Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 22:31
akumabito
akumabito is offline
Ik had net weer eens een gekke gedachte, dus ik dacht; 'kom, ik deel 'm eens met de mensen die er verstand van hebben.'

Het wordt gesteld dat om in de hemel te komen, je goed moet leven, en vooral goed gelovig moet zijn, etc. etc...

Maar zijn er nou ook regels daarboven?

Je hoort zo vaak van die dingen als: Het is het paradijs. Iedereen is daar gelukkig. Je kan er doen wat je wilt, etc..

Maar stel nou dat ik diep gelovig ben, mijn hele leven perfect volgens alle regeltjes geleeft heb (inc. de 10 geboden dus, etc.) en ik kom er na mijn dood.. als ik al in de hemel ben, erachter dat ik eigenlijk pas echt supergelukkig ben als ik met meerdere vrouwen ga?

Om maar eens een gek voorbeeld te noemen..
Oud 12-01-2006, 23:44
Frostbite
Frostbite is offline
Ik denk dat je allemaal gewoon een beetje als geesten langs elkaar heenzweeft daar in de hemel en vrolijk bent en dat je dus onmogelijk een zonde kan begaan want je hebt geen lichamen en spullen meer enzo en niemand kan doodgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:40
Verwijderd
Ja, da's een goeie, wordt er eigenlijk nog een beetje geneukt in de hemel?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:41
Verwijderd
Als je moslim bent wel, 60 maagden hé.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:11
Verwijderd
Ik ben niet gelovig, maar het antwoord zou heel simpel zijn:

Ethiek is subjectief, dus zolang jij je eigen ethiek volgt en niet tegen je eigen principes in gaat, leef je per definitie goed.

(Die 10 geboden zijn ook maar opgesteld door mensen die van hun wil wet wilden maken, daar heb jij niks mee te maken.)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 02:08
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 01:41 :
Het waren er toch 144? Of waren het er 72?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 02:10
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Replicator schreef op 13-01-2006 @ 03:08 :
Het waren er toch 144? Of waren het er 72?
genoeg om je een tijdje mee te vermaken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 02:21
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 13-01-2006 @ 03:10 :
Ik denk dat dit een understatement. De hemel is tijdloos, en elke geneugte schijnt weer een aangename bron van euforie te zijn, die je nooit zal vervelen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 02:23
Verwijderd
ik moet er niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 13-01-2006 @ 02:11 :
Ik ben niet gelovig, maar het antwoord zou heel simpel zijn:

Ethiek is subjectief, dus zolang jij je eigen ethiek volgt en niet tegen je eigen principes in gaat, leef je per definitie goed.

(Die 10 geboden zijn ook maar opgesteld door mensen die van hun wil wet wilden maken, daar heb jij niks mee te maken.)
Dus als jij vindt dat jij vanuit je eigen ethiek andere mensen mag mishandelen/verkrachten/vermoorden leef je per definitie goed?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 13-01-2006 @ 11:20 :
Dus als jij vindt dat jij vanuit je eigen ethiek andere mensen mag mishandelen/verkrachten/vermoorden leef je per definitie goed?
Dat is waarschijnlijk zo. Buiten de mens zelf is er niemand die hem waarden op kan leggen, aangezien God niet bestaat (hier ga ik voor het gemak maar even vanuit, ook al ben ik er niet zeker van). Er zijn dus geen universele waarden en het is aan ieder individu om zijn eigen moraal te maken. Existentialisme de gextuh.
Oud 13-01-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 12:20 :
Existentialisme de gextuh.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:25 :
Oud 13-01-2006, 13:30
Verwijderd
Ik vond het gewoon een hele grappige opmerking

Trouwens, wat op de aarde geldt, geldt ook in de hemel o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:32
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:30 :

Nee. Voor het boven- en het ondermaanse gelden andere regels en zelfs andere natuurwetten.
Oud 13-01-2006, 14:29
Magican
Magican is offline
Áls er een hemel is, stel ik het me voor als een plek waar je de hele tijd een orgasme voelt en dat dit leuk blijft. Hét ultieme genot.
Oud 13-01-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 13-01-2006 @ 11:20 :
Waarom denk je dat utopia niet bestaat en niet kán bestaan? Exact hierom. Maar je hebt gelijk, ja. Er bestaat geen universeel goed of slecht. Goed en slecht bestaan alleen in je eigen beleving. In sommige (islamitische) landen kun je de doodstraf krijgen als je verkracht wordt, of overspel pleegt. Niet bepaald mijn visie van rechtvaardigheid, en dat maakt het onderling begrip tussen verschillende landen zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 13-01-2006 @ 03:10 :
Nou, honderdvierenveertig keer klungelen en troep en gedoe, veel plezier zou ik zeggen. Of die gasten hebben allemaal een defloration fetish, dat kan natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:30 :

Als God bestaat wel, want dan laat hij zijn eigen wetten waarschijnlijk overal gelden.
Oud 14-01-2006, 18:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 19:06 :
Als God bestaat wel, want dan laat hij zijn eigen wetten waarschijnlijk overal gelden.
Onzevaderblablabla
Uw wil geschiede op aarde zoals in den hemel....
Can i get an amen brother?
Oud 14-01-2006, 18:34
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-01-2006 @ 15:29 :
Áls er een hemel is, stel ik het me voor als een plek waar je de hele tijd een orgasme voelt en dat dit leuk blijft. Hét ultieme genot.
"en dat dit leuk blijft." ja, dat is wel een vereiste
Overigens is dát nou echt iets waar ik me niets bij voor kan stellen.

Dij het lezen van de topictitel had ik verwacht dat Job 1:6 zou verschijnen, maar nee. Weer zo'n topic.

In de hemel is er enkel God, geen aardse begeerten, geen duivelse invloeden. Ofwel: je kán niet zondigen, omdat je het niet wilt, en niemand het wil.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:43
Verwijderd
Ik denk ook dat je niet kan zondigen. Overigens denk ik niet dat je dingen van hier op aarde moet gaan projecteren op de hemel. Seks is van deze wereld.
En de heerlijkheid van de hemel gaat denk ik ver te boven, boven het beste wat je hier kan hebben.
Dus zoiets als een eeuwige orgasme..is waarschijnlijk niks vergeleken met de heerlijkheid van de hemel.

Ik heb ook gehoord van mensen die bijna-dood-ervaringen hadden, dat zodra ze op aarde waren weer terug wilden. Want er was zo'n liefde daar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:46
Tiño
Tiño is offline
Ik heb over mensen met bijna dood ervaringen gehoord dat ze erg blij waren dat ze niet dood waren gegaan, omdat ze het hier op aarde prima hebben.

Ze waren als de dood dat hun man/vrouw/kinderen/ouders het zonder hun zouden moeten redden op deze wereld.

Hoe het er in de hemel aan toe gaat weet ik niet.Het schijnt een plaats in een parallel universum te zijn,dus ik heb geen kijk op de zeden en ethiek aldaar.
Oud 14-01-2006, 22:40
akumabito
akumabito is offline
Daar zat ik nou net op te wachten eigenlijk.. de "je KAN daar niet zondigen" retoriek. Als je iets niet kan wat je normaal wel zou kunnen, ben je dus beperkt in je vrijheid. Het hele idee van een vrije wil komt daarmee in het gedrang...

Kijk, als je stelt dat god goed is, dan had ie net zo goed iedereen in de hemel kunnen gooien. Geen ziekte, geen pijn, geen lijden, etc. Er zijn dan geen pijn of zonde in de hemel, iedereen blij, bla di bla di bla. dit komt dan omdat 'het kwaad' niet bestaat in de hemel. Lijkt mij dan logisch dat je hier twee conclusies uit kan trekken:

1.) God kan het niet
2.) God wil het niet.

Maar goed, de standaard-reply die je op zo'n bewering krijgt is dan natuurlijk dat "God zijn wil niet aan mensen op wil leggen" of dat "hij wil dat mensen een bewuste keuze voor hem maken", "hij dwingt mensen nergens toe" of iets in die trant.

Wat nogal een waardeloos excuus is natuurlijk. Want waarom zou hij niet meteen edeeen in de hemel zetten? Het zo in een klap alle prolemen oplossen. De bewering dat hij mensen nergens toe dwingt is ook al volslagen onznnig natuurlijk.

"Als je niet gelooft ga je naar de hel, en brand je voor altijd!" Need I say more?

Maar goed, al haal je het uit een direct-religieuze context, dan nog dwingt hij mensen te leven met natuurrampen (uiteraard onderdeel van zijn "perfecte" creatie), hij dwingt mensen te leven met diabetes, met genetische aandoeningen en allerlei andere nare ziektes.

Hij dwingt mensen te leven met al deze verschrikkelijke dingen. Waarom zou hij de hemel dan niet op mensen forceren? God dwingt mensen dus tot allerlei akelige dingen, ondanks hun "vrije wil", maar hij zal niks positiefs forceren?

Wat voor een waardeloze god is dat? Het lijkt me nou niet bepaald een god die veel op heeft met "vrije wil". Sterker nog, het lijkt er op dat ie niet al te veel goeds met ons voor heeft. Je zou haast denken dat god slecht is.. of dat ie niet bestaat natuurlijk.

Reply voorspelling: "God moves in mysterious ways"
Oud 14-01-2006, 22:40
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Áls er een hemel is, stel ik het me voor als een plek waar je de hele tijd een orgasme voelt en dat dit leuk blijft.
Vanaf "en" is dat onmogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2006, 10:03
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Lol, ja typisch God.
Oud 15-01-2006, 10:05
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
akumabito schreef op 14-01-2006 @ 23:40 :
Daar zat ik nou net op te wachten eigenlijk.. de "je KAN daar niet zondigen" retoriek. Als je iets niet kan wat je normaal wel zou kunnen, ben je dus beperkt in je vrijheid. Het hele idee van een vrije wil komt daarmee in het gedrang...

etc.
Dostojewski wijdt twee hoofdstukken aan dit dilemma in de Gebroeders Karamazow.
Oud 15-01-2006, 14:40
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Je ziel gaat naar de hemel, niet je lichaam. Bovendien zijn goed en fout meningen van mensen. In de hemel is er geen goed of fout. En dus ook geen zonden. Bovendien geloof ik dat in de hemel iedereen 1 is. Deze wereld is er dan ook om als individu te leren.
Oud 15-01-2006, 14:54
Rodion
Rodion is offline
Zoals cartman666 al zei: in de hemel is enkel God. Als dat je wat saai lijkt geloof je dus niet, en 'mag' je dus ook niet naar de hemel. En als dat je wel mooi lijkt geloof je dus ook in God en mag je er wel naar toe.

Makkelijker kan ik het niet uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 15:20
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dan heb ik je best lang laten wachten, sorry .
Verder is vrijheid niet hetzelfde als op elk moment 'kunnen doen wat je wilt'. Bovendien zeg ik nergens dat de vrije wil wordt aangetast (hoewel dat ook prima zou kunnen in de hemel) alleen dat de mens geen zonde meer wil begaan doordat er niets meer is in zijn omgeving dat hem die zonde wil laten begaan. Het hele idee komt simpelweg niet in je op. Was jij voor dit te lezen beperkt in je vrijheid omdat je op dat moment niet 12 ijsjes in je anus kon proppen? (even iets waarvan ik vermoed dat het niet in je opkwam)

Citaat:
Kijk, als je stelt dat god goed is, dan had ie net zo goed iedereen in de hemel kunnen gooien. Geen ziekte, geen pijn, geen lijden, etc. Er zijn dan geen pijn of zonde in de hemel, iedereen blij, bla di bla di bla. dit komt dan omdat 'het kwaad' niet bestaat in de hemel. Lijkt mij dan logisch dat je hier twee conclusies uit kan trekken:

1.) God kan het niet
2.) God wil het niet.

Maar goed, de standaard-reply die je op zo'n bewering krijgt is dan natuurlijk dat "God zijn wil niet aan mensen op wil leggen" of dat "hij wil dat mensen een bewuste keuze voor hem maken", "hij dwingt mensen nergens toe" of iets in die trant.

Wat nogal een waardeloos excuus is natuurlijk. Want waarom zou hij niet meteen edeeen in de hemel zetten? Het zo in een klap alle prolemen oplossen. De bewering dat hij mensen nergens toe dwingt is ook al volslagen onznnig natuurlijk.

"Als je niet gelooft ga je naar de hel, en brand je voor altijd!" Need I say more?
Als je dat werkelijk serieus nam was je al gaan geloven, dat doe je niet, dus wordt je niet gedwongen. Bovendien is die regel vooral door de kerk gehypt om zieltjes te winnen.
Citaat:
Maar goed, al haal je het uit een direct-religieuze context, dan nog dwingt hij mensen te leven met natuurrampen (uiteraard onderdeel van zijn "perfecte" creatie), hij dwingt mensen te leven met diabetes, met genetische aandoeningen en allerlei andere nare ziektes.

Hij dwingt mensen te leven met al deze verschrikkelijke dingen. Waarom zou hij de hemel dan niet op mensen forceren? God dwingt mensen dus tot allerlei akelige dingen, ondanks hun "vrije wil", maar hij zal niks positiefs forceren?

Wat voor een waardeloze god is dat? Het lijkt me nou niet bepaald een god die veel op heeft met "vrije wil". Sterker nog, het lijkt er op dat ie niet al te veel goeds met ons voor heeft. Je zou haast denken dat god slecht is.. of dat ie niet bestaat natuurlijk.
Er blijkt nergens uit dat God de mensen straft met ziekten en natuurrampen. Zie ook Job in deze context. Verder blokkeren die zaken de vrije wil ook niet, je hebt altijd de vrije wil God te accepteren of te verwerpen.
Citaat:
Reply voorspelling: "God moves in mysterious ways"
Hetgeen altijd een leuk antwoord is natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 14-01-2006 @ 20:46 :
Ik heb over mensen met bijna dood ervaringen gehoord dat ze erg blij waren dat ze niet dood waren gegaan, omdat ze het hier op aarde prima hebben.

Ze waren als de dood dat hun man/vrouw/kinderen/ouders het zonder hun zouden moeten redden op deze wereld.

weet je ook zeker dat ze de liefde van God hebben ervaren?

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 13:23
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
soldaat schreef op 16-01-2006 @ 14:19 :
weet je ook zeker dat ze de liefde van God hebben ervaren?
we weten zelfs zeker dat ze dat niet hebben ervaren.

maar als je dat als vereiste neemt heb je natuurlijk altijd gelijk omdat je in een prachtige kringredenering zit.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 01:41 :
Ik zou wel willen weten hoe die maagden daar komen en wat er met ze gebeurt als ze geen maagd meer zijn.
Oud 16-01-2006, 14:53
De Veroorzaker
Citaat:
Vice schreef op 16-01-2006 @ 15:50 :
Ik zou wel willen weten hoe die maagden daar komen en wat er met ze gebeurt als ze geen maagd meer zijn.
Welkom in de wondere wereld der recycling.
Oud 16-01-2006, 15:51
Belgarath
Belgarath is offline
Ik zou wel willen weten of vrouwen 60 knappe kerels krijgen
Oud 16-01-2006, 15:58
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 16-01-2006 @ 16:51 :
De eerste stap naar bekering is gezet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:59
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
nee, daar kunnen we niet aan beginnen.
je wordt weer maagd, da's ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:24
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
Zowel de Bijbel als de Koran beloven de gelovigen alles wat hun hartje begeert. Dus dat zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:49
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Cylon schreef op 16-01-2006 @ 18:24 :
Zowel de Bijbel als de Koran beloven de gelovigen alles wat hun hartje begeert. Dus dat zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 20:55
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
kwibus schreef op 16-01-2006 @ 18:49 :
Religie onderkent de fysieke behoeftes van de mens. Wat is daar zo vreemd aan?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:23
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Cylon schreef op 16-01-2006 @ 21:55 :
Religie onderkent de fysieke behoeftes van de mens. Wat is daar zo vreemd aan?
Ik vind het vreemd dat jij insinueert dat de Bijbel mensen dingen als 60 knappe mannen belooft. Hetgeen niet juist is. Vervelend dat ik mijzelf moet quoten:

In de hemel is enkel God. Als dat je saai lijkt geloof je dus niet, en 'mag' je dus ook niet naar de hemel. En als dat je wel mooi lijkt geloof je dus ook in God en mag je wel naar Hem toe.

(Kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer.)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:33
Magican
Magican is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-01-2006 @ 23:40 :
Vanaf "en" is dat onmogelijk.
Daar waar het mogelijk is noemen wij de hemel
Oud 16-01-2006, 21:35
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
kwibus schreef op 16-01-2006 @ 22:23 :
Ik vind het vreemd dat jij insinueert dat de Bijbel mensen dingen als 60 knappe mannen belooft. Hetgeen niet juist is. Vervelend dat ik mijzelf moet quoten:

In de hemel is enkel God. Als dat je saai lijkt geloof je dus niet, en 'mag' je dus ook niet naar de hemel. En als dat je wel mooi lijkt geloof je dus ook in God en mag je wel naar Hem toe.

(Kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer.)
Ja, ik ben zowel met de passages uit de Bijbel als de Koran bekend. Overigens staan er in de Koran ook geen passages waarin 60 knapen of 60 maagden worden beloofd. Daarentegen wordt in de Koran het in de nabijheid verkeren van Allah gezien wordt als de grootst mogelijke beloning.

Maar is het niet zo dat de Bijbel eeuwig geluk, voorspoed en genot belooft? Correct me, I am wrong, het kan zijn dat mijn Bijbelkennis inmiddels aardig afgezakt is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:52
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Cylon schreef op 16-01-2006 @ 22:35 :

Maar is het niet zo dat de Bijbel eeuwig geluk, voorspoed en genot belooft? Correct me, I am wrong, het kan zijn dat mijn Bijbelkennis inmiddels aardig afgezakt is.
Ik ken de passage iig niet. En áls het er wel in staat betekenen geluk, voorspoed en genot voor christenen nog altijd iets anders dan wat hierboven genoemd werd.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 00:04
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
kwibus schreef op 16-01-2006 @ 22:52 :
Ik ken de passage iig niet. En áls het er wel in staat betekenen geluk, voorspoed en genot voor christenen nog altijd iets anders dan wat hierboven genoemd werd.
Idd, na duizend keer over een maagd heengewalst te hebben, wordt het ook wel een beetje eentonig...
Oud 17-01-2006, 07:06
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ja, ik ben zowel met de passages uit de Bijbel als de Koran bekend. Overigens staan er in de Koran ook geen passages waarin 60 knapen of 60 maagden worden beloofd. Daarentegen wordt in de Koran het in de nabijheid verkeren van Allah gezien wordt als de grootst mogelijke beloning.

nouja, in de koran staat in het hoofdstuk over de eindtijd (56) wel dat er maagden zullen gemaakt worden voor de mensen aan Zijn rechterhand.

Citaat:
hmmmm schreef op 17-01-2006 @ 01:04 :
Idd, na duizend keer over een maagd heengewalst te hebben, wordt het ook wel een beetje eentonig...
het zou me wel verontrusten dat ze maagd bleef.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 09:12
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 13-01-2006 @ 00:44 :
Ik denk dat je allemaal gewoon een beetje als geesten langs elkaar heenzweeft daar in de hemel en vrolijk bent
Is dat echt wat je wil na dit leven? Surrogaat happyness zonder inspanning en rondfladderen?
Oud 17-01-2006, 09:37
De Veroorzaker
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 17-01-2006 @ 10:12 :
Is dat echt wat je wil na dit leven? Surrogaat happyness zonder inspanning en rondfladderen?
zelfs ik heb daar na een paar dagen wel genoeg van.
Oud 17-01-2006, 11:31
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Volgens de Koran werd de mens uit de hemel getrapt en zal deze na zijn dood daar weer eeuwig leven. In de bijbel wordt verhaald dat de mens altijd al op de aarde heeft geleefd, maar na het eten van de vrucht werd de aarde vervloekt. Jezus is redder en wanneer hij in heerlijkheid weer zal komen zal de aarde worden vernieuwd en haar paradijselijke staat herkrijgen en dan zullen de gelovigen daar tot in alle eeuwigheden leven.
De Hemel is Gods woonplaats, die voor de gestorven mensen slechts een tijdelijke woonplaats is, namelijk totdat de vernieuwde aarde een feit is.

Een groter verschil is wat er verwacht wordt dat er in het hiernamaals zal zijn. Moslims verwachten daar maagden aan te treffen. En voor martelaren zelfs complete harems. In veel opzichten is er een zeer materialistische toekomstverwachting.
Christenen verwachten dat totaal niet. Het is wel zo dat zij eeuwig geluk en voorspoed verwachten, maar een invulling is niet gegeven. Het geluk wat zij verwachten is niet naar het vlees, maar veeleer naar de geest. Het krijgen van een complete hoerenkast zou voor hen veeleer een belofte van duivel kunnen zijn om de hel aan te prijzen dan dat God dat nodig zou hebben om de mens gelukkig te maken.
Oud 17-01-2006, 13:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 17-01-2006 @ 12:31 :
Een groter verschil is wat er verwacht wordt dat er in het hiernamaals zal zijn. Moslims verwachten daar maagden aan te treffen. En voor martelaren zelfs complete harems. In veel opzichten is er een zeer materialistische toekomstverwachting.
Christenen verwachten dat totaal niet. Het is wel zo dat zij eeuwig geluk en voorspoed verwachten, maar een invulling is niet gegeven. Het geluk wat zij verwachten is niet naar het vlees, maar veeleer naar de geest. Het krijgen van een complete hoerenkast zou voor hen veeleer een belofte van duivel kunnen zijn om de hel aan te prijzen dan dat God dat nodig zou hebben om de mens gelukkig te maken.
Hahahahahaahahahahahahahahahah.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten