Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2006, 17:48
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik loop stage op een basisschool in groep 1.
Ik heb problemen met mijn stagebegeleidster. Ik zal vertellen wat ik er van vind allemaal.
Mijn stage begeleidster (om het maar zo te noemen) lult over haar collega's!
Ik heb haar gister een e-mail gestuurd met wat vragen die ik moest beantwoorden, die ik aan HAAR moest vragen. Krijg ik terug: Ik heb jou mijn email gegeven voor kleine vragen, niet voor hele opdrachten. Ik wil dat je wat meer initiatieven gaat nemen voor gesprekjes, en dat jij bepaald wanneer je die vragen wilt bespreken. Het is JOUW opleiding en jij moet er wat voor doen, niet ik!
Ik zie je maandag wel..
afz...

Wat moet ik hier nou mee?
Het klikt niet tussen mij en m'n stagebegleider, en ik ben een beetje te verlegen om er iets van te zeggen. Ik heb haar maar 1 keer in de week, want op een andere dag komt er een andere vrouw die de klas overneemt. Dus ik kan niet alles bespreken met haar... En ik moet nog tot juni..
Zucht..

Help me?
Oud 15-01-2006, 18:21
Verwijderd
Dat van die email opzich vind ik niet zo heel vreemd...het kan best dat zij vindt dat jij die dingen te weinig doet en het daarom probeert te stimuleren. (En dat lijkt me best een mogelijke reden, aangezien je zelf ook al zegt verlegen te zijn.) Als het iets is tussen de andere dingen die ze doet zou je eens kunnen proberen er met haar over te praten. Eventueel samen met iemand van school (ik neem aan dat je daar ook begeleid wordt?) als je het alleen niet durft.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:21
Barry K
Barry K is offline
Het is nogal lastig om te beoordelen voor iemand op het forum of het wel echt aan haar ligt. Het zou net zo goed kunnen dat de vrouw in kwestie wel degelijk gelijk heeft en jij inderdaad niet genoeg initiatief toont.

Als wel, zou ik zeker met haar gaan praten. Zet je over je angst heen. Een gesprek van 15 minuten zou de gehele werksfeer aanzienlijk kunnen verbeteren, en je zou er zelfs weer stukken mere plezier in kunnen krijgen.
Als je het op een nette manier brengt, zal ze het hoogst waarschijnlijk alleen maar positief opvatten.. en zal zij ook proberen wat meer voor je te doen (of je duidelijk uit te leggen wat zij dan van je verwacht; deze wisselwerking is erg belangrijk)

Succes ermee,
Oud 16-01-2006, 00:13
Barcawinner
Barcawinner is offline
Gewoon de situatie uitleggen, dat het de opdracht was dat die lerares de vragen zou beantwoorden. Duidelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 22:26
Verwijderd
Opzich vind ik het niet echt raar klinken ofzo hoor.

Kijk dat van dat mailadres zal wel een misverstand zijn tussen jullie.
Daarnaast heb ik eigenlijk ook op al mijn stage in het begin te horen gekregen het is jouw stage, dus jij komt maar met dingen (als gesprekjes bijvoobreeld). Dus dat vind ik allemaal niet zo onredelijk. Dat kan je dan toch ook gewoon doen?
En is het bijvoorbeeld erg lastig met haar af te spreken dan maak je of hele duidelijke afspraken of je vertelt haar dat je het wel lastig vind met haar af te spreken.

Is het voor jou wel echt een probleem dan zou ik het even op school voorleggen, heb je geen contactdocent ofzo? het zou toch jammer zijn als je stage hierdoor mis zou lopen!

-daarnaast iedereen lult volgens mij over elkaar -
Succes met je stage
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 15-01-2006 @ 18:48 :
Ik heb haar gister een e-mail gestuurd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 15-01-2006 @ 18:48 :
die ik aan HAAR moest vragen.
Vragen doe ik meestal gewoon face to face, dus ik begrijp heel goed dat jouw stagebegeleidster nu denkt dat je te 'lui' bent om daartoe zelf het initiatief te nemen. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:42
Lilything
Lilything is offline
Ik ben nog steeds van mening dat stagebegeleiders je kunnen maken of breken. En dat vind ik geen correcte zaak, kijk er zit best een mate van waarheid in, ongetwijfeld.

Maar wat mij ontzettend stoort is dat sommige (let wel ik zeg sommige) mensen niet begrijpen wat opbouwende kritiek/ feedback betekent of andere begeleiders die veel te laat hun irritaties aangeven.

Gebaseerd op zeer veel verhalen met studenten. Sommigen halen met een beetje glimlachen en meehobbelen in een organisatie een acht, en een ander met keihard werken een zes.

Vaak geeft het trouwens al wel aan of je als persoon binnen een afdeling past, maar toch, het zegt niet altijd iets over jou als professional.
Oud 24-01-2006, 14:45
Bell
Bell is offline
herkenning, herkenning!

idd, wat de anderen al zeggen, gewoon gaan praten...

praten lost meer op dan een mailtje...

succes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:01
sjaan banaan
sjaan banaan is offline
wat naar dat ze zo doet! ook lekker motiverend voor je (not)
ik heb t zelf ook gehad met mn stagebegeleidster, afgelopen 4 maanden. sinds begin deze maand heb ik een nieuwe stageplaats. bij die begeleidster klikt het wel.

bij dat mens kon ik niks goed doen. als ik zelf initiatief nam, had ik t volgens haar moeten vragen. vroeg ik iets, vond ze het weer raar dat ik dat vroeg. en na een maand had ze al een onvoldoende in dr hoofd. zei ze.

ik zou dit zowiezo aangeven bij je begeleidster/mentor op school.
die zal waarschijnlijk zeggen dat je moet gaan zitten rond de tafel met je stagebegeleidster en erover praten.
ik zou een andere stageplek zoeken als praten niet meer helpt.
sterkte ermee,
succes met je opleiding
Reageren

Regels voor berichten