Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Uw wil geschiede op aarde zoals in den hemel.... ![]() Can i get an amen brother?
||
Citaat:
![]() Overigens is dát nou echt iets waar ik me niets bij voor kan stellen. Dij het lezen van de topictitel had ik verwacht dat Job 1:6 zou verschijnen, maar nee. Weer zo'n topic. In de hemel is er enkel God, geen aardse begeerten, geen duivelse invloeden. Ofwel: je kán niet zondigen, omdat je het niet wilt, en niemand het wil. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Verder is vrijheid niet hetzelfde als op elk moment 'kunnen doen wat je wilt'. Bovendien zeg ik nergens dat de vrije wil wordt aangetast (hoewel dat ook prima zou kunnen in de hemel) alleen dat de mens geen zonde meer wil begaan doordat er niets meer is in zijn omgeving dat hem die zonde wil laten begaan. Het hele idee komt simpelweg niet in je op. Was jij voor dit te lezen beperkt in je vrijheid omdat je op dat moment niet 12 ijsjes in je anus kon proppen? (even iets waarvan ik vermoed dat het niet in je opkwam) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 15:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 13:21. |
![]() |
||
Citaat:
maar als je dat als vereiste neemt heb je natuurlijk altijd gelijk omdat je in een prachtige kringredenering zit. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je wordt weer maagd, da's ook leuk. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de hemel is enkel God. Als dat je saai lijkt geloof je dus niet, en 'mag' je dus ook niet naar de hemel. En als dat je wel mooi lijkt geloof je dus ook in God en mag je wel naar Hem toe. (Kort door de bocht, maar hier komt het wel op neer.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar is het niet zo dat de Bijbel eeuwig geluk, voorspoed en genot belooft? Correct me, I am wrong, het kan zijn dat mijn Bijbelkennis inmiddels aardig afgezakt is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De Hemel is Gods woonplaats, die voor de gestorven mensen slechts een tijdelijke woonplaats is, namelijk totdat de vernieuwde aarde een feit is. Een groter verschil is wat er verwacht wordt dat er in het hiernamaals zal zijn. Moslims verwachten daar maagden aan te treffen. En voor martelaren zelfs complete harems. In veel opzichten is er een zeer materialistische toekomstverwachting. Christenen verwachten dat totaal niet. Het is wel zo dat zij eeuwig geluk en voorspoed verwachten, maar een invulling is niet gegeven. Het geluk wat zij verwachten is niet naar het vlees, maar veeleer naar de geest. Het krijgen van een complete hoerenkast zou voor hen veeleer een belofte van duivel kunnen zijn om de hel aan te prijzen dan dat God dat nodig zou hebben om de mens gelukkig te maken.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vloeken = bewijs? Verwijderd | 184 | 25-01-2011 16:39 | |
God is: hookee | 204 | 17-06-2009 12:35 | |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Waarom staat God lijden en het kwaad toe in de wereld??? Jaan-e-nassaar | 15 | 22-02-2002 22:03 | |
Bijbel of Koran???? Think twice | 129 | 22-02-2002 21:47 |