Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ff vraagje... wat betekent IMHO??? (sorry, ik weet et nie) ja, ik vraag me soms ook wel af, of ik nog zelfmoord zal willen plegen op mijn 25ste, maar dan kom ik meestal tot het besluit dat ik het zal doen. in elk geval, als ik blijf denken en zo zoals ik nu doe, ben ik dat zelf zeker. nu ja, dat kan nog steeds veranderen, maar ik ben er eigenlijk redelijk zeker van. 25 lijkt mij de perfecte leeftijd en ik denk dat ik me er hoe dan ook aan zal houden... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 26 vind ik nog mooier dan.. maar eigenlijk vind ik toch (hoe cliche) dat alles wel een plaatje in mijn hoofd heeft hoe ik het wil.. waarom weet je nu al dat je niet ouder dan 40 zou worden? misschien wordt je leven wel zo mooi of ben je op je 40ste net een wereldreis begonnen joh! en de leeftijd waarop je volwassen bent.. tja, idd wanneer je voor jezelf kunt zorgen misschien.. maar dat kan iemand van 16 denk ik ook al wel.. en mensen van 50 kunnen zich heel kinderlijk gedragen.. achja, volwassen zijn is ook maar relatief..
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil nog mijn hele lange leven genieten, en ik kijk uit naar de toekomst. Zelfmoord zal ik nooit plegen maar 65 lijkt me een mooie leeftijd om te sterven, dan ben je oud en rot en verschrompeld, bah. Een leeftijd waarop je volwassen bent is moeilijk te zeggen, officieel is er een leeftijd op te plakken maar dat hangt ervan af. Een meisje is daarbij vlugger rijp dan een jongen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De perfecte leeftijd om te sterven vind ik het moment dat het mijn tijd is om te sterven, oftewel ik vanzelf sterf...
Ik weet dat dit je vraag niet beantwoord, maar ik geloof dat er op elke leeftijd dingen zijn om van te genieten.. Ik wil sowieso kinderen, omdat ik de liefde die ik voel voor mn broertje zo mooi en geweldig vind.. die liefde me zo erg overeind gehouden heb. Ik weet dat ik van kinderen net zo zal houden, en dat zij mij zoveel moois zullen geven, dat wil ik ervaren voor mijn dood. Ik wil echter kinderen adopteren aangezien ik het niet nodig vind nog meer kinderen op een wereld te zetten waar er al zoveel zijn zonder ouders alleen om het feit dat ik kinderen wil. Ik zal net zoveel houden van kinderen niet uit mijn eigen buik. Ik ben het er verder mee eens dat je volwassen bent op het moment dat je je verantwoordelijkheden kunt inzien en aankunt, en je voor jezelf kunt zorgen. Al is dit ook weer relatief, want sommigen kunnen door bepaalde gebreken niet voor zichzelf zorgen.. Maar laten we het zo stellen, dat je volwassen bent wanneer je binnen jou maximale capaciteiten in staat bent voor jezelf te zorgen.. Daar valt geen leeftijd aan te koppelen.. Verder denk ik ook dat je op je 25e niet meer zal willen.. waarom? Omdat jij het nu ziet als iets voor de toekomst, zo zal je het altijd blijven zien, ook als je 25 bent.. dat weet ik bijna zeker. Bovendien gaat het vaak naarmate je ouder wordt ook vanzelf weer beter, omdat je meer inzichten krijgt, dingen beter begrijpt.. dit is mij ook zo overkomen.. Steeds meer geniet ik van het leven.. steeds meer besef ik wat leven nou eigenlijk inhoud.. en steeds meer besef ik hoe blij ik ben dat ik toen mezelf niet van kant heb gemaakt.. maar daarbij blijft zelfmoord altijd in mijn hoofd hangen, maar als een optie voor de toekomst als die eventueel zou instorten.. maar op dit moment wil ik het niet, dus kan ik niet zeggen wanneer wel.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer ik mijn leven niet meer zo kan leiden als ik dat wil. Dit kan morgen zijn door een ongeluk of als ik 80 ben en in een rolstoel zit. 2. Dat verschilt. Ik denk het moment waar je op jezelf gaat. Groeten, Hermes |
![]() |
||
Citaat:
|
Jah, vroeg me dat ook af.... En als je nu nog nie zelfmoord wil plegen omdat je nu nog geen afscheid kan/wil nemen van alles, wie zegt er dat je dat wel wil /kan op je 25e? En uhm, ik vin dit beetje vaag
![]() |
![]() |
|
Hm, wat wil iedereen vroeg dood hier...
25!!! ![]() Waarom? Het leven is toch wat je er zelf van maakt? En trouwens, over de mensen die dood willen op hun 65ste en dat veel te oud vinden... Dat duurt nog zo lang, en neem nou bijv. Madonna, die is bijna 45, maar je zou het niet zeggen vind ik. En tegen de tijd dat wij 65 zijn, zijn we misschien nog hartstikke hip, en beginnen mensen pas als ze 90/100 zijn, oud te worden. Achja, je bent zo jong als je je voelt. Ik ben bijna 21, maar een meisje uit mijn klas dacht dat ik 16 ws, en toen ik mijn leeftijd zei, zat ze mij met open mond aan te staren. ![]()
|
![]() |
- Pas wanneer de natuur bepaald dat je oud genoeg bent om te sterven.
- Je bent eigenlijk nooit helemaal, volwassen. Je hebt altijd nog het kind in je. Maar je kan al 'volwassen' zijn tussen 16 en 21, maar bij de een misschien eerder en de ander later. Waarom wil je zelfmoord plegen? Het leven bestaat nou eenmaal uit ups en downs. Ik denk dat iedereen wel eens een tijd met een zelfmoord-gedachte heeft gelopen. Ik ook weleens, maar ik zie overal nog het positieve in. Misschien moet jij dat ook doen! Wie weet ben je rond je 25ste al weer wat gelukkiger en misschien gaat het dan steeds beter en beter. Ikzelf zou niet zelfmoord plegen, omdat ik niet egoistisch ben (je laat je familie, kennis en vrienden achter met veel verdriet). TechXP |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dood Ben Strik | 22 | 27-06-2016 21:45 | |
De bijbel, interpretatie van controversiële verzen LB06 | 43 | 07-08-2007 16:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Zarqawi dood Hulk | 309 | 11-06-2006 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Waar moeten we de grens trekken? willypirate | 61 | 14-11-2004 11:37 | |
dood aan 25??!! framboosje | 14 | 02-09-2002 19:53 |