Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2002, 13:25
Verwijderd
Het kan dat het aan mij ligt..

Maar bij een aantal gothic (gothic achtig, weet niet precies) nummers zitten er trance achtige melodien in, en eerlijk gezegd, ik vind het wel wat hebben.

Wie nog meer?

voorbeeld: Inkubus Sukkubus - Supernature.mp3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2002, 13:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
VNV nation bijv. of soms Funker Vogt of Suicide Commando of Apoptygma Berzerk of Covenant...

Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:52
Verwijderd
Covenant vind ik er niet bij horen hoor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 13:59
bam
bam is offline
VNV Nation gothitc

oww maar dan ben ik geen alto maar een goth

hmm laat maar...
iig dat rijtje vnv nation funker vogt (front242 e.a.) is toch industrial?
Oud 27-08-2002, 14:00
Vork
Vork is offline
Citaat:
McLaren schreef:
hou der rekening mee dat er 2 Covenanten zijn
Oud 27-08-2002, 14:06
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik heb een "trance vriendin" zeg maar
En die is helemaal fan van Blutengel.

Ik vind t wel leuk klinken
Oud 27-08-2002, 14:23
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
McLaren schreef:
hmm ik bedoel deze covenant: http://www.covenant.dk

bv. liedjes Dead Stars of Go Film
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
bambix schreef:
VNV Nation gothitc

oww maar dan ben ik geen alto maar een goth

hmm laat maar...
iig dat rijtje vnv nation funker vogt (front242 e.a.) is toch industrial?
Ja ik weet het, het is allemaal zo vaag, maar dit draaien ze toch op goth-fuiven dus ja niet mierenneuken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:35
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
*gezeik aan*
Je hebt 2 soorten Gothic stromingen, namelijk metal gothic en cyber gothic. Onder metal gothic vallen bands als Nightwish, Tristania e.d. En onder cyber gothic wordt darkwave / industrial verstaan, zoals VNV Nation, Pain, Nine Inch Nails e.d.
*gezeik uit*
Oud 27-08-2002, 15:02
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
*gezeik aan*
Je hebt 2 soorten Gothic stromingen, namelijk metal gothic en cyber gothic. Onder metal gothic vallen bands als Nightwish, Tristania e.d. En onder cyber gothic wordt darkwave / industrial verstaan, zoals VNV Nation, Pain, Nine Inch Nails e.d.
*gezeik uit*

Hm daar ging het alleen niet echt om dacht ik....

ehm ik vind het zelf ook best leuk...Hocico... ik weet niet wat het precies voor muziek het is maar het word ook gedraaid op cybergothicfeestjes dus het zal wel..het nummer forgotten tears is ook een beetje trance achtig aan het begin ...klinkt heel gaaf
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 16:20
dystopia
dystopia is offline
Ploploplop. Dat zijn volgens mij de klassieke elementen, iets waar de muziekstylen gothic en trance beide wel wat van hebben gegeten. Hoge, afwisselende en melodieuze melodien icm. hoge zang. Ja,dat komt bij beide wel voor.

Zo zie je maar weer dat nieuwe trends voortvloeien uit oude en dat het toch wel ergens vandaan komt. Trouwens, trance met zang heeft ook regelmatig niet-zo'n-vrolijke 'songtexten'..

Ergens heb je wel gelijk. Geinig, dacht er laatst ook aan. Het ligt dichter bij elkaar dan sommige mensen denken..

VNV vind ik wel een leuke crossover. Ja, mensen. De zanger gaf het toe: hij vond Tiesto goed op Lowlands!
Oud 27-08-2002, 16:29
mcsun
mcsun is offline
à la Love Will Tear Us Apart?
Oud 27-08-2002, 22:49
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
Als je zeikt doe het dan goed

Metal heeft er geen flikker mee te maken. Gothic Metal is een stroming die uit de METAL is gerezen en niet uit GOTHIC.

En 2 stromingen??? Wat dacht je van gothrock, deathrock, postpunk, neo folk, electro, industrial, synthpop, noise, medieval... Niet allemaal op zich zelf staand gothic, maar ze vallen er wel onder. Metal niet.
grrr, dat wilde ik net gaan doen!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 23:03
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ja metal zuigt nutteloze reply
ok ff nuttig maken:
industrial is electronische muziek, lijkt dus wel op trance is ook elec. en dat wordt in de "gothic" scene over het algemeen erg veel gedraait
vb Skinny Puppy bestaat al sinds de jaren 80 zeer invloedrijke electronische band

Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 23:18.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 23:59
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Als je zeikt doe het dan goed

Metal heeft er geen flikker mee te maken. Gothic Metal is een stroming die uit de METAL is gerezen en niet uit GOTHIC.

En 2 stromingen??? Wat dacht je van gothrock, deathrock, postpunk, neo folk, electro, industrial, synthpop, noise, medieval... Niet allemaal op zich zelf staand gothic, maar ze vallen er wel onder. Metal niet.
Ok beter gezeik dan ( ben nu werkelijk in een kut humeur . . . sorry daarvoor ) Als je het precies wilt weten hoe het met die stromingen binnen de gothic zit vat dit dan ff samen kort en bondig zodat niet iedereen het hoeft te lezen om te weten hoe et met die stromingen zit linkje

Maar goed om dan ontopic te komen . . . sommige Darkwave is super vet, maar over het algemeen vind ik gothic metal ( als ik het nog zo mag noemen van T.K. ) mooier
Oud 28-08-2002, 16:39
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
hmm eigenlijk discussieren we over niks. Het is gewoon een onderdeel van de muziek. Trance en de darkwave/industrial gothic hebben gewoon veel overeenkomsten.
Oud 29-08-2002, 07:24
empyrian
empyrian is offline
ik vind het allebei zuigen..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 23:16
dystopia
dystopia is offline
Kent iemand trouwens dit nummer:
Razed in black - Oh my goth! (DJ RiB Trance remix)
Erg lekker. RiB is een m.i. 'darkwave' band maar deze is een trance remix, klinkt grappig. Het bevat nog steeds de songtext.

Hier staat een stukje over RiB:
http://www.attrition.org/music/rib/rib.html

Citaat:
empyrian schreef:
ik vind het allebei zuigen..
Wat een toevoegende waarde!
Oud 29-08-2002, 23:18
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ja *is rib fan* ken die mix alleen niet
Oud 29-08-2002, 23:35
Vice
Vice is offline
kent wel razed in black, maar niet dat nummer
Oud 29-08-2002, 23:46
The Undertaker
The Undertaker is offline
L'ame Immortelle heeft ook zo'n lekkere beat in de muziek

hehe
ik vindhet hele gave muziek, niet om altijd naar te gaan zitten luisteren, maar gewoon af en toe eens.... zit hele goeie sfeer in die muziek....

sorry als deze reply nergens op sloeg, ik heb de rest van topic niet echt gelezen
Oud 30-08-2002, 08:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
T voordeel van gothic boven trance is dat goths niet gaan springen en in hun handen klappen tijdens de muziek

*'I'he Prophet, die nu al bang is voor de reacties die hierop zullen volgen*
Oud 30-08-2002, 09:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
T voordeel van gothic boven trance is dat goths niet gaan springen en in hun handen klappen tijdens de muziek

*'I'he Prophet, die nu al bang is voor de reacties die hierop zullen volgen*
nee die staan echt heel debiel met hun handen en armen te krullen en te draaien

Maar inderdaad het "stampen" en popi gedoe is er niet bij.
Oud 30-08-2002, 10:11
Verwijderd
Leg uit: Wat is er mis met stampen ????!!!!

eXo likes
Apoptygma Bezerk - Coma White

lang niet zo goed als het origineel maar wel lache..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 10:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
eXo schreef:
Leg uit: Wat is er mis met stampen ????!!!!

Mij zul je het in een tent niet zien doen. Ik sta altijd met een pilsje in mijn hand te buurten en te kijken. Ik kan ook totaal niet dansen. Nou ja op school had ik hogere punten dan de dames, maar dan nog
Oud 30-08-2002, 10:19
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Mij zul je het in een tent niet zien doen. Ik sta altijd met een pilsje in mijn hand te buurten en te kijken. Ik kan ook totaal niet dansen. Nou ja op school had ik hogere punten dan de dames, maar dan nog
Ja.. kijken met pilsje doe ik ook.. de eerste 10 pilsjes.. daarná stamp ik wel
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 10:52
The Undertaker
The Undertaker is offline
wat is "stampen" eigenlijk???
ik hoor er zo veel over?
is het hakken, maar dan anders ofzo? met 2 voeten tegelijk, dat klinkt als stampen....
Oud 30-08-2002, 12:39
moenbase
moenbase is offline
Misschien raar, maar 'k hoor absoluut niets van trance in Bauhaus
Oud 30-08-2002, 14:12
dystopia
dystopia is offline
Check die mix dan Het is van het singletje 'oh my goth!' er staan ook andere remixen op plus de origineel. Ik heb 'm op mp3... dus...

Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Rrrrright nee, want dan struikelen ze over hun jurken wat een generalisatie...

Sorry hoor maar als je op een festival/feest/party bent dan ga je niet een beetje duf naar de muziek luisteren vind ik dan leef je je uit. Dan ga je te keer. Dan flip je! Iedereen z'n eigen manier daarvoor. Als je wilt genieten van de muziek en niet tekeer wilt gaan en gewoon alleen luisteren mij best maar ik vind het wel ietswat duf dan kun je ook thuis voor de buis met wat vrienden een concert of wat 't ook is zien.
Oud 30-08-2002, 15:22
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

nee die staan echt heel debiel met hun handen en armen te krullen en te draaien

cool toch!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:49
]{ing
]{ing is offline
Iemand noemde Nine Inch Nails als darkwave/industrial, laat het duidelijk zijn dat industrial in dit geval industrial is en niet electro-industrial (een van de muziekstijlen die je dus wel op gothicfeesten (waar dus ook veel gedanst wordt) zult horen)

..mja ik lees hier veel namen, overrated ''gothic'' bands.. gewoon 13 in een dozijn.. en natuurlijk kan je dat soort muziek vergelijken met trance (bijv. sommige nummers van het nieuwere werk van VNV Nation, L'ame Immortelle of Apoptygma Berzerk (blije pop-synth deuntjes met trance beatjes erbij))
Electronische muziek valt over het algemeen altijd wel met elkaar te vergelijken, maar wie zegt dat dat bij instrumentale muziek ook niet zo zou zijn. Redelijk nutteloze topicstelling als je het mij vraagt.

Probeer voor de gein eens een nummer van namen als Wumpscut en Feindflug en luister daarna nog maar eens naar een plaat van VNV Nation of Apoptygma Berzerk. Electro-industrial is duidelijk een stuk harder dan dit soort door trance beinvloede, vooral electronische muziek. Ik zeg niet dat het geen gothic is, maar het is nogal onlogisch om alle ''gothic'' over een kant te scheren (en ik heb het nu nog niet eens over alle andere mogelijke stromingen waaronder bijvoorbeeld new wave..)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:
ik hoor er zo veel over?
is het hakken, maar dan anders ofzo? met 2 voeten tegelijk, dat klinkt als stampen....
Dansen op harde techno of harde trance of iets van zulke muziek. Als het maar hard is wordt zoiets vaak stampen genoemd.
Oud 30-08-2002, 19:29
Baxx
Baxx is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
VNV nation bijv. of soms Funker Vogt of Suicide Commando of Apoptygma Berzerk of Covenant...
VNV NATION is industrial waneer gaan mensen dat nou begrijpen net als cyber gothic is ook industrial(elctro / darkwave) mmm niet dat het slecht is
Oud 02-09-2002, 07:25
dystopia
dystopia is offline
Whatever het is, ik noem het industrial trance.

Razed in black singletje staatop USEnet: alt.binaries.sounds.mp3.gothic-industrial en *.electronic
'ave fun
Oud 02-09-2002, 09:43
Stigmata666
Stigmata666 is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
*gezeik aan*
*gezeik uit*
klopt
Oud 02-09-2002, 12:57
arrebar
arrebar is offline
blutengel is cool,
Oud 02-09-2002, 14:30
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:
ik hoor er zo veel over?
Stampen is voor mij gewoon letterlijk stampen. Bij muziek doe je dat dan meestal op de beat, Goatrance is t beste hiervoor. Meestal is het stampen meer geconcentreerd naar een voet, maar wel steeds wisselend om de paar stampen naar de andere voet.
Het stampen kan ook overgaan tot wat lijkt op springen, dan gaan beide beentjes tegelijk in de lucht, en de persoon uit zn dak.
Bij het stampen komen vage bewegingen met de armen op de muziek ook goed van pas.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 14:30
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Mafheid schreef:

Stampen is gewoon letterlijk stampen. Bij muziek doe je dat dan meestal op de beat, Goatrance is t beste hiervoor. Meestal is het stampen meer geconcentreerd naar een voet, maar wel steeds wisselend om de paar stampen naar de andere voet.
Het stampen kan ook overgaan tot wat lijkt op springen, dan gaan beide beentjes tegelijk in de lucht, en de persoon uit zn dak.
Bij het stampen komen vage bewegingen met de armen op de muziek ook goed van pas.

je bedoelt hakken?
Oud 02-09-2002, 14:32
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

je bedoelt hakken?
NEE!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten