Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2002, 22:56
Genesis
Genesis is offline
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over Nightwish. Ik ben er best wel fan van inmiddels, en ik denk dat ik jullie ook aan wil moedigen cd's te gaan kopen enzo!!

Ik vind ze goed, doordat ze door een geweldige zangeres hebben, die veel verschillende soorten muziek kan zingen.. Heel rustig heeft ze een stem als een engel, en bij snellere nummers heeft ze juist een hele krachtige stem. Geweldig.. Mooie gitaarsolo's, geweldige teksten..

ben benieuwd naart jullie mening.

Genesis

Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 22:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 23:52
verbal-violence
verbal-violence is offline
Nightwish ken ik nu al een beste tijd , ze zijn Fins en zoals je weet hebben die Finse ook behoorlijke stemmen , kijk naar Children Of Bodom . I Heb al hun cds en ze zijn gewoon goed! beter dan dat within temptation zooi
Oud 24-08-2002, 00:00
Fluffie
Fluffie is offline
ik vind ze wel aardig...
maar dead boy's poem blijft roelen
Oud 24-08-2002, 00:30
MeCute1983
MeCute1983 is offline
De naam zegt me wel wat, maar eigk nooit echt de moeite genomen om hun muziek te luisteren. Noem eens wat mooie nummers ajb, dan kan ik aan het downloaden gaan en zal ik wel eens oordelen
Oud 24-08-2002, 00:40
Vork
Vork is offline
kheb der laatst voor et eerst es naar geluisterd, met dank aan m'n vriendin
het instrumentale gedeelte klinkt zeker goed, maar de zang is niet aan mij besteed.. af en toe een nummertje, maar nee niet om uren naar te luisteren

Slaying the Dreamer van nieuwe cd vind ik beters, maar dat zal wel komen door de mannenzang
Oud 24-08-2002, 01:02
Verwijderd
Citaat:
verbal-violence schreef:
Nightwish ken ik nu al een beste tijd , ze zijn Fins en zoals je weet hebben die Finse ook behoorlijke stemmen , kijk naar Children Of Bodom . I Heb al hun cds en ze zijn gewoon goed! beter dan dat within temptation zooi
Zegt iemand die waarschijnlijk alleen Mother Earth kent, of erger nog, alleen Ice Queen.

Anyway, Nightwish is niet altijd even mooi. Ze hebben -m.i.- wel een paar prachtige nummers (Elvenpath, Angel Falls First en nog een paar) maar ook wel mindere. Zal er niet zo snel een CD van aanschaffen denk ik. Daarvoor vind ik de stem van Tarja net te irritant bij wat langer luisteren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 08:29
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Nightwish is een goeie band. Goeie stem van Tarja, goed gitaarwerk, goeie drums, pakkende melodieen (op gitaar en keyboard), met Moondance als beste voorbeeld vind ik. Niet dat Tarja daarin zingt, maar dat nummer is errug goed opgebouwd en loopt lekker.
Het is inderdaad wel zo dat je niet lang naar de stem van Tarja kan luisteren, daarvoor is dat hoog zingen net wat te eentonig.
Ik heb Oceanborn en Wishmaster trouwens.
Oud 24-08-2002, 09:05
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
kvind ze absoluut goed, tiz niej helemaal mijn muziekstijl, maar een aantal nummers van ze vink zeeekerrr goed... de zang vink moowj... vooral met die (bas) gitaren en drums deronder vink wel lekkerr klinken...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:02
qghp
qghp is offline
een gast op vakantie had een cd van ze en ik vondhet wel erg goed klinken eigenlijk , moet maar es een alubm van ze gaan kopen .... welke raden jullie aan?????
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:28
Verwijderd
Ik ken ze al heel erg lang en vind ze goed, ga ze over 2 weken live zien en heb 3 cd's van ze, dus je hoeft mij ook niet meer aan te moedigen ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 10:36
Pholon
Pholon is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
een gast op vakantie had een cd van ze en ik vondhet wel erg goed klinken eigenlijk , moet maar es een alubm van ze gaan kopen .... welke raden jullie aan?????
Ik heb laatst hun allernieuwste album Century Child (in 2 uur goud in finland(!)) gekocht en dat is echt een supervet album, maar ik zou toch Over the Hills and Far Away aanraden. De titelsong is echt mooi, goeie drums en bass, en verder staat er een concert (deel) op. Een soort live album dus (altijd leuk).
Oud 24-08-2002, 12:02
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ken niet zo veel nummers van ze. De achtergrondmuziek is goed. De zang is bij een paar liedjes mooi. Maar over het algemeen vind ik het niet zo super. Geef mij maar een homo-mannen-stem.

'Lang leven HomoErotischePowerMetal!" -LUH
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 12:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Vrouwenstem is duidelijk niet voor langdurige tijd aan mij besteed.
Oud 24-08-2002, 13:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
mijn zusje luitstert 't veel , heeft er gloof ik 3 cd's van. Soms kan 't er mee door, gitaren zijn ok
Oud 24-08-2002, 14:53
blacky
blacky is offline
Ik heb er maar een ding over te zeggen. Nightwish heerst de pan uit.
Oud 24-08-2002, 18:41
Black Soul
Black Soul is offline
best wel goede band
Oud 24-08-2002, 19:04
Infaustus
Infaustus is offline
hoge vrouwenzang is irri...maar khoorde laatst ergens een nummer , ik weet niet of dat nightwish was of after forever..maar als je daar de zang zou wegdenken is het best nog wel te pruimen
Oud 24-08-2002, 19:29
zeep007
zeep007 is offline
Nightwish vind ik echt geweldig en de stem is ook prachtig!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:35
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
komen in de loop van volgende week toch in de paradiso?

Rat
Oud 24-08-2002, 20:38
Rioto
ik zou nooit een cd kopen waar een vrouw op zingt .. ik ben geen vrouwen hater maar ik vind het gewoon niet vet .
wel cool is als zijn er meerdere vocals zoals bij good clean fun bij het nummer A song for the ladies ... VETTE SHIT
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:15
]{ing
]{ing is offline
moet ervoor in de stemming zijn denk ik..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:28
lord belial
lord belial is offline
in 3 letters:

K-U-T
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 00:11
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
komen in de loop van volgende week toch in de paradiso?

Rat
013
woensdag 4 september

't was sneller uitverkocht dan ik had gepland
Oud 25-08-2002, 09:49
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Ik vind het echt geweldig, haar stem is echt heel erg mooi ...mjah
de nieuwe cd is ook heel erg gaaf maar wishmaster,dead boys poem,moon dance, sleeping sun, the kinslayer blijven toch wel de mooiste nummertjes voor mij

ik heb het juist niet op mannenstemmen daar kan ik weer niet zo lang naar luisteren ....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:52
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mooi, magisch, geniaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 12:41
Verwijderd
Kzag op de site staan dat ze de 28e live te zien zijn via internet als ze in Amsterdam spelen, surf maar ff naar hun site( www.nightwish.com ) voor de link, kweet helaas niet hoe laat het is
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:38
Verwijderd
Tis om half negen, de site waarop het is: www.fabchannel.com
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:05
Verwijderd
Moondance vink wel oké want daar is die stem niet zo irritant..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:12
Dikkie Burger
Dikkie Burger is offline
heerst! heb alle ceedees, k vind alleen de zang van de nieuwe bassist een wat mindere ontwikkeling, ook de nieuwe cd vind ik wat minder, staan wel leuke nummers op zoals end of all hope enzo, maar toch niet echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:28
Verwijderd
Ik heb Wishmaster, errug mooie cd, zeker Dead Boys Poem en Bare grace misery vinnik cool
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:34
kandyrat
kandyrat is offline
*had net wishmaster op winamp*
verder ken ik er eigenlijk niet zoveel van.. dit is ook een van de weinige mp3s die ik ervan heb, moet misschien maar eens een x wat meer downloaden ofzo..
Oud 26-08-2002, 21:22
muckymouse
muckymouse is offline
een van me favo bands, ik vind t echt helemaal geweldig, de stem van Tarja de gitaarsolo's eigenlijk alles

favo nummer:
stargazers
bless the child
sleepwalker

kvind alle nummers mooi, alleen swanheart vind ik een zeiklied, en the carpenter is ongelofelijk vals, de mannelijke zanger kan daar maar beter ze bek houden

ik ga ook naar t concert volgende week, wie nog meer
Oud 26-08-2002, 22:30
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
the carpenter is ongelofelijk vals, de mannelijke zanger kan daar maar beter ze bek houden
En toch vind ik The Carpenter een super nummer van ze . . . net zoals ik Nightwish een super band vind . . .
Oud 26-08-2002, 22:33
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over Nightwish.
Nightwish....*zucht* Dan denk ik meteen aan Tarja...*zucht* En die is zooooooo mooi...*zucht* De muziek van Nightwish is te gek, Tarja heeft een stem uit duizenden. Echt geweldig mooi...
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:34
Skapie
Skapie is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
ik ga ook naar t concert volgende week, wie nog meer
Ik ga morgen in Amsterdam

Nightwish roeleert!!
Oud 27-08-2002, 14:09
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik ga ooook in de 013 dan..

Ech suuperveel zin in..
Ik heb alle cd's en ik durf nie te zeggen welk nummer ik nou t mooist vind..
Oud 27-08-2002, 15:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Zegt iemand die waarschijnlijk alleen Mother Earth kent, of erger nog, alleen Ice Queen.
Neh, ik deel zijn mening. Heb WT op LL gezien en inmiddels ook vrij veel van ze geluisterd. Smaken verschillen, ik vind NW beter dan WT.

Bijzonder spijtig dat Nightwish naar Summer Breeze kwam en Within Temptation naar Lowlands. Pfff, WT kun je ook gewoon op gratis concerten zien.. en Nightwish kapt ermee.. al deze feiten wordt ik niet bepaald vrolijk van, zeker aangezien de kaartjes voor Nightwishin 013 nu 2dehands verkocht worden voor iets van 50 EUR! En da's hun laatste concert in Nederland!
Oud 27-08-2002, 17:10
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
dystopia schreef:

en Nightwish kapt ermee..

Dacht t niet, ze houden alleen een pauzen zodat .....(zangeres) haar studie af kan ronden. ik geloof dat zij ook nog maar een jaar of 20 is, en ze touren altijd in haar schoolvakanties. maar ze kappen niet. aldus wat er in de aardschok stond.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 17:43
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Built to last schreef:

Dacht t niet, ze houden alleen een pauzen zodat .....(zangeres) haar studie af kan ronden. ik geloof dat zij ook nog maar een jaar of 20 is, en ze touren altijd in haar schoolvakanties. maar ze kappen niet. aldus wat er in de aardschok stond.
Jippieeee damn beter Mja ik lees geen Aardschok ik hoorde dus dat ze stopten vanwege de studie van Tarja waar ze tijdvoor nodig had. Maar ja, jaar geen nieuwe Nightwish .. ze is trouwens iets van 25
Oud 28-08-2002, 18:50
Verwijderd
Nogmaals voor de fans die niet naar het concert gaan van vanavond: op hun site staat een link naar een andere site waar je het concert kunt volgen. Hij begint over een ruim half uurtje dus zorg dat je vast wat te zuipen of te vreten gepakt hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:54
Verwijderd
Ik heb het wel weer een beetje gehad..

Ik ken ze nu ala 2 a 2.5 jaa ofzo..

En ze beginnen me onderhand wel te vervelen, lijkt me teveel op elkaar nu...

En concerten worden duurder omdat ze bekender zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 18:58
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
kheb ooit Oceanborn geleend van iemand die der helemaal waus van is.. ik vind het iig niks
Oud 28-08-2002, 19:43
death shadow
death shadow is offline
kga oowk 4 sept en heb ook heel veel zin!!!!!
kheb gehoord dat ze live ook goed zijn dus dat maakt de band
nog beter
maarja is zelf horen ....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:55
Verwijderd
Snif de site die het uit zou zenden werkt opeens niet goed mee, en nu moet ik blijkbaar het concert missen. Maar als het goed is kan ik hem later nog een keer bekijken, en dan heb ik ook minder connectie problemen aangezien het dan niet live is(duh) en ik een modem heb. ZUCHT
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 13:54
Skapie
Skapie is offline
Het was gisteren echt gaaf!!!!

Ik had dan wel geen kaartje (omdat het uitverkocht was) maar we mochten 10 uur gratis naar binnen, daarvoor konden we gewoon de muziek horen! Khad ook een zwart kaartje van een stel gasten kunnen kopen maar die ****** vroegen daar 60 en later 70 euro voor

Maar dat laatste stukje was echt gaaf! en alle moeite waard
Oud 29-08-2002, 14:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
lord belial schreef:
in 3 letters:

K-U-T
Oud 29-08-2002, 21:52
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
dystopia schreef:

ze is trouwens iets van 25
Maakt niet uit hoe oud ze is ze is KWIJLLLL
Oud 29-08-2002, 23:26
dystopia
dystopia is offline
Kun je het concert nog steeds volgen nu?
Oud 29-08-2002, 23:55
The Undertaker
The Undertaker is offline
Nightwish vind ik op zich wel een goeie band, maar de nieuwe cd had van mij wel wat anders gemogen, ik zal hem ook niet zo snel halen..... weer beetje hetzelfde als Wishmaster (die ik al iets minder vond)
de eerste cd, die vind ik wel heel erg gaaf, Angels Fall First...

het leuke aan de nieuwe cd is wel, dat de zanger er weer wat meer op te horen is (schijnt wel een nieuwe zanger te zijn, maar toch)

beste nummer van nieuwe cd: Phantom of the Opera !!!
beste nummer ooit: Beauty AND the Beast

vind ik dus.....
Oud 30-08-2002, 13:46
Skapie
Skapie is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kun je het concert nog steeds volgen nu?
Ja, het is vanochtend online gezet je kan het vinden op http://www.fabchannel.com *heeft al gezien*
Reageren

Regels voor berichten