Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 22:01
*~zoom~*
*~zoom~* is offline
Ik zou graag met een vriendin op vakantie gaan met de trein in de zomervakantie. Heeft iemand ervaring met treinreizen naar bijvoorbeeld Frankrijk, Italie of een ander zonnig land? Weet je goede organisaties of heb je tips? Ik hoor het graag!
Advertentie
Oud 31-12-2005, 11:28
G-force
G-force is offline
Ja koop een kaartje en wees op tijd voor de trein.
Oud 31-12-2005, 11:33
*~zoom~*
*~zoom~* is offline
Hee bedankt Wow Daar was ik zelf nooit opgekomen
Oud 31-12-2005, 11:51
ook hallo
ook hallo is offline
Wil je rondreizen met de trein zie dit topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1154540

Anders kan je bijvoorbeeld zoeken op de site van de ns of hier
Oud 31-12-2005, 12:39
*~zoom~*
*~zoom~* is offline
Dankjewel Eurolines ziet dr wel goed uit. Maar ik zie dat het voor bussen is. Als zo'n netwerk er nou voor treinen zou zijn zou dat super zijn!

Laatst gewijzigd op 31-12-2005 om 13:18.
Oud 31-12-2005, 14:43
ook hallo
ook hallo is offline
Ow volgens mij kan je met eurolines ook met de trein, maar dat kan ik nu ff niet vinden
Oud 31-12-2005, 15:04
*~zoom~*
*~zoom~* is offline
Naja, dat zoek ik wel een keer uit. In ieder geval bedankt! Fijn dat je wat hebt gevonden voor me.
Oud 31-12-2005, 17:11
Miracle
Miracle is offline
Waarom wil je een treinorganisatie? Zoiets is helemaal niet nodig, want je kunt gewoon een kaartje kopen. Het heet niet voor niets 'openbaar vervoer'. Voor iedereen dus.
Oud 31-12-2005, 17:23
*~zoom~*
*~zoom~* is offline
Ja dat begrijp ik, dat het voor iedereen is!! Maar soms heb je reizen die in een keer naar een plaats gaan ergens in het zuiden van Europa en dan is dat stukken goedkoper dan dat je heel vaak moet overstappen. En als mensen organisaties weten kan ik het toch in ieder geval vergelijken...
Oud 01-01-2006, 00:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 31-12-2005 @ 15:43 :
Ow volgens mij kan je met eurolines ook met de trein, maar dat kan ik nu ff niet vinden
Oh?

Je kan op www.treinreiswinkel.nl kijken voor veels te dure 'aanbiedingen'. Ik zou gewoon m'n reis plannen via www.bahn.de en een interrail ticket/domino/ScannPass kopen of iets soort gelijks.
Oud 01-01-2006, 18:09
star123
star123 is offline
www.eurolines.be
zeker eens checken
goedkoop
rijd vaak
naar veel plaatseb
Oud 17-01-2006, 19:14
No Soup For You
No Soup For You is offline
ik ben met de trein naar italië geweest. gewoon geboekt bij de ns internationaal balie op station eindhoven. maar even een paar tips.

-boek lekker vroeg. minimaal 7 dagen van te voren en neem zeker een iemand anders mee (samenreiskorting)

-NEEM EEN COUCHETTE (of hoe zo'n slaapcabine ook heet)
wij hadden een stoel, maar dan lig je de hele avond te luisteren hoe een complete wagon een wedstrijdje snurken en rochelen houd.
-maak je niet druk als de trein in duitsland stil staat. dat schijnt normaal te zijn

verder is alles alleen hadden ze geen cola light in de buffetwagen
Oud 21-01-2006, 22:12
kaal
kaal is offline
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt gaan doen, maar als je van plaats naar plaats wilt reizen is een interrailticket aan te raden! Ik ben samen met 2 vriendinnen afgelopen zomer met onze backpackjes door Frankrijk/Italie/Slovenie getrokken.

Met dit interrailticket kun je onbeperkt de trein pakken in heel europa of delen ervan. Alleen voor internationale treinen (dus bijvoorbeeld in één nacht van Parijs naar Rome) moet je reserveren en vaak een toeslag betalen. Europa is verdeeld in zones, bijvoorbeeld de zone Benelux+Frankrijk of de zone Spanje+Portugal+Marokko. Je koopt een ticket voor een bepaald aantal dagen en voor een bepaald aantal zones. Ik heb vorige zomer dus het ticket van 22 dagen voor 2 zones genomen (Benelux+Frankrijk en Italie+Slovenie+griekenland+turkije) en dat koste me 275 euro. Meer daarover op www.interrail.nl

Het is voor mij een geweldig leuke vakantie geweest. Vooral in de (nacht)trein ontmoet je de leukste/vreemdste mensen en nationaliteiten.

Veel plezier op vakantie!
Oud 22-01-2006, 10:48
Verwijderd
Ga gewoon vliegen, veel goedkoper en sneller.
Oud 22-01-2006, 10:58
Miracle
Miracle is offline
En niet te vergeten: veel beter voor het milieu!
Oud 23-01-2006, 13:49
Verwijderd
Interrailen door europa lijkt me wel een stoere trip. Ik twijfel nog een beetje tussen jeugherbergen/appartementen en een tent.
Weet iemand iets meer vertellen over 't volgende:

- Wat is makkelijker te vinden, camping of herberg?
- Ben je verplicht om je tent op een camping te plaatsen (in b.v Oostenrijk) ?
- Misschien is het mogelijk om op een weiland van een boer te slapen tegen een kleine vergoeding?
- zitten die jeugdherbergen vaak vol?
- hoe erg gaat camping bagage vervelen (met mountainbiken bv)
Oud 23-01-2006, 13:52
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
pastelli schreef op 23-01-2006 @ 14:49 :
Interrailen door europa lijkt me wel een stoere trip. Ik twijfel nog een beetje tussen jeugherbergen/appartementen en een tent.
Weet iemand iets meer vertellen over 't volgende:

- Wat is makkelijker te vinden, camping of herberg?
- Ben je verplicht om je tent op een camping te plaatsen (in b.v Oostenrijk) ?
- Misschien is het mogelijk om op een weiland van een boer te slapen tegen een kleine vergoeding?
- zitten die jeugdherbergen vaak vol?
- hoe erg gaat camping bagage vervelen (met mountainbiken bv)
hier kan je even kijken.

Zelf wil ik ook gaan interrailen met tent, omdat hwet goedkoper is, ik vind het gezellig om op campings te staan en je denk ik wel wat meer vrijheid hebt.

Maar dit zijn slechts mijn plannen en ik heb hier dus geen ervaring mee
Oud 23-01-2006, 14:03
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 23-01-2006 @ 14:52 :
hier kan je even kijken.

Zelf wil ik ook gaan interrailen met tent, omdat hwet goedkoper is, ik vind het gezellig om op campings te staan en je denk ik wel wat meer vrijheid hebt.

Maar dit zijn slechts mijn plannen en ik heb hier dus geen ervaring mee
Goedkoper, tja de overnachtingen waarschijnlijk wel, maar de aanschaf van degelijk materiaal is ook niet misselijk geloof ik. Maar dat is natuurlijk wel vaker te gebruiken dan 1 vakantie.
Waarom meer vrijheid, omdat je eigen plekje hebt?
Want je bent toch gebonden aan camping toch..
Oud 23-01-2006, 14:40
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
pastelli schreef op 23-01-2006 @ 15:03 :
Goedkoper, tja de overnachtingen waarschijnlijk wel, maar de aanschaf van degelijk materiaal is ook niet misselijk geloof ik. Maar dat is natuurlijk wel vaker te gebruiken dan 1 vakantie.
Waarom meer vrijheid, omdat je eigen plekje hebt?
Want je bent toch gebonden aan camping toch..
Jeugdherbergen heb je bijna niet buiten de grote steden, campings heb je daar wel en ook in steden(met de metro te bereiken oid)
Ik heb al een tent en kampeerspullen dus voor mij zijn die kosten er dus niet en je kan hebt dus meer vrijheid omdat je ook in kleinere plaatsen kan verblijven.

Verder is het natuurlijk wel persoonlijk waar je de voorkeur naar hebt
Oud 23-01-2006, 16:05
Maurice
Maurice is offline
Interrailen heb ik 3 jaar terug gedaan door Spanje en Portugal.
We hebben zowel op campings gestaan als in hostels geslapen.
Hostel / herberg is wel een stuk fijner door de goede bedden en doordat het meestal middenin het centrum van een stad is. Kamperen vind ik nog altijd ongemakkelijk, en campings liggen vaak een eindje buiten de stad (kost vaak een halfuur tot anderhalf uur om er vanuit het centrum van de stad te komen).
Oud 25-01-2006, 21:27
kaal
kaal is offline
Het heeft allebei z'n charmes. In jeugdherbergen lig je in het gesnurk van een ander, op de camping krijg je een stijve rug. Volgens mij is alleen het publiek in jeugdherbergen wat ouder, maar ik kan het net verkeerd getroffen hebben...

Campings zijn naar mijn ervaring wel een stuk goedkoper! Bijvoorbeeld in Parijs is de goedkoopste jeugdherberg 21 euro en de camping 7 euro. Maar je betaald voor wat je krijgt: op loopafstand van de Sacre Coeur ipv ergens in Bois de Bologne, een echte keuken ipv geklooi op een gasje en een lekkere matras ipv dat rotmatje.

Zowel jeugdherbergen en campings zijn in grote steden makkelijk te vinden: vaak wordt je bij aankomst op het station al aangeklampt door een funzig mannetje die je een 1 of andere aanbieding doet voor een camping of herberg.

Enne... mountainbiken met een backpack, inclusief tent/mat/slaapzak zou ik je erg afraden.... rennen voor de trein is al een kwelling....
Oud 27-01-2006, 23:12
Roxy
Roxy is offline
Ik denk dat de keuze camping/hostel afhankelijk is van je eigen wensen, als je om de 2/3 dagen doorreist naar de volgende plek vind ik het persoonlijk te veel moeite om een tent op te zetten/af te breken en luchtbedden pompen en weet ik veel wat. Als je lang ergens blijft staan is het wel interessant. Zoals al gezegd moet je er rekening mee houden dat ze vaak buiten het centrum zijn en voordat je kies welke camping je dan neemt kun je het beste even checken hoe het zit met openbaar vervoer tussen camping en centrum van de stad en tot hoe laat je terug kunt.

En voor de topicstarter, als je alleen daarheen wilt dan moet je even bij de internationale balie op een station vragen hoeveel dat precies kost. Vroeg boeken en samenreiskorting zijn interessant maar kunnen zij alles over vertellen. Als je binnen het land of landen veel wilt gaan reizen kun je kijken voor eurodomino/interrail kaartjes.

Regels voor berichten