Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2006, 13:24
*Sbien
*Sbien is offline
Omdat ik al ongeveer 2 weken ontzettende jeuk op mn hoofdhuid/nek heb, heb ik vrijdag de dokter met een bezoekje vereerd. Er kwam helaas niet zoveel uit; een allergische reactie, maar waarop... dat weet 'ie niet. Hij zegt dat t heel veel moeite kost om dat uit te zoeken en dat je dr dan vaak nog niet achter komt.

Ik heb nu pilletjes ( Tavegil 1 mg, Clemastine) voorgeschreven gekregen die ook vaak worden gebruikt voor hooikoorts en de jeuk tegen gaan. Als ik er dan een tijdje niet aan zit, wordt t minder. Prima proberen we dat toch denk je dan.

Ten eerste het helpt voor geen meter.. ik word nog steeds helemaal gestoord van de jeuk en de uitslag in mn nek. Jeuk is zoooo verschrikkelijk irritant.
Ten tweede; de bijwerkingen!! Normaal ben ik heel energiek en heb ik weinig slaap nodig. Nu verlang ik de hele dag door naar mn bed en overal waar ik de kans krijg ga ik zitten met mn hoofd in mn handen. Zooo verschrikkelijk duf ben ik dr van, dat zijn geen geintjes meer. Vannacht heb ik 14 uur geslapen en ben vandaag nog moe!

De bijsluiter vermeld wel "Vermoeidheidsverschijnselen en lichte slaperigheid treden soms op." en de bekende gele sticker: "Dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen."

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn of andere 'gele sticker' medicijnen en ook last hebben van deze bijwerkingen??

..en nu ben ik moe
Oud 16-01-2006, 13:54
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb zelf geen ervaringen met dit medicijn of andere medicijnen met de gele sticker.
Je zegt dat je de jeuk pas een week of twee hebt. Is er niets dat je kan verzinnen waardoor het komt? Ben je andere verzorgingsprducten gaan gebruiken, zoals shampoo/conditioner? Of eet je dingen die je hiervoor niet at? Heb je eerder zulke reacties gehad, op je hoofd of ergens anders op je lichaam?

Het is ook een idee om de dokter te bellen en hem het probleem voor te leggen. Niet iedereen krijgt namelijk de bijwerkingen, de bijsluiter vermeldt namelijk álle bijwerkingen die eventueel kunnen optreden, dus ook de bijwerkingen met een hele kleine kans. Je dokter kan eventueel een ander medicijn voorschrijven.
Oud 16-01-2006, 15:43
*meizz*
*meizz* is offline
Ik heb zelf ook Tavegil gebruikt, maar dat was voor een ei-allergie, en een allergische reactie kwam niet zo vaak voor. Ik hoefde er dus maar 1 te nemen. Misschien over een heel jaar 3 pilletjes ofzo?
Hoeveel gebruik jij er? Misschien vermindert de vermoeidheid wel als je minder neemt, alhoewel je dan misschien wel meer last van de jeuk zou kunnen krijgen?
Maar ik had geen last van bijwerkingen. (dus aan deze post heb je wss niet veel, sorry)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:17
*Sbien
*Sbien is offline
hmm ja ik gebruik er 3 per dag.. mag er 2 tot 4, begon met 2 maar omdat dat niet hielp ging ik over op 3.

en over 'andere' dingen heb ik ook al heel lang nagedacht, maar kan echt niks bedenken.

Ik word 't zat, ga 'm morgen maar bellen denk.

Regels voor berichten