Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 16:22
framboosje
framboosje is offline
ik denk dus wel veel aan zelfmoord... alleen wil ik het nu nog niet doen (ook al voel ik me vreselijk kut). ik vind mezelf nog te jong om al afscheid te nemen van alles. ik denk er ook best wel veel over na en eigenlijk lijkt 25 DE prefecte leeftijd om dood te gaan. en als ik tegen dan niet dood ben door een ongeluk of een erge ziekte, dan pleeg ik zelfmoord, dat weet ik zeker. ik vind 25 dus de perfecte leeftijd, omdat het voor mij iets is, tussen jongere en volwassen (ook al ziet iedereen 18 als volwassen). ik dus niet, omdat ik vind dat je in het begin van de 20 meestal ook nog veel weggaat en je ene beetje blijft gedragen als jongere, dus ja...

- wat vinden jullie de perfecte leeftijd om te sterven en waarom?
- wat is de leeftijd waarop je volgens jullie volwassen bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 16:26
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ben volwassen als ik voor mezelf kan zorgen en mijn verantwoordelijkheden kan nemen. Ik ben dus nu volwassen. Maar ik vind volwassen ook: burgerlijk, netjes, huisje-boompje-beestje-man-kinderen-baan. En dat heb ik nog niet. En hoef ik ook niet, niet op die manier. Ja en nee dus. Ik ben voor de wereld pas helemaal volwassen als ik mijn opleiding af heb en saai geworden ben.

En de perfecte leeftijd om op te sterven heb ik altijd 32 jaar gevonden, maar daar ga ik me niet aan houden. Ik sterf als ik wil sterven, en dat kan volgend jaar zijn, maar ook als ik 40 ben. Veel ouder als dat zal ik sowieso nooit worden.
Oud 28-08-2002, 16:34
Tio
Tio is offline
Er is IMHO geen mooiste leeftijd om op te sterven. Zo lijkt 22 mij wel oud zat, daarna begint het "saaie" leven enzo. Aan de andere kant zou ik ook wel heel graag ooit eens als een blije opa m'n kleinkinderen op schoot willen. (hoe burgerlijk enzo).
Volgens 't bio boekje ben je volwassen als je 18 bent, of 21, dat weet ik ook niet meer (tis alweer 2 jaar geleden), maar ik vind toch dat je volwassen bent iid, zoals DarkCat al zei: als je voor jezelf kan zorgen en je eigen verantwoordelijkheid kan nemen.
Sommige mensen worden vroeg volwassen, anderen nooit...
Daar is dus ook geen vaste leeftijd voor lijkt me.
Trouwens, ik vraag me af of je op je 25ste nog wel zelfdoding wil plegen. Dan zie je misschien weer mooie dingen die weer verder in de toekomst liggen.
Oud 28-08-2002, 16:36
REIE
REIE is offline
Citaat:
framboosje schreef:

16, dat ken je wel 3 x door 2 delen
Volgens mij ben je nooit volwassen, mischien pas op de dag dat je geheel onafhankelijk bent van anderen, of is dit ook een illusie?
Zelfmoord spookt ook continu door m'n hofd maar ik ben er gewoon te lui voor. Het is niet zo dat ik geen vrienden heb of een kloteleven, maar eerder uit principe aangezien ik ieder levend wezen als volkomen nutteloos beschouw.
Ik heb er nooit om gevraagd geboren te worden maar je moet het maar accepteren, en zorgen dat je geest (en je lichaam, het huis van de geest )gezond blijft.

REIE
Oud 28-08-2002, 16:38
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
Tio schreef:
Er is IMHO geen mooiste leeftijd om op te sterven. Zo lijkt 22 mij wel oud zat, daarna begint het "saaie" leven enzo. Aan de andere kant zou ik ook wel heel graag ooit eens als een blije opa m'n kleinkinderen op schoot willen. (hoe burgerlijk enzo).
Volgens 't bio boekje ben je volwassen als je 18 bent, of 21, dat weet ik ook niet meer (tis alweer 2 jaar geleden), maar ik vind toch dat je volwassen bent iid, zoals DarkCat al zei: als je voor jezelf kan zorgen en je eigen verantwoordelijkheid kan nemen.
Sommige mensen worden vroeg volwassen, anderen nooit...
Daar is dus ook geen vaste leeftijd voor lijkt me.
Trouwens, ik vraag me af of je op je 25ste nog wel zelfdoding wil plegen. Dan zie je misschien weer mooie dingen die weer verder in de toekomst liggen.

ff vraagje... wat betekent IMHO??? (sorry, ik weet et nie)

ja, ik vraag me soms ook wel af, of ik nog zelfmoord zal willen plegen op mijn 25ste, maar dan kom ik meestal tot het besluit dat ik het zal doen. in elk geval, als ik blijf denken en zo zoals ik nu doe, ben ik dat zelf zeker. nu ja, dat kan nog steeds veranderen, maar ik ben er eigenlijk redelijk zeker van. 25 lijkt mij de perfecte leeftijd en ik denk dat ik me er hoe dan ook aan zal houden...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:42
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
framboosje schreef:

IMHO = in my ... opinion (de h weet ik ook niet

26 vind ik nog mooier dan.. maar eigenlijk vind ik toch (hoe cliche) dat alles wel een plaatje in mijn hoofd heeft hoe ik het wil..
waarom weet je nu al dat je niet ouder dan 40 zou worden? misschien wordt je leven wel zo mooi of ben je op je 40ste net een wereldreis begonnen joh!
en de leeftijd waarop je volwassen bent.. tja, idd wanneer je voor jezelf kunt zorgen misschien.. maar dat kan iemand van 16 denk ik ook al wel.. en mensen van 50 kunnen zich heel kinderlijk gedragen.. achja, volwassen zijn is ook maar relatief..
Oud 28-08-2002, 16:55
damaetas
damaetas is offline
tegen da je 25 bent zal je daar wel anders over denken

ik vindt 50 wel iets hebben, maar dat hangt natuurlijk af wat voor dingen ik allemaal nog ga doen. ik moet trouwens nog een weddenschap afronden op mijn zventigste
Oud 28-08-2002, 17:33
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
framboosje schreef:
ff vraagje... wat betekent IMHO??? (sorry, ik weet et nie)
IMHO staat voor In My Honest/Humble Opinion. Persoonlijk geef ik liever de voorkeur aan het Nederlandse "naar mijn eerlijke/bescheiden mening" omdat ik liever geen Engels gebruik als er ook een geschikt Nederlands equivalent beschikbaar is. Waarom anderen minder terughoudend zijn in dat opzicht en te pas en te onpas Engels menen te moeten gebruiken is mij wat dat betreft een raadsel.
Oud 28-08-2002, 17:35
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Tio schreef:
Er is IMHO geen mooiste leeftijd om op te sterven. Zo lijkt 22 mij wel oud zat, daarna begint het "saaie" leven enzo.
Hmm dat denk ik niet. Ik denk eerder dat er veel jongeren zich ongelukkig en onbegrepen voelen, maar eens je ouder bent verandert dat. Ik ben nu 20 en heb de indruk dat het elk jaar beter wordt. Toen ik 17 was had ik zo vaak slechte momenten en dacht ik ook aan zelfmoord. Op school zitten is juist zo saai, nu is dat een heel andere wereld hoor.

Ik wil nog mijn hele lange leven genieten, en ik kijk uit naar de toekomst. Zelfmoord zal ik nooit plegen maar 65 lijkt me een mooie leeftijd om te sterven, dan ben je oud en rot en verschrompeld, bah.

Een leeftijd waarop je volwassen bent is moeilijk te zeggen, officieel is er een leeftijd op te plakken maar dat hangt ervan af. Een meisje is daarbij vlugger rijp dan een jongen.
Oud 28-08-2002, 17:37
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

IMHO staat voor In My Honest/Humble Opinion. Persoonlijk geef ik liever de voorkeur aan het Nederlandse "naar mijn eerlijke/bescheiden mening" omdat ik liever geen Engels gebruik als er ook een geschikt Nederlands equivalent beschikbaar is. Waarom anderen minder terughoudend zijn in dat opzicht en te pas en te onpas Engels menen te moeten gebruiken is mij wat dat betreft een raadsel.
Kan het ook niet zoiets beteken als: in mijn .. ogen. Dat zou inderdaad beter klinken dan Engelse woorden die niet zo passen.
Oud 28-08-2002, 17:51
Verwijderd
De perfecte leeftijd om te sterven vind ik het moment dat het mijn tijd is om te sterven, oftewel ik vanzelf sterf...

Ik weet dat dit je vraag niet beantwoord, maar ik geloof dat er op elke leeftijd dingen zijn om van te genieten.. Ik wil sowieso kinderen, omdat ik de liefde die ik voel voor mn broertje zo mooi en geweldig vind.. die liefde me zo erg overeind gehouden heb. Ik weet dat ik van kinderen net zo zal houden, en dat zij mij zoveel moois zullen geven, dat wil ik ervaren voor mijn dood.

Ik wil echter kinderen adopteren aangezien ik het niet nodig vind nog meer kinderen op een wereld te zetten waar er al zoveel zijn zonder ouders alleen om het feit dat ik kinderen wil. Ik zal net zoveel houden van kinderen niet uit mijn eigen buik.

Ik ben het er verder mee eens dat je volwassen bent op het moment dat je je verantwoordelijkheden kunt inzien en aankunt, en je voor jezelf kunt zorgen. Al is dit ook weer relatief, want sommigen kunnen door bepaalde gebreken niet voor zichzelf zorgen.. Maar laten we het zo stellen, dat je volwassen bent wanneer je binnen jou maximale capaciteiten in staat bent voor jezelf te zorgen..

Daar valt geen leeftijd aan te koppelen..

Verder denk ik ook dat je op je 25e niet meer zal willen.. waarom? Omdat jij het nu ziet als iets voor de toekomst, zo zal je het altijd blijven zien, ook als je 25 bent.. dat weet ik bijna zeker. Bovendien gaat het vaak naarmate je ouder wordt ook vanzelf weer beter, omdat je meer inzichten krijgt, dingen beter begrijpt.. dit is mij ook zo overkomen..

Steeds meer geniet ik van het leven.. steeds meer besef ik wat leven nou eigenlijk inhoud.. en steeds meer besef ik hoe blij ik ben dat ik toen mezelf niet van kant heb gemaakt.. maar daarbij blijft zelfmoord altijd in mijn hoofd hangen, maar als een optie voor de toekomst als die eventueel zou instorten.. maar op dit moment wil ik het niet, dus kan ik niet zeggen wanneer wel..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:05
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
framboosje schreef:
1. wat vinden jullie de perfecte leeftijd om te sterven en waarom?
2. wat is de leeftijd waarop je volgens jullie volwassen bent?
1.
Wanneer ik mijn leven niet meer zo kan leiden als ik dat wil. Dit kan morgen zijn door een ongeluk of als ik 80 ben en in een rolstoel zit.

2.
Dat verschilt. Ik denk het moment waar je op jezelf gaat.

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:12
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Kan het ook niet zoiets beteken als: in mijn .. ogen. Dat zou inderdaad beter klinken dan Engelse woorden die niet zo passen.
Ik denk dat het dan gewoon "in mijn ogen" zou zijn en verder niets.
Oud 29-08-2002, 07:08
Tio
Tio is offline
Sorry, 't was wel degelijk als In My Humble Opinion bedoeld
Komt omdat ik ook nogal wat op Engelstalige forums rondhang, 't is een soort gewoonte geworden. Sowwie.
Oud 29-08-2002, 09:08
moenbase
moenbase is offline
Even een vraagje aan framboosje....

Wat nou als jij je op je 25 erg gelukkig voelt? Doe je het dan nog steeds?
Oud 29-08-2002, 11:43
Ilsje
Ilsje is offline
Jah, vroeg me dat ook af.... En als je nu nog nie zelfmoord wil plegen omdat je nu nog geen afscheid kan/wil nemen van alles, wie zegt er dat je dat wel wil /kan op je 25e? En uhm, ik vin dit beetje vaag Sorry. 24 kan dan nog net nie ofzow? Maar na je verjaardag opeens wel? Voor zulke dingen is geen "goede" leeftijd. (Denk ik dan) Net als met iemand naar bed gaan, dat doe je als je er aan toe bent, niet als je 17 wordt ofzow.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 11:47
LasT*Hero
LasT*Hero is offline
wat een absurde topic

bah
Oud 29-08-2002, 11:51
Ilsje
Ilsje is offline
idd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:19
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Hm, wat wil iedereen vroeg dood hier...
25!!!
Waarom? Het leven is toch wat je er zelf van maakt?
En trouwens, over de mensen die dood willen op hun 65ste en dat veel te oud vinden...
Dat duurt nog zo lang, en neem nou bijv. Madonna, die is bijna 45, maar je zou het niet zeggen vind ik.
En tegen de tijd dat wij 65 zijn, zijn we misschien nog hartstikke hip, en beginnen mensen pas als ze 90/100 zijn, oud te worden.

Achja, je bent zo jong als je je voelt.
Ik ben bijna 21, maar een meisje uit mijn klas dacht dat ik 16 ws, en toen ik mijn leeftijd zei, zat ze mij met open mond aan te staren.
Oud 29-08-2002, 18:56
Marcade
Marcade is offline
Heu, dus jullie zouden het beter voor jullie ouders hebben gevonden als ze nu al dood waren.

.. NEway, ik vind 70 - 80 jaar een goede leeftijd om te sterven. 20 - 30 is nog veelste jong man!!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 22:29
moenbase
moenbase is offline
De meesten die het aankondigen doen het (toch) niet, maar niet al te druk om maken, lijkt me.
Oud 29-08-2002, 22:31
a new noise
a new noise is offline
als ik een ouwe lul ben die niet meer bij concerten enzo thuishoort.... dan lijkt me dat wel spijtig ja

maar nee ik zou nou niet zeggen dan en dan......
Oud 30-08-2002, 07:57
TechXP
TechXP is offline
- Pas wanneer de natuur bepaald dat je oud genoeg bent om te sterven.
- Je bent eigenlijk nooit helemaal, volwassen. Je hebt altijd nog het kind in je. Maar je kan al 'volwassen' zijn tussen 16 en 21, maar bij de een misschien eerder en de ander later.

Waarom wil je zelfmoord plegen? Het leven bestaat nou eenmaal uit ups en downs. Ik denk dat iedereen wel eens een tijd met een zelfmoord-gedachte heeft gelopen. Ik ook weleens, maar ik zie overal nog het positieve in. Misschien moet jij dat ook doen! Wie weet ben je rond je 25ste al weer wat gelukkiger en misschien gaat het dan steeds beter en beter. Ikzelf zou niet zelfmoord plegen, omdat ik niet egoistisch ben (je laat je familie, kennis en vrienden achter met veel verdriet).

TechXP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten