Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En in de tweede plaats: ik vind dat er dan wel erg veel wonderen zijn bedacht, en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn met zo'n rijke fantasie, die tot in detail het proces, en de dood en het voorafgaande en navolgende kunnen bedenken. In de Bijbel staat het allemaal zo nauwkeurig beschreven, dat ik niet denk dat het zo is bedacht. Maar dat is mijn (bescheiden) mening.
||
Citaat:
Jezus was iemand die opstond met ideeën die, zo leek het voor hen, tegen de Romeinse overheersers waren gericht. Zij maakte een held van hem... En toen bleek dat hij niet tegen de Romeinen was, en tjah... toen werd hij verraden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() die behoefte om de zoon van God te bedenken komt ook niet uit de lucht vallen. hoeveel mensen zijn er niet die zichzelf opwerpen als profeet van wat voor god dan ook? het draait in het leven nog altijd om macht (=sex) en als boodschapper van god zit je in een bevoorrechte positie wat dat betreft. dan heb ik het niet over jezus maar over de mensen die het christendom gemaakt hebben tot wat het is; en dus vooral ook in de begintijd. je kunt ook jezelf tot zoon van god uitroepen maar dat houd je meestal niet lang vol als je niet kunt toveren en gelukkig waren er al voorspellingen gedaan over een zoon van god dus daar kon mooi op ingehaakt worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ze hebben originele handschriften van 3000 jaar oud gevonden het leuke is dat er gewoon zulke minimale wijzigingen waren aangebr8 in de bijbel dat ze geen enkele theologische waarde vertegenwoordigen ![]() vergeet niet dat er niet 1 bijbel is maar vele 1000den handschriften en dan kan je ze vergelijken enz
||
![]() |
Citaat:
even kijken hoe groot is de kans dat er iemand uit het gesl8 van david in bethlehem word geboren eeen arme tiommermans zoon is op 12 jarige leeftijd de "dominee's" en prietser bijbelles geeft en na 3 jaar prediking sterft op de meest afschuwelijke wijze die verboden was en sterft zonder een bot te breken?? wat bij de andere 2 wel gebeurd bordje boven zijn hoofd krijgt "koning der joden" of je moet aan de echtheid van de bijbel gaan tqwijfelen en ach dat is nog kanslozer ![]()
||
![]() |
Citaat:
er waren ook maar zo'n 10.000den getuigen da's niet zoveel op zich hoor en dat het gedocumenteerd is in oude geschriften is ook allemaal gelogen?? sommigen zijn zo desperate de bijbel te ontkennen dat ze echt lachwkkend zijn maar goed ik was hier weg van dit forum en dat ga ik weer doen jullie boeit het toch geen reet wat de christenen zeggen, t draait all1 om je zin doordrijven en lekker oeverloos discussieren
||
Citaat:
![]() maar we hebben het hier al over gehad, het is moeilijk iets te geloven wat je niet bijgebracht is van jongs af aan... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik denk niet dat het onuitvoerbaar is, Jezus zelf heeft geen geweld gebruikt, dat waren zijn eigenwijze volgelingen. Idem met Gandhi, zonder die twee op een lijn te willen plaatsen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus jij hebt een groepering die tegen geweld is, een andere groep is het niet met jouw ideeën eens en probeert jullie met geweld de mond te snoeren... hoe vecht je daar dan tegen? Offtopic: Dinsdag de 28e zag ik S het laatst, en die vrijdag vertelde ze me dat ze sinds woensdag verkering met jou had, das dus woensdag de 29e |
![]() |
|
Ik ben het met René eens, toen Jezus gearresteerd werd, sloeg Petrus de oor van een slaaf van een Farizeer af, en toen zei Jezus dat hij dat niet moest doen..dus het waren zijn volgelingen en helaas is onze maatschappij zo dat men geweld gebruikt, daar wordt toch eerder naar geluisterd dan naar woorden.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoezo het boeit ONS geen reet, wij zijn niet degene die zonder enige logica de bijbel probeert vast te houden als het enige ware... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn honderden verhalen over wonderen, een lading nog een stuk ouder dan de bijbel. Zouden die dan ook allemaal waar zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de tijd van Jezus (of hij al dan niet bestond) werden de joden onderdrukt. Geen wonder dat ze hoopten op een redder, iemand die hen zou bevrijden van de Romeinen. Als er dan iemand was die zich die redder noemde, zullen er zeker weten tig mensen zijn geweest die van hem die redder maakten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *verwijst naar In de ban van de ring* Zie die wonderen en details eens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop nog steeds dat ze bij mij een keer langs komen, ik wil ook een goed gesprek. Heb nog heel wat vraagjes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zijn er dan emoties als haat/jaloezie/oorlog etc? Omdat de mens zelf ervoor koos om deze te aanvaarden (door Eva). Zonder deze emoties zou er ook geen geluk zijn (aagezien ongeluk ook niet bestond). Je zou je eens voor moeten stellen dat er een wereld zou zijn waar wij ons eigen gang niet konden gaan, omdat je door bepaalde mogelijk uit te voeren handelingen kwaad berokkent. Dan zouden wij niet vrij zijn, en dus ongelukkig. De beste manier is daarom om in een wereld te leven waar kwaad voorkomt, maar Christus als bron van hoop en weg naarGod fungeert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ten tweede zit er natuurlijk een zekere symboliek in de zondeval. Zij toont immers aan dat de mens al vanaf het begin aanhoudend voor het kwaad kiest. Waarbij de Appel het kwaad symboliseert, en de daad van Eva de zwakke mens typeert. Dat wil echter niet zeggen dat het zo "achtelijk" is. Als wij immers niet voor het kwaad kozen zou er al een hoop leed de wereld uit zijn. Ja, de naaste lief hebben als jezelf is voor Christenen de opgave van het bestaan! En het gaat dan ook vaak mis. Toch heeft de geschiedenis geleerd dat er mensen zijn die werkelijk Christus navolgden, en bron van geluk waren! |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Verder vind ik het een goed idee om je naaste lief te hebben, maar het liefst wel wederzijds. pvm, kun je die laatste zin beter uitleggen? Een volgeling van Jezus Christus is een christen, althans, ze zeggen van zich zelf dat ze Jezus naleven, maar helaas doet niet iedereen dat die zich christen noemt. Leeft de bijvoorbeeld Paus in armoede? Vergeven we allemaal kleine dingen van een ander? Zijn er nog christenen zonder vooroordelen? Jezus behandelde de tollenaars als normale mensen, maar nog steeds discrimineren ook mensen die zixhzelf "christelijk" noemen. pvm, jij lijkt me een intelligent en evenwichtig christen, maar ik denk niet dat elke christen even helder denkt als jij. REIE
|||
![]() |
Citaat:
De weelde van het pausschap valt naar mijn mening in het niet bij de last. Probeer je het eens voor te stellen, je bent Paus. Je moet de Kerk leiden, ieder woord wat je zegt word op een gouden weegschaaltje gewogen. Je moet het celibaat onderhouden. Je hebt geen moment rust, continu draait je leven om 1 ding: Christus en zijn Kerk dienen. Het pausschap naast je neerleggen is eigenlijk onmogelijk. Ja, je bent veroordeeld tot het Pausschap, tot in de dood. Citaat:
Ja, dat zijn werkelijk spanningen waar ik dagelijks mee worstel. Toch noem ik mij Christen, omdat ik werkelijk geloof dat God er is, voor die zwerver is en voor mij, voor ons allemaal! En ik hoop en bid dat hij mij vergeeft voor mijn dagelijkse zwakheden. Om met de woorden van Marcus te spreken "Als iemand van jullie de eerste plaats wil innemen, moet hij voor iedereen slavenwerk doen." |
![]() |
||
Citaat:
![]() De RK Kerk heeft voor zichzelf taken gecreeerd die ze dan ook moeten onderhouden, alleen faalt de mens helaas zo vaak. REIE
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast kent de Kerk het ambtelijk priesterschap dat naar mijnmening weldegelijk op de Bijbel gebasseerd is(Ef. 4,11-12). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik bedoelde niet dat Eva achterlijk is, god weet (euh, foute uitdrukking hier) dat ik ook voor kennis had gekozen. Alleen dat aanhalen van dat verhaal zo'n domme poging is om aan te tonen waarom er kwaad is in de wereld... *zal proberen niet meer zo negatief te doen* |
![]() |
|
De Bijbel is een mooi, symbolisch verhaal, een interpatie van geloof in een God die als je daarin gelooft een paradijs had gecreerd en dat door kerkelijke lui laat beloven tegen hun kerkgangers als ze dood gaan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Religie en Racisme Hem | 121 | 23-08-2006 21:42 | |
Falsificatie toegepast op bestaan god Verwijderd | 161 | 01-06-2006 12:22 | |
De Drie-eenheid Louiise | 184 | 10-12-2005 20:22 | |
God (uit de bijbel m.n OT) en emoties Yab-Yum | 63 | 13-12-2004 18:38 | |
Is de bijbel waar? Saraï_h | 165 | 20-07-2004 21:42 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |