Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 15:25
Jolt
Jolt is offline
grappig gebruik ik vaak als woord . Maar hoe zij zelf doet is zeker wel grappig.

Wat ik alleen jammer vond:
Spoiler

Vond ik alleen minder, ik vond wel die gozer vet, die haar deed beschermen.
Oud 18-01-2006, 15:28
Verwijderd
Ik had een vraagje:

Zelf kijk ik alleen Shounen achtige anime zoals nare man het hierboven beschreef. Maar nu wou ik toch wel weer is wat anders proberen dan alleen maar pats-boem-auw anime's. Toen dacht ik ook meteen, misschien kan ik dan iets downloaden dat misschien ook mijn lieftallige wederhelft kan waarderen.

Dus ik zoek iets in de richting van drama / comedy series (reactie vriendin was: zolang het maar schattig is). Niet teveel de richting op van girly stuff met alleen maar verhalen over shopping en make-up en ook niet teveel bloed en/of gekke hentai verkrachtingen. Een beetje gulden middenweg waarbij ik tijdens het kijken niet het gevoel heb dat ik mijn mannelijkheid voor zover ik die heb verlies en waarbij mijn vriendin niet constant: he gatver hoeft te roepen. Het liefst iets van een comedy serie, dat lijkt me leuker dan drama iig. En dan graag ook iets dan niet zo man-georienteerd is zoals Love-Hina (of althans nare man zijn beschrijving komt zo een beetje over).

Alvast bedankt voor de hulp
Oud 18-01-2006, 15:57
Verwijderd
Mwah, Love Hina is ook voor meisjes heel leuk om naar te kijken, het is geen goedkope harem anime. Chobits misschien, dat is echt heel grappig en niet al te jongensgericht. Mahoraba: Heartful Days is ook echt ontzettend grappig, een redelijk onbekende serie maar ik vind 'm geweldig, over een stel mafkezen dat in een appartement woont en hun belevenissen. Wel een beetje kinderlijk getekend maar echt big fun.
Oud 18-01-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2006 @ 16:57 :
Mwah, Love Hina is ook voor meisjes heel leuk om naar te kijken, het is geen goedkope harem anime. Chobits misschien, dat is echt heel grappig en niet al te jongensgericht. Mahoraba: Heartful Days is ook echt ontzettend grappig, een redelijk onbekende serie maar ik vind 'm geweldig, over een stel mafkezen dat in een appartement woont en hun belevenissen. Wel een beetje kinderlijk getekend maar echt big fun.
Love Hina en Chobits als *ahum* back-up copy gevonden op internet (of zijn ze niet gelicensed? ), dus ga die wel downloaden. Ik laat wel weten hoe we het gaan vinden.
Alvast bedankt nare man!!
Oud 18-01-2006, 16:56
Verwijderd
Ze zijn natuurlijk gelicensed maar je kent mijn stelling: een echte fan koopt geen DVD's, want de Amerikaanse industrie houdt niet van anime
Oud 18-01-2006, 17:50
Verwijderd
Nou, het is al woensdag en nog steeds geen Lunar-vertaling van Bleach 63 te vinden. Vreemd he, dat ze best veel 'marktaandeel' aan dattebayo verliezen.
Oud 18-01-2006, 17:57
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Sylph schreef op 18-01-2006 @ 18:50 :
Nou, het is al woensdag en nog steeds geen Lunar-vertaling van Bleach 63 te vinden. Vreemd he, dat ze best veel 'marktaandeel' aan dattebayo verliezen.
tjeez, na een week nog.....

Nieuwe Fullmetal Alchemist film gedownload van yume. OMFG, iemand heeft zijn camera 40 cm van het beeld gehouden en zakt soms zelfs even weg. Wel engels ondertiteld mja. Welke gek doet dit. Al die moeite nemen zoiets te seeden, en waarom niet die versie op het beeld........

aaargh!
Oud 18-01-2006, 18:10
Verwijderd
Op mininova.org zie ik een DVD-ISO staan van de FMA movie. Tenminste, ik neem aan dat het een echte MPEG-ISO is, want hij is 3.7 GB.
Oud 18-01-2006, 18:19
Verwijderd
Bleach 54:

Spoiler
Oud 18-01-2006, 18:31
Jolt
Jolt is offline
Chobits was sweeet <3
Oud 18-01-2006, 19:11
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2006 @ 19:10 :
Op mininova.org zie ik een DVD-ISO staan van de FMA movie. Tenminste, ik neem aan dat het een echte MPEG-ISO is, want hij is 3.7 GB.

Citaat:
Robo schreef op 18-01-2006 @ 19:19 :
Bleach 54:
64 mag ik hopen
Oud 18-01-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 18-01-2006 @ 20:11 :

Merci

64 mag ik hopen
Lol @ plaatje en ja Bleach 64 ja
Oud 18-01-2006, 19:36
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Robo schreef op 18-01-2006 @ 20:28 :
Lol @ plaatje en ja Bleach 64 ja
Nu moet ik die nog downloaden , maar eens aanzetten, samen met de FMA film
Oud 18-01-2006, 19:45
D@mien
D@mien is offline
anime voor mannen+vrouwen:
Fruits basket.
Dat is een omgekeerde Harem...zeer vermakelijk.
Oud 19-01-2006, 00:28
Verwijderd
Fruits Basket is inderdaad heel grappig, met ontzettend sympathieke karakters, maar na hem gekeken te hebben kon ik toch eigenlijk niet aan de gedachte ontkomen dat #9 in de AnimeNFO Top 200 echt te hoog is. Er zijn veel betere series.

@ K-Pax: hopelijk is hij ondertiteld
Oud 19-01-2006, 15:01
Verwijderd
SunSet Swish - My pace <3
Oud 20-01-2006, 01:14
D@mien
D@mien is offline
Goddamnit...moet je je gaan registreren bij StopTazmo om wat te kunnen downen..
Offtopic: weet iemand hoe je die irritante popups kan slopen op die site in Firefox? hij gaat dwars door mn popupblocker heen..en geeft me irritante messages..(je krijgt de popups als je een file wil downen)
Oud 20-01-2006, 01:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-01-2006 @ 01:32 :
In de openingspost staan geloof ik niet echt veel oudere series, maar daar kan ik je wel aan helpen
Op jouw aanraden heb ik de eerste paar afleveringen van Fullmetal Alchemist gedownload. Nog niets van gekeken, maar dat komt dit weekend wel. Alvast mijn dank.
Oud 20-01-2006, 09:15
Verwijderd
Schitterende serie
Trigun is ook erg goed als je van leuke humor met coole actie houdt. De serie wordt alleen wel steeds grimmiger.
Neon Genesis Evangelion was ook erg mooi om te zien. Zit alleen wel vol met allerlei 'robot' versus gigantische monster battles. Alleen niet zoals bij Gundam enzo hoor.
Oud 20-01-2006, 12:10
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 20-01-2006 @ 10:15 :
Neon Genesis Evangelion was ook erg mooi om te zien. Zit alleen wel vol met allerlei 'robot' versus gigantische monster battles. Alleen niet zoals bij Gundam enzo hoor.
Is dat slecht dan
Persoonlijk vond in NGE tegenvallen...vooral et einde sloeg nerges op...de OVAs maakten et iets beter, maar et bleef vaag..
Misschien dat ie na nog een keer kijken beter wordt..
Oud 20-01-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 20-01-2006 @ 02:28 :
Op jouw aanraden heb ik de eerste paar afleveringen van Fullmetal Alchemist gedownload. Nog niets van gekeken, maar dat komt dit weekend wel. Alvast mijn dank.
Fullmetal Alchemist is echt een serie die je eigenlijk moet kijken als je eerst al een aantal andere series ziet, dan kun je pas de goddelijkheid van die serie in volledig perspectief zien. __

Ik zou zelfs nog wel geld hebben besteed aan origineel materiaal van FMA, ware het niet dat ik uit principe weiger de kas van die anime-hatende hoeren van FUNimation te spekken.
Oud 20-01-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 20-01-2006 @ 13:10 :
Is dat slecht dan
Persoonlijk vond in NGE tegenvallen...vooral et einde sloeg nerges op...de OVAs maakten et iets beter, maar et bleef vaag..
Misschien dat ie na nog een keer kijken beter wordt..
Het einde van de serie was gewoonweg kut. Die van de OVA was wel goed. Knoopte ook een hoop losse eindjes aan elkaar
Oud 20-01-2006, 12:59
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2006 @ 13:14 :
Ik zou zelfs nog wel geld hebben besteed aan origineel materiaal van FMA, ware het niet dat ik uit principe weiger de kas van die anime-hatende hoeren van FUNimation te spekken.
De DVDs van FMA zitten zeer goed in elkaar, hoor
Et is de eerste serie die ik ken waarbij je kan kiezen tussen de volledig japanse versie (dus ook alle logo's en credits) en de VS-versie(dus de aangepaste logo's en romanji credits)

Maar de houding van Funi is natuurlijk zéér fout...zonder 'ons' bestonden ze nieteens...
Oud 20-01-2006, 19:45
Verwijderd
Bleach 64,
Spoiler
Oud 20-01-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-01-2006 @ 20:45 :
...
Spoiler
Oud 20-01-2006, 22:11
Verwijderd
Jammer, ik vind ze er wel cool uitzien.
Oud 21-01-2006, 00:17
D@mien
D@mien is offline
Net Shuffle 20 gezien...
Spoiler

can't wait for ep 21

Fate/Stay Night.....interesting.. Hopelijk is AonE wat sneller met et subben dan ze nu zijn met Naruto..anders stap ik in no-time over naar Mahou

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 00:48.
Oud 21-01-2006, 01:00
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 20-01-2006 @ 13:59 :
Maar de houding van Funi is natuurlijk zéér fout...zonder 'ons' bestonden ze nieteens...
De hele gang van zaken rond licensing staat mij tegen, maar zoals FUNimation zich tegen met name Shinsen-Subs heeft gedragen n.a.v. de vermeende licensing van Solty Rei en Black Cat, dat slaat echt alles.
Oud 21-01-2006, 01:04
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2006 @ 02:00 :
De hele gang van zaken rond licensing staat mij tegen, maar zoals FUNimation zich tegen met name Shinsen-Subs heeft gedragen n.a.v. de vermeende licensing van Solty Rei en Black Cat, dat slaat echt alles.
Heb ik iets gemist? Volges mij stuurden ze ze alleen maar een C&D mail, zoals ze altijd doen..
toch?
*heeft geen zin om het vorige topic er op na te lezen*
Oud 21-01-2006, 01:31
Verwijderd
Het lijkt mij normaal dat je een persbericht naar de media en websites stuurt als je een serie gelicensed hebt, dat gebeurt altijd. In dit geval was het meteen een C&D-order naar o.a. Shinsen-Subs, zonder enig bewijs dat o.m. Solty Rei ook echt gelicensed was.

Bovendien hebben ze later in een communiqué nog twee dingen beweerd, namelijk 1. dat Shinsen-Subs doorging met subben terwijl ze al een order hadden gestuurd (een leugen) en 2. dat Shinsen-Subs geld zou hebben gevraagd voor gesubt materiaal van FUNimation (en dat is helemáál een gore leugen).

Zo'n groep zou het nooit voor de centen doen. Ze doen het omdat ze van anime houden. De fans die geen Japans kunnen verstaan maar wel van anime houden zijn afhankelijk van zulke groepen. Wat doet FUNimation? Die koopt voor een vies groot bedrag de rechten, verbiedt vervolgens alle distributie, laat het door een stel incompetente subbers vertalen (vertaalbureau's zijn bijna altijd slechter dan fansubbers).

Vervolgens wachten ze rustig tot Q3 2006 voordat de eerste afleveringen uitkomen op DVD. Dat is dus nog een jaar wachten vanaf het moment van licensing. Daar kun je dan uiteindelijk zo'n dertig dollar voor een DVD met DRIE (!!!!) fucking afleveringen voor gaan betalen. Dat is toch geen stijl? Wat verwachten ze nou, dat er ook maar íemand is die alle 167 afleveringen van Inuyasha heeft gekocht op DVD, als die kutkrengen 25 per stuk kosten met 3 afleveringen?

Die hele licensing-industrie is in mijn ogen een smerig onderonsje, dat helemaal niets te maken heeft met liefde voor Japan of voor anime, maar gewoon bedoeld is om geld uit de zak te kloppen van jongeren die afhankelijk zijn van fansubbers die niemand kwaad doen.
Oud 21-01-2006, 01:42
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2006 @ 02:31 :
Het lijkt mij normaal dat je een persbericht naar de media en websites stuurt als je een serie gelicensed hebt, dat gebeurt altijd. In dit geval was het meteen een C&D-order naar o.a. Shinsen-Subs, zonder enig bewijs dat o.m. Solty Rei ook echt gelicensed was.

Bovendien hebben ze later in een communiqué nog twee dingen beweerd, namelijk 1. dat Shinsen-Subs doorging met subben terwijl ze al een order hadden gestuurd (een leugen) en 2. dat Shinsen-Subs geld zou hebben gevraagd voor gesubt materiaal van FUNimation (en dat is helemáál een gore leugen).

Zo'n groep zou het nooit voor de centen doen. Ze doen het omdat ze van anime houden. De fans die geen Japans kunnen verstaan maar wel van anime houden zijn afhankelijk van zulke groepen. Wat doet FUNimation? Die koopt voor een vies groot bedrag de rechten, verbiedt vervolgens alle distributie, laat het door een stel incompetente subbers vertalen (vertaalbureau's zijn bijna altijd slechter dan fansubbers).
Dat is idd smerig...
Er zou idd een licencing bedrijf moeten komen die écht van anime houdt en de fans respecteert..

De prijs van de DVDs...tja..in japan is et vaak zo'n $60 voor 3 of zelfs 2 eps..
Oud 21-01-2006, 15:48
D@mien
D@mien is offline
how...could...they....
De ED van Shakugan no Shana vervangen....
Oud 21-01-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 21-01-2006 @ 02:42 :
Dat is idd smerig...
Er zou idd een licencing bedrijf moeten komen die écht van anime houdt en de fans respecteert..

De prijs van de DVDs...tja..in japan is et vaak zo'n $60 voor 3 of zelfs 2 eps..
Met andere woorden, 'wij' worden dus gewoon gruwelijk uitgezogen.
Oud 21-01-2006, 17:32
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2006 @ 02:31 :
..

Die hele licensing-industrie is in mijn ogen een smerig onderonsje, dat helemaal niets te maken heeft met liefde voor Japan of voor anime, maar gewoon bedoeld is om geld uit de zak te kloppen van jongeren die afhankelijk zijn van fansubbers die niemand kwaad doen.
Ik vind de gang van zaken met shinsen-subs ook schandalig en de prijzen van gelicenseerde anime verafschuw ik evenzeer.

Het lijkt me echter sterk dat de licensentiebedrijven anime geen warm hart toedragen. Zeker aangezien ze er dagelijks mee bezig zijn (ze zijn fanatieker dan de gemiddelde leecher) en de animemarkt is buiten Azië nou niet bijzonder winstgevend (schat ik).

In zoverre vind ik dat ze wel enige crediet verdienen, omdat ze anime en manga toch bekender en geliefder maken onder een groter publiek. Voor kwalitatief hoogwaardige producten tegen een juiste prijs, ben ik in principe wel bereid mijn portomonnee open te trekken.
Oud 21-01-2006, 18:59
D@mien
D@mien is offline
Een prachtig voorbeeld van de échte community negeren is de manga van Naruto.
Daar hebben ze vrijwel álle jutsu namen op de meest debiele manier vertaald:

Kage Bunshin no Jutsu:
normaal: Shadow Clone Technique.
Viz-vertaling: Art of the Doppleganger

Byakugan:
normaal: onvertaald laten
Viz-vertaling: Evil eye

en zou zijn er nog meer baggere vertalingen...

Maargoed...de laatste tijd zijn de manga in de VS wel zo gemaakt dat je ze op de japanse manier moet lezen...dus niet alle plaatjes gespiegeld enzo..
Nu nog wat lievere vertalingen en dan gaat et de goede kant op.
Al ben ik héél blij met mn Love Hina boekies
'ff' japans leren lezen en dan ga ik ze in het origineel kopen, dan heb ik helemaal geen last meer van de vertalingen

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 19:05.
Oud 21-01-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Carpe Diem schreef op 21-01-2006 @ 18:32 :
(...)

Voor kwalitatief hoogwaardige producten tegen een juiste prijs, ben ik in principe wel bereid mijn portomonnee open te trekken.
Er zijn mbt. licensing twee dingen die me dwars zitten. De prijzen die soms gevraagd worden voor DVDs, want niemand gaat honderden euro's voor één serie met 52 afleveringen betalen, hoe erg je daar ook fan van bent. Op die manier wordt anime al heel snel een bezigheid van 'kijk mij eens de grootste e-penis hebben, want ik heb ben zo maf om al mijn inkomsten in anime-DVDs te steken' (zie het animetopic op Gathering of Tweakers bijvoorbeeld). Verder het gedrag van veel Amerikaanse ondernemingen die zich heel lomp opstellen tegenover fansubbers. Dat heb ik boven al uiteen gezet.

Bovendien, je kunt je ook afvragen of anime in het westen wel een goede naam krijgt door praktijken van bedrijven als FUNimation en 4Kids. In mijn ogen wordt het vooral gemarket als voor kinderen tussen de 12 en 16, met die gecensureerde en kinderlijke vertalingen.
Oud 22-01-2006, 11:59
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2006 @ 22:56 :
Bovendien, je kunt je ook afvragen of anime in het westen wel een goede naam krijgt door praktijken van bedrijven als FUNimation en 4Kids. In mijn ogen wordt het vooral gemarket als voor kinderen tussen de 12 en 16, met die gecensureerde en kinderlijke vertalingen.
Can't argue with you there

Naruto krijgt gelukkig een aparte DVD voor de Uncut original versie... hopelijk zijn die DVDs ook wat goedkoper... De dub komt nieteens uncut uit...omdat ze bang zijn voor lawsuits denk ik. In de dub hebben ze bijvoorbeeld de 'zoen-scene' van Naruto en Sasuke eruitgeknipt, omdat amerikanen homofoob zijn en dus álles wat daar in de buurt komt eruit halen.. Als dit mij goedkopere DVDs oplevert kan dat mij geen reet schelen, al lijkt me het zéér stug dat ze goedkoper gaan worden.

En dankzijn de honden van 4Kids komt o.a. One Piece never nooit op DVD, en áls dat al zo is dan alleen de afgeslachte dub-versie..
4Kids zit op een héél ander niveau dan FUNimation... FUNi mag dan wel de asshole uithangen tegenover fansubbers, maar ze hebben iig uncut DVDs met de japse versie er op.. 4Kids daarintegen geeft geen reet om de echte fans en downgraden hun series tot dat ze geschikt zijn voor 6 jaar en ouder, of dit nou de hele serie verandert of niet.. 4Kids zou een serie zoals Elfen Lied dusdanig afslachten dat het een hele brave, bloed-/naaktloze serie is die kinderen waarschuwt voor vuurwerk ofzo.
Oud 22-01-2006, 14:32
Verwijderd
What the hell? Die zoenscene is juist een masterscene van de humor die in de serie zit/zat
Oud 23-01-2006, 09:35
Verwijderd
Heb eigelijk best wel zin om vandaag en morgen ff een FMA marathon te doen. Gewoon ff de hele serie kijken in 2 dagen
Heb helaas wel donderdag een hertentamen bestuursrecht 2, maar daar zie ik niet vel geluk in helaas
Straks maar ff boodschappen doen en wat drinken&chips inslaan
Oud 23-01-2006, 10:00
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-01-2006 @ 10:35 :
Heb eigelijk best wel zin om vandaag en morgen ff een FMA marathon te doen. Gewoon ff de hele serie kijken in 2 dagen
Heb helaas wel donderdag een hertentamen bestuursrecht 2, maar daar zie ik niet vel geluk in helaas
Straks maar ff boodschappen doen en wat drinken&chips inslaan
I know how you feel...
Ik wil ook weer es een marathon doen...ff een hele zooi kijken zodat ik weer wat kan gaan fikken..
Maarja...tentamens...!@#$%^&*
maargoed...ff tot donderdag wachten...dan kan ik ff een dag of wat vrijnemen...
Oud 23-01-2006, 10:52
Verwijderd
Heh, in plaats van dat ik een andere serie kijk die ik nog niet gekeken heb, kijk ik er 1 die ik al wel gezien heb. Zo blijft die hele stapel nog te kijken anime er maar he
Maar FMA is dan ook zo'n superserie, mag best een 2e keer gekeken worden <3
Oud 23-01-2006, 11:13
Verwijderd
Het lijkt me logisch dat je series meerdere malen kijkt
Oud 23-01-2006, 11:20
Verwijderd
Juh, maar de combinatie series meerdere malen kijken en World of Warcraft wil niet altijd werken

Btw, kijk nu de 1e FMA ep van Akeep&ANBU.
Geinig hoe ze toen 2 fouten maakten
Philosopher's stone wordt Sorceror's stone genoemd
En Gluttony werd net vertaald als Blatney

Edit: Nu aan ep 4 beginnen. Damn, wat is dit toch een geweldige serie.
Schitterend getekend en geanimeerd, erg leuke humor, supre actie, 'mooi' drama.

Laatst gewijzigd op 23-01-2006 om 12:13.
Oud 23-01-2006, 13:01
Verwijderd
Ik zat er nog over te denken om de KAA-versie binnen te halen, die is geloof ik h.264 en superkwaliteit, maar wel weer even 13 GB. Zo'n serie wil je eigenlijk wel in goede kwaliteit vereeuwigen (en dan zonder de DVD's te kopen uiteraard, ik moet ook nog leven en eten).

Ik heb al redelijk wat series meerdere malen gekeken: AIR (3x), Chobits, Mai Hime, Onegai Twins (na een week of twee al opnieuw), Mahoromatic, GTO. En ik denk dat ik binnenkort Mahoraba: Heartful Days overnieuw ga kijken.

Ben nu bezig met Yami to boushi to hon no tabibito, errug leuk. Borderline hentai girl x girl actie met een lekker fantasy-sausje
Oud 23-01-2006, 14:17
Verwijderd
Och, ik vind de rips van Akeep&ANBU eigelijk ook wel van topkwaliteit. Heel veel verschil gaat dat niet uitmaken.
Ik begin nu aan episode 8. Damn wat is dit toch een goede serie
Oud 23-01-2006, 14:56
D@mien
D@mien is offline
Heeft de eerste 2 DVDs van FMA....
bij de juiste winkels zijn ze wel betaalbaar..
Oud 24-01-2006, 00:44
Verwijderd
Maar als je echt meer dan tweehonderd series wilt hebben lukt je dat echt niet met DVD's kopen
Oud 24-01-2006, 06:56
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2006 @ 01:44 :
Maar als je echt meer dan tweehonderd series wilt hebben lukt je dat echt niet met DVD's kopen
Daswaar... ik neem ook alleen de series die zéér hoog in mijn waardereing staan...
Oud 24-01-2006, 16:10
D@mien
D@mien is offline
Ik lust wel weer es een ep van Bleach eigelijk....
Oud 24-01-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 24-01-2006 @ 17:10 :
Ik lust wel weer es een ep van Bleach eigelijk....
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten