Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
‘Ik had vanochtend met mijn broodje kaas moeten beginnen.’ ‘Oh.’ ‘Ja, want ik had er twee. Een broodje met muisjes en eentje met kaas. Ik zat vol na die met muisjes, maar ik had er niet van genoten.’ ‘Dus…?’ ‘Nou, ik heb mijn broodje kaas laten staan, ik kreeg het niet meer op. Toen had ik dus niet lekker ontbeten, want eigenlijk houd ik helemaal niet zo van muisjes. Van kaas houd ik wel trouwens, maar dat wist je vast al.’ ‘Ja, dat wist ik al. Zeg, heb je mij nog nodig voor je vertoog of mag ik gaan?’ ‘Wacht nou gewoon even, zo lang duurt het toch niet. Wat ik wilde zeggen is dat ik liever alleen het broodje met kaas gegeten had. Dan had ik ook vol gezeten, en dus het broodje met muisjes laten staan, maar dan had ik wél genoten van mijn ontbijt.’ ‘Dat snap ik, maar wat wil je daar nou mee duidelijk maken?’ ‘Hmmm, kweenie. Misschien moet ik gewoon maar een broodje smeren ’s ochtends. Of twee halve, een met muisjes en een met kaas.’ ‘Dat kan ook ja.’ ‘Ja, dat zeg ik. Toch denk ik dat ik gewoon nooit meer muisjes op mijn brood doe, het staat met toch tegen.’ ‘Dan doe je dat niet hè.’ ‘Ik ben er uit nu. Ik zie het helemaal helder. Bedankt voor je visie. Moeten we vaker doen, zo discussiëren, daar leer je nog wat van. ‘Uhummm, geen dank. Waarom zie je het helemaal helder dan?’ ‘Ik heb lenzen.’ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ---- Ah! Het staat wél in de Van Dale. Synoniem voor betoog, weg theorie. Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 22:10. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Sommigen hebben dit stukje al gelezen, maar ik zou wel iets moeten posten om niet echt te spammen. ![]() Koektrommel. Letter voor letter las ik de brief nog een keer door. Een knoop in mijn maag werd steeds strakker getrokken. Er was iets mis, maar ze wilde me niet vertellen wat er was. Ze kon het niet vertellen, zei ze. Verschillende gedachten maalden door mijn hoofd, want ik was er toch voor haar in de periodes dat ze het slecht had. Goede tijden waren voor mensen die zich dan vrienden noemden, slechte tijden voor de mensen die er werkelijk voor je waren. Ik wist dat ze het inzag vandaar dat ik het haar ook niet kwalijk nam dat ze niets vertellen wilde. Het was echter geen fijn gevoel dat het gaf. Een gevoel dat langzaam zakte, totdat ik haar sprak. Woord voor woord kwamen berichten bij mijn hersenen aan. Eigenlijk waren er geen woorden nodig om duidelijk te maken hoe zij zich voelde, stilte van haar kant uit zei genoeg. Ik stelde vragen, verachtte mijzelf omdat ik dat deed en wachtte op antwoorden. Gegevens die ik van haar wilde horen, maar eigenlijk niet nodig had voor mijn conclusies. Net zo oppervlakkig als het gesprek na al de vragen was, was ook ik geworden. Ik had me afgesloten van de dingen die ze me niet wilde zeggen. Eens was er een tijd geweest dat ik me daarover opgewonden had. Ze vertrouwde me niet als ze dingen voor me verborgen hield, dat was hoe ik gedacht had. Egoïst als ik was. Het was niet eerlijk haar op haar eerlijkheid te beoordelen en ik veranderde. Alinea voor alinea las ik alles nog een keer. Of ze het ooit te lezen kreeg, viel te betwijfelen. Ergens zou ik dan hetzelfde doen als zij eerst ook deed. Het zou hypocriet zijn, maar dat was ik toch wel. Haar laatste opmerking maakte een einde aan mijn twijfels. Ze vertelde uit zichzelf dingen over haar, iets wat mij veel moeite kostte om te doen. Mijn verhalentrommel stond open voor haar, zij was degene die ik immer vertrouwen zou. “Koekje?”
|
![]() |
|
|