Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 18:43
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Hallo allemaal,

ff een vraagje: zelf ben ik heel geïntresseerd in tripmiddelen e.d. maar ik ben er wel voorzichtig mee. Ik heb 2 keer paddo's geprobeerd, en ook af en toe geblowd, en salvia lijkt me ook wel interesting om een keer te proberen.
Maar mijn vrienden zijn niet echt van die blowers of trippers. Ik zou het dan denk ik alleen doen. Ik heb weleens in m'n eentje geblowd (wat ik overigens best chill vond), maar nog nooit alleen getript (ik deed het toen met iemand samen, maar die persoon is nu geen optie meer). Trippen jullie weleens alleen? Ik zou het op zich wel leuk vinden met iemand samen... maar binnen mijn vriendenkring lukt dat dus zeker niet... dus dan zou ik het alleen moeten doen.

Ik ben benieuwd of jullie dat weleens alleen doen... en of jullie misschien tips voor me hebben.

In ieder geval bedankt he!!

Caspar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 19:03
coopergirl
coopergirl is offline
Euhm ja, ik trip wel zonder gezelschap. Ik vind het vaak juist fijn om niet al dat gepraat en geloop rondom me te hebben zodat ik op mijn manier optimaal van mijn trip kan genieten. Soms word ik ook opgefokt als een medetripper vaag zit te doen
Gewoon een lekker muziekje erbij, fles drinken, kussens, papier
Oud 19-01-2006, 19:08
Type
Type is offline
Trippen in je eentje kan heerlijk relaxt zijn, en als je het telefoonnummer van iemand (die van de hele zut weet) al klaarlegt om te bellen mocht er iets fout gaan, dan is er geen probleem.
Dat had ik iig gedaan. En wat gezonds klaarzetten, wat zoete dingen klaarzetten, etc. Even kijken wat helpt bij de soort drug die je gaat doen.

Maar als je tript in je eentje kan je een lekker diepe, innerlijke trip hebben. En dat is heerlijk Ik ben niet zo'n trip-ervaren persoon, maar alleen trippen vond ik heerlijk, even alle rust in mezelf opzoeken, en ik kan het dus alleen maar zeer aanraden.
Oud 19-01-2006, 20:11
Uice
Uice is offline
Ik zou het met salvia niet snel doen, of er op zijn minst een bewaker bijhouden. Stel dat je bad gaat, in je eentje is dat nog veel kutter dan met vrienden.
Oud 19-01-2006, 20:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-01-2006 @ 21:11 :
Ik zou het met salvia niet snel doen, of er op zijn minst een bewaker bijhouden. Stel dat je bad gaat, in je eentje is dat nog veel kutter dan met vrienden.
Ik merk geen ene kut van Salvia. Ik heb een aantal keer 15x extract gehad.. In een pijpje, één flinke hijs en lang de adem inhouden...

Daarbij, salvia werkt (als het überhaupt al werkt) maar 2 minuten. (Ja, technisch gezien zou je binnen 2 minuten uit een raam kunnen springen maar dat terzijde)
Oud 19-01-2006, 20:56
Risce
Risce is offline
in je eentje is eigenlijk een grote no-no, zeker voor onervaren gebruikers. Niet doen dus. Telefoonnummer is niet genoeg als het raam al open is, weetjewel. Ik geloof zo dat het een fijne trip kan opleveren, heel anders als in een groepje, maar iemand in de buurt moet je eigenlijk gewoon hebben.
Oud 19-01-2006, 22:27
Verwijderd
Ik wil dolgraag eens een keer in m'n eentje paddoën, aangezien ik dan makkelijk de hele setting kan controleren en dus de trip makkelijker kan sturen. Tripervaring is geen probleem, sterker nog, die ervaring leert dat ik me vaak zorgen ga maken om het welzijn van de mensen om me heen, dus 't zou nog plezanter kunnen zijn ook. En dan met een telefoonnummer erbij, inderdaad. (Hint, hint, de mensen die eens in hun eentje gepaddeld hebben moeten er meer over vertellen, vind ik. )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:46
zeehond23
zeehond23 is offline
ik ben tegen trippen in je eentje, omdat het gevaarlijk KAN zijn en met meerdere gewoon volop gezellig is

(plus dat ik mezelf ken, en als ik ga beginnen aan trippen in me eentje is het einde zoek )
Oud 20-01-2006, 09:32
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 19-01-2006 @ 21:23 :
Ik merk geen ene kut van Salvia. Ik heb een aantal keer 15x extract gehad.. In een pijpje, één flinke hijs en lang de adem inhouden...

Daarbij, salvia werkt (als het überhaupt al werkt) maar 2 minuten. (Ja, technisch gezien zou je binnen 2 minuten uit een raam kunnen springen maar dat terzijde)
nja salvia moet je ook leren kennen en werkt vaak niet de eerste paar keer. gemiddeld werkt het 5 minuten en ben je daarna niet in één keer weer helemaal nuchter.
ik zou alleen trippen alleen doen als je erg ervaren bent of met een lage dosis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:07
Chakra
Chakra is offline
valt wel mee.
kheb al op lsd alléén getripped en dat viel heeeel goed mee, en het was tevens ook één van men eerste keren dat ik ooit tripte.
het hangt er gewoon van af of je je goed voelt of niet.

zorgen dat je ouders niet elk moment kunne binnestapen , en maak het gewoon gezelllig.
Oud 20-01-2006, 18:33
K-pax
K-pax is offline
Ik wil ook wel eens een keer trippen alleen, maar meestal als ik trip is het juist fijn dat er andere mensen zijn. Ik moet me paddo gevoel aan iemand kwijt kunnen. Ook de aanwezigheid alleen al van andere is fijn.

Mja misschien uiteindelijk gewoon maar een keer proberen
Oud 20-01-2006, 18:41
]{ing
]{ing is offline
alleen trippen is gaaf. enige ervarenheid lijkt me wel aan te raden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:48
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Chakra schreef op 20-01-2006 @ 19:07 :
valt wel mee.
kheb al op lsd alléén getripped en dat viel heeeel goed mee, en het was tevens ook één van men eerste keren dat ik ooit tripte.

zorgen dat je ouders niet elk moment kunne binnestapen , en maak het gewoon gezelllig.
Ik quote niet graag volledige posts maar elke zin van deze druipt m.i. van de onbezonnen 'Fearnloathing'-jager noobness die ik placht te bestrijden.

LSD is bij uitstek een hallucinogeen dat je NIET alleen moet gebruiken als weinig- of onervaren trippert.

'Zorgen dat je ouders niet kunnen binnenstapen', 'hangt er gewoon vanaf of je je goed voelt of niet' en tot twee keer toe vermelden dat 't wel meevalt' is het onopzichtig bagatelliseren van de risico's van risicovol gebruik en daarmee een naere streek.
Oud 20-01-2006, 18:57
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Chakra schreef op 20-01-2006 @ 19:07 :
valt wel mee.

Maar jij bent dan ook een bikkel, dat zie je aan de tip die je geeft, geniaal, zelf verzonnen?

Overigens lijkt een eentje me vrij klein om in te trippen.
Oud 20-01-2006, 19:01
Tsasil
Tsasil is offline
Met Salvia irriteer ik me doorgaans verschikkelijk aan andere mensen en bovendien zorgen die er voor dat mijn trip eerder is afgelopen. Tripmiddelen die voor een langere trip zorgen lijken mij echter niet echt veilig in je eentje. Geen ervaring mee verder.
Oud 20-01-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
'Fearnloathing'-jager
Die houden we er in!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 19:55
Verwijderd
trippen in je eentje is vaak dat je meer in jezelf gekeerd raakt, veel gaat nadenken, de trip gaat wat dieper.
trippen met anderen wordt je vaak afgeleid en is vaak meer lachen...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 20:53
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
Risce schreef op 19-01-2006 @ 21:56 :
in je eentje is eigenlijk een grote no-no, zeker voor onervaren gebruikers. Niet doen dus. Telefoonnummer is niet genoeg als het raam al open is, weetjewel. Ik geloof zo dat het een fijne trip kan opleveren, heel anders als in een groepje, maar iemand in de buurt moet je eigenlijk gewoon hebben.
Wijs.
Oud 21-01-2006, 21:45
wann
wann is offline
Ik heb wel aardig wat in m'n eentje getript. Eerste keer paddo's deed ik volgens mij alleen. Eerste keer salvia, eerste keer DXM en eerste keer LSA sowieso alleen gedaan, mss nog meer. Niet dat dat wil zeggen dat trippen in je eentje bij iedereen zo goed zal werken.

Maar ik ga ook vrijwel altijd een trip in met het vertrouwen dat alles goed komt en dat wanneer het niet goed komt, het ook goed is. Daarnaast besef ik me dat vervelende situaties die veroorzaakt worden door alleen te trippen volledig aan mezelf te danken zijn en daar kan ik mee leven (of dood gaan natuurlijk)...

Tips... naast de standaardtips die je sowieso moet volgen bij elke trip niet veel meer dan hier gezegd is. Telefoonnummertje, indien mogelijk onder sneltoets van je telefoon oid.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:52
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Bedankt voor alle tips. Eigenlijk zou ik liever samen met iemand trippen, maar ik zou dus niet weten met wie. Ik voel me de laatste tijd best alleen op zich... (ik kan dit soort dingen niet echt met iemand delen uit mijn omgeving... en ik heb niet echt een "buddy" op 't moment). Kennen meer mensen dit? Wat wel een angst is, is als ik zo'n trip maak dat ik dan last krijg van allerlei eenzaamheid gevoelens etc. Is het verstandig om te wachten totdat ik bijv. klaar ben met school (over half jaar als het goed is), en dat ik wat minder aan m'n hoofd heb?? Op zich ben ik wel heel nieuwsgierig, en zou ik het wel graag proberen (ik wil het alleen niet totaal verknallen).
Ik zou het wel leuk vinden om wat andere trippers ontmoeten (ik ken er maar weinig)... misschien eens op msn praten??
Tnx he voor alle replies!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:01
zeehond23
zeehond23 is offline
mja, trippen is rielekst, maar je moet het niet doen als je denkt van ik voel me niet chill of goed genoeg enzo
Oud 22-01-2006, 12:47
Flip!
Flip! is offline
Kheb nog maar 1 keer getript, dat was op paddo's, samen met 2 vrienden waarvan er eentje nuchter bleef. Ik vond het wel relax zo. Dan heb je tenminste iemand dichtbij die nuchter is en die in kan grijpen mocht het fout gaan, en je hebt er eentje die lekker mee tript enzo.

In je eentje kan ook wel relax zijn..
Oud 22-01-2006, 12:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Flip! schreef op 22-01-2006 @ 13:47 :
Kheb nog maar 1 keer getript, dat was op paddo's, samen met 2 vrienden waarvan er eentje nuchter bleef. Ik vond het wel relax zo. Dan heb je tenminste iemand dichtbij die nuchter is en die in kan grijpen mocht het fout gaan, en je hebt er eentje die lekker mee tript enzo.
Dat is ook verschillend, mij lijkt het zeer vervelend een nuchter iemand in de buurt te hebben als ik trip, zeker als t een bekende is.
Oud 28-01-2006, 22:04
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Als je alleen gaat trippen moet je er rekening mee houden dat je vaak veel sterker reageert. Neem dus een lagere portie dan je normaal zou doen. Tevens zorgt de lagere dosis er ook voor dat je niet gelijk zo van de wereld bent dat je je als een mongool gaat gedragen. Begin dus met paddestoelen gewoon weer meer een halve portie, en ga dan op basis van die reactie kijken of je hogere dosisen aankan.

Zorg er voor dat je niet gestoort kunt worden, en de tip die eerder aangegeven is dat er iemand is die je kunt bellen en ook bereid is je te helpen als dat nodig is, is zeker handig!
Oud 29-01-2006, 01:13
Risce
Risce is offline
Citaat:
Zeratul99 schreef op 22-01-2006 @ 12:52 :
wel een angst is, is als ik zo'n trip maak dat ik dan last krijg van allerlei eenzaamheid gevoelens etc. Is het verstandig om te wachten totdat ik bijv. klaar ben met school (over half jaar als het goed is), en dat ik wat minder aan m'n hoofd heb??
Waarom wacht je niet gewoon tot het moment daar is (na school volgen weer scholen, nieuwe mensen, werk) dat er wel iemand in je leven is, waarmee je dit kunt delen?
Reageren

Regels voor berichten