Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dingen zoals office, kan dat? Dat is dan weer van Microsoft.
Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 23:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daarnaast zou ik nooit van m'n x86 configuratie af willen, dus OS X zou voor mij per definitie géén optie zijn.
|||
Citaat:
bekijk ook eens hier naar reacties en dingen van andere (toekomstige) switchers... Bijvoorbeeld deze thread Okay even een rijtje - voordelen
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Je zou ook een (gratis) linux linux-distro (met gnome als windows manager) op een laptop (of ibook) kunnen drukken, om beetje het mac-os x gevoel te kunnen krijgen (zolang de hardware ondersteunt word).
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 18:15. |
![]() |
|||
Citaat:
Enlightenment had het over een illegale manier, dus ik vroeg me af of het ook gewoon met een legale Mac Os X cd werkt. Citaat:
||
Citaat:
![]() http://www.tweedehandsmac.nl ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb ook een dubbele Linux configuratie naast mijn Windows, maar die gebruik ik gewoon lang niet zoveel als Windows XP. Toegegeven, Linux is heel flexibel en voor de geavanceerde gebruiker prima aan te passen aan de specifieke wensen, maar Windows is en blijft universeler en dat maakt het in veel opzichten prettiger in het gebruik.
||
Citaat:
Vergeet niet dat de meeste computergebruikers debielen zijn hè ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En nogmaals, dat gamingverhaal is totaal niet relevant. Dat is namelijk per definitie al een reden om geen Apple te kopen, terwijl er meer dan genoeg mensen zijn die daar geen anus om geven. Apples zijn gewoon te duur gezien hetgeen je ervoor terug krijgt. Als je per sé geen Windows wilt gebruiken, zijn er heel gebruiksvriendelijke en handige Linux distro's die gewoon netjes op een x86 systeem werken.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar misschien is Linux wel een beter idee. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
alstie gewoon 500mhz heeft en je er gewoon ff 512mb ram inhangt dan moet os x prima werken... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je het nu had over de oudere PPC Macs dan had je deels gelijk, alhoewel daar ook gewoon virussen voor waren en OS9 zeker niet zonder exploits kwam. Nu Apple overgestapt is op x86 ("intel hardware"), valt dat voordeel deels weg. Mac OSX is nu dus opeens vatbaar voor alle Linux/BSD exploits en ook gebruikt het veel open source applicaties en daemons/services. Die zijn over het algemeen wel veilig maar exploits komen zeker voor, en het upgraden ervan is vaak minder gemakkelijk en snel dan bij Linux/BSD zelf (APT-GET/FreeBSD portstree etc.). Houd ook in gedachte dat OSX eigenlijk een grafische schil bovenop FreeBSD is. Dus mijn ELF-binary draait gewoon op jouw x86-mac. Dat gezegd hebbende, zal je zeker minder of geen last van spyware hebben. Maar het is niet dat je geen gevaar loopt. Je zult voorzichtig moeten blijven op het internet.
||
Citaat:
||
Citaat:
daarnaast: http://tweakers.net/nieuws/40964
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Zoals Enlightenment al zegt; ieder heeft z'n voorkeuren, en vaak bestaat die voorkeur uit de hardware waar diegene momenteel mee werkt. De enige manier om er achter te komen wat voor jou de beste keus is, is gewoon beide een keer te proberen. Heb je een tijdje met OSX gewerkt en wil je geen XP meer, dan moet je een Ibook kopen. Andersom geldt hetzelfde. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat heeft verder niet veel te doen met Mac vs. PC in mijn ogen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige dat dan nog overblijft is de vraag of het ethisch is de klant iets te verkopen waarvan 75% van de performance verloren gaat en hij maar 25% gebruikt. Maar als de klant niets meer wíl dan surfen, dat is mogelijk met die PC, en het is ook niet mogelijk een langzamer systeem aan te schaffen, is dat dan immoreel? |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed ik blijf voorstander voor een soort computer rijbewijs (niet haalbaar dat weet ik) maar dan zouden ongeveer 90% van de virusscanners en anti spyware shit overbodig blijken. het zijn immers de niets wetende nono's die de grootste problemen veroorzaken. |
![]() |
|||
Citaat:
Dus het zou best kunnen dat Dell er niets voor hoeft te betalen, omdat Norton op deze manier flink wat geld kan interesseren door 'protectiegeld' af te dwingen bij de onwetende gebruikers. ![]() Citaat:
Dat maakt dat je ook gevaar loopt met allerlei veiligheidsmaatregelen. Zoals simpelweg surfen (als je IE gebruikt vooral dan) en emailen. Maar je verlaagt wel sterk de kans dat je iets oploopt als je voorzichtig bent. Maar helaas: sommige mensen zijn niet zo inzichtvol wat betreft computers en internet, en zullen dat waarschijnlijk ook nooit worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
iBook G4 14 inch. xjequincy | 2 | 15-04-2012 11:17 |