Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Welke plaats is het leukst?
Blanes 7 43.75%
Calella 5 31.25%
Playo d'Aro 4 25.00%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 00:06
Verwijderd
Komende zomer ga ik met vrienden naar Spanje, maar we weten nog niet naar welke plaats: Blanes, Calella of Playo d'Aro, waarschijnlijk op een camping. Wat zijn jullie ervaringen met deze plaatsen? Dus drukte, is het erg Nederlands , tips en prijzen. Heeft er misschien iemand op een camping in één van deze plaatsen gestaan en wat waren de ervaringen?
Advertentie
Oud 14-01-2006, 11:01
remy476
remy476 is offline
ik zou voor geen van deze gaan. ik zou malgrat, lloret of salou pakken. en dan geen camping van voor niet veel geld heb je een hotel (en dat bied (meestal) veel voordelen zoals: je bed wordt iedere dag gemaakt, eten en comfortabeler) maarja dat moeten jullie zelf maar uitmaken.
Oud 14-01-2006, 13:00
Verwijderd
Van die drie plaatsen denk ik dat ze allemaal totaal anders zijn. Calella is verreweg het gezeligste. Een hele leuk winkelstraat met terrasjes, een mooie boulevard, goede spoorverbinding.
Uitgaansgelegenheden zat.

In blanes is dat alweer minder. Je kan er net iets minder uit. Al is het centrum ook ontzettend gezellig en het strand erg mooi.

In playa de aro heb je veel winkels, dus shoppen kan je er genoeg doen. Het is meer een Spaanse badplaats, waar je dus bij het uitgaan ook meer Spaanse jeugd tegen zult komen.

Prijzen liggen in deze plaatsen allemaal wel gelijk. Je moet gewoon een grotere supermarkt opzoeken en daar je boodschappen doen. Terrasje zul je bij de ene 1.50 voor koffie betalen en bij de andere 2 euro.

Dus conclusie:
Als je weinig Nederlanders tegen wilt komen in verhouding met de twee andere plaatsen: Playa de Aro.
Meeste gezelligheid: Calella.
Beetje een combinatie: Blanes.
Ach eigenlijk zijn ze allemaal wel leuk.

Ik zou nooooooooooit naar Salou of Lloret gaan in de zomer. Veel te veel Engelsen en Nederlanders die echt alleen maar voor het zuipen en seks komen. Met het verschil dat er in Salou ook nog ontzettend veel Engelse gezinnen zijn.

Op het gebied van de hotels ben ik het wel met Remy476 eens, je kunt beter een hotel pakken in Spanje. Je zweet je tent uit als het later dan half 10 's ochtends wordt. Daarbij heb je gelijk je eten erbij en vaak ook airco erin.
www.spanjeselect.nl kan je allerlei losse hotels boeken voor als je met de auto/vliegtuig gaat. www.solmar.nl voor busvakanties.

have fun
Oud 14-01-2006, 13:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben 1 x in Lloret geweest, wat dus vergelijkbaar is. Ik kan het je zeker niet aanraden. Té toeristisch, veel te veel Nederlanders, prijzig.

Ga lekker naar een Oostblok land waar je minstens even goed kan feesten tegen veel minder geld.
Oud 14-01-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 14-01-2006 @ 14:35 :
Ik ben 1 x in Lloret geweest, wat dus vergelijkbaar is. Ik kan het je zeker niet aanraden. Té toeristisch, veel te veel Nederlanders, prijzig.

Ga lekker naar een Oostblok land waar je minstens even goed kan feesten tegen veel minder geld.
Nou vorig jaar zijn we in Kroatie geweest. Heel gezellig en leuk. Maar eigenlijk willen we een ander land, omdat als je weer naar Kroatie gaat, je dezelfde uitjes hebt (Porec by night, Dutch night). Dus wordt het waarschijnlijk Spanje. En camping omdat dat gezelliger is. Appartement/hotel is ook leuk, maar overdag zit je er alleen, en op een camping zie je allicht een bekende voorbij lopen. Verder willen we niet te Nederlands en een beetje betaalbaar bier.
Oud 15-01-2006, 20:27
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben in Blanes en in Playa'd'aro geweest. En het is beiden heel erg leuk. Maar in blanes zat ik in een appartement en hoefde ik niet te lopen naar het centrum want daar logeerden we. Bij playa moesten we 10 min lopen. Maar beiden erg leuk. Gezellig, veel jongeren, proppers, leuke discotheken. Overal dure drank maja..Ik vind dat er weinig verschil is tussen de twee plaatsen. Alleen bij playa' d'aro misschien toch meer buitenlanders. Maar wij gingen daar altijd naar een discotheek 'joy' waar veel Nederlanders waren.

Over calella heb ik wel positieve verhalen gehoord maar kan ik niet over meepraten.
Oud 16-01-2006, 10:53
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ga naar een niet -toeristische plek in Spanje, is veel leuker
maar als je naar 1 van die 3 wilt, zou ik Calella of Playa dAro doen .
Oud 16-01-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
HybridTheory schreef op 16-01-2006 @ 11:53 :
Ga naar een niet -toeristische plek in Spanje, is veel leuker
maar als je naar 1 van die 3 wilt, zou ik Calella of Playa dAro doen .
Ja dat is wel leuker, maar je wilt wel een beetje goed uit kunnen gaan. En die jongerenreizen gaan allemaal naar zulke toeristische plaatsen, dus eigenlijk weinig keus. Maar Salou en Lloret daar gaan we iig niet heen, dat schijnt nog drukker te zijn.
Oud 16-01-2006, 13:42
remy476
remy476 is offline
Citaat:
bootz schreef op 16-01-2006 @ 12:31 :
Ja dat is wel leuker, maar je wilt wel een beetje goed uit kunnen gaan. En die jongerenreizen gaan allemaal naar zulke toeristische plaatsen, dus eigenlijk weinig keus. Maar Salou en Lloret daar gaan we iig niet heen, dat schijnt nog drukker te zijn.
hardstikke daarom ga ik erheen
Oud 16-01-2006, 15:12
Verwijderd
Ik kan je trouwens de Costa Dorada ook aanraden. Paar jaar terug ben ik in Calafell geweest. Dat is echt leuk. Je kan er prima uitgaan (wel tussen de spanjaarden), genoeg terrasjes en veel te doen. Er is een treinverbinding met 2 keer per uur een trein naar Barcelona, maar ook 1 keer per uur een trein naar Salou/Port aventura dus je kan ongeveer stappen waar je wilt.
Ze hebben er ook een camping, Vendrell Playa. Ik heb er wisselende verhalen over gehoord, maar het is niet duur alleen wel een stukje van het plaatsje af. (denk een km lopen).
Oud 16-01-2006, 17:23
Megadeth
Megadeth is offline
Ik ben in Playa, Blanes & Estartit geweest.. ik zou voor Playa gaan! Vrij groot, veel winkels enzo. Blanes is vaak erg duur (Of je moet de juiste dingen weten te vinden. 30 euro voor 6 patat met, frikandel cola etc is extreem als je daarnaast biefstuk voor 5 euro hebt ).

Playa is super, vooral appartement "Neptuno". Zou daar heengaan, maar het is net wat je wilt... allemaal Nederlanders, feesten etc? > Blanes.. echte vakantie ? > Playa. (Minder Nederlanders, niet alleen maar van die nutteloze zuiplui etc.). Ach t'is net wat je er zelf van maakt
Oud 16-01-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Megadeth schreef op 16-01-2006 @ 18:23 :
Ik ben in Playa, Blanes & Estartit geweest.. ik zou voor Playa gaan! Vrij groot, veel winkels enzo. Blanes is vaak erg duur (Of je moet de juiste dingen weten te vinden. 30 euro voor 6 patat met, frikandel cola etc is extreem als je daarnaast biefstuk voor 5 euro hebt ).

Playa is super, vooral appartement "Neptuno". Zou daar heengaan, maar het is net wat je wilt... allemaal Nederlanders, feesten etc? > Blanes.. echte vakantie ? > Playa. (Minder Nederlanders, niet alleen maar van die nutteloze zuiplui etc.). Ach t'is net wat je er zelf van maakt
Ik dacht juist dat Playa de luxe en duurdere badplaats was van de Costa Brava

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 18:47.
Oud 16-01-2006, 21:35
Megadeth
Megadeth is offline
Ik vond Blanes iig erg duur qua terrasjes enzo. Misschien komt het omdat ik ik playa nog niks zelfs hoefde te betalen, maar kan me herinneren dat de prijzen daar wel meevielen?
Oud 22-01-2006, 21:55
Verwijderd
Het wordt Blanes
Advertentie

Regels voor berichten