Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 21:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nu ik toch bezig ben met openen van topics over harde concerten:

Waar kan ik goede oordopjes halen?
Ik wil niet van die hele dure, maar gewoon dopjes die goed passen, waarbij je je vrienden nog kunt verstaan en waarbij het geluid alleen wat wordt gedempt (of de schadelijke frequenties worden gefilterd). Het geluid moet natuurlijk zo min mogelijk vervormen, want ik ga niet naar "true black metal" bands met het motto: hoe slechter de sound hoe beter"
Oud 28-08-2002, 22:01
Carn
Carn is offline
geen id, heb er nooit last van.
Oud 28-08-2002, 22:02
Rioto
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Nu ik toch bezig ben met openen van topics over harde concerten:

Waar kan ik goede oordopjes halen?
Ik wil niet van die hele dure, maar gewoon dopjes die goed passen, waarbij je je vrienden nog kunt verstaan en waarbij het geluid alleen wat wordt gedempt (of de schadelijke frequenties worden gefilterd). Het geluid moet natuurlijk zo min mogelijk vervormen, want ik ga niet naar "true black metal" bands met het motto: hoe slechter de sound hoe beter"
ik haal volgens mij van die bouwvakker oordopjes lol , die zijn wel relaxt ff kneden die dingen en ze zitten als gegoten
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:03
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Carn schreef:
geen id, heb er nooit last van.
ik wel, mijn oren hebben een iets groter frequentiebereik dan die van de gemiddelde mens. En laat die hoge uitschieters nou net schadelijk zijn. Ik heb geen zin in suisende oren.
Oud 28-08-2002, 22:03
konflict
konflict is offline
Citaat:
Maypole schreef:

ik haal volgens mij van die bouwvakker oordopjes lol , die zijn wel relaxt ff kneden die dingen en ze zitten als gegoten
maar WAAR haal je ze dan
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:04
Carn
Carn is offline
mwah ik hoor ook de wat hogere frequenties beter dan veel mensen, maar goed, mischien heb ik al wat wegetimmerd tijdens het drummen
Oud 28-08-2002, 22:06
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
konflict schreef:

maar WAAR haal je ze dan
Dat zijn gewoon van die goedkope standaard dingen. Dan is het net alsof de band een ruimte verderop aan het spelen is. Echt klote.
Pharmacon
Pharmacon is offline
uhmmm, bij een bouwmarkt....
khad zelf dingen van 40 gulden (ja, guldens nog) die waren helemaal prima, die haalde ik bij een muziekwinkel (feedback).....kben ze alleen kwijtgeraakt.....
Rhinus
Rhinus is offline
Ik wil die ook . Want ik wil mijn oren ook niet compleet verploten en ik ga ook soms naar een disco en dan is dat ook fijn.

Een leraar van me heeft die dingen ook. Hij had hele dure, van die gegoten maar hij vond het niks, kon zichzelf niet meer horen bij gitaar spelen. Maar dat is verder bijzaak.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:07
GinnyPig
GinnyPig is offline
Voor goedkope oordopjes kan je bij de apotheek terecht.
Rioto
tja anders moet je die duuren dingen halen ...ik ben blij dat ik die dingen heb .. alleen bij ozzfest was ik ze vergeten en daar was ik niet blij meer , american head charge hadden het geluid echt veeel te hard staan
Met citaat reageren
konflict
konflict is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Dat zijn gewoon van die goedkope standaard dingen. Dan is het net alsof de band een ruimte verderop aan het spelen is. Echt klote.
o

ik moet ook nodig goede oordopjes hebben, maar khad gehoord dat op maat maken dus ontzettend duur is... en geen idee waar ik dat dan zou moeten laten doen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:11
Carn
Carn is offline
hmm in de slagwerkkrant stond er een keer iets over in......ben nu helaas te lam om het te zoeken

was best uitgebreid artikel, waar/hoe/doe-het-zelf etc
Oud 28-08-2002, 22:13
Pharmacon
Pharmacon is offline
het merk dingen wat ik had is alpine.....kheb de schoonmaakvloeistof nog wel...waren een soort paddestoel vormige dingetjes, waren van een heel dun, buigzaan kunstof enz etten zich naar de vorm van je oor de de warm.....te zetten dus niet, maar vormen zich...en ze voldeden aan dat frequentie verhaal
Oud 28-08-2002, 22:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
het merk dingen wat ik had is alpine.....kheb de schoonmaakvloeistof nog wel...waren een soort paddestoel vormige dingetjes, waren van een heel dun, buigzaan kunstof enz etten zich naar de vorm van je oor de de warm.....te zetten dus niet, maar vormen zich...en ze voldeden aan dat frequentie verhaal
Waar kon je die halen?
Oud 28-08-2002, 22:28
Pharmacon
Pharmacon is offline
In ieder geval bij de feedback (vestigingen in rotterdam, utrecht en apeldoorn) maar ik neem aan ook wel bij andere zaken die muziekinstrumenten verkopen...
beter lezen, khad ut al gezegd
Oud 29-08-2002, 11:12
the exploding boy
the exploding boy is offline
moest gisteren bij gebrek aan oordopjes het maar met wc papier zien te doen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
In ieder geval bij de feedback (vestigingen in rotterdam, utrecht en apeldoorn) maar ik neem aan ook wel bij andere zaken die muziekinstrumenten verkopen...
beter lezen, khad ut al gezegd
ga ik dat proberen
Oud 29-08-2002, 21:57
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Op LL had je goeie die ook nog eens goedkoop waren . . . anders moet je eens bij een doe het zelf winkel kijken of bij een beetje muziekinstrumenten winkel . . . lijkt mij dat ze het daar wel hebben
Oud 29-08-2002, 22:01
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
ze hebben die dingen gewoon bij de drogist.

onder de naam "herrie stoppers"
Reageren

Regels voor berichten