Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2002, 17:18
xx
xx is offline
Gaan jullie naar de oesters van nam kee??? Het lijkt mij wel een leuke film. Wij gaan er met de klas mee. Maar wat ik eigenlijk wil vragen, wat is jullie vooroordeel over deze film??

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 17:29
Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Nederlandse films trekken me nie zo...dus ik ga er nie heen
Oud 24-08-2002, 17:54
legatus
legatus is offline
Uiteraard. Ben wel benieuwd.
Oud 24-08-2002, 19:16
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
Oud 24-08-2002, 22:35
Verwijderd
nog nooit van gehoort...
waar gaat ie over?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:00
JoRTh
JoRTh is offline
Ik zag de trailer en dacht dat het eigenlijk nog wel wat kon worden. Vorige Kees van Beijnum verfilming vond ik ook erg goed (Dichter op de Zeedijk).
Ik hoop maar dat het een goede film word, dat is goed voor de Nederlandse film.
Oud 25-08-2002, 12:39
Uice
Uice is offline
De regiseur heeft scenes met Katja Schuurman topless uitgeknipt omdat ie niet wil dat mensen alleen naar de film gaan vanwege Katja's borsten. Idioot.
Oud 25-08-2002, 13:43
legatus
legatus is offline
Ze staat toch in de September-editie van PLAYBOY...
Oud 25-08-2002, 13:59
Balance
Balance is offline
kwil hem denk ik nog wel een keer kijken, maar eerst het boek maar lezen... als ik die leuk vind dan huur ik de film wel (tegen die tijd issie vast wel in de videotheek)
Oud 25-08-2002, 18:25
Firefly182
Firefly182 is offline
kheb het boek gelezen, en nou wil ik wel naar de film. Tis echt een topboek gewoon, heel leuk geschreven. Maar die Berry die lijkt me meer een dunnig mannetje en volgens mij is ie dat in de film niet. Sjammers....
Oud 25-08-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
JoRTh schreef:
. Vorige Kees van Beijnum verfilming vond ik ook erg goed (Dichter op de Zeedijk).
Hoeft natuurlijk niets te zeggen over deze boekverfilming. Maar ik ben best nieuwsgierig. En als Katja meedoet, tja dan moet ik er heen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:03
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
legatus schreef:
toch maar de playboy ipv de film
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
De regiseur heeft scenes met Katja Schuurman topless uitgeknipt omdat ie niet wil dat mensen alleen naar de film gaan vanwege Katja's borsten. Idioot.
Helemaal niet idioot. Want iedereen in Nederland klaagt er altijd over dat er zoveel naakt te zien is in de nederlandse film...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:46
JoRTh
JoRTh is offline
Er zijn sex-scenes uitgeknipt op verzoek van de schrijver.

En volgens mij wilde Katja alleen voor een astronomisch bedrag in de Playboy en daarom zou het er nooit van komen.... ofzo. Alsof ik mij daar mee bezig houdt :-)
Oud 26-08-2002, 14:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
bertbart schreef:

Helemaal niet idioot. Want iedereen in Nederland klaagt er altijd over dat er zoveel naakt te zien is in de nederlandse film...
Ik niet.
Oud 26-08-2002, 15:26
Verwijderd
ik heb het boek gelezen dus ik ben wel nieuwsgierig naar de film.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

Ik niet.
Nee, ik klaag daar ook niet over
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:11
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
bertbart schreef:

Nee, ik klaag daar ook niet over
hehe ik ook niet
Maar ik heb een voorstuk gezien in de bios.. en het leek me een zeer leuke film! ik ga er zeker heen..
Wanneer komt ie?
Oud 26-08-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:

hehe ik ook niet
Maar ik heb een voorstuk gezien in de bios.. en het leek me een zeer leuke film! ik ga er zeker heen..
Wanneer komt ie?
damn, heb je de posters niet gezien? waar de hele stad mee volhangt? 5 SEPTEMBER. En ik heb laatst bij nam kee gegeten, erg tof...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:26
xx
xx is offline
ja 5 september gaat ie in premiere en wij (ik met mijn klas) gaan er later heen eerst moeten we het boek lezen. Maar de film evenals het boek lijken mij heel leuk.

xx
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 21:10
Severus
Severus is offline
Nee, 'k ben niet into Dutch movies.

Ripper
Oud 26-08-2002, 23:07
TAFKAB
TAFKAB is offline
heen!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 20:07
Verwijderd
ik heb al 1 recensie ervan gelezen..het schijnt matig te zijn en van het type 'het boek is beter'... toch maar wachten op de videorelease dan maar..(?)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 11:21
xx
xx is offline
Citaat:
Milk schreef:
ik heb al 1 recensie ervan gelezen..het schijnt matig te zijn en van het type 'het boek is beter'... toch maar wachten op de videorelease dan maar..(?)
ik vraag het me af, want nederlandse films worden altijd afgezeken door de recensenten.....

xx
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 12:54
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
xx schreef:

ik vraag het me af, want nederlandse films worden altijd afgezeken door de recensenten.....

xx
Ik geef ze geen ongelijk...van goed acteren hebben ze in Nederland nog niet gehoord geloof ik....en de eventuele special effects kan ik ook nog wel op mn compu maken...(bij wijze van spreke)...
Oud 28-08-2002, 18:10
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
mij juist wel dus ik ga
Oud 28-08-2002, 18:56
Breg
Breg is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
ik ook niet, heb het zelfde vooroordeel, van mn ouders overgenomen, die kijken ook nooit Nederlandse films/programma´s. Maar mischien ga ik nog wel een keer het boek lezen.
Oud 29-08-2002, 21:02
New Born
New Born is offline
Ik denk dat ik er wel heen ga, lijkt me wel een leuke film. Ook omdat egbert-jan weeber erin speelt, is een heel erg lekker ding
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 20:03
Angeles
Angeles is offline
Ik ben in het boek begonnen, maar de schrijfstijl spreekt me niet echt aan. Meestal lees ik een boek in één keer uit, maar Oesters van Nam Kee niet (dat had er misschien ook mee te maken dat ik net een ander boek uit had - Experiment Black Box - en mijn ogen nogal dichtvielen). Door de schrijfstijl was ik er niet echt door gegrepen en eigenlijk ben ik nog niet verder gegaan, het boek ligt nog bij mijn ouders. Ik vond de hoofdpersoon heel irritant en overdreven overkomen.

Ik denk dat ik toch wel naar de film ga, want het verhaal lijkt me wel interessant, en ik ga het boek ook nog wel lezen. Maar ik heb al het vermoeden dat het niet een van mijn favoriete boeken zal zijn, dat geldt voor de film waarschijnlijk ook. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 09:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
mwah, lijkt me eigenlijk nie so, volle maan lijkt mij veel mooier!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:12
xx
xx is offline
speelde egbert-jan weeber toevallig patrick in finals??? als het niet zo is lijkt hij er heel erg veel op.....

xx
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:25
Winner
Winner is offline
Het lijkt me nog wel een redelijke film, en hopelijk niet zo'n jofele Costa-VolleMaan uitvloeisel. En dat ze wat van Katja's poesje eruit hebbben geknipt is alleen maar goed, anders blijft de NL film hangen bij dat soort Turks-Fruit achtige praktijken, het is tijd voor een film die niet alleen maar om seks draait. (Komt dit uit mijn mond?! )
Oud 31-08-2002, 18:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
het is tijd voor een film die niet alleen maar om seks draait.
Terwijl Nederlandse films voornamelijk functioneel bloot hebben. Tenminste niet van die onnatuurlijk bedek-je-edele-delen-als-je-partner-in-de-kamer-is onzin.

Veel filmcritici bekritiseerden ook BULLY (van Larry Clark) omdat de scenes waarin de spelers naakt zijn het niet bedekt word of geschuwd. Het is realistisch(er). Maar het blijkt veel mensen te storen.
Oud 31-08-2002, 18:57
Verwijderd
Citaat:
xx schreef:

xx
Als het inderdaad zo is dat er belangrijke sleutelscènes uit de film gehaald zijn vind ik dat logisch ook. En volgens mij kreeg 'ik ook van jou' best redelijke recensies, en die vond ik juist zwaar tegenvallen (weer een typisch geval van 'het boek..'). Ennem, welke films die eigenlijk heeeel goed zijn zijn volgens jou afgezeken dan? Heb ik heel wat gemist zeker..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:35
Dory
Dory is offline
ik vond de trailer heel mooi, alleen ik heb al wel een matige recensie gelezen. nog even nadenken dus.
Oud 31-08-2002, 21:01
Roozie
Roozie is offline
Ik heb het boek dus ga eerst het boek uitlezen! En dan naar de film!
Oud 31-08-2002, 23:31
Simon
Simon is offline
Mijn recensie van deze film staat alweer een paar dagen op http://fun.scholieren.com/films

Ik vond het een behoorlijk sterke film, waarin Egbert-Jan Weeber (hij heeft inderdaad een rol gehad in Finals) heel goed de rol van Berry vertolkt.
Het verhaal is krachtig, maar zoals wel vaker met verfilmingen in vergelijking met het boek versimpeld. De film heeft een stuk meer diepgang dan de feelgoodmovies als Costa/Volle Maan. Dat is ook leuk, maar meer van het type hap-slik-weg. Maar goed, voordat ik mijn recensie opnieuw schrijf. lees hem zelf maar gewoon ff.
Oud 01-09-2002, 09:12
xx
xx is offline
Citaat:
Milk schreef:

Als het inderdaad zo is dat er belangrijke sleutelscènes uit de film gehaald zijn vind ik dat logisch ook. En volgens mij kreeg 'ik ook van jou' best redelijke recensies, en die vond ik juist zwaar tegenvallen (weer een typisch geval van 'het boek..'). Ennem, welke films die eigenlijk heeeel goed zijn zijn volgens jou afgezeken dan? Heb ik heel wat gemist zeker..
Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn. En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 09:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
xx schreef:

Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn. En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx
En? Scary Movie 2 was een enorme hit, werd heel goed én behoord tot de grootste bagger in de filmwereld.
Dat Costa! niet door iedereen even goed ontvangen werd heeft meer te maken met het genre.
Oud 01-09-2002, 09:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

Veel filmcritici bekritiseerden ook BULLY (van Larry Clark) omdat de scenes waarin de spelers naakt zijn het niet bedekt word of geschuwd. Het is realistisch(er). Maar het blijkt veel mensen te storen.
Maar Larry Clark maakt dan ook niet bepaald meesterwerken. Vaak gaat de sex boven het verhaal.
Oud 01-09-2002, 10:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
Vaak gaat de sex boven het verhaal.
Absoluut niet, alhoewel hij niet consequent is in het verklaren van karakters zijn de scenes rauw en realistisch. Geen sex om de sex.
Oud 01-09-2002, 11:46
Verwijderd
Citaat:
xx schreef:

xx
tsja, je hebt gelijk Costa is natuurlijk ook de beste, origineelste en leukste film allertijden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 00:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
xx schreef:

Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn.
Onzin. Veel recensies lees je blijkbaar niet. Er zijn zat Nederlandse films die positieve recensies krijgen. Dat zijn alleen vaak niet van die mainstream producties.

Citaat:
xx schreef:
En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx
Maar die bezoekers recenseren dan ook niet voor de bladen. Zelf was ik het roerend met de meeste recensenten eens, Costa! was bagger.

Oesters van Nam Kee lijkt me trouwens niet zo'n boeiende film. Klinkt nogal cliché.
Oud 04-09-2002, 17:16
xx
xx is offline
Ja hij is in premiere gegaan, heeft iemand hem al gezien??

Ik heb het boek nu ook uit, n vond het op zich een aardig boek. Maar ben nu wel benieuwd hoe ze het verfilmd hebben.

xx
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:33
icegirl.com
icegirl.com is offline
Ik ga neit naar de film... want houd neit zo van nederlandse films.
Maarre ik ga het boek voor mijn literatuurlijst lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
toch maar de playboy ipv de film
Precies mijn gedachtes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:25
DarkRaven
DarkRaven is offline
weet niet....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 23:09
marlies
marlies is offline
Citaat:
legatus schreef:
Oud 05-09-2002, 01:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Oktober. Die echter morgen (vrijdag) al in de winkels ligt. Heb al een aantal foto's gezien, niet echt bijzonder. De siliconen helpen natuurlijk ook niet echt.
Oud 05-09-2002, 11:09
Rhinus
Rhinus is offline
Oe oe oe. Wie gaat de Playboy kopen en de foto's in scannen en aan mij mailen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten