![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeker in Eindhoven.. het eerste jaar is heel veel spel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wow! Gefeliciteerd! Misschien stom om te zeggen hoor... maar ze nemen niet vaak zo'n jonge mensen aan.. duzz... nu al helemaal gefeliciteerd!! ![]() ![]() Ik niet ![]() ![]() had er ook niet veel van verwacht hoor, zowel theatrale act als beweging gingen BIJZONDER SLECHT ![]() ma ja. dat wordt dus eindhoven voor mij... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De auditie heb ik niet geweldig gedaan (ik kreeg een blackout, mn uitstraling was mede daardoor ver te zoeken) en het is toch een moment opname. Meer dan de helft van de jury heeft me namelijk nog nooit gezien omdat zij alleen de vak les geven. Maar Lucia kent me dus wel en die gaat nu dus dr best voor me doen... Duimen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het zegt wel weer genoeg hoe vervelend en oneerlijk audities soms kunnen zijn!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik raad je www.toneelacademie.nl aan voor informatie over de audities, mocht je nog vragen hebben, shoot... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik geloof dat je per maand iets van €150 betaald... en dat is voor de vlamingen onder ons idd duurder, maar daar is een speciaal academiefonds voor. |
![]() |
||
Citaat:
(over die monologen: voel je alsjeblieft zo vrij als je wilt want dat helpt je bij de latere opdrachten!). en zet een streep (behalve als je het echt heel zeker weet) door de monologen die in "Nu ben ik alleen" (het monologenboek) staan; daar verveel je over het algemeen de docenten mee, ondanks dat er ook hele goeie in staan. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nu merk ik op de opleiding van Eindhoven (inmiddels Tilburg) wel dat een jonge leeftijd absoluut lastig kan zijn. Ik vind het in elk geval niet snel onterecht als mensen worden afgewezen omdat ze te jong zijn. Citaat:
Citaat:
Bij de stemtest moet je een stukje zingen ja, maar ga ook vooral niet een heel muziekstuk op z'n meest ingeleefd staan zingen. (zo was er iemand die U2 ging imiteren, want hij hield zo ontzettend van dat nummer ![]() Ooh, ik ben overigens dus niet aangenomen in Maastricht ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het is officieel geen acteursopleiding, daarom is er minder belangstelling voor. Er komen wel acteurs vandaan, maar je wordt eigenlijk opgeleid tot 'docerend theatermaker'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een dooddoener bij mijn auditie in Eindhoven was dat er twee meisjes dus dezelfde monoloog uit 'Nu ben ik alleen', die uit Tramlijn Begeerte dus, deden. De eerste had een kaarsje bij zich (dat werd nl. genoemd in die monoloog). Zegt de volgende: 'Ja, ik doe dezelfde monoloog als zij dus mag ik jouw kaarsje dan even lenen?' ![]() Nee, die werd er meteen na de eerste ronde uitgeknikkerd. |
![]() |
|
En hoeveel kost studeren in Tilburg dan?
Is het een leuke studentenstad? Heb je het gevoel dat je al veel hebt bijgeleerd? Vind je niet dat hun puntengeving soms subjectief is? Hebben jullie daar examens op het einde van het jaar? Voor maastricht kan ik niet gaan naar de audities, jammer genoeg. Had een mailtje gestuurd, maar ze kunnen het niet op een andere datum doen voor mij ![]() Die academie ziet er ook wel tof uit, van tilburg. Maar al die websites zijn gewoon al mooier, je moet eens naar www.conservatorium.be gaan, dan zie je wat ik gewoon ben ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
* Tilburg is echt een studentenstad. Als stad op zich vind ik er weinig aan (uitgaan en winkelen is echt niks) maar het bruist wel van de studenten en de culturele activiteiten enzo. * Ik heb absoluut het idee dat ik al veel heb bijgeleerd ![]() * De puntengeving subjectief? Uhm... nouja, de puntengeving is natuurlijk altijd subjectief, maar de docenten zijn wel heel eerlijk en ik heb nog nooit een beoordeling gehad die ik écht onterecht vond ofzo. * We hebben in de eerste twee keer een tentamen dramaturgie gehad. Verder geen tentamens voor ons. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geef je gelijk wat betreft het afzeggen. Maar de toegangsexamens bevinden zich allemaal in de paasvakanties, en dan is er onze 6ejaarsreis naar Italië, als afsluiter. En die is al betaald, dus geen optie om dat af te zeggen voor een examen van een school waar ik mssn niet eens naartoe ga. Bedankt voor het antwoorden op mijn vragen!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iets van Molière ofzo. Ik ken er niet veel van (ben er ook niet zo'n fan van ![]() en natuurlijk... Shakespeare. |
![]() |
|
Afgelopen zondag auditie gedaan bij toneelgroep Nizno, en aangenomen! Supertoffe auditie om te doen en de spanning was al heel snel weg. Duurde de hele dag maar met resultaat dus. Ik heb er zin in. PS. http://nizno.intheweb.nl/
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Auditietips! Verwijderd | 30 | 14-08-2015 21:15 | |
Studeren |
Opleiding Mbo muzikant/artiest info/ervaring met toelatingseisen Noah.E | 0 | 06-03-2015 01:33 | |
ARTistiek |
Outcasts – meespelen in een bijzondere musical firstrow | 0 | 19-02-2011 14:11 | |
Studeren |
Theaterschool kiezen/auditie EvanH | 7 | 21-03-2009 14:09 | |
Studeren |
Vrije auditie opdracht zmorganaz | 0 | 19-03-2009 01:51 | |
Studeren |
auditie toneelopleiding. Lieeen. | 5 | 18-03-2009 20:47 |