Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 19:18
Encrypted
Encrypted is offline
Ik heb nu sinds een tijd (precies weet ik het niet meer) een vreselijke moeite met opstaan. Hiervoor kon ik altijd binnen een minuut nadat mijn wekker ging opstaan om een stevig ontbijt te nuttigen. Nu gaat het meestal zo dat ik, nadat mijn wekker af gegaan is, nog 30 á 45 in mijn bed blijf liggen wat tot gevolg heeft dat ik bijna niks (2 boterhammen ofzo met wat te drinken) meer eet. En het is niet dat ik moe ben, want als ik dan een keertje echt op tijd opsta ben ik helemaal niet moe, maar op één of andere manier is de drang om te blijven liggen zó groot dat het mij gewoon niets meer kan schelen of ik wel genoeg kan eten en of ik wel op tijd op school kom, eerste uren missen is voor mij ook helemaal geen uitzondering meer de laatste tijd .

Herkent iemand dit? Weet iemand een oplossing? Of is dit meer een probleem dat tussen mijn oren zit?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:25
Verwijderd
Winterdepressie haha
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:31
Iduna
Iduna is offline
- Misschien moet je vaste slaap- en waaktijden voor jezelf creëren.
Elke doordeweekse dag op een bepaald tijdstip gaan slapen en de volgende dag op een bepaald tijdstip opstaan.

- Wekker ver weg zetten, dan moet je wel opstaan. (Dan heb je wel kans dat je weer terug in je bed gaat, maar dat moet je dus niet doen. )
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:33
Verwijderd
Jezelf een trap onder je kont geven als de wekker gaat en gewoon je bed uitgaan.

Of een wekker met een irritant geluid nemen, die niet (snel) stopt, en die aan de andere kant van je kamer zetten. Wat *Juliah* al zei dus.

En een vast slaap-/waakritme kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:43
Dato_16
Dato_16 is offline
ik heb hetzelfde probleem!
zal wel aan je slaap ritme liggen..
bij mij in ieder geval wel, slaap veelste laat en kom ook veelste laat uit bed
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:43
Hakuna
Hakuna is offline
Wat een mazzel dat ik kan opstaan wanneer ik wil (gemiddeld tussen 12 en 13 uur)

En na het opstaan relax de krant lezen met een dubbele boterham met hagelslag.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-12-2005 @ 20:43 :
Wat een mazzel dat ik kan opstaan wanneer ik wil (gemiddeld tussen 12 en 13 uur)
Dat had ik ook een tijdje, toen ik voor het eerst écht geen colleges meer had en ook mijn scriptie helemaal af was. Na een tijdje ga je je dan toch waardeloos voelen. Je moet jezelf dus aanleren iets nuttigs te doen met de tijd dat je opstaat, ook al is het maar omdat je je schaamt om te laat te komen. Kun je je docent niet vragen heel harde maatregelen te treffen als jij te laat komt? Dan heb je tenminste een stok achter de deur
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 21:05
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb dat ook, best extreem. Ik voel me dan altijd heel slecht als ik zo laat ben opgestaan en ergens niet ben komen opdagen.
De laatste tijd ging het al niet zo lekker, dus ik ben er nu een redelijk strak ritme op na aan het houden en het gaat al een stuk beter. Maar ik weet dat ik vroeg of laat weer in m'n oude ritme terug ga vallen. Heel vervelend. Het is gewoon een kwestie van willen, niet van kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 23:09
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Bleh, heb ik ook...
Ik heb 3 wekkers, 2 vlak naast me, en de 3de op mn bureau, een paar stappen verder...

Kheb meestal geen zin mn bed uit te komen omdatet zo koud is (geen isolering op zolder >_< )
En misschien kant ook komen dak rond deze tijd bijv nog op Internet zit *rollseyes*
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 00:22
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Stofzuigerslang schreef op 20-12-2005 @ 00:09 :
Bleh, heb ik ook...

En misschien kant ook komen dak rond deze tijd bijv nog op Internet zit *rollseyes*
Ik zie je anders niet op de online lijst staan, en zo laat is het nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 06:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-12-2005 @ 01:22 :
Ik zie je anders niet op de online lijst staan, en zo laat is het nou ook weer niet.
Ik sta ook niet op de online lijst als ik online ben
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 08:02
Verwijderd
Ik heb dat ook als het koud is. In mijn bed is het lekker warm en ik weet dat het op mijn kamer niet lekker warm is.
Het kan helpen om je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten... dan moet je eruit om 'm uit te zetten en dan ren je daarna gauw naar de douche, voordat je de kans hebt om weer in bed te kruipen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:47
Verwijderd
Idd, als het koud en donker is, is het bedje zoveel fijner dan die nare wereld buiten. In de zomer heb ik ook nooit problemen met opstaan, want dat roept de wereld me gewoon
In de winter moet ik mezelf dwingen. En na een tijdje gaat dat wel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:02
Esther19
Esther19 is offline
Ik ben verslaaaafd aan mijn bed....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:30
Lente
Lente is offline
pff zeikerd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:32
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik heb dat de laatste tijd ook weer (een beetje).
Gewoon de wekker ver weg zetten, zodat je op moet staan. Nu laat ik de wekker nog een keer afgaan, na 10 over 7 en dan ben ik meestal rond 10 over 7 beneden aant ontbijt

En het kan idd ook een winterdepressie zijn Niet leuk, maar je komt er vanzelf wel overheen. Dus gewoon wekker ver weg zetten. Of zet ook meerdere wekkers neer, die bijvoorbeeld samen met 2 minuten pauze aflopen. Dan heb je nietv veel kans dat je echt tijd hebt om op bed te liggen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:51
Verwijderd
komt gewoon door de winterr
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:13
Kimisa
Kimisa is offline
Oeh dat heb ik ook. Alleen mijn wekker uitzetten helpt geen moer, ik heb die drang zo erg dat ik gewoon weer terug ga liggen. Misschien dat ik mijn alarmklok zet, en dan een paar minuten later mijn telefoonalarm. Dan moet ik er wel uit.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:23
Verwijderd
^ dat is een goede. Het trilalarm van mijn telefoon is zo irritant dat ik er wel uit móet. Nog beter is gewoon de telefoon op een bepaald tijdstip zetten, en hem dan ergens in de onmetelijke chaos op mijn bureau gooien, in het donker zodat ik niet weet waar hij ligt. Als hij dan 's ochtends afgaat móet ik er wel uit om hem te zoeken, dat duurt een tijdje, en dan ben ik meestal al zo wakker dat ik er ook niet meer in wil.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:31
11568
11568 is offline
Ja precies, gewoon een niet aan te horen alarm instellen. Ik ben een tijdje opgestaan met het walgelijke radio 538, heel hard aan de andere kant van de kamer. Was alleen niet zo bevoordelijk voor mijn humeur
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 20:11
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zet altijd twee wekkers aan, dan gaat bijvoorbeeld om 7.00 uur mijn radio aan. En om 7.15 uur mijn telefoon. Dan duik ik onder een warme douche en dan wordt ik langzaam wakker
Maar ik moet vaak wel vrij veel moeite doen om eruit te komen...
Oud 20-12-2005, 20:37
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Wat bij mij helpt, ik maak mijn kamer altijd extra warm. Want als het 's morgens koud is kan ik ook niet opstaan maar nu mijn verwarming altijd lekker aanstaat heb ik er minder moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:48
Verwijderd
Ik heb het ook, vooral omdat ik niet vroeg kan inslapen en als ik dan vroeg moet opstaan heb maar 5 uurtjes geslapen ofzo, echt beroerd is dat. Maar ik ga het mezelf echt niet aandoen mijn telefoon/wekker ergens te verstoppen, jezus. Dat is echt jezelf kwellen.

Ik zet tegenwoordig eerst een gewone wekker een half uur te vroeg zodat ik een beetje wakker ben ofzo. Daarna val ik meteen weer in slaap, maargoed. Een kwartiertje daarna ongeveer gaat mijn telefoonwekker en die laat ik nog een kwartier oid afgaan en dan sleep ik mezelf maar uit bed.

Omg
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:54
Verwijderd
Neem een mechanische wekker en zet die een eind van je bed af. Zo'n ding maakt een gigantisch hard geluid en je moet 'm wel heel snel uitzetten, want anders is het sowieso een heel irritant geluid en ten tweede zit anders iedereen in huis meteen rechtop in bed.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 00:15
Verwijderd
Vooral wanneer het koud is in mijn kamer als ik moet opstaan is het moeilijk voor me om snel uit bed te komen, ik zorg er tegenwoordig voor dat het 's avonds niet te koud is op mijn kamer, dat helpt wel enigszins. Helaas ben ik mezelf voor de rest te slim af: wanneer ik mijn mobiele telefoon (die fungeert als wekker) op een moeilijk bereikbare plek heb neergelegd, bedenk ik de volgende ochtend in bed een plan om dat ding snel te pakken te krijgen, om vervolgens er in twee sprongen bij te zijn en dat ding héél snel uit te zetten, en dan weer in twee sprongen m'n bed in. Ik slaap dan weer heerlijk verder. Ik overweeg nu een koffiezetapparaat naast mijn bed te stationeren.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 01:26
pomme
pomme is offline
Wat een zelfdiscipline hebben jullie allemaal zeg! Mijn wekker staat op mijn nachttafel, en ik vind het al veel te veel moeite om hem af te kloppen wanneer ik zombie achtig murmel dat ik rode zuurstokken wil of iets anders halfslapend. Maar ik ben dan ook helemaal geen voorbeeld want ik kom ook vaak te laat, en sta echt NOOIT in een minuutje op, ik heb daar serieus tijd voor nodig en daarna loop ik nog even knorrig te wezen. tenzij het iets heel leuks is die dag. mm dan sta ik echt te springen. dus mijn oplossing is gewoon, zorgen dat élke dag LEUK is!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 08:36
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
laat je ma een emmer koud water klaarleggen, en als je ook maar 1 oog open doet gooit ze die over je heen.

Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 19-12-2005 @ 20:43 :

En na het opstaan relax de krant lezen met een dubbele boterham met hagelslag.
Ja lekker is dat, je hele leven verslapen

Ik ben blij dat ik meer zelfdiscipline heb dan dit, zeg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:43
Verwijderd
Ik word zelfs niet meer wakker van mijn wekker. maakt niet uit of ik mijn mechanische aanzet, ik word niet wakker, maar mijn ouders wel en die maken mij dan weer wakker. Mijn moeder moet me dan ook echt hardhandig wakker maken en me recht op zetten en wachten tot ik mijn nest uit ben, anders slaap ik gewoon door. Ik weet niet of het bij jullie van toepassing is maar bij mij komt het door de medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:47
Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Roxane schreef op 19-12-2005 @ 20:25 :
Winterdepressie haha
Lach maar, dat is best wel vervelend (voor jezelf en anderen)! Niet dat ik het heb maar ik hoor wel eens verhalen.

Ik heb hier ook last van maar hé! Het is bijna kerst

Tip voor na de kerstdagen: Gewoon tijdig opstaan iedere dag van de week weer (klinkt misschien stom, maar je moet jezelf dat een gewoonte maken) daarna lukt het je gewoon iedere dag. En ook iedere morgen bij jezelf denken: "Ik ben niet moe, dus waarom blijf ik liggen?"

Ik heb overigens last van oververmoeidheid dus ok, niet hetzelfde als jij
Oud 21-12-2005, 20:04
Encrypted
Encrypted is offline
Nou bedankt voor de tips, me wekker staat inmiddels niet meer naast mijn bed, maar morgen is de laatste dag voor de kerstvakantie dat ik vroeg op moet staan, dus kijken hoe het gaat .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 16:47
Counterfeit
Counterfeit is offline
dat heb ik al 2 jaar
Oud 22-12-2005, 17:13
qghp
qghp is offline
Heeft geen reet te maken met hoe ver je je wekker van je bed af zet, gewoon een kwestie van instelling.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 22-12-2005 @ 18:13 :
Heeft geen reet te maken met hoe ver je je wekker van je bed af zet, gewoon een kwestie van instelling.
Nou... ik denk dat het ook een beetje aan de winter ligt hoor, want ik heb het de laatste tijd ook wel ernstig eigenlijk
En dat terwijl ik voorheen niet zoveel moeite had met opstaan. Nu ben ik van de week zelfs te laat gekomen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 17:02
Wammus
Wammus is offline
Dit ken ik maar al te goed. Ik heb echt een teringhekel aan vroeg opstaan. Dan lig je lekker te pitten gaat je wekker om kwart voor 7. Ik leg ook altijd m'n telefoon aan de andere kant van m'n kamer, maar dan ga ik: Of terug m'n bed in, of ik slaap er doorheen dus dat werkt ook niet echt.
Oud 25-12-2005, 18:46
mcflem
mcflem is offline
Ik heb een hele tijd een héél irritant liedje ingesteld als wekker en ik moest er wel uit om hem uit te zetten en dan was ik meestal wel wakker genoeg.. maar nu heb ik dat niet meer en verslaap ik me vaak weer of wil ik er niet uit, maar mijn moeder komt me dan wakker maken..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 15:01
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 22-12-2005 @ 17:47 :
dat heb ik al 2 jaar
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:33
Igorrrai
Igorrrai is offline
Wat ben ik blij dat ik dat niet heb. Ik zou om 3 uur naar bed kunnen gaan en om 7 uur gewoon lekker op kunnen staan.
Oud 26-12-2005, 23:35
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 27-12-2005 @ 00:33 :
Wat ben ik blij dat ik dat niet heb. Ik zou om 3 uur naar bed kunnen gaan en om 7 uur gewoon lekker op kunnen staan.
Het hangt er bij mij ook wel een beetje vanaf in wat voor state of mind ik verkeer.
Oud 27-12-2005, 23:03
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
wakker worden met muziek als wekker scheelt een hoop bij mij.
Oud 27-12-2005, 23:45
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Christiana schreef op 21-12-2005 @ 19:47 :
Lach maar, dat is best wel vervelend (voor jezelf en anderen)! Niet dat ik het heb maar ik hoor wel eens verhalen.

Ik heb hier ook last van maar hé! Het is bijna kerst

Tip voor na de kerstdagen: Gewoon tijdig opstaan iedere dag van de week weer (klinkt misschien stom, maar je moet jezelf dat een gewoonte maken) daarna lukt het je gewoon iedere dag. En ook iedere morgen bij jezelf denken: "Ik ben niet moe, dus waarom blijf ik liggen?"

Ik heb overigens last van oververmoeidheid dus ok, niet hetzelfde als jij
maar ik ben wel moe

heb inmiddels 3 wekkers, een echte wekker, radio en telefoon. en nóg is het elke morgen kielekiele. Heeft sowieso met de winter te maken.. iemand daar specifieke oplossingen voor (naast warmte)?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 21-12-2005 @ 10:15 :
Ja lekker is dat, je hele leven verslapen

Ik ben blij dat ik meer zelfdiscipline heb dan dit, zeg.
Meid, stel je toch eens voor dat je wat van je glorieuze ochtenden mist
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:56
qghp
qghp is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-12-2005 @ 22:50 :
Nou... ik denk dat het ook een beetje aan de winter ligt hoor, want ik heb het de laatste tijd ook wel ernstig eigenlijk
En dat terwijl ik voorheen niet zoveel moeite had met opstaan. Nu ben ik van de week zelfs te laat gekomen

Dat heeft toch alles te maken met instelling? iedereen wil liever blijven liggen als het buiten nog donker en -10 hoe je het ook bekijkt, het is gewoon zwak als je dingen mist omdat je liever in je bed blijft liggen meuren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 01:33
Verwijderd
"vreselijke moeite met opstaan" --> ken het gevoel!!!

ik ben gwn en totaal andere persoon als ik moet opstaan, ik kan soms echt HEEL lang blijven ligen maar niet beseffen dat ik moet opstaan.. soms echt wel probleem!

'Niet kunnen opstaan' beschouw ik als (een van mijn) voornaamste problemen...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 02:24
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 28-12-2005 @ 00:45 :
maar ik ben wel moe

heb inmiddels 3 wekkers, een echte wekker, radio en telefoon. en nóg is het elke morgen kielekiele. Heeft sowieso met de winter te maken.. iemand daar specifieke oplossingen voor (naast warmte)?
Ik log zelden in om daadwerkelijk te reageren op posts/topics.
-Dus wees vereerd!-
Maar aangezien ik mijn geweldig werkende oplossing er nog niet tussen heb zien staan voel ik mij verplicht van me te laten horen.

Om de spanning op te bouwen, eerst een stukje voorgeschiedenis.
Ik heb dus ook al mn hele leven erg veel moeite met opstaan en kom daardoor regelmatig te laat.
Vroeger op de middelbare school had ik mijn radiowekker 20 minuten voor staan.
Iedere ochtend was ik te duf om me te herinneren dat de wekker voorstond, zodat ik mij toch uit bed haastte.
Wanneer ik dan onder de douche vandaan kwam wist ik weer dat ik 20 minuten extra had.

Later werd ik niet meer wakker van de radio en zette ik hem op de zoemer.
Dit is echt een keihard geluid en daar waren mn huisgenoten dan ook niet blij mee, aangezien zij er ook allemaal wakker van werden. (zelfs de buren(!))

Omdat de zoemer dus niet meer kon ging ik weer terug naar gewone wekkers, maar helaas werd ik niet genoeg wakker van wekkers om ook echt op te staan.
Op een gegeven moment had ik zelfs 3 wekkers.
Hier werd ik dan ook meestal wel wakker van, maar bij ernstig slaaptekort (wat nogal eens voorkomt in het studentenleven) sliep ik lekker door of zette ik in mijn half slapende toestand de wekkers toch uit.

En opeens heb je het. (vreemd dat 'ie er nog niet tussenstaat, excuses als dat wel zo is)

*trommelgeroffel*

Je doet de lamp aan!

Nou gaat dat niet zo goed als je slaapt, dus heb je daar hulpmiddelen voor.
Ik gebruik een timer die je tussen het stopcontact en de lamp plaatst, een zoals mensen gebruiken als ze op vakantie gaan en de indruk willen wekken nog thuis te zijn.
Zo heb ik niet eens geluid nodig om wakker te worden.
Het werkt echt geweldig!

Dit heeft het bijkomende voordeel dat je via een splitter er ook een koffiezetapparaat op aan kan sluiten
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat staat wel in de planning.

Ik zou zeggen: Probeer het eens!

Succes!

ps. eerder naar bed gaan helpt natuurlijk ook, iets dat mij vandaag niet meer gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 02:46
Verwijderd
Citaat:
ookdaniel schreef op 30-12-2005 @ 03:24 :
Ik log zelden in om daadwerkelijk te reageren op posts/topics.
-Dus wees vereerd!-
Maar aangezien ik mijn geweldig werkende oplossing er nog niet tussen heb zien staan voel ik mij verplicht van me te laten horen.

Om de spanning op te bouwen, eerst een stukje voorgeschiedenis.
Ik heb dus ook al mn hele leven erg veel moeite met opstaan en kom daardoor regelmatig te laat.
Vroeger op de middelbare school had ik mijn radiowekker 20 minuten voor staan.
Iedere ochtend was ik te duf om me te herinneren dat de wekker voorstond, zodat ik mij toch uit bed haastte.
Wanneer ik dan onder de douche vandaan kwam wist ik weer dat ik 20 minuten extra had.

Later werd ik niet meer wakker van de radio en zette ik hem op de zoemer.
Dit is echt een keihard geluid en daar waren mn huisgenoten dan ook niet blij mee, aangezien zij er ook allemaal wakker van werden. (zelfs de buren(!))

Omdat de zoemer dus niet meer kon ging ik weer terug naar gewone wekkers, maar helaas werd ik niet genoeg wakker van wekkers om ook echt op te staan.
Op een gegeven moment had ik zelfs 3 wekkers.
Hier werd ik dan ook meestal wel wakker van, maar bij ernstig slaaptekort (wat nogal eens voorkomt in het studentenleven) sliep ik lekker door of zette ik in mijn half slapende toestand de wekkers toch uit.

En opeens heb je het. (vreemd dat 'ie er nog niet tussenstaat, excuses als dat wel zo is)

*trommelgeroffel*

Je doet de lamp aan!

Nou gaat dat niet zo goed als je slaapt, dus heb je daar hulpmiddelen voor.
Ik gebruik een timer die je tussen het stopcontact en de lamp plaatst, een zoals mensen gebruiken als ze op vakantie gaan en de indruk willen wekken nog thuis te zijn.
Zo heb ik niet eens geluid nodig om wakker te worden.
Het werkt echt geweldig!

Dit heeft het bijkomende voordeel dat je via een splitter er ook een koffiezetapparaat op aan kan sluiten
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat staat wel in de planning.

Ik zou zeggen: Probeer het eens!

Succes!

ps. eerder naar bed gaan helpt natuurlijk ook, iets dat mij vandaag niet meer gaat lukken.
Ik herken me dus ENORM in jouw verhaal en vroeger gaan slapen is in algemeen eigelijk geen optie voor mij

Nu, jouw oplossing, gebruik ik zelf al jaren.. alleen werkt het nooit. Het is trouwens de standaard-procedure voor de opvoeders van ons internaat als ze ons wekken gedurende vele deccenia.

Ik moet dus echt iets anders zoeken.

Die zoemer/bieper van je wekker die andere mensen ook wekt tot zelfs de buren heb ik dus ook, na verschillende bedreigingen van mijn collega's-internen heb ik besloten om deze optie niet meer te gebruiken. GSM gecombineerd met persoonlijke wekdienst, lakens van bed en event. aangevuld met water in gezicht gooien is een handige optie. Of gewoon NIET gaan slapen ben je zeker dat je optijd bent
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 03:12
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2005 @ 03:46 :
Ik herken me dus ENORM in jouw verhaal en vroeger gaan slapen is in algemeen eigelijk geen optie voor mij

Nu, jouw oplossing, gebruik ik zelf al jaren.. alleen werkt het nooit. Het is trouwens de standaard-procedure voor de opvoeders van ons internaat als ze ons wekken gedurende vele deccenia.

Ik moet dus echt iets anders zoeken.

Die zoemer/bieper van je wekker die andere mensen ook wekt tot zelfs de buren heb ik dus ook, na verschillende bedreigingen van mijn collega's-internen heb ik besloten om deze optie niet meer te gebruiken. GSM gecombineerd met persoonlijke wekdienst, lakens van bed en event. aangevuld met water in gezicht gooien is een handige optie. Of gewoon NIET gaan slapen ben je zeker dat je optijd bent
Hahaha, die bedreigingen heb ik ook gehad ja.. nadat ik vergeten was de wekker uit te zetten toen ik op vakantie ging... hij stond geloof ik op 7 uur ofzo.

Ik heb van die spotjes van de ikea.
Je kent ze wel, 2 draden waartussen 3 spotjes hangen.
Het voordeel is dat je die spotjes redelijk goed kan richten.
Dus ik mik ze alledrie op mn hoofd, dan is er geen ontsnappen aan.
Alleen een algemeen lichtje is voor mij inmiddels ook niet meer genoeg.
Aan al mijn oplossingen tot nu toe zit een houdbaarheidsdatum.
Ben benieuwd hoelang deze oplossing bij mij werkt..

Een persoonlijke wekdienst werkt bij mij alleen als deze ZEER diplomatisch te werk gaat.. ik vrees dat water in mn gezicht gooien een oorlogsverklaring zal zijn

En niet slapen gebruik ik ongeveer 1 keer per jaar als mn dag/nacht ritme te veel is verschoven. (of als ik nog erg veel moet leren )
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 03:14
ookdaniel
ookdaniel is offline
hmm, genoeg geleerd nu.
ik ga toch maar slapen.

gelukkig kan ik morgen zo lang als ik wil in mn nest blijven liggen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 04:18
Unique Clone
Unique Clone is offline
Je bent aan het doodgaan
Oud 15-01-2006, 12:00
Srn
Srn is offline
Ik heb dat ook, mijn wekker gaat om 7 uur en soms als ik niet op pas lig ik om kwart voor 8 nog in bed .. Bij mij helpt het wel om mn telefoon dat is mijn wekker verder weg te leggen .. Meestal als ik hem dan uitgezet heb loop ik meteen door naar beneden, dus ga ik niet terug in mijn bed. Succes in ieder geval!

Regels voor berichten