Advertentie | |
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het irriteert me schijnt trouwens ook te kunnen. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 14:19. |
![]() |
||
Citaat:
* IETS irriteert je * IEMAND ergert je Contaminatie? |
![]() |
||
Citaat:
En oké, het is vast een van de slechtste zinnen die ik de laatste tijd gevormd heb. Helaas.
Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 14:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iets irriteert me. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
Practice makes permanent, not necessarily perfect. Wie het was weet ik niet meer, maar ik vermoed iemand hier op het forum. (En ja, ik ben te lui om dat na te zoeken.) Maar goed, doet er niet toe. Ik kan moeilijk anders doen dan me aansluiten bij de kritiek hierboven. Daarnaast: misschien klinkt dit heel hard, maar het voortdurende gebruik van paardentermen - handgalopje, om maar eens iets te noemen - heb ik mezelf drie jaar geleden afgeleerd. Niet elk verhaal dat je schrijft hoeft over paarden te gaan. Je kunt er dan wel veel over vertellen, dat geloof ik direct, maar dat zegt niet alles. Voor buitenstaanders, mensen die minder over paardrijden weten, is het allemaal niet zo boeiend. Ook komt het - en vergeef me dat ik dit zeg - redelijk onprofessioneel over. Ik wil niet suggereren dat je probeert professioneel te schrijven, want weet ik veel, misschien is dat niet zo. Ik denk alleen dat het beter voor de kwaliteit van je verhalen zou zijn, als je stopte met overal paarden bij te betrekken. In je vorige stukje merkte ik ook al dat je plotseling in je laatste paar zinnen over een paard begon. Dat is niet nodig. Over dit stukje kan ik geen commentaar geven dat jij leuk vindt. Denk ik althans, want ik weet niet wat jij leuk vindt. Om het maar even kort samen te vatten: ik vind het kut. Sorry. Probeer eens iets nieuws. Iets zònder paarden, iets waarvan je verwacht dat het meer mensen interesseert. Dit lijkt op iets als "Hé, ik heb een leuk nieuw woord, laat ik er eens een verhaaltje bij vertellen". (Offtopic: Dat snotgurken doet me trouwens asociaal veel denken aan de snotkommers van Roald Dahl. Klinkt alsof je het gejat hebt, maar goed, dat zal vast wel niet zo zijn en ik ben waarschijnlijk goed in meteen het slechtste van mensen denken.) Dit er-bij-vertelde verhaaltje boeide me totaal niet. Wat waarschijnlijk niet alleen door het verhaal zelf komt, maar ook door je stijl. Doe eens gek, probeer eens wat uit en probeer daarnaast ook te leren van je kritiek. Ook veel lezen kan je helpen, kan je doen inzien wat wel en wat niet kan. Ben ik te bot, vanavond?
||
Hmja. Naast het commentaar dat hiervoor al is gegeven, vind ik het ook jammer dat je praktisch niks over snotgurken hebt verteld.
Het zijn kleine beestjes, ze zijn onzichtbaar, behalve voor paarden. (Later in je verhaal lijkt er een op een mannetje ipv een beestje, maar goed) Dat verhaal dat de ik-persoon werd voorgelezen was niet zo'n best verhaal als dat het enige is wat ze over snotgurken weet te vertellen. Waar ik op hoopte, voor ik begonnen was met lezen, was tenminste een mooie beschrijving van snotgurken. Hoe ze eruitzien, hoe klein ze dan wel zijn, hoe ze wonen, waarom ze paarden laten schrikken, waarom paarden ze uberhaupt wel kunnen zien want dat is raar. Dat soort dingen. Oh, en bovenal, waarom ze snotgurken heten. Nu vertel je alleen maar dat ze klein en onzichtbaar zijn. Dat is zo sumier dat je het misschien maar beter helemaal weg had kunnen laten Citaat:
Komt die eigenlijk nog ooit terug, na z'n ban, of is hij definitief gestopt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hier zegt hij van wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hier op Letteren is er iemand en die persoon heeft als motto dat mensen die andere mensen op hun typfouten wijzen, tien zweepslagen moeten krijgen voor elke fout die ze zelf maken ![]() Ik weet alleen niet direct de naam van degene die dat elke keer zegt... ![]() [edit] Eye of Sauron natuurlijk ![]() Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 13:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar iemand moet het uiteraard wel doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of, als je het daar niet mee eens bent: In ieder geval lijkt het me logisch dat als je spelling bij iemand anders in een verhaaltje belangrijk vindt, je je eigen grammatica ook belangrijk hoort te vinden, in eender welke context, maar zeker in de situatie waarin je kritiek geeft op andermans dt-fouten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder onderschrijf ik die stelling wel. |
![]() |
||
Citaat:
Dit zie ik nou pas.... Ik wordt hier nog beroemd als ik die legendarische zin nog een paar keer zeg ![]() Niet gedacht dat dat zo'n impact ging hebben hier..... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind btw dat je in een verhaal gewoon normaal Nederlands moet schrijven en dat je mensen daarom dus ook moet wijzen op typ- en spelfouten. Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 10:31. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik mag zoveel spelfouten maken als ik wil, want ik zeg er ook niks over tegen andere mensen.... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zou jou eens een stokslag op je gezicht verkopen! Een stokslag of duizend, want dat vind ik pas een mooi getal.. correctie: vindt ik pas een mooi getal ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal! Wat vinde jullie? Ilsuuuh | 29 | 08-02-2006 22:53 |