Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bv. liedjes Dead Stars of Go Film |
![]() |
|
*gezeik aan*
Je hebt 2 soorten Gothic stromingen, namelijk metal gothic en cyber gothic. Onder metal gothic vallen bands als Nightwish, Tristania e.d. En onder cyber gothic wordt darkwave / industrial verstaan, zoals VNV Nation, Pain, Nine Inch Nails e.d. *gezeik uit*
||
![]() |
Citaat:
Hm daar ging het alleen niet echt om dacht ik.... ehm ik vind het zelf ook best leuk...Hocico... ik weet niet wat het precies voor muziek het is maar het word ook gedraaid op cybergothicfeestjes dus het zal wel..het nummer forgotten tears is ook een beetje trance achtig aan het begin ...klinkt heel gaaf ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ploploplop. Dat zijn volgens mij de klassieke elementen, iets waar de muziekstylen gothic en trance beide wel wat van hebben gegeten. Hoge, afwisselende en melodieuze melodien icm. hoge zang. Ja,dat komt bij beide wel voor.
Zo zie je maar weer dat nieuwe trends voortvloeien uit oude en dat het toch wel ergens vandaan komt. Trouwens, trance met zang heeft ook regelmatig niet-zo'n-vrolijke 'songtexten'.. Ergens heb je wel gelijk. Geinig, dacht er laatst ook aan. Het ligt dichter bij elkaar dan sommige mensen denken.. VNV vind ik wel een leuke crossover. Ja, mensen. De zanger gaf het toe: hij vond Tiesto goed op Lowlands! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja metal zuigt
![]() ok ff nuttig maken: industrial is electronische muziek, lijkt dus wel op trance is ook elec. en dat wordt in de "gothic" scene over het algemeen erg veel gedraait vb Skinny Puppy bestaat al sinds de jaren 80 zeer invloedrijke electronische band ![]()
Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 23:18. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed om dan ontopic te komen . . . sommige Darkwave is super vet, maar over het algemeen vind ik gothic metal ( als ik het nog zo mag noemen van T.K. ) mooier
|
![]() |
hmm eigenlijk discussieren we over niks. Het is gewoon een onderdeel van de muziek. Trance en de darkwave/industrial gothic hebben gewoon veel overeenkomsten.
||
![]() |
Kent iemand trouwens dit nummer:
Razed in black - Oh my goth! (DJ RiB Trance remix) Erg lekker. RiB is een m.i. 'darkwave' band maar deze is een trance remix, klinkt grappig. Het bevat nog steeds de songtext. Hier staat een stukje over RiB: http://www.attrition.org/music/rib/rib.html Citaat:
|
L'ame Immortelle heeft ook zo'n lekkere beat in de muziek
![]() hehe ik vindhet hele gave muziek, niet om altijd naar te gaan zitten luisteren, maar gewoon af en toe eens.... zit hele goeie sfeer in die muziek.... sorry als deze reply nergens op sloeg, ik heb de rest van topic niet echt gelezen ![]()
|
T voordeel van gothic boven trance is dat goths niet gaan springen en in hun handen klappen tijdens de muziek
*'I'he Prophet, die nu al bang is voor de reacties die hierop zullen volgen*
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar inderdaad het "stampen" en popi gedoe is er niet bij.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Check die mix dan
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Sorry hoor maar als je op een festival/feest/party bent dan ga je niet een beetje duf naar de muziek luisteren vind ik dan leef je je uit. Dan ga je te keer. Dan flip je! Iedereen z'n eigen manier daarvoor. Als je wilt genieten van de muziek en niet tekeer wilt gaan en gewoon alleen luisteren mij best maar ik vind het wel ietswat duf dan kun je ook thuis voor de buis met wat vrienden een concert of wat 't ook is zien.
|
Iemand noemde Nine Inch Nails als darkwave/industrial, laat het duidelijk zijn dat industrial in dit geval industrial is en niet electro-industrial (een van de muziekstijlen die je dus wel op gothicfeesten (waar dus ook veel gedanst wordt) zult horen)
..mja ik lees hier veel namen, overrated ''gothic'' bands.. gewoon 13 in een dozijn.. en natuurlijk kan je dat soort muziek vergelijken met trance (bijv. sommige nummers van het nieuwere werk van VNV Nation, L'ame Immortelle of Apoptygma Berzerk (blije pop-synth deuntjes met trance beatjes erbij)) Electronische muziek valt over het algemeen altijd wel met elkaar te vergelijken, maar wie zegt dat dat bij instrumentale muziek ook niet zo zou zijn. Redelijk nutteloze topicstelling als je het mij vraagt. Probeer voor de gein eens een nummer van namen als Wumpscut en Feindflug en luister daarna nog maar eens naar een plaat van VNV Nation of Apoptygma Berzerk. Electro-industrial is duidelijk een stuk harder dan dit soort door trance beinvloede, vooral electronische muziek. Ik zeg niet dat het geen gothic is, maar het is nogal onlogisch om alle ''gothic'' over een kant te scheren (en ik heb het nu nog niet eens over alle andere mogelijke stromingen waaronder bijvoorbeeld new wave..) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Whatever het is, ik noem het industrial trance.
Razed in black singletje staatop USEnet: alt.binaries.sounds.mp3.gothic-industrial en *.electronic 'ave fun ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het stampen kan ook overgaan tot wat lijkt op springen, dan gaan beide beentjes tegelijk in de lucht, en de persoon uit zn dak. Bij het stampen komen vage bewegingen met de armen op de muziek ook goed van pas. |
![]() |
||
Citaat:
je bedoelt hakken?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiers on the storm #211 Verwijderd | 500 | 21-05-2008 15:32 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 | |
De Kantine |
vraagje over groepen hofje | 43 | 08-04-2003 10:27 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
De Kantine |
Wanneer ben je wel of geen newbee meer?? ~De Hypospriet~ | 57 | 10-11-2002 10:16 |