Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 20:41
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Hoe belangrijk is het opleidingsniveau voor jou in een relatie?

Zou je het erg vinden als je vriend/ vriendin vmbo heeft gedaan en jij zelf uni of andersom? Zijn er studies waarvan je zegt dat is een afknapper als mijn vriend/ vriendin dat studeert (bijv. een meisje dat informatica studeert of een jongen die psychologie studeert )...

Is het zo dat vrouwen vallen op mannen die een studie bedrijfskunde volgen waarbij ze later strak in het pak kunnen lopen een een dikke lease auto voor de deur hebben staan of hebben ze een liever een man die een technische studie volgt en daar helemaal in opgaat? En hoe zit dat bij de mannen? Willen zij een vrouw die heel erg carrière gefocust is?

Wie reageert?
Oud 27-01-2006, 20:46
Mephisto
Mephisto is offline
opleiding an sich zegt vrij weinig, denkniveau zegt meer.
Oud 27-01-2006, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
Datte, hoewel ik er toch bij moet zeggen dat ik mezelf als universitair niet met een vmbo'er zonder vervolgopleiding zie gaan. Niet omdat ik zo iemand 'minder' vind (absoluut niet), maar omdat we dan simpelweg niet op dezelfde golflengte zitten, denk ik.
Oud 27-01-2006, 21:05
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
dat lijkt me heel persoonlijk, maar ik vind het wel prettig als een gast minstens het niveau heeft dat ik heb, dan zit je toch meer op 1 lijn. wat slimmer vind ik ook niet erg maar iemand die vmbo heeft gedaan en inderdaad geen vervolgopleiding heeft zou ik toch afwijzen denk ik.
Oud 27-01-2006, 21:09
I C U
I C U is offline
Hangt er vanaf. Als het klikt met een vmbo'er, zou ik hem niet afwijzen. Het gaat erom of je op dezelfde golflengte zit, of er te praten valt. Natuurlijk hangt dat wel samen met je opleiding, maar uitzonderingen bevestigen de regel...
Oud 27-01-2006, 21:11
Mindfields
Mindfields is offline
Geeft wel moeilijkheden
Mijn vriend heeft mavo gedaan en ik doe gymnasium. Ik vind mezelf wel iets slimmer, maar daar gaat het niet echt om. Wat wel vervelend is, is dat ik soms wel vooroordelen heb over mavo'ers, komt natuurlijk door het hele wereldje waarin ik ben opgroeid. Als ik bijvoorbeeld zeg 'aargh aardrijkskunde is zo lastig', zegt hij 'oh daar was ik altijd goed in' en dan zeg ik 'ja in de onderbouw van de mavo zeker'. In dit geval heb ik wel gelijk, omdat aardrijkskunde in de bovenbouw van het vwo heel anders is dan in de onderbouw, maar toch is het gewoon niet aardig.
En als vriendinnen en ik vmbo'ers op tv zien zeggen we soms weleens 'tja wij moeten later hun uitkering betalen', da's natuurlijk ook niet aardig.

Het hangt van jezelf als persoon af of het wel of niet werkt; ik ben nogal arrogant en dan kan het soms weleens botsen.

Afknappers heb ik niet echt op studies. Turns on wel: als een jongen American Studies of Nederlands zou doen, mag hij van mij blijven.
Oud 27-01-2006, 21:14
Pierreke
Pierreke is offline
Opleidingsniveau is niet van al te groot belang. Hoe groter de verschillen hoe moeilijker het kan zijn elkaar soms te begrijpen of overeenkomsten te vinden; maar het mag nooit een belangrijk item zijn. Carriere van mijn vrouw/vriendin maakt me niets uit zolang ze het maar met plezier doet en er ambitie in ziet!
Oud 27-01-2006, 21:21
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
I C U schreef op 27-01-2006 @ 22:09 :
Hangt er vanaf. Als het klikt met een vmbo'er, zou ik hem niet afwijzen. Het gaat erom of je op dezelfde golflengte zit, of er te praten valt. Natuurlijk hangt dat wel samen met je opleiding, maar uitzonderingen bevestigen de regel...
Oud 27-01-2006, 21:24
ZerO
ZerO is offline
Opleidingsniveau zegt niet altijd iets over hoe slim/dom iemand is. Er is ook nog zoiets als een EQ en dat is denk ik belangrijker. Het gaat er voornamelijk ook of je met elkaar kunt communcieren en dat kan tussen twee uni mensen net zo goed fout gaan.
Oud 27-01-2006, 21:39
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Hmm, niet heel belangrijk denk ik. Alhoewel ik me soms wel 'erger' aan vriendjes/scharreltjes die bijvoorbeeld VMBO hebben gedaan, en helemaal trots zijn op het werk/de opleiding wat/die ze nu doen. Tja, als je niet beter kan; oke. Maar ik weet zeker dat een paar van hen best wel wat hoger hadden kunnen eindigen, en dan vind ik dat zeker niet iets om 'trots' over te zijn. Dat kan me wel eens irriteren; of als ik veel dingen weet die hij niet weet/snapt.
Ik zou nóóit een jongen afwijzen om zijn niveau (of het moet echt belachelijk laag zijn), maar ik heb toch wel liever iemand die iets slimmer is.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 21:41.
Oud 27-01-2006, 21:47
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik heb een tijdje gedacht van wel....

Maar ben daar opterugkomen.

Het belangrijkste voor mij op dit moment is, is dat iemand gewoon niet 'dom' overkomt, daarnaast is EQ net zo belangrijk, en inderdaad het feit dat je op dezelfde golflengte zit.
Oud 27-01-2006, 21:47
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als het klikt dan klikt het.

Wanneer je daarna nog gaat kijken naar opleiding en dan moet gaan twijfelen omdat iemand te hoog of te laag is geschoold kan je beter afvragen of een vriend/vriendin wel iets voor jou is...
Oud 27-01-2006, 21:51
ecrivaine
ecrivaine is offline
Het is niet dat iemand gelijk kan vertrekken als hij een lagere opleiding doet, maar ik val gewoonweg niet op jongens waarmee ik niet enigszins op één lijn zit. Een jongen moet me wat te melden hebben, ook qua gesprekken enzo. Tot nu toe val ik vanzelf wel op wat intelligentere jongens. Mocht ik helemaal verkocht zijn van iemand die toevallig vmbo heeft gedaan, dan vind ik het prima; verliefd is verliefd. Het gebeurt mij alleen niet zo snel.
Oud 27-01-2006, 21:59
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
mhoaw als je met elkaar kunt praten lijkt me het niet echt een probleem
Oud 27-01-2006, 22:44
vosje16
vosje16 is offline
Ik kan mezelf ook niet voorstellen met een vmbo'er. Gewoon omdat we niet op dezelfde golflengte zitten. Het is trouwens meermaals bewezen dat mensen met een bepaald opleidingsniveau automatisch andere mensen met hetzelfde niveau zullen opzoeken.

Wat is er trouwens mis met een jongen die psychologie doet? Mijn vriend doet psychologie...ik ook...en ik ken nog een hoop andere jongens die ook psychologie studeren
Oud 27-01-2006, 22:45
TommY_
TommY_ is offline
Opleidings niveau zegt heel weinig, er zijn zat mensen met een hoge intelligentie die toch maar vmbo hebben, omdat ze gewoon weg geen zin hadden, dus dat zegt echt helemaal niets.

*kuch
Oud 27-01-2006, 22:48
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
TommY_ schreef op 27-01-2006 @ 23:45 :
Opleidings niveau zegt heel weinig, er zijn zat mensen met een hoge intelligentie die toch maar vmbo hebben, omdat ze gewoon weg geen zin hadden, dus dat zegt echt helemaal niets.

*kuch
Ja maar het feit dat ze geen zin hadden en niet gemotiveerd waren zegt wel al veel
Oud 27-01-2006, 22:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 27-01-2006 @ 23:48 :
Ja maar het feit dat ze geen zin hadden en niet gemotiveerd waren zegt wel al veel
die *kuch is vrij sarcastisch
Oud 27-01-2006, 22:54
Verwijderd
Als iemand een lager opleidingsniveau heeft omdat-ie niet goed is in het onthouden van dingen die hij niet interessant vindt, dan vind ik het geen probleem.
Als iemand dat heeft gedaan omdat-ie niet goed kan nadenken wel, want dan vind ik 'm irritant. Als-ie dat heeft gedaan omdat-ie niet graag 'in de boeken zit' ook, want dan past-ie niet bij me. Als-ie dat heeft gedaan omdat-ie niet z'n best wilde doen voor school ook, want dan is hij een ongemotiveerde lamzak en die hoef ik niet.
Oud 27-01-2006, 22:56
catootje
catootje is offline
Het gaat niet om slimheid, het gaat om wijsheid Ik vind wel dat je allebei ongeveer even wijs moet zijn, slimheid hoeft niet persé.
Oud 27-01-2006, 23:08
Anton aus Tirol
Citaat:
vosje16 schreef op 27-01-2006 @ 23:44 :
Wat is er trouwens mis met een jongen die psychologie doet? Mijn vriend doet psychologie...ik ook...en ik ken nog een hoop andere jongens die ook psychologie studeren
Helemaal niets! Maar sommige vinden dat een vrouwenstudie net als technische studies meer mannenstudies zijn...
Oud 27-01-2006, 23:10
Anton aus Tirol
Maakt het voor jullie ook nog uit wat iemand studeert?

Ik vind persoonlijk dat je bij verschillende opleidingen ook best wel typerenden karakters tegenkomt...
Oud 27-01-2006, 23:16
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-01-2006 @ 00:10 :

Ik vind persoonlijk dat je bij verschillende opleidingen ook best wel typerenden karakters tegenkomt...
Mja, dat maakt soms ook nog uit, maar minder dan het opleidingsniveau...denk ik. Hoewel informatica-studenten heel gesloten en verlegen blijken te zijn...toch diegene die ik ken. En daar val ik niet bepaald op. Mijn vriend heeft vroeger (voor dat hij psychologie deed) trouwens ook nog informatica gestudeerd. Maar toen was ie nog heel erg gesloten en stil. Toen kende ik hem nog niet en maar gelukkig ook denk ik...Maar sindsdien is hij helemaal opengebloeid. (Is toch wat hij mij verteld hé )
Oud 27-01-2006, 23:17
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-01-2006 @ 00:08 :
Helemaal niets! Maar sommige vinden dat een vrouwenstudie net als technische studies meer mannenstudies zijn...
kdenk dat er procentueel gezien meer mannen psychologie studeren dan vrouwen informatica (Wat niet wil zeggen dat ik het raar zou vinden moest er een vrouw informatica studeren)
Oud 27-01-2006, 23:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Agree.

Ik acht het EQ nog net wat belangrijker dan het IQ, want een universitaire nerd met zijn informatie uit zijn boeken ruil ik met liefde om voor een 'dom wicht' van het VMBO die wel levenservaring heeft en weet waar hij het over heeft tijdens een gesprek. Het soort studie vind ik niet belangrijk, wél dat hij studeert of dit in iedergeval zou willen, en dat hij hier plezier in heeft.

Mijn vriend doet SPH, dan zijn er zat mensen die gillen 'How Geayyy", mja zal allemaal best zolang ik maar weet dat hij hetero is, hoezzé
Oud 27-01-2006, 23:27
Vice
Vice is offline
Ik vind iemands persoonlijkheid belangrijker.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 23:29.
Oud 28-01-2006, 00:07
Manuzhai
Manuzhai is offline
Lekker makkelijk, dat denkniveau-verhaal.

Volgens mij correleert opleidingsniveau toch wel vrij hoog met jullie "denkniveau", dus ik denk dat het een vrij moot point is.

Ik date dus geen HBO'ers. Ook dat is lekker makkelijk.
Oud 28-01-2006, 00:29
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
catoolyntje schreef op 27-01-2006 @ 23:56 :
Het gaat niet om slimheid, het gaat om wijsheid Ik vind wel dat je allebei ongeveer even wijs moet zijn, slimheid hoeft niet persé.
Dat denk ik niet. Mijn ex was behoorlijk wijs. Ze ging bijvoorbeeld nooit zonder licht fietsen en zorgde altijd dat alle zaken keurig op orde waren en deed zelden iets onverwachts...
Haar opleidingsniveau lag wat lager dan het mijne en ik het het idee dat je dat na verloop van tijd merkte. Haar interesses waren totaal anders dan de mijne en we dachten op een heel andere manier over de wereld na.
Oud 28-01-2006, 01:59
Verwijderd
Ik wil als academicus natuurlijk niet gezien worden met iemand zonder (uitzicht op) een titel, dat moge duidelijk zijn.
Oud 28-01-2006, 02:01
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 02:59 :
Ik wil als academicus natuurlijk niet gezien worden met iemand zonder (uitzicht op) een titel, dat moge duidelijk zijn.
lmfd.
Oud 28-01-2006, 03:12
Frostbite
Frostbite is offline
Een lekker kontje maakt veel goed. Nee opleidingsniveau boeit me geen drol. Als er nou een opleiding 'humor' was ofzo kon ik daar nog wel waarde aan hechten. Natuurlijk wil ik een meisje dat gewoon kan nadenken maar ik heb geen dom schoolsysteem nodig om mij te vertellen of ze dat wel of niet kan.
Oud 28-01-2006, 04:16
MTpower
MTpower is offline
Havo/Vmbo/Mbo dat scheelt niet zo heel veel met elkaar...
Ik denk niet dat een relatie erg lang zal duren tussen iemand die uni heeft gedaan en iemand die alleen vmbo heeft gedaan.
Gewoon om wat Mark Almighty zegt.

Verder vind ik het belangrijk dat het denkniveau ongeveer overeenkomt, een beetje verschil zal niet zoveel uitmaken... als het gat er tussen maar niet te groot is
Maar aan de andere kant; ik zal niet zo snel contact zoeken met iemand die of veel slimmer is of veel dommer is dan dat ik ben, dus een relatie met iemand die of veel dommer of veel slimmer is zit er sowieso niet echt in

'Soort zoekt soort' zeggen ze wel eens
Oud 28-01-2006, 05:52
Verwijderd
Als ik iemand tegen kom is mijn eerste vraag niet: "Wat is je opleidings niveau en wat is je IQ?" oid...ik vind andere dingen veel belangrijker in een relatie. Als iemand echt heel anders is dan ik qua denkniveau (en ik denk net als veel mensen hier dat dat lang niet altijd samen hoeft te hangen met opleidingsniveau) dan klikt het sowieso niet zo dat ik een relatie met hem aan ga.

Als iemand mij niet zou moeten enkel en alleen omdat ik HBO gedaan heb en hij zelf universiteit, dan zou ik hem echt midden in z'n gezicht uitlachen...en niet eens iets met hem willen (dat iemand zo iets denkt en zegt, zegt nl wel iets over die persoon).

Maar goed, ik ben al 'voorzien'.
Oud 28-01-2006, 10:06
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-01-2006 @ 00:10 :

ja
ik vind rechten vreselijk, net als de meeste economische studies, en bedrijfskunde
Oud 28-01-2006, 10:07
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 05:16 :
wat een onzin
Oud 28-01-2006, 10:25
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 27-01-2006 @ 21:41 :
Hoe belangrijk is het opleidingsniveau voor jou in een relatie?

Zou je het erg vinden als je vriend/ vriendin vmbo heeft gedaan en jij zelf uni of andersom? Zijn er studies waarvan je zegt dat is een afknapper als mijn vriend/ vriendin dat studeert (bijv. een meisje dat informatica studeert of een jongen die psychologie studeert )...
Opleidingsniveau is voor mij in die mate belangrijk dat het meestal toch wel een beeld geeft van waar iemand toe in staat is (qua studie dan) of niet. Tuurlijk, er zullen zat mensen toch op VWO zitten die daar eigenlijk niet thuishoren als je het goed bekijkt (heb veel mensen uit mijn klas zich kapot zien werken en zich door de jaren zien slepen omdat hun ouders vonden dat ze arts oid moesten gaan worden) en zo zitten er ook mensen op HAVO en VMBO die daar eigenlijk niet horen maar door omstandigheden in gerold zijn. En dan hoeven ze niet minder intelligent/sociaal/werkwillend te zijn. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld migraine, hiervoor heeft hij op de basisschool al zware medicatie gekregen (heeft hij nog steeds, maar dan andere versie) Hiervan bleek hij echter hartritmestoornissen te krijgen en tijdens zijn CITO toets was hij niet lekker, halverwege kreeg hij een migraine aanval en is gestopt, de toets zou niet meetellen, zijn eerdere IQ tests en ISI toets hadden al aangegeven dat hij Gymnasium/Atheneüm makkelijk aankon. Tot besloten werd dat de middelbare scholen hem niet aannamen zonder CITO uitslag, en zo belandde hij in het VMBO/HAVO cirquit. Momenteel zit hij in HAVO 3 en kan met een beetje geluk VWO nog achter zijn HAVO plakken. (begrijp me niet verkeerd, als hij VMBO of HAVO had gedaan hadden we dat zeker niet erg gevonden, maar hij wil gewoon VWO doen en later een studie doen waarvoor hij dat nodig heeft)

Kern van het verhaal: de opleiding geeft meestal een indicatie over de denkwijze van de personen, zo kijken VMBO'ers en HAVO'ers anders tegen het leven aan dan VWO'ers, en dan bedoel ik qua 'wat voor werk wil ik later doen', toekomstvisies, etc. Echte intelligentie is daar niet echt mee in te delen denk ik, zeker omdat er zoveel verschillende intelligentie vlakken zijn (taalkundig, wereldkundig, wiskundig, enz.)

Persoonlijk zou ik het vrij lastig vinden om een vriend van het VMBO te hebben, ik denk niet dat het überhaupt wat zou worden aangezien een relatie bij mij niet alleen gebaseerd is op seksuele aantrekkingskracht, ook op in hoeverre het klikt op andere vlakken, en één daarvan is intelligentie. Dan hoeft hij van mij heus niet een atoombom te kunnen maken of een formule van synthetische aardolie oid, maar een beetje 'praten op niveau' vind ik toch wel belangrijk. En verder zou ik ook niet willen dat mijn vriend mij zou proberen om te praten zodat ik mijn studie zou laten vallen. Misschien heb ik de verkeerde personen getroffen, maar als ik aangeef dat ik moet studeren en doordeweeks niet tot 0400 in de morgen aan de telefoon wens te hangen en je krijgt dan het antwoord 'je moet niet steeds studeren, daar heb je later toch niets aan', dan is er iig een drempel om iets met die persoon te beginnen aangezien hij mij dan toch iets dierbaars wil ontzeggen.

In mijn huidige relatie heb ik daar gelukkig geen last van, we kunnen goed met elkaar overweg, hij heeft levenservaring en hij ziet er nog goed uit ook! Wat wil ik nog meer

Silverwolf
Oud 28-01-2006, 10:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ow, en even over die economische gabbers en bedrijfskunde-trutjes: Niet mijn ding, het maakt me niet uit als ik een vriend zou hebben die het studeert, maar mezelf kennende komt een dergelijk type nooit mijn huis in (en ja ik ken genoeg studenten om daar over te kunnen en mogen oordelen, voor mezelf dan).
Oud 28-01-2006, 10:26
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
HvJ schreef op 28-01-2006 @ 11:25 :
Ow, en even over die economische gabbers en bedrijfskunde-trutjes:
als ik dit soort posts lees ben ik altijd heel blij dat ik een andere studie heb gekozen
Oud 28-01-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 28-01-2006 @ 11:06 :
ja
ik vind rechten vreselijk, net als de meeste economische studies, en bedrijfskunde
ja de cliché's zijn waar (ik ben natuurlijk een uitzondering)
Oud 28-01-2006, 10:28
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Katje schreef op 28-01-2006 @ 11:27 :
ja de cliché's zijn waar (ik ben natuurlijk een uitzondering)
he lullo, nog geneukt?
Oud 28-01-2006, 10:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 28-01-2006 @ 11:26 :
als ik dit soort posts lees ben ik altijd heel blij dat ik een andere studie heb gekozen
Blij toe.
Oud 28-01-2006, 10:32
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
HvJ schreef op 28-01-2006 @ 11:29 :
Blij toe.
Alleen gaat iedereen er altijd vanuit dat je heel intelligent bent als je geneeskunde doet.

Maar zo erg is het echt niet
Oud 28-01-2006, 10:35
Gothic
Gothic is offline
Mijn ex heeft havo gedaan en heeft 1 jaar HBO gedaan, maar is daarmee gestopt omdat hij ging zin had in leren... toen hij vervolgens fulltime bij de supermarkt ging werken, had ik daar wel moeite mee en toen hij vervolgens zei dat hij daar een groente-cursus ging volgen, toen had ik het er erg moeilijk mee ....
Oud 28-01-2006, 10:36
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2006 @ 11:35 :
Mijn ex heeft havo gedaan en heeft 1 jaar HBO gedaan, maar is daarmee gestopt omdat hij ging zin had in leren... toen hij vervolgens fulltime bij de supermarkt ging werken, had ik daar wel moeite mee en toen hij vervolgens zei dat hij daar een groente-cursus ging volgen, toen had ik het er erg moeilijk mee ....
Dat heeft vrij weinig met intelligentie te maken; dat gaat om ambitie.

Persoonlijk kan ik het geen minuut uithouden met mensen zonder ambitie.
Oud 28-01-2006, 10:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 28-01-2006 @ 11:36 :
Dat heeft vrij weinig met intelligentie te maken; dat gaat om ambitie.

Persoonlijk kan ik het geen minuut uithouden met mensen zonder ambitie.
Ik merk dat ambitie vaak door 1 deur gaat met intelligentie.
Oud 28-01-2006, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Mijn ex had mbo gedaan, maar op de dingen na die hij gewoon niet geleerd had, zaten we zeker wel op dezelfde lijn.

Het is wel grappig dat zodra je zegt dat je psychologie studeert, mensen zich anders gaan gedragen. Ze denken dat je zo door ze heen kijkt en anders wel dat je ontzettend slim bent.

En ik snap niet zo goed wat er mis is met jongens die psychologie studeren? Bij ons is ongeveer een derde jongens.

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 11:34.
Oud 28-01-2006, 11:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik kan mezelf niet voorstellen met iemand die slechts een mbo-opleiding heeft afgerond. Dan heb ik het nog niet eens zozeer over intelligentie en ambitie, al zou het daar dan waarschijnlijk ook op stuklopen, maar vooral over verschillende levens.
Je zit dan toch in een iets ander wereldje.

Ik doe zelf een universitaire opleiding. Ik kom dan ook vooral jongens tegen die dat ook doen. Welke richting maakt me niet uit. Alleen als hij bijvoorbeeld geschiedenis zou studeren, wat mij totaal niet interesseert, past dat misschien niet zo goed.
Oud 28-01-2006, 13:11
Henkje
Henkje is offline
Ik vind het ook het belangrijk dat je op een lijn zit. Dat je ook normale, goede, intelligente en humor gesprekken met elkaar kunt hebben zonder dat de ander geen idee meer heeft waar het over gaat.
Ook een beetje normaal Nederlands vind ik belangrijk ik erger me altijd dood wanneer iemand weer eens 'hun zijn groter als ons' oid zegt.
De opleiding maakt niet uit, zolang ik geen eindeloos lange verhalen over economie enzo hoef te horen...
Oud 28-01-2006, 13:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-01-2006 @ 05:16 :
Jawel hoor.
Oud 28-01-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-01-2006 @ 11:42 :
Ik merk dat ambitie vaak door 1 deur gaat met intelligentie.
Dan ben je de uitzondering op de regel. Als ik om me heen kijk dan zie ik onder de hoger opgeleiden (zo je wilt, de 'intelligenteren') minstens evenveel ambitieloze, slappe zakken hooi die toch maar een WO-studie zijn gaan doen 'omdat ze toch VWO aankonden'.

Misschien is dat bij geneeskunde anders, ik denk het wel omdat je voor die studie meer moeite moet doen om binnen te komen en door te blijven gaan, maar bij rechten is de gemiddelde student qua instelling echt niet beter dan een dropped out hangjongere.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten