Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2006, 08:46
Verwijderd
Anderzijds:

Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Als je graag zeepjes wilt rapen voor bubba: Go for it!
Advertentie
Oud 16-01-2006, 09:05
Maurice
Maurice is offline
ik vind dat als jij niet inziet dat er verschil zit tussen 13-19 en 18-24 dat er geen geestelijk leeftijdsverschil tussen jullie beiden is.
Dus; fijn leven samen.
Oud 16-01-2006, 09:40
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2006 @ 16:17 :
[B]Dat ligt eraan. Gelukkig is het menselijk lichaam zo geregeld dat zodra mensen geslachtsrijp zijn, ze zin krijgen in seks. Dus voor de ene persoon is dat misschien 12 jaar, voor de andere 16. Boeiend.[b]Niet relevant, tenzij je ook vindt dat protestanten ook niet met katholieken zouden mogen trouwen of vrouwen eigendomsrecht zouden mogen hebben. (dat was 50 jaar geleden niet sociaal aanvaardbaar)[b]Niet relevant.[b]Niet relevant.[b]Niet relevant.Ook dit argument klopt niet, zoals je eerder al met me eens was.
Je hebt gelijk, behalve dan dat een dertien-jarig meisje niet de consequenties van haar actie's kan overzien en daarvoor beschermd moet worden. Bovendien kun je van een dertienjarig meisje niet verwachten dat zij zich voldoende beschermt tegen ziektes en dergelijke, omdat ze daar 'geestelijk' gezien nog een kind voor is en zij zal zeker niet de consequenties overzien als zij zoiets niet doet.
Oud 16-01-2006, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-01-2006 @ 21:18 :
Oh, en Mephostophilis: we leven niet meer in Bijbelse tijden. Het feit dat dat toenw erd gedaan, wil niet zeggen dat we dat dus nu ook maar goed moeten vinden. Tenslotte gooiden we in die tijden de misdadigers ook nog voor de leeuwen terwijl een uitverkocht stadion toejuichte, en dat doen we ook niet meer.
Ik zeg niet dat we alles moeten doen wat we toen ook deden, ik zeg ook niet dat alle 13-jarige meisjes moeten gaan krikken. Ik zeg alleen dat als 13-jarige meisjes zin hebben in seks, het evolutionair gezien alleen maar logisch is dat ze dat willen met een oudere jongen/man en niet met een of andere puber. Ik vind het dan ook een stuk vreemder als bijvoorbeeld een 18-jarige vrouw met een of andere 16-jarige koter heeft dan met een vent van 35.
Oud 16-01-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 16-01-2006 @ 10:40 :
Je hebt gelijk, behalve dan dat een dertien-jarig meisje niet de consequenties van haar actie's kan overzien en daarvoor beschermd moet worden. Bovendien kun je van een dertienjarig meisje niet verwachten dat zij zich voldoende beschermt tegen ziektes en dergelijke, omdat ze daar 'geestelijk' gezien nog een kind voor is en zij zal zeker niet de consequenties overzien als zij zoiets niet doet.
Kwestie van voorlichting.
Oud 16-01-2006, 19:31
Verwijderd
Ik hou niet zo van leeftijdsverschillen, het is ergens beetje raar misschien, maar ik vind het niets. Een vriendin (18) van me heeft met een jongen van (25), ik vind het fout, maargoed, dat is mijn mening.
Oud 16-01-2006, 19:33
dooshoofdkipkop
dooshoofdkipkop is offline
ik ben dat meisje van 13 en waar jullie over zeuren snap ik niet.
mocht er iets gebeuren (zoenen etc) dan gebeurt dat niet zonder mijn toestemming en seks is al helemaaaaaaaal niet tersprake!! ik snap dat niet.... er word gezegt wat jullie er van vinden en er word gelijk met wetten gesmeten... en over seks geluld....
Oud 16-01-2006, 19:53
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
dooshoofdkipkop schreef op 16-01-2006 @ 20:33 :
mocht er iets gebeuren (zoenen etc) dan gebeurt dat niet zonder mijn toestemming en seks is al helemaaaaaaaal niet tersprake!! ik snap dat niet.... er word gezegt wat jullie er van vinden en er word gelijk met wetten gesmeten... en over seks geluld....
Vandaar dus dat gejengel over leeftijdsverschil, jij bent nog niet aan sex toe, mensen van 19 vaak wel. En daar wringt de schoen.
Oud 16-01-2006, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-01-2006 @ 20:53 :
Vandaar dus dat gejengel over leeftijdsverschil, jij bent nog niet aan sex toe, mensen van 19 vaak wel. En daar wringt de schoen.
Niet alleen dat, maar hoe wil je dat doen met uitgaan bijvoorbeeld? Jullie hebben een totaal ander leven en alleen al het feit dat jij, dooshoofdkipkop (Dat ik dit heb getypt, zeg), niet kan begrijpen waarom wij zo 'zeuren', alleen dat feit al, geeft al aan waarom het leeftijdsverschil tussen jullie naar mijn mening (!) te groot is.
Oud 16-01-2006, 21:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Was het jouw idee om jezelf aan te melden om alleen dit te melden of dat van hem?
Oud 16-01-2006, 21:51
Hulk
Hulk is offline
bij mij in de klas zit een meisje van 17 die iets had met een man van 39

ontopic: het feit dat doodshoofdkipkop op zulke ouwe jongens valt is ook wel raar toch?

Laatst gewijzigd op 16-01-2006 om 21:53.
Oud 17-01-2006, 07:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hulk schreef op 16-01-2006 @ 22:51 :

ontopic: het feit dat doodshoofdkipkop op zulke ouwe jongens valt is ook wel raar toch?
Nee, als je 13 bent is dat stoer, je bent onzeker en het is wel ontzettend tof als zo'n oude jongen jóu leuk vindt. Die jongens zijn ontzettend interessant...
Oud 17-01-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Meisje, bedenk goed waar je mee bezig bent. Die jongen is 19 en jij bent 13. Dat is een verschil van 6 jaar. Jij zult hoogstwaarschijnlijk dan ook in een ander ontwikkelingsstadium zitten dan hij. Bovendien ziet hij je waarschijnlijk meer als een jong lustobject dan als een gelijkwaardige partner.
Oud 17-01-2006, 07:59
Verwijderd
Ik vind het niet kunnen. Jullie zitten in zo'n andere fase van jullie leven. Hij is op veel gebieden waarschijnlijk al een stuk verder dan zij. Denk aan seks, evt drugs (blowen oid), uitgaan en drank. Zij is net bezig met de ontdekking dat ze tieten krijgt ofzo.
Mijn zusje is ook 13, en ik moet er toch niet aan denken dat zij met iemand van 19 thuis zou komen. De natuurlijke overmacht is te groot. Als je 13 bent, en iemand van 6 jaar ouder zegt tegen jou dat je seks met hem moet hebben, is dat net effe iets moeilijker dan de leeftijdsverhouding 17-19 ofzo.
Oud 17-01-2006, 09:56
dooshoofdkipkop
Citaat:
Gothic schreef op 16-01-2006 @ 22:37 :
Was het jouw idee om jezelf aan te melden om alleen dit te melden of dat van hem?
mijn idee...
Oud 17-01-2006, 09:59
dooshoofdkipkop
Citaat:

Oud 17-01-2006, 10:39
Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf een vriend die tien jaar ouder is (20-30), maar dat wil nog niet zeggen dat ik 10-20 zou goedkeuren.
Ook 13-19 vind ik een veel te groot verschil, je zit dan compleet in andere levensfases, en sowieso op een andere lijn, zelfs als het over de simpelste dingen gaat. Dat kan gewoon niet goed gaan.. (Is overigens mijn persoonlijke mening natuurlijk).
Ik heb nooit gesnapt wat mijn vrienden in meisjes van 15/16 zagen, maar als één van mn vrienden iets met een meisje van 13 zou beginnen.. dat zou ik echt duidelijk afkeuren en erover praten etc.
Oud 17-01-2006, 14:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dooshoofdkipkop..
Oud 17-01-2006, 14:40
__
__ is offline
als jij het verschil niet ziet tussen die twee verschillende voorbeelden van leeftijdsverschillen, dan verschil jij qua hersencapaciteit oid vrij weinig met iemand van 13, dus dan zou ik zeggen: jullie zijn verdorie GEMAAKT voor mekaar, wat MOOI zo'n pure liefde.
Oud 17-01-2006, 14:44
Frostbite
Frostbite is offline
Geen idee of dit echt het 13jarige meisje is maar iig mijn complimenten aan degene die dooshoofdkipkop heeft verzonnen. Wat een vette naam.
Oud 17-01-2006, 17:04
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik zou een pedo-pasje aan laten maken
Oud 17-01-2006, 19:50
dooshoofdkipkop
Citaat:
Frostbite schreef op 17-01-2006 @ 15:44 :
Geen idee of dit echt het 13jarige meisje is maar iig mijn complimenten aan degene die dooshoofdkipkop heeft verzonnen. Wat een vette naam.
ik ben echt het 13-jarige meisje en ik heb dat verzonnen
Oud 17-01-2006, 19:50
dooshoofdkipkop
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2006 @ 08:54 :
Nee, als je 13 bent is dat stoer, je bent onzeker en het is wel ontzettend tof als zo'n oude jongen jóu leuk vindt. Die jongens zijn ontzettend interessant...
dat slaat nergens op... je kent me niet en je weet dus ook niet of ik zo denk!
Oud 17-01-2006, 19:55
starfishie
starfishie is offline
Als jij denkt dat het echt iets tussen jullie kan worden, en je bereid bent om dingen te laten....waarom niet?
Oud 17-01-2006, 20:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
dooshoofdkipkop schreef op 17-01-2006 @ 20:50 :
Ik ben ook 13 geweest, en stiekem vond ik dat toen ook gaaf als wat oudere jongens mij leuk vonden. Hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar meisjes van 13..
Oud 17-01-2006, 20:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Als je nou eens ingaat op m'n posts over ouders enzo? Daar ben ik wel benieuwd naar...

En het slaat wel ergens op, er is nog iemand die zo denkt...
Oud 18-01-2006, 09:30
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2006 @ 21:18 :
Als je nou eens ingaat op m'n posts over ouders enzo? Daar ben ik wel benieuwd naar...

En het slaat wel ergens op, er is nog iemand die zo denkt...
Ik denk ook zo.
Ik wil niet zeggen dat jíj zo bent, maar over het algemeen is dat hartstikke leuk. En je denkt wel dat je zo volwassen bent, maar ondertussen... Ik dacht ook dat ik lekker volwassen was toen ik dertien was. Nu denk ik ook dat ik volwassen ben, maar als ik zometeen drieëntwintig ben denk ik daar weer anders over.

Ik vrees dat het leeftijdsverschil erg groot is en dat de behoeften sowieso anders zijn.
Oud 18-01-2006, 09:52
Somebody Special
Somebody Special is offline
Iedereen weet dat ik absoluut niet tegen leeftijdsverschillen ben, gezien mijn eigen relatie.
6 jaar is een verschil van niets maar als de jongste 13 is kan het wat mij betreft absoluut niet.
Het verschil is op alle vlakken gewoon veel te groot, het lijkt me vrijwel onmogelijk.
18 en 24 is dan weer prima te doen.

Ga beide op zoek naar iemand van je eigen leeftijd of wacht een aantal jaar, als het echte liefde is (wat ik me niet kan voorstellen) moet dat kunnen.

@ TS, als je op jouw leeftijd verkering wil/hebt met een 13 jarige, hoe mooi/volwasse ze dan ook lijkt, vind ikdat redelijk ziek.
Denk even terug aan toen je zelf 13 was, hoe je was en wat je deed, je was nog een kind!!
Oud 18-01-2006, 12:06
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Denk vooral goed na over wat haar ouders gaan zeggen. Ik was net 17 geloof ik of bijna 17 toen ik iets kreeg met een jongen van 23 en dat vonden mijn ouders ook niet echt super, maar na een tijdje hebben ze zich er wel bij neergelegd. Je moet je gewoon bewijzen tegenover haar ouders en als je daar niet tegenop kijkt zie ik het probleem niet
Oud 18-01-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 17-01-2006 @ 15:40 :
als jij het verschil niet ziet tussen die twee verschillende voorbeelden van leeftijdsverschillen, dan verschil jij qua hersencapaciteit oid vrij weinig met iemand van 13, dus dan zou ik zeggen: jullie zijn verdorie GEMAAKT voor mekaar, wat MOOI zo'n pure liefde.

ahahaha, alkie, wat druk je je toch geweldig uit 8)7
Oud 18-01-2006, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Je reageert precies zoals van een 13-jarige valt te verwachten. Dat zegt wel iets
Oud 18-01-2006, 16:12
dooshoofdkipkop
van alle reacties die ik krijg (en niet alleen van jullie) denk ik toch dat we (voorlopig) vrienden moeten blijven...
(Kees, snorry als je het zo van me hoort en niet persoonlijk)
Oud 18-01-2006, 17:49
Bregjuh
Bregjuh is offline
17 en 29 vind k dan weer wel kunnen
Oud 18-01-2006, 19:04
__
__ is offline
snorry kees
Oud 18-01-2006, 19:11
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
dooshoofdkipkop schreef op 18-01-2006 @ 17:12 :
(Kees, snorry als je het zo van me hoort en niet persoonlijk)
Dát zou een deftige griet van zijn leeftijd nou net niet doen Dus ziehier de reden waarom het niet kan lukken...
Oud 18-01-2006, 20:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
__ schreef op 18-01-2006 @ 20:04 :
snorry kees
OMG ROFL

Citaat:
Somebody Special schreef op 18-01-2006 @ 10:52 :
@ TS, als je op jouw leeftijd verkering wil/hebt met een 13 jarige, hoe mooi/volwasse ze dan ook lijkt, vind ikdat redelijk ziek.
Denk even terug aan toen je zelf 13 was, hoe je was en wat je deed, je was nog een kind!!
*ikzegniks ikzegniks ikzegniks ikzegniks*
Oud 18-01-2006, 22:41
Multilot
Multilot is offline
ik ben 20 en mn vriend 27, maar wat ben ik blij dat we elkaar niet 7 jaar geleden hebben leren kennen zeg!!

'snorrie kees?!?!' Dat zal kees leuk vinden...
Oud 19-01-2006, 00:54
Verwijderd
Citaat:

Ze noemden Hans Wiegel vroeger ook 'het oude jongetje'
Oud 19-01-2006, 02:33
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
ik ben echt het 13-jarige meisje en ik heb dat verzonnen
vet
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2006 @ 01:54 :
Ze noemden Hans Wiegel vroeger ook 'het oude jongetje'
Oud 19-01-2006, 06:21
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-01-2006 @ 21:52 :
*ikzegniks ikzegniks ikzegniks ikzegniks*
Nou dan is het wachten op de abt
Oud 19-01-2006, 09:02
RedQueen
RedQueen is offline
Ja Dooshoofdkipkop, dat doen jongens van 19 nou eenmaal meestal, seks hebben... Nou is MisterDJ wel anders dan anderen van zijn leeftijd, maar ook hij heeft die hormonen in zijn lichaam zitten hoor... Maar is wel hele lieve jongen
Oud 19-01-2006, 09:23
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 16-01-2006 @ 09:46 :
Anderzijds:

Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Als je graag zeepjes wilt rapen voor bubba: Go for it!
Hoe geldt dit voor >16 en >20?
Oud 19-01-2006, 09:50
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 19-01-2006 @ 10:23 :
Hoe geldt dit voor >16 en >20?
Als het meisje >16 is maar <18, dan mag ze geen seks hebben met iemand die >5 jaar ouder is. Ik dacht dat het in België toch zo was...
Oud 19-01-2006, 10:26
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 19-01-2006 @ 10:50 :
Als het meisje >16 is maar <18, dan mag ze geen seks hebben met iemand die >5 jaar ouder is. Ik dacht dat het in België toch zo was...
Het zit andersom, ik 16, zij 23 maar ik bedoel in NL.
Oud 19-01-2006, 10:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 19-01-2006 @ 11:26 :
Het zit andersom, ik 16, zij 23 maar ik bedoel in NL.
vanaf 16 mag je doen wat je wilt, binnen de grenzen van de wet natuurlijk ...
Oud 19-01-2006, 10:42
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
RedQueen schreef op 19-01-2006 @ 10:02 :
Nou is MisterDJ wel anders dan anderen van zijn leeftijd,
En die bedoelen we in welke zin van het woord?
Oud 19-01-2006, 10:45
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-01-2006 @ 11:41 :
vanaf 16 mag je doen wat je wilt, binnen de grenzen van de wet natuurlijk ...
Uiteraard, maar mijn vriendin kan dus geen blaam treffen? Wettelijk gezien dan.
Oud 19-01-2006, 10:49
RedQueen
RedQueen is offline
niet negatief hoor MisterDJ... gewoon zoals ik t zeg... je bent anders, niet zo op seks belust als anderen, wat niet betekend dat alle anderen dat wel willen...

en we gaan zeker nog wel keer wat doen samen, weet alleen niet wanneer ik tijd heb...
Oud 19-01-2006, 10:49
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
RedQueen schreef op 19-01-2006 @ 11:49 :
en we gaan zeker nog wel keer wat doen samen, ...
RedQueen toch
Oud 19-01-2006, 10:52
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
MisterDJ schreef op 19-01-2006 @ 11:49 :
RedQueen toch
Hmm. Beide woonachtig te Hellevoetsluis. Mooi.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten