Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Ik vind alleen de special effects in die film niet zo mooi, maar de hele sfeer in die film is zo mooi. En ook hoe donker en licht naar voren komt in die film. Citaat:
Je moet ook niet over het hoofd zien dat Edward Scissorhands een sprookje is. En ik snap niet wat jij juist zo hollywood aan zijn films vindt. Als iets niet cult is, dan hoeft het nog een hollywood film te zijn. Juist al dat 'over-the-top' is in mijn ogen juist onhollywood, zulke films zoals Tim Burton maakt worden juist vaak afgewezen door die grote filmmaatschappijen. Doorgaans zijn zijn films heel afwijkend van de mainstream films, hij heeft ook stop-motion-animation films gemaakt zoals (de musical) The Nightmare Before Christmas en The Corpse Bride, maar die laatste film heb ik nog nooit gezien. Wat ik wel kan vertellen is dat The Nightmare Before Christmas juist weer zo'n kerstfilm is die juist tegen alle kerstfilms ingaat. Je kunt nu overigens wel komen aan zetten dat The Planet of the Apes een slechte films is. Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Maar het probleem met die film was dat Tim Burton te weinig te zeggen had over die film en dat hij zelf uiteindelijk die film niet eens heeft afgemaakt. De film wordt overigen wel verkocht als een Tim Burton film. The Planet of the Apes is dus voor mij het enige vlekje op zijn wonderschone lijst. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind Tim Burton erg goed. Zeker nu hij zijn oudere vormgeving gebruikt en daar een prachtige kleurrijke omgeving omheen maakt (Big Fish, Charlie and the Chocolate Factory). Ook zijn oude films vind ik erg leuk. Ik vind hem een van de weinige regisseurs in het hedendaagse Hollywood waarvan de 'speciale' uiterlijkheden nog iets ambachtelijks hebben. En dat is natuurlijk ook iets waard. Mijn favoriete films van Burton zijn: The Nightmare Before Christmas Batman, Ed Wood. En ik wil het korte filmpje "Vincent" dat je op de extras van The Nightmare Before Christmas kan vinden ook nog even crediet geven. ![]()
|||
Citaat:
Maar voor jou werkt het verhaal toch nog, en da's een kwestie van smaak, dus daar kan ik niks tegenin brengen. Citaat:
||
Citaat:
(dat laatste vanaf "Voor" was even een kleine edit.)
Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 21:16. |
![]() |
||||
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat een verhaal onbelangrijk is. Maar het is net wat je verkiest, misschien ben jij wel een ontzettende science fiction fan. Citaat:
Maar ik moet je gelijk geven wat die tandarts-scene betreft in CatCF, dat had er niet ingehoeven. Hij probeerde alleen wel op die manier een verklaring te geven voor WW's gedrag in die film. En wat de climaxen betreft, naar mijn weten is dat helemaal niet zo voor hollywood, ik denk alleen dat het voor jou misschien soms te zoetsappig is. Citaat:
Maar welke regisseur slaagt volgens jou dan wel in dat 'kunstje'? Maar je maakt mij wel nieuwsgierig welke films jij wel goed vindt en wat jij echte hollywood films vindt. ![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 21:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb ook die vier gezien, en Big Fish en Beetlejuice. Beetlejuice vond ik niet zo, misschien ook omdat ik echt een teringhekel heb aan Geena Davis ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Heb ik ook nog een fase van gehad, toen ik 15 was ofzo. ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Alice in Wonderland (2010, Tim Burton) WolterB | 75 | 29-03-2010 11:23 | |
Films, TV & Radio |
9 [2009,Shane Acker; productie:Tim Burton e.a.] Rooster | 11 | 08-06-2009 15:38 | |
Films, TV & Radio |
Vincent (Tim Burton) Verwijderd | 9 | 17-11-2005 12:24 | |
Films, TV & Radio |
Tim Burton! kinine | 25 | 25-01-2005 16:04 | |
Films, TV & Radio |
BIG FISH (Tim Burton, 2003) legatus | 5 | 14-10-2003 13:05 | |
Films, TV & Radio |
Tim Burton acid-star | 18 | 18-06-2002 19:50 |