|
|
Bekijk resultaten poll: kunnen de commando's hun taak aan | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 41.67% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 58.33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Stel dat de kamer naar de feiten had gekeken en massaal voor een initiatiefvoorstel had gekozen, dan had niemand als het fout gaat naar het kabinet kunnen wijzen, die hadden dan vooledig eerlijk terug kunnen wijzen dat de tweede kamer het initiatief nam. Ik denk zelf dat dit eigenlijk de eerste producten van de afzeik-cultuur in de politiek is, mensen worden gewoonweg bang om dingen te doen, omdat je zodra er ook maar dít fout gaat er hysterische mafkezen op tv komen die je volledige carriere afbranden.
||
Citaat:
Zie je wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie denken jullie daar te vinden? O.B.L? De Taliban? Niet alle Taliban-mannekes zijn evil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Taliban betekent studenten. Taliban is geen georganiseerd terroristenclubje ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nu komt er toch een donkere wolk aandrijven... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rest wat overgebleven is, zijn burgers die 'de bezetters' even een lesje willen leren. Ja, zo zullen zij hen ongetwijfeld zien, en ik neem het ze niet kwalijk. (Tenzij iemand me kan vertellen dat de meerderheid van de Afghaanse burgers voor de aanwezigheid van buitenlandse troepen is) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gepubliceerd op woensdag 11 januari 2006 WASHINGTON (ANP) - Een meerderheid van 89 procent van de Afghanen is voor verdere uitbreiding van ISAF, de internationale vredesmacht in het Aziatische land. Dit blijkt uit een opiniepeiling die de universiteit van Maryland eind vorig jaar in Afghanistan heeft gehouden en die woensdag is gepubliceerd. Onder de meer dan 2000 respondenten waren leden van de belangrijkste etnische groepen, onder wie Pathanen, Tadzjieken, Oezbeken en Hazara's. 93 procent van de ondervraagden is positief over de rol van de Verenigde Naties in het land, 83 procent denkt positief over de Amerikaanse militairen in Afghanistan. Het voormalige radicaal-islamitische talibanbewind wordt afgekeurd door 88 procent van de ondervraagden. Bron
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De universiteit van Maryland zou binnen een paar maanden als een geintje bekend staan als ze aan dat soort dingen deden, dat doen ze echter nog niet, en ze hebben geen aanwijsbare reden om te knoeien met zo'n onderzoek. En wat is het nu dat mensen doen zonder dat ze daar een motief voor hebben? Niets, juist ja.
||
Citaat:
||
^Ik geloof er niet in dat een land wat maar een ding wil een fatsoenlijk onderzoek kan uit voeren nee. Ik denk ook niet dat dit onderzoek representatief is, voornamelijk door het kleine percentage ondervraagden en doordat de demografische context van het onderzoek niet naar buiten komt. Ik bedoel te zeggen dat ik er vanuit ga dat dit odnerzoek alleen in het redelijk veilige noord afghanistan is uitgevoert waar dit antwoord redelijk voor de hand ligt. In de zuiden daar in tegen is het volgens mij compleet anders gesteld met de bevolking.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...0900607FF.html Citaat:
Right. Zelfs de 2e kamer krijgt de waarheid niet te lezen.. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
EN je kan dan wel zeggen dat moet je dan wel aantonen, maar dat is t em juist, de onderzoekers meoten dat aantonen en dat doen ze niet. Da's net zoiets als een odnerzoek over awacs vliegtuigen wat alleen in de buurt van die navo basis word gehouden. Ik vind dat onrepresentatief. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gezien het aantal lekken naar de pers in de kamer is het niet zo gek dat defensie hun eigen personeel beschermd. Immers de grote kracht van de special forces is de stilte om hen heen
||
Citaat:
|
![]() |
|
Amerika zal Nederland niet straffen
De houding van de Verenigde Staten ten opzichte van Nederland inzake de Afghanistan-kwestie lijkt minder hard dan eerder werd aangenomen. Dat bleek gisteravond tijdens een procedurevergadering van de Kamercommissies Buitenlandse Zaken en Defensie. De Amerikaanse topdiplomaat Kurt Volker bezwoor daar dat Washington "geen enkele druk" uitoefent en dat Nederland niet gestraft zal worden voor een eventueel 'nee'. Als Nederland niet meedoet aan de missie in Afghanistan moet de NAVO maar op zoek naar een andere partner die de taak wel wil uitvoeren, zei de Volker. Eerder suggereerde onder anderen Paul Bremer III, de Amerikaanse ex-bewindvoerder in Irak, dat Nederlandse belangen in de VS geschaad zouden kunnen worden, als er geen militairen worden gestuurd. Volker zegt daarover dat Bremer niet meer spreekt namens de Amerikaanse regering. De leden van de Tweede Kamer houden over twee weken een debat over de missie naar Zuid-Afghanistan. Mogelijk gaan ze zelf nog in het gebied kijken. bron Dit kan ik me haast niet voorstellen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (hoewel, is het niet wreed om de Afghanen hen aan te doen?)
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |