Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 22:31
Sithan
Sithan is offline
Wow ik zag net de trailer van Spielbergs nieuwe film, en het greep me echt. Volgens mij wordt het eindelijk weer eens een echt goede Spielberg film, ook al heeft dat een aardige tijd moeten duren. The Terminal, A.I., catch me if you can en War of the Worlds waren wel aardig, maar haalde het niet bij zijn eerdere werk, als je t mij vraagt.

Trailer

Kijk m!
Ben benieuwd hoe jullie erover denken na het zien ervan...
Oud 12-11-2005, 23:13
Auryn
Auryn is offline
Ja ik kijk er al een hele tijd naar uit, hij lijkt me echt geweldig! Ik ga er zeker heen.
Oud 13-11-2005, 01:02
Nebula
Nebula is offline
Ik heb hem al gezien (de trailer dan hè), en ik ben zeer benieuwd. Ik hoop wel dat Spielberg er genoeg tijd in heeft gestoken om echt weer eens iets van kwaliteit neer te zetten. De film is in vrij korte tijd gemaakt geloof ik. Ik vond WotW best matig (en daar heeft-ie ook niet al te lang over gedaan), maar omdat hij aan Munich waarschijnlijk meer waarde hecht zal hij zich er ook wel wat meer voor hebben ingezet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 13:56
YPrue
YPrue is offline
Ik heb net ook de trailer gekeken, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Ik wil Munich in ieder geval wel zien (wil ik al een hele tijd). Ik ben echt benieuwd ernaar.
Oud 16-12-2005, 15:35
Faerie
Faerie is offline
Nu ik de trailer heb gezien lijkt ie me best leuk!
lijkt me toch spannend. En ook: de film is genomineerd voor 'Best Screenplay' - Golden Globe. Dus ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 00:56
Mikado
Mikado is offline
Mooi verhaal, gaat wat worden, mooi dat ze de commercie/reclame ontwijken, de film moet voor zichzelf spreken, spreekt van karakter en beloofd veel goeds
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 19:33
A Narrator
A Narrator is offline
Schijnbaar is mijn nieuwere Topic over Munich gesloten.
Maar ja, ik heb net een link gevonden waar je enkele samples van de Soundtrack kunt horen.
http://www.soundtrack.net/features/article/?id=175
Oud 17-12-2005, 19:58
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ik ben benieuwd, Spielberg en historische gebeurtenissen gaan meestal hand in hand.
Oud 22-12-2005, 08:08
Roxy
Roxy is offline
De trailer wil bij mij niet maar heb een stukje gelezen in de preview en het leek me een hele aardige film. ben zeer benieuwd.
Oud 22-12-2005, 19:24
A Narrator
A Narrator is offline
Hier is een Nederlandse Trailer die nog niet zolang geleden verschenen is. Ik moet zeggen het ziet er goed uit.
De muziek is de originele soundtrack van John Williams en zo te horen wordt het een juweeltje.

http://www.uip.nl/pictures/Munich/tv60nl.mpg
Oud 22-12-2005, 19:29
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
A Narrator schreef op 22-12-2005 @ 20:24 :
De muziek is de originele soundtrack van John Williams en zo te horen wordt het een juweeltje.[/url]
Nog beter dan die van Memoirs of a Geisha schijnt. En die werd al zo positief ontvangen. Maar ik wil nog niks van de soundtrack beluisteren; vind ik te spoilerig. Ik koop 'm wel als ik de film gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:41
pino123
pino123 is offline
wat betekent Munich? München?
Oud 22-12-2005, 21:12
Nebula
Nebula is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 21:28
pino123
pino123 is offline
Oud 03-01-2006, 21:00
Nebula
Nebula is offline
De film is behoorlijk omstreden. Vandaag besteedden ze er al tijd aan in het NOS journaal. Ik word er wel erg nieuwsgierig van.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:46
Sithan
Sithan is offline
Vanmorgen gezien,

Wow dat was even heftige shit zeg...de een na laatste scene is trouwens echt een pareltje, met klagende muziek over een flashback. Spielberg is terug op zn schindler's list niveau als je t mij vraagt. Had wel een beetje raar gevoel toen ik naar buiten kwam, van dat onbestemde. Film is ook vrij grauw en grof, maar hij had van mij toch wel iets korter gemogen.

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Lijkt me goed
Oud 04-01-2006, 16:21
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Lijkt me opzich wel een goede, aangrijpende film, maar het lijkt me wel een moeilijk te begrijpen film als ik naar de trailer kijk..
Oud 04-01-2006, 17:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik verheug me op het (naar verluidt) niet-aanwezige sentiment in de film
Oud 04-01-2006, 17:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 04-01-2006 @ 17:21 :
Lijkt me opzich wel een goede, aangrijpende film, maar het lijkt me wel een moeilijk te begrijpen film als ik naar de trailer kijk..
Nou dat valt best mee hoor...tis niet dat er dingen inzaten waarvan ik dacht dat is nu echt onduidelijk of zo.
Oud 27-01-2006, 11:20
YPrue
YPrue is offline
Heeft iemand de film ondertussen al gezien? En wat vonden jullie ervan?
Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen, ben benieuwd.
Oud 27-01-2006, 11:29
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
YPrue schreef op 27-01-2006 @ 12:20 :
Heeft iemand de film ondertussen al gezien? En wat vonden jullie ervan?
Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen, ben benieuwd.
Dinsdag gezien, het ging wel.
Oud 27-01-2006, 13:43
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Sithan schreef op 04-01-2006 @ 10:46 :
...de een na laatste scene is trouwens echt een pareltje, met klagende muziek over een flashback.
Spoiler

Was verder toch vakkundig in elkaar gezet en èrg spannend.
Oud 27-01-2006, 16:35
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Echt één vd beste films die ik in tijden gezien heb, zo indrukwekkend .

Even een vraagje:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:00
ZerO
ZerO is offline
bleeh spielberg
Oud 29-01-2006, 14:55
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 17-12-2005 @ 20:58 :
Ik ben benieuwd, Spielberg en historische gebeurtenissen gaan meestal hand in hand.
nee, spielberg en zionisme gaan hand in hand.
Oud 29-01-2006, 15:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lodemai schreef op 29-01-2006 @ 15:55 :
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 16:42
Verwijderd
ik ga dinsdag
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:25
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
lodemai schreef op 29-01-2006 @ 15:55 :
ow ow ow , het is maar een film.
Oud 29-01-2006, 22:27
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Tiño schreef op 29-01-2006 @ 23:25 :
hoewel, die film met die grote Joodsche Dinosauriers die de wereld overnamen, en dat in maar liefst 4delen!!!!
ik zie je punt ineens

ow, en dat Joodsche ventje met zn schattige hoofdje dat helemaal uit de Joodsche nederzetting in het verre heelal hierheen kwam om vervolgens op kosten van de palestijnse staat helemaal naar huis te bellen! OMG

ontopic:lijkt me best een leuke film
Oud 29-01-2006, 22:36
nochtans
nochtans is offline
vrijdag gezien, aparte film. ik vond em echt boeiend van begin tot eind.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 15:47
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-01-2006 @ 17:35 :
Echt één vd beste films die ik in tijden gezien heb, zo indrukwekkend .

Even een vraagje:
Spoiler
Spoiler

die scene vink trouwens wel de 'ergste' van het hele verhaal. de muziek, alles.
Oud 30-01-2006, 16:19
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Hij heeft 3x flashbacks, klein detail hoor.. Maar maakt verder niet uit..

ik vond de fuck-the-pain-away scene ronduit belachelijk. En de film zeker geen meesterwerk. Het wilde me iig niet boeien tot aan het einde. Eric Bana zet een mooie rol neer hoor, daar zeker niet van en Geoffrey Rush in een aardige bijrol is nooit weg. Maar op een of andere manier vond ik al dat de gehele promotie en commotie rondom deze film al iets té groot was. Wat mij betreft geen aanrader als je toch een avondje naar de film wilt, ga dan naar Jarhead, een stuk beter .

Overigens viel me de score enorm tegen, kon niet echt horen dat John Williams hand hier nou echt te merken was.
Oud 30-01-2006, 17:15
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
Tiño schreef op 29-01-2006 @ 23:25 :
ga maar na, vrijwel iedere historische film van spielberg is een vorm van zionisme.
Oud 30-01-2006, 17:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lodemai schreef op 30-01-2006 @ 18:15 :
ga maar na, vrijwel iedere historische film van spielberg is een vorm van zionisme.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:00
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
lodemai schreef op 30-01-2006 @ 18:15 :
Schindler's List, oké. Maar uhm… The Color Purple, Empire of the Sun, Amistad, Saving Private Ryan, (Catch Me If You Can)? Zionistisch?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 23:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nebula schreef op 30-01-2006 @ 20:00 :
Schindler's List, oké.
Weet jij überhaupt wel wat 'zionisme' betekent?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 07:47
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 00:15 :
Weet jij überhaupt wel wat 'zionisme' betekent?
Spoiler

Ik zal dit ook geen "puur zionisme" noemen, maar een zionistisch trekje vind ik zelf in het slot van deze film niet ver gezocht, in tegenstelling tot die andere films die ik noemde.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 30-01-2006 @ 17:19 :
ik vond de fuck-the-pain-away scene ronduit belachelijk.
Volgens mij was het niet fuck the pain, maar fuck with pain (de rest van zn leven)...
Oud 31-01-2006, 13:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nebula schreef op 31-01-2006 @ 08:47 :
Spoiler

Ik zal dit ook geen "puur zionisme" noemen, maar een zionistisch trekje vind ik zelf in het slot van deze film niet ver gezocht, in tegenstelling tot die andere films die ik noemde.
Het is geen zionisme, het is het laten zien wat er gebeurd is: de joden hebben een heenkomen gekregen in Israël.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:17
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 14:44 :
Het is geen zionisme, het is het laten zien wat er gebeurd is: de joden hebben een heenkomen gekregen in Israël.
Dat ze dat gekregen hebben is wel duidelijk. Maar in de vredige toon die gezet wordt in combinatie met "Yerushalayim Shel Zahav" kan Spielbergs goedkeuring hiervan geproefd worden.

Mijn bedoeling was overigens om aan te tonen dat de bewering van lodemai, zelfs met een goedgezinde tegemoetkoming, nog als een tang op een varken slaat.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nebula schreef op 31-01-2006 @ 15:17 :
Dat ze dat gekregen hebben is wel duidelijk. Maar in de vredige toon die gezet wordt in combinatie met "Yerushalayim Shel Zahav" kan Spielbergs goedkeuring hiervan geproefd worden.

Mijn bedoeling was overigens om aan te tonen dat de bewering van lodemai, zelfs met een goedgezinde tegemoetkoming, nog als een tang op een varken slaat.
Ik keur het bestaan van Israel ook goed, maar dat maakt me nog geen zionist.

Dit vind ik echt vreselijk vergezocht, vooral met zo'n muziekje (hierin kan de goedkeuring 'geproefd worden'?)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:53
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 15:26 :
Ik keur het bestaan van Israel ook goed, maar dat maakt me nog geen zionist.

Dit vind ik echt vreselijk vergezocht, vooral met zo'n muziekje (hierin kan de goedkeuring 'geproefd worden'?)
Jup. Even wat citaten uit de link die ik in mijn vorige reactie gaf:

The Six Day War broke out on Monday, June 5, 1967. The Old City of Jerusalem was captured by the Israel Defence Forces on June 7. When the war broke out and Jerusalem was freed "Jerusalem of Gold" immediately became an anthem of sorts. During the liberation of the city, the soldiers burst out singing "Jerusalem of Gold" at the Western Wall. Television producer Yossi Ronen, who at the time reported from the scene, noted that "the excitement reached its peak." Rabbi Shlomo Goren, chief rabbi of the IDF, blew the shofar, and recited prayers. "'The paratroopers burst out in song, and I forgot my role as 'objective reporter' and joined with them in singing 'Jerusalem of Gold'".

Twenty years after the incident and after much contemplation, Shemer (de componist) reiterated her viewpoint in a newspaper supplement commemorating twenty years of the reunification of the city: Jerusalem devoid of Jews was mournful and in ruins, and the Land of Israel without Jews was in desolation.

"Jerusalem of Gold" was selected as "Song of the Jubilee" on Israel's 50th Independence Day, celebrated in 1998. In a survey carried out jointly by the Reshet Gimmel radio station, Channel One television station and the Yediot Aharonot daily, the song was selected as the most popular in Israel's first fifty years.

Dit "muziekje" is dus minder onbeduidend dan jij lijkt te denken.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 29-01-2006 @ 23:27 :
ow, en dat Joodsche ventje met zn schattige hoofdje dat helemaal uit de Joodsche nederzetting in het verre heelal hierheen kwam om vervolgens op kosten van de palestijnse staat helemaal naar huis te bellen! OMG
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:09
A Narrator
A Narrator is offline
'Jerusalem of Gold' komt ook voor in Schindler's List, het staat tevens ook op de soundtrack.
Oud 31-01-2006, 15:36
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
A Narrator schreef op 31-01-2006 @ 16:09 :
'Jerusalem of Gold' komt ook voor in Schindler's List, het staat tevens ook op de soundtrack.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:46
lodemai
lodemai is offline

wat ik wil zeggen is dat zodra spielberg een zionistische statement kan maken dat hij dat zeker zal doen. ik zeg niet dat ik zionisme afkeur, maar van popcornfilms naar zeer moreel zionisme vind ik behoorlijk opzichtig. aanstellerij wil ik het niet noemen, maar aandacht krijgt-ie zeker. vooral doordat hij even flink benadrukte dat hij geen cent betaald wilde krijgen voor de film.
Oud 31-01-2006, 18:21
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Ik blijf het knap vinden dat mensen echt van die diepere lagen proberen te zoeken.

En je er dan ook nog zorgen over maken oid... priceless..

Ik zou voortaan gewoon elke film overslaan voordat daar een diepere laag in zit...

Pure ironie natuurlijk, maar waarom zou je je er druk om kunnen maken... het is en blijft maar gewoon een film.
Oud 31-01-2006, 18:47
Nebula
Nebula is offline
Ik heb een natuurlijke analyseerdrift, ik kan er niks aan doen.

Citaat:
lodemai schreef op 31-01-2006 @ 18:46 :

wat ik wil zeggen is dat zodra spielberg een zionistische statement kan maken dat hij dat zeker zal doen. ik zeg niet dat ik zionisme afkeur, maar van popcornfilms naar zeer moreel zionisme vind ik behoorlijk opzichtig. aanstellerij wil ik het niet noemen, maar aandacht krijgt-ie zeker. vooral doordat hij even flink benadrukte dat hij geen cent betaald wilde krijgen voor de film.
Tja, Spielberg lijkt me een heel idealistisch man. Ik kan me er niet druk om maken. Zolang het geen naïef idealisme is vind ik het zelfs wel prima.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 31-01-2006 @ 19:21 :
Ik blijf het knap vinden dat mensen echt van die diepere lagen proberen te zoeken.
Vooral als die er niet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten