Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 19:22
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik ben erachter gekomen dat de Windows XP Home Edition van mijn recovery partitie Whistler is, een oude versie van WinXP HE. Maakt het niet uit dat ik Whistler gebruik, of kan ik beter een nieuwe OS halen? (Alleen ben ik niet tevreden over de hoge prijs... OPMERKINGEN: Ik gebruik voornamelijk mijn computer voor internet, videobestanden te kijken, schoolwerk en af en toe om spellen te spelen.)

Wat is eigenlijk het verschil tussen Home Edition en Professional?

Welke anti-virus en firewall kan je het beste gebruiken?
Ik wil niet dat het teveel van mijn snelheid gebruikt, maar toch dat het goed is (ik heb nu Norton Antivirus en Norton Personal Firewall).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2006, 20:03
M@rco
M@rco is offline
WTF, Whistler? Dat was een betaversie van XP, ofzo. Niet meer gebruiken, tenzij je houdt van een enorm onveilig en potentieel onstabiel OS.

Verschil tussen Home en Professional kun je op de site van MS vinden:
http://www.microsoft.com/windowsxp/p...choosing2.mspx

Firewall: indien je een modem/router met NAT hebt is het compleet nutteloos, anders is de ingebouwde firewall in XP SP2 goed genoeg. Antivirus: Norton is een ongelofelijk brak stuk software (het vertraagt je computer enorm). Kaspersky AV schijnt wel aardig te zijn, ik gebruik zelf eTrust EZ Antivirus, bevalt me ook uitstekend. AVG, AntiVir en avast! zijn hele aardige gratis virusscanners.

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:33
Verwijderd
Ik heb hier Kasperdinges, en het bevalt prrima.

Heb Macafee, norton en kasper... gebruikt. Norton en macafee knabbelen mijn CPU op, de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:42
Verwijderd
Het verschil tussen Home en Professional is op zich niet zo heel groot, het ligt er vooral aan wat voor functies jij denkt te gaan gebruiken.

Dingen als geavanceerde encyptie, lidmaatschap van domeinen en ondersteuning van meerdere processoren zul je niet in Home tegenkomen. Maar goed, ik denk niet dat je Professional nodig zal hebben.

Ik gebruik zelf Symantec AntiVirus, dat had ik van iemand gekregen. Daar moet je wel voor betalen, maar AVG is gratis en net zo goed.

ZoneAlarm als firewall voldoet uitstekend, en is ook gratis.

En Whistler niet gebruiken, daar krijg je alleen maar narigheid van.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2006 @ 00:42 :
ZoneAlarm als firewall voldoet uitstekend, en is ook gratis.
Ik heb ook ervaring met ZoneAlarm. Prrrrrrrrrrut! Bleergh.
Ik kon ineens geen meuk meer uploaden op sharepoint, ik kon op verschillende verwindowsde sites van school niet meer inloggen en hij vond de inforknopjes van dit forum reclame.

Misschien had ik het verkeerd ingestald, maar ik vind het niks.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:54
Verwijderd
Ik heb nog nooit last gehad met ZoneAlarm, als je je programmatoestemmingen maar goed regelt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:56
Verwijderd
Ja, maar dat doen is zoveel werk. ;p
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 00:00
Verwijderd
Álsjeblieft zeg, een kwestie van telkens op 'allow' klikken, en soms even in het programmacontrolcentrum iets aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 00:11
Verwijderd
Dat aanpassen zou ik dan inderdaad moeten doen ja.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 10:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
Stofzuigerslang schreef op 14-01-2006 @ 20:22 :
Maakt het niet uit dat ik Whistler gebruik, of kan ik beter een nieuwe OS halen?
Ligt eraan. Als je geen gebruik maakt van een internetverbinding is Whistler best aardig.
Als je wel gebruik maakt van een internetverbinding is het niet slim om een oude beta te gebruiken.
(Anders zou ik het wel willen hebben voor mijn oude os'sen verzameling)

Citaat:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Home Edition en Professional?
Professional is voor de mensen die weten wat ze met hun systeem doen en Home edition is voor thuisgebruikers en mensen die er nog niet veel van weten.
Voor de verschillen moet je maar eens op de site kijken, waar m@rco naar verwees.

Citaat:
(Alleen ben ik niet tevreden over de hoge prijs... OPMERKINGEN: Ik gebruik voornamelijk mijn computer voor internet, videobestanden te kijken, schoolwerk en af en toe om spellen te spelen.)
Dan zou ik voor Windows Home edition gaan, omdat het goedkoper is dan de professional verson.
Als je voor een gratis en legale gratis besturingsysteem wil gaan, kan je bijvoorbeeld een Linux distributie gaan.
Kubuntu, opensuse zijn leuke distro's voor beginners.
Je kan met linux geen populaire windows spellen spelen, maar er zijn genoeg andere leuke gratis spellen.

Citaat:
Welke anti-virus en firewall kan je het beste gebruiken?
Ik wil niet dat het teveel van mijn snelheid gebruikt, maar toch dat het goed is (ik heb nu Norton Antivirus en Norton Personal Firewall).
De meeste mensen (waaronder Piloff en ik) zeggen dat Norton antivirus je systeem onwijs traag maakt en Norton Personal Firewall uitgebreid is.
Ik zou dan eerder kiezen voor AVG, clamwin en/of jezelf 1.0.
Een makkelijk goed in te stellen firewall zou ik voor zonealarm kiezen.

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 07:46
Koning
Koning is offline
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2006 @ 01:00 :
Álsjeblieft zeg, een kwestie van telkens op 'allow' klikken, en soms even in het programmacontrolcentrum iets aanpassen.
Leuke is als je een online game gaat spelen, en de tekstballon met het allow / deny knopje niet verschijnt, dan ligt het spel vaak ook meteen vast. Kun je gaan resetten
Oud 16-01-2006, 10:10
Verwijderd
Ik gebruik nog steeds de "whistler" pro versie. van me vaders werk. ik zit constant op internet en vanalles en nog niks te doen. maar heb nooit een vastloper o.i.d. dus waarom zo negatief over whistler?
edit: bij mijn laptop van (jan)2005 zit ook een versie van whistler.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 12:46
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Koning schreef op 16-01-2006 @ 08:46 :
Leuke is als je een online game gaat spelen, en de tekstballon met het allow / deny knopje niet verschijnt, dan ligt het spel vaak ook meteen vast. Kun je gaan resetten
Dat kan je voorkomen door het adres van de uitvoerdende bestand van je spel op te zoeken, deze in je program control te gooien en de toegang goed in te stellen.
Of je selecteert het knopje "always allow".

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:36
Verwijderd
anti-virus: NOD32: www.eset.nl

Verslaat ze allemaal in performance en kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:45
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
deadlock schreef op 16-01-2006 @ 14:36 :
anti-virus: NOD32: www.eset.nl
- edit -
Het is eset.com of nod32.nl.

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:50
Verwijderd
Oei, Nienke Ryan maakt me af door die fout
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:57
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
freyk schreef op 16-01-2006 @ 14:45 :
Offtopic:
Het is eset.com of nod32.nl.
En nu zet jij de link van eset nog eens fout neer.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:53
freyk
freyk is offline
Offtopic: Oeps , ff snel linkjes bewerkt
Reageren

Regels voor berichten