Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 16:31
Rohit
Rohit is offline
All about lily chou chou-

ontzettend mooi
Oud 14-01-2006, 17:57
Floris_22
Floris_22 is offline
The Thomas Crown Affair

Zoveel beter dan de remake met Pierce Brosnan.
Oud 14-01-2006, 18:13
ook hallo
ook hallo is offline
You can count on me

Een beetje voorspelbare dramafilm die me op een of andere manier toch bleef boeien

A time to kill

Blijft toch harde, onrealistische, maar mooie film
Oud 14-01-2006, 19:08
Verwijderd
American History X

Dat einde. Erg indringende film.
Oud 14-01-2006, 22:49
Bird-one
Bird-one is offline
Dear Wendy

al een keer gezien, maar nog steeds even goed. door het met iemand anders te kijken is het toch wel fijn, dan kan je er tenminste over praten. (ik ga meestal alleen naar de bioscoop.)
erg duidelijk dat lars von trier het geschreven heeft, dat was weer goed te merken. en dat is positief.
Oud 14-01-2006, 22:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hide and seek - **/*****

Slappe horror met een vreselijke Dakota Fanning. Als ik een stier zou zijn, dan was Dakota de knalrode lap

En Robert de Niro flikkert wederom enkele treden omlaag op de ladder.
Oud 15-01-2006, 08:53
Verwijderd
Full Metal Jacket

Volgens velen is het een van de beste oorlogsfilms aller tijden, maar daar kan ik het niet mee eens zijn. De eerste helft van de film, in het trainingskamp, is erg wreed. Leuk om te zien hoe soldaten uitgekafferd en voor lul gezet worden, maar ik geloof toch niet dat het altijd zo ging. Beetje overdreven dus. Maar het kan natuurlijk ook gewoon waar gebeurd zijn.
De tweede helft van de film, in Vietnam, was redelijk te doen maar vanaf ongeveer dat er twee soldaten neergeschoten werden door een "sluipschutter" werd hij saai. Erg jammer, want dat had veel beter gekund. Er zaten nog wel een paar leuke scčnes bij, maar niet zo veel als in de eerste helft.

Wat de film weer wel goed weergeeft is de rauwheid en de waanzinningheid van de trainingen en van de soldaten zelf in de oorlog, en dat vind ik weer wel een goed pluspunt. Gewoon een goede oorlogsfilm, niets meer, niets minder.
Oud 15-01-2006, 09:41
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 13-01-2006 @ 20:22 :
Hee!
Ik heb me echt gewoon de hele film zitten ergeren.

OT: Honey
Oud 15-01-2006, 14:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Goldeneye - 8/10

De beste Bondfilm ooit gemaakt. Al scheelt het niet veel met sommige delen uit de serie.

Dr. No - 6/10

De eerste is gelijk de meest verouderde van het hele zooitje. Een paar mooie locaties en een goede finale, that's it. Kijkt verder wel lekker weg.

From Russia With Love - 8/10

Komt redelijk in de buurt van Goldeneye en tevens de beste Connery-Bondfilm.
Oud 15-01-2006, 16:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
******** schreef op 15-01-2006 @ 10:41 :
OT: Honey
Wow, die vond ik nou erg

Grease Ach, die blijft gewoon geweldig! Are you cruisin' for a bruisin'?
Oud 15-01-2006, 16:42
Verwijderd
pleasantville
Oud 15-01-2006, 17:45
Verwijderd
Collateral

Klein beetje beter dan normaal zaterdagavond sbs6-filmpje. Tom Cruise acteerde geweldig, Jamie Foxx iets minder maar zeker niet slecht. Plot was leuk en een ietwat verassend einde. Ik zag al een verschrikkelijk en sentimenteel Hollywood-einde aankomen, maar dit werd gelukkig vermeden.
Jammer van de soms wat saaie gesprekken.
Oud 15-01-2006, 20:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mrboot schreef op 15-01-2006 @ 18:45 :
Collateral

Klein beetje beter dan normaal zaterdagavond sbs6-filmpje. Tom Cruise acteerde geweldig, Jamie Foxx iets minder maar zeker niet slecht. Plot was leuk en een ietwat verassend einde. Ik zag al een verschrikkelijk en sentimenteel Hollywood-einde aankomen, maar dit werd gelukkig vermeden.
Die 'saaie' gesprekken zorgen nou juist voor de benodigde psychologische diepgang.
Oud 15-01-2006, 20:47
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-01-2006 @ 21:20 :
Die 'saaie' gesprekken zorgen nou juist voor de benodigde psychologische diepgang.
En nu? Maakt dat het minder saai voor mrboot?
Oud 15-01-2006, 20:48
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Jarhead:

Minder dan ik had verwacht en gelezen

Lord of war:

Beter dan verwacht en gelezen
Oud 15-01-2006, 22:11
Verwijderd
Charlie and the chocolate factory

Hij was een stuk leuker dan ik had verwacht Ik vond Willy Wonka heel ehm, typisch, en dat was goed . Ik zat hem wel telkens met die oude film te vergelijken, omdat ik me het boek niet zo goed meer kon herinneren.
Ik vond alleen die Oompa Loompa liedjes een beetje teveel soms. Maar die Oompa Loompa's zelf En Johnny Depp als Willy Wonka
Oud 15-01-2006, 23:00
Verwijderd
American Beauty -
Full Metal Jacket -
Oud 15-01-2006, 23:12
Verwijderd
American Beauty -> Blijft goed.
Oud 15-01-2006, 23:12
Frostbite
Frostbite is offline
Sympathy for Lady Vengeance

Goeie film. De gruwelijkste scene had van mij nog wel wat intenser gemogen en dat had ik ook verwacht. Kan niet aan Oldboy tippen want de hoofdpersoon mist de emotie.
Oud 15-01-2006, 23:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rohit schreef op 15-01-2006 @ 21:47 :
Heb ik dat gezegd dan?
Oud 16-01-2006, 00:06
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Dukko schreef op 16-01-2006 @ 00:12 :
American Beauty -> Blijft goed.
Oud 16-01-2006, 03:54
Floris_22
Floris_22 is offline
Under Siege

Veel te gelikt, veel te ongeloofwaardig en toch maakt Steven Seagal het allemaal goed door z'n ubercoole vechtkunsten.
Oud 16-01-2006, 07:41
Tejay
Tejay is offline
De Kus
Aangrijpend, maar mooi!
Oud 16-01-2006, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Chick Rock schreef op 15-01-2006 @ 17:40 :
Wow, die vond ik nou erg

Grease Ach, die blijft gewoon geweldig! Are you cruisin' for a bruisin'?
Hij is ook erg.
Maar voor 1 keertje vond ik het best een leuke film.

OT: Finding Neverland.
Oud 16-01-2006, 09:57
Verwijderd
The Chronicles of Narnia, The Lion, The Witch & The Wardrobe.

Erg leuke film, veel minder een kinderfilm dan ik had verwacht. Heb me zeer vermaakt
Oud 16-01-2006, 10:00
T_ID
T_ID is offline
Lord of War, bizarre humor, provocerend, maatschappijkritisch, zwaar melig.
Oud 16-01-2006, 12:01
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
mrboot schreef op 15-01-2006 @ 18:45 :
Collateral

Wat vind je dan wel goed? Als een leuke plot, "geweldig" en "zeker niet slecht" acteerwerk een verassend einde een thriller niet beter maken dan "KLein beetje beter dan normaal zaterdagavond sbs6-filmpje".

Ik heb trouwens weinig gemerkt van de saaie gesprekken, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Oud 16-01-2006, 14:07
kalinho
kalinho is offline
Crash

goede film, maar zat niet ehct een begin en ainde aan, waren meer 4-5 verhaallijnen die opeens begonnen en opeens afgelopen waren
Oud 16-01-2006, 17:05
DanielC
DanielC is offline
Be Cool (2005) - Wat een ongelofelijke KUTFILM!
Oud 16-01-2006, 21:00
Verwijderd
De laatste film die ik had gekeken was The Others. En ik moet zeggen: het was een prima film, met een erg verrassend eind.
Oud 16-01-2006, 21:37
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-01-2006 @ 00:24 :
Heb ik dat gezegd dan?
nee maar ik snap het nut niet van je reactie.
Oud 16-01-2006, 22:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rohit schreef op 16-01-2006 @ 22:37 :
nee maar ik snap het nut niet van je reactie.
Dan krijg je discussie. Dat is over het algemeen leuker dan alleen maar 'leuk' of 'kut'.

Citaat:
How2Pk schreef op 16-01-2006 @ 18:05 :
Be Cool (2005) - Wat een ongelofelijke KUTFILM!
Ik heb dubbel gelegen, werkelijk. Geniale film. En nee, niet omdat ik die rapwereld zo leuk vind, sterker nog: die vind ik vreselijk. Maar juist omdat het zo'n leuke parodie op die wereld was.
Oud 16-01-2006, 22:19
Aurora
Aurora is offline
A Home at the End of the World.

Het boek was mooier, maar ik vond Colin hier echt heel erg goed.
Oud 17-01-2006, 08:11
Uice
Uice is offline
American Beauty, mooi spul. Goede muziek, goede dialogen. Soms lekker sarcastisch, maar ook een film waar je gelukkig van wordt. Alleen Angela vond ik een te plat typetje.

Das Kabinett des Doktor Caligari (1919), vooral de moeite waard vanwege de decors en het einde. Ook één van de eerste films met een behoorlijke plot twist.
Helaas een versie met Engelse tekstbeelden, gewoon zwart met witte tekst, niet de originele Duitse expressionistische kunstwerken.
Oud 17-01-2006, 09:37
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-01-2006 @ 23:12 :
Dan krijg je discussie. Dat is over het algemeen leuker dan alleen maar 'leuk' of 'kut'.

Ik heb dubbel gelegen, werkelijk. Geniale film. En nee, niet omdat ik die rapwereld zo leuk vind, sterker nog: die vind ik vreselijk. Maar juist omdat het zo'n leuke parodie op die wereld was.
Ja, ik begreep wel dat het een parodie op die wereld was. Maar het kon me gewoon echt totaal niet boeien, het werd allemaal met de minuut irritanter. Normaal gesproken kan het best leuk zijn als de acteurs weten dat ze totaal niet grappig zijn, maar dit was echt helemaal niets. Ik vond het echt een verschrikkelijke ramp.

Das Boot (Uncut Version 1985) - Potverdorie, wat blijft het toch een spannende film.
Oud 17-01-2006, 15:08
DanielC
DanielC is offline
Nóz w wodzie (1962) - De tweede keer dat ik de eerste feature length film van Polanski zie. Hij blijft erg goed, een simpel verhaal met toch wel veel spanning, ook de machtspelletjes van de mannen zijn erg goed, en ook wel een beetje grappig. Mede door het geweldige camerawerk een erg sterke film. Een acht lijkt me wel redelijk.

En nog een stukje Potyomkin.
Oud 17-01-2006, 16:08
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 17-01-2006 @ 10:37 :

Das Boot (Uncut Version 1985) - Potverdorie, wat blijft het toch een spannende film.
Herbert<3333214235346346436
Oud 17-01-2006, 16:18
DanielC
DanielC is offline
Ik vond Herbet maar een vies ventje.
Oud 17-01-2006, 16:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 17-01-2006 @ 17:18 :
Ik vond Herbet maar een vies ventje.

Herbert Grönemeyer is de beste!
Oud 17-01-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Rohit schreef op 15-01-2006 @ 21:47 :
Niet direct, maar dan weet ik dat ik de volgende keer bij het zien van die film beter op moet letten.
Ik herinner me alweer te weinig van die gesprekken om er wat over te zeggen, maar op het moment zelf vond ik ze gewoon saai. Jamer dat ik ze niet gevolgd heb, want dat was dan waarschijnlijk de reden dat deze film toch waarschijnlijk redelijk hoog scoort.
Citaat:
How2Pk schreef op 16-01-2006 @ 13:01 :
Wat vind je dan wel goed? Als een leuke plot, "geweldig" en "zeker niet slecht" acteerwerk een verassend einde een thriller niet beter maken dan "KLein beetje beter dan normaal zaterdagavond sbs6-filmpje".
Wat me niet boeide en het dus ook geen erg goede film voor mij maakte waren die voor mij doodsaaie gesprekken. Die konden me niet boeien, ik volgde ze niet en zat af en toe met tegenzin te kijken. Gewoon eigen schuld doordat ik niet goed oplette, maar als het echt een goede film geweest was had ik waarschijnlijk niet eens niet goed opgelet.
En als een film mij niet kan boeien omdat er "saaie" gesprekken gevoerd worden vind ik die film al snel slecht of niet echt goed. Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar gesprekken en dingen waarover gepraat wordt vind ik gewoon belangrijk in films. En ja, als die er niet zijn of als ze er wel zijn maar als ik ze niet opmerk of niet goed vind, zakt een film snel in mijn waardering.

American Beauty
Leuke dramafilm over een "perfect" gezinnetje wat eigenlijk compleet verscheurd wordt. Een briljante Kevin Spacey en geniale uitspraken. Leuk verhaal en het einde maakte nog de meeste indruk op me, wat ik eigenlijk niet verwacht had.

Erg goede film.

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 16:39.
Oud 17-01-2006, 16:57
DanielC
DanielC is offline
Maar als je Tom Cruise zijn acteerwerk geweldig vind dan baseer je dat toch ergens op? Natuurlijk gaat die beoordeling niet alleen over hoe hij zijn tekst brengt, maar als iemand geweldig acteert neem je zoiets wel mee in die beoordeling, lijkt mij. Dat zou dus moeten betekenen dat je wel hebt opgelet.
Oud 17-01-2006, 17:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Octopussy - 8/10

Opnieuw een uistekend deel. Leuke locaties, coole gadgets, genoeg actie en een adequaat verhaal. Mijn favoriete Bondfilm na Goldeneye. Die openingsscéne met 009 is echt

Diamonds Are Forever - 6/10

Niet slecht, maar eigenlijk ook niet echt veel beter dan de vorige.
Oud 17-01-2006, 17:17
DanielC
DanielC is offline
Octopussy, ook mijn favo. Bond film. Ik moet als ik weer eens rijk wordt ook eens Bond in blik kopen.
Oud 17-01-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
How2Pk schreef op 17-01-2006 @ 17:57 :
Maar als je Tom Cruise zijn acteerwerk geweldig vind dan baseer je dat toch ergens op? Natuurlijk gaat die beoordeling niet alleen over hoe hij zijn tekst brengt, maar als iemand geweldig acteert neem je zoiets wel mee in die beoordeling, lijkt mij. Dat zou dus moeten betekenen dat je wel hebt opgelet.
Ik let dan voor het grootste gedeelte op gezichtsuitdrukkingen, en hoe personen uit hun ogen kijken. Daar valt altijd veel aan af te lezen, hoe de personen denken, vind ik. Als dat op dat moment logisch is, en het blijkt goed uit de gezichtsuitdrukking en algemene houding, dan vind ik dat die persoon goed kan acteren. Cruise als wanhopige taxichauffeur komt gewoon erg overtuigend en goed over, dat vond ik erg goed gedaan.
Wat natuurlijk ook meespeelt is de toon waarop de tekst wordt gebracht. Ik kijk dus niet echt naar de tekst zelf, maar naar de uitspraak daarvan.

Jazeker, ik heb wel opgelet, maar niet zoveel op de tekst zelf. Waarschijnlijk heb ik mezelf teveel geconcentreerd op het acteerwerk en alles daarom heen, en te weinig op de tekst.

Maar goed, ik ben 14 jaar, ik heb relatief weinig filmervaring en ik weet van mezelf dat ik sommige films ook gewoon verkeerd beoordeel/bekijk. Al doende leert men. (niet dat ik hiermee deze discussie wil beëindigen hoor)

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 17:48.
Oud 17-01-2006, 17:48
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 17-01-2006 @ 17:20 :

Herbert Grönemeyer is de beste!
Wij behandelden bij duits zijn nummer 'der Weg' en ik heb hem dat op dvd live zien uitvoeren. Echt zo overweldigend.

ot: Rambo
Oud 17-01-2006, 19:41
Silverchoice
Silverchoice is offline
Van Wilder
Vermakelijke tijdsverspilling ŕ la American Pie.

Zometeen even The long weekend kijken.
Oud 17-01-2006, 19:46
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-01-2006 @ 10:57 :
The Chronicles of Narnia, The Lion, The Witch & The Wardrobe.

Erg leuke film, veel minder een kinderfilm dan ik had verwacht. Heb me zeer vermaakt
Ik vond het echt een jeukfilm, meer kinderfilm dan ik had verwacht.
Spoiler
Maar smaken verschillen
Oud 17-01-2006, 19:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mrboot schreef op 17-01-2006 @ 18:33 :
Cruise als wanhopige taxichauffeur komt gewoon erg overtuigend en goed over, dat vond ik erg goed gedaan.
Toch is Jamie Foxx de wanhopige taxichauffeur, en Tom Cruise de huurmoordenaar.
Oud 17-01-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-01-2006 @ 20:48 :
Toch is Jamie Foxx de wanhopige taxichauffeur, en Tom Cruise de huurmoordenaar.
Ik haal ze steeds door elkaar.

Frailty
Ondanks mijn niet al te hoge verwachtingen toch wel goede thriller/horror. Ik kan er niet zo heel veel over zeggen, maar het leek erop of ik meegesleept werd in het verhaal. Het wist mij te boeien, ik werd er goed bij betrokken en dat vond ik erg goed aan deze film. Komt waarschijnlijk onder andere door het goede acteerwerk.

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 20:12.
Oud 17-01-2006, 20:24
DanielC
DanielC is offline
Och, ik vind het allemaal prima, of je nu 14 over 24 bent. Je hebt je redenen gegeven, ik begrijp het nu.

Casanova (2005) - Mwoah, matig.

Regels voor berichten