Advertentie | |
|
![]() |
|
Het leest idd prima! Mooie zinnen, mooie woorden, maar dat is jou eigen. Wat dat betreft zit er een lijn in je verhalen.
Het duurde even voordat de rolverdeling tot me doordrong, die tweemaal hij zorgde bij mij voor wat verwarring, maar ach, tegen de derde alinea snapte ik het wel ![]() Verder kan ik helaas weinig nuttigs opmerken, alleen dat ik net als Roosje misschien wel een beetje nieuwsgierig ben naar hoe de rest van het verhaal er mogelijk uit zou zien ![]()
|
Nou ja, om heel eerlijk te zijn is er geen 'rest'. Ik noem de korte stukjes die ik schrijf gewoon fragmentjes, omdat het qua formaat niet echt een verhaal is. Het zijn dingen die ik voor me zie gebeuren en daarom graag opschrijf. Het is dus geen deel van een geheel.
Bedankt voor jullie kritieken. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben het met Roosje eens dat het soms wat verwarrend is. Pas toen het over het geld ging, had ik in de gaten dat er twee verschillende liefdes beschreven werden. Ik begrijp dat je op een bepaald niveau die verwarring juist wilt bewerkstelligen, omdat de hoofdpersoon wenst dat de band met haar man even goed zou zijn als de band met haar zoontje (of juist zoals die van haar man met haar zoontje).
Ik zou niet weten hoe je het zou moeten veranderen. Je hebt de eerste alinea heel erg mooi niet teveel doorspekt met bijvoegelijke naamwoorden of rare zinconstructies en ik begrijp ook dat je geen namen aan de karakters wilt geven (bij sommige verhalen kan dat gewoon niet). Misschien zou je met witregels kunnen werken als je switch van zoontje naar man. De allerlaatste zin vind ik erg mooi, het deel van 'al wrijvend over mijn arm'. Het doet niet cliché aan, maar het is een enorm sterm beeld. Je ziet direct die vrouw in de koude gang staan, haar gezicht schuin naar beneden, over haar arm wrijven. Als ik jou was zou ik de traan van even ervoor eruit laten. Met de arm alleen is het sterker. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
Of ik witregels ga gebruiken weet ik nog niet zeker. Die verwarring wil ik juist houden - natuurlijk niet te overdreven - maar witregels maken het direct zo formeel, alsof het een zakelijke mededeling is.
|
Verwijderd
|
Daar zit misschien wat in. Het is jammer dat je op dit forum niet ervoor kan kiezen om de tekst uit te vullen. Dan krijg je geen witregels, maar wel meer duidelijk. Maar misschien staat dat ook te zakelijk.
Kies maar wat je waarschijnlijker vindt; lezers die afhaken door verwarring of lezers die afhaken door zakelijkheid. ![]() LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Mooi, goed geschrevend, prima stukje tekst. Ik heb er weinig op aan te merken. Ik moest eerst wel even goed nadenken over de persoons-wisselingen. Ze drongen me eigenlijk pas door na de tweede keer lezen. Niet erg, een verhaal hoeft niet altijd te zijn zodat je het in één keer snapt. Ik vind het altijd wel leuk dat er meer in een verhaal zit dan je op het eerste gezicht zou denken.
Wel jammer dat het een stukje is wat niet echt op zichzelf kan staan, vind ik. Net alsof het uit een boek is geknipt en wij alleen een pagina lezen. Als het uit een groter geheel kwam was het natuurlijk anders om te lezen, minder nadenken, minder gevoel. Maar nu vond ik het een beetje vaag, ook al zat er wel een mooie lijn in je stuk. Vandaar dat je het ook 'fragment' noemt. ![]() |
![]() |
|
Dit stukje doet me een beetje denken aan het verhaal van Couperus, De boeken der kleine zielen, waar wordt beschreven hoe de relatie tussen een man en een vrouw puur en alleen in stand wordt gehouden door de liefde voor hun kind (en er zitten natuurlijk wel meerdere verhaallijnen in).
Ik vind dit wel mooi geschreven, maar net iets té verwarrend, eigenlijk. Op het einde wist ik nog niet zeker of ik het snapte, of het ging over een flashback waarin ze haar kindje zag weggaan dat is opgegroeid, of over de man die haar vluchtig kuste - het is allemaal net iets té verwarrend voor mij. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen! Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 14:00. |
![]() |
||
Citaat:
Nu hebben al meerderen gezegd dat ze het verwarrend vinden, dus ik denk inderdaad dat het ook té verwarrend is. Ik ga het proberen aan te passen, hoe moeilijk me dat ook lijkt. ![]()
|
![]() |
|
|