![]() |
||
Citaat:
Heerlijk, die vrijheid van de rechter. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Effectief zorgt deze wet er dus voor dat het voor iedereen met een afwijkende geaardheid verboden is om seks te hebben. En over dit soort staatscelibaat is natuurlijk geen goed woord te zeggen. Ik was er alleen niet van op de hoogte dat diezelfde wet ook het vervolgen van kinderen mogelijk maakte.
||
Citaat:
Ik denk niet dat de reconstructie zo letterlijk genomen moet worden. |
![]() |
|||
Citaat:
De agenten in de VS misbruiken hun positie vreselijk en het zijn vooral de arme zwarten die daarvan de pineut zijn. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het probleem (voor mij dan): je hebt het wapen, dat is strafbaar, maar oké, je hebt het. Kun je het die vrouw dan kwalijk nemen dat ze het gebruikt in een levensbedreigende situatie? Ze werd in het filmpje overduidelijk naar de keel gegrepen en dat lijkt me een bedreiging waar je leven op het spel staat. De man die ze later in de buik schoot (en overleed), dat is duidelijk niet goed te praten (in het filmpje schoot ze de man met genoegen neer; ze glimlachte, maar misschien moet dat ook niet te letterlijk genomen worden). Snap je m'n probleem een beetje, of is het onduidelijk? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien zit daar wel wat in.
"Voorbedachte rade" slaat trouwens puur op de daad (dus het doden). "Wie dus "het kalm beraad en rustig overleg" eens onder de juridische loep neemt komt tot een opmerkelijke conclusie. Het doet er niet toe waar en wanneer u iemand vermoordt, als u maar van plan was iemand te vermoorden. Het doet er ook niet toe dat u per ongeluk iemand anders doodschiet en of u geestelijk wel helemaal in orde bent is ook niet van belang." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze is ook veroordeeld voor verboden wapenbezit, maar die straf is erg laag. Anderzijds kun je, dat geef ik toe, in deze situatie ook moeilijk volhouden dat ze écht willens en wetens iemand heeft willen doden. Probleem is dat er geen soort 'tussendelict' is, zoals 'verboden wapenbezit de dood ten gevolge hebbend' ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Op aanslagen zal het ook weinig invloed hebben. Zou zo'n wet de aanslagen op het WTC, Madrid of Londen hebben verhinderd? Lijkt me niet. Bovendien hindert de wet het debat. Het laatste dat we nodig hebben is dat mensen links en rechts worden bedreigd met rechtszaken omdat hun uitspraken door bepaalde groepen als haatzaaiend worden gezien, zie bijv. Pastors of Duisenberg.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als het ding ongrondwettelijk verklaard is, hoe kan een kind een paar weken terug er dan op veroordeeld worden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar voor de Van Dale fetishisten onder ons: het is discriminatie.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|