op wat voor manier van nut zijn voor mensen.

Dan heb ik het over de meeste katten- en hondenrassen, paarden, goudvissen, koeien, varkens, etc.. kortom: alle dieren die specifiek gefokt zijn voor ons vermaak/voedsel/wat dan ook.

Waarom denk je dat er zoveel koeien, varkens en kippen zijn? Omdat ze zo lekker smaken natuurlik! Ik weet wel zeker dat als gorillaburgers overheerlijk waren, er boerderijen vol van zouden zijn..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:59
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
ik zie de gorilla's al door de wei dartelen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 20:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 14-01-2006 @ 19:43 :
Als organisaties als de PETA hun zin krijgen (alle "dierslaven" vrij, bla bla, et cetera), sterven er dan niet heel veel dieren uit?


Nee waarom denk je dat?

Citaat:
Bedenk je dat er duizeden diersoorten zijn die enkel maar een bestaansrecht hebben omdat ze op wat voor manier van nut zijn voor mensen.
Dat weet ik en dat is niet goed te praten. Wat de dierenrechtenbeweging wil is dat dieren niet meer voor ons bestaan. Dat ze bestaan vanwege hun eigen redenen.

Dus dat ze niet constant uitgebuit worden.

Dieren die gefokt zijn kunnen niet zomaar terug in het wild gezet worden. Maar dat geeft geen recht om met die dieren door te fokken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 21:02
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Als die dieren geen nut meer hebben, leven ze ook niet meer. Wat denk je nou, als we alle honden,katten en paarden eens ff loslaten, dat het allemaal wel goedkomt met ze? Welnee, de meeste van die beesten zijn met een paar weken wel dood dan.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 21:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 14-01-2006 @ 21:02 :
Als die dieren geen nut meer hebben, leven ze ook niet meer. Wat denk je nou, als we alle honden,katten en paarden eens ff loslaten, dat het allemaal wel goedkomt met ze? Welnee, de meeste van die beesten zijn met een paar weken wel dood dan.
Die beesten bestaan alleen voor de mens. Het is ook niet de bedoeling om deze zomaar los te laten in het wild.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 10:27
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 17:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap proefdieren
*Tatjana 1st.*
126 05-07-2005 22:31
Flora & Fauna veganisten en paardrijden.
duifeltje
121 05-10-2003 23:07
Flora & Fauna dierenproeven ??????
Mistress Satani
52 28-10-2002 15:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen proefdieren
lieke pieke
1 22-05-2002 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.