![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het druist namelijk niet in tegen de wet, er bestaat hierover geen wet namelijk zoals Donner al zegt. |
![]() |
|
Iran kondigt conferentie over holocaust aan
Iran heeft vandaag aangekondigd dat het land een conferentie zal houden om de wetenschappelijke bewijzen van de holocaust te bekijken. De Iranese president Mahmoud Ahmadinejad kwam onlangs in het nieuws doordat hij de uitroeiing van zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog had ontkend. Ahmadinejad beweerde dat de holocaust een mythe was en dat de staat Israël van de aardbodem geveegd zou moeten worden. Ook kwam Iran in het nieuws door het herstarten van zijn nucleaire programma na een periode van inactiviteit van twee jaar. "Het is een rare wereld. Alles moet bespreekbaar zijn, maar op de holocaust rust als enige een taboe", vertelt de woordvoerder van het Iranese ministerie van buitenlandse zaken. "Het ministerie is van plan een conferentie te houden over de wetenschappelijke kanten van de holocaust en om een overzicht te maken van de nadelige gevolgen die eruit voorvloeiden." bron Laatst ook op cnn: "Ze beschuldigen ons ervan nuclaire bommen te maken. Maar wij hebben helemaal geen nuclaire bommen nodig. Zulke bommen zijn alleen voor onbeschaafde landen. Wij hebben een hoogontwikkelde cultuur waarin geen plaats is voor nuclaire bommen." ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Donner heeft op zich gelijk als hij zegt dat het niet te controleren is. Hij heeft iets minder gelijk als hij zegt dat zulke afspraken niet in strijd zijn met de wet. Het hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af. Een vader die met zijn zoon afspreekt dat hij de eerste honderd euro aan verkeersboetes met de nieuwe auto van zoonlief voor zijn rekening neemt, zal niet in strijd met de goede zeden handelen. Een commerciële partij die bedrijfsmatig de strafrechtelijke aansprakelijkheid van burgers verzekert, en zo zijn beroep maakt van het neutraliseren van het punitieve karakter van geldboetes, handelt wel degelijk in strijd met de goede zeden, tenminste in mijn ogen. Verder natuurlijk een leuk onderwerp. Misschien ga ik er wel iets over schrijven. Jammer dat ik geen Zweeds kan, dan had ik wat aan rechtsvergelijking kunnen doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Als die Ahmadinejad nu een beetje slim was geweest had hij deze conferentie georganiseerd zónder eerst uitgebreid allerlei domme uitspraken over de holocaust te doen. Nu drúipt er werkelijk vanaf 'we doen alles om de joden zwart te maken en gieten het in de vorm van wetenschap, dan lijkt het minder vreemd'. Maar ach, ik had ook niets anders verwacht van die gozer. Het is gewoon de zoveelste wild om zich heen slaande godsdienstwaanzinnige. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Volgens mij heeft hij niet meer gezegd dan dat hij het aantal doden betwijfelt en het oneelijk vindt dat Palestijnen daarvoor moeten betalen. Dat vind ik geen domme uitspraken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daar zit een verschil tussen. Of niet soms. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarna heeft-ie gezegd dat de stichting van Israël de manier van het Westen is om de Holocaust te voltooien. Dát is pas dom. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onrechtmatige daad staat ook niet in het wetboek van strafrecht, maar betekent dat dat een verzekeraar zomaar alle opzettelijk toegebrachte schade mag verzekeren? Natuurlijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...3#post19779833
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het draait allemaal om de uitleg van het begrip 'criminal charge' in art. 6 EVRM (Europees mensenrechtenverdrag). Iemand die met een 'criminal charge' wordt geconfronteerd heeft namelijk bepaalde rechten ('fair trial'-beginsel, in datzelfde artikel). Het is vaste rechtspraak van het Europese hof en vaste doctrine in de Europese rechtswetenschappelijke literatuur dat 'criminal charge' natuurlijk niet hetzelfde is als 'opgenomen in de wetboeken van strafrecht van de lidstaten'. De kwestie speelde bijv. ook in Engeland, met de administratieve detentie van terreurverdachten. Het preventief oppakken van mensen op grond van een verdenking van terrorisme was volgens de Engelse wetgever geen strafrechtelijke maatregel, volgens het Europese hof wel. Dat geldt voor heel veel maatregelen: het enkele feit dat iets niet in het Wetboek van Strafrecht staat, wil niet zeggen dat het geen straf is. Denk ook aan bijv. een hele hoop economische delicten in het effectenrecht (Wet economische delicten, Wet toezicht effectenverkeer 1995, et cetera). Dat zijn feiten die zowel civielrechtelijk (nietigheid van de overeenkomst), bestuursrechtelijk (boete door de AFM) als strafrechtelijk (vervolging op grond van de WED) kunnen worden gehandhaafd. Het zou ook wel een beetje raar zijn als je iemand die wordt beschuldigd van een delict, en die een boete krijgt, allerlei (grond)rechten kunt ontnemen, alléén door zijn strafbare feit eventjes buiten het Wetboek van Strafrecht te plaatsen, of niet? Dat is dus precies waar het hier om draait. Dat geldt bijv. ook voor verhogingsboetes bij naheffingsaanslagen van de belasting. Daar is meestal ook het fair trial-beginsel op van toepassing omdat het gaat om een criminal charge. En, om het niet te lang te maken want ik sta geen college te geven, dat geldt dus ook voor verkeersvoorschriften. De handhaving van die voorschriften is bestuursrechtelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze geen 'criminal charge' meer zijn. De pijn die de automobilist in zijn portemonnee voelt is puur punitief; die boetes dienen echt niet alleen maar om de kosten van het rolletje in de flitscamera te vergoeden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens heb ik geen grijntje medelijden met de joden meer, wat er toen is gebeurt is goed fout, is iedereen het over eens lijkt mij, maar betekent dat dat ze een vrijbrief krijgen om te doen en te laten wat ze willen? Wat mij betreft niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ Snees: de joden kan je gebruiken als verwijzing naar het joodse volk. Of mag dat onder de nieuwe spelling neit meer oid? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Memo is trouwens een moralistisch kutboek zonder al te veel praktische kennis.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |