Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Accent van de Zweedstalige Finnen "for teh win".
Ik kan het lezen en redelijk verstaan. Zweedse films kan ik met Zweedse ondertiteling erbij prima volgen. Zelf spreken zal nog even duren, zelf zinnen maken die goed zijn zonder grammaticale fouten e.d. is ook nog toekomstmuziek. Het nieuws van tv4 kijk ik zo nu en dan op Internet maar dat gaat me nog net te snel, vooral als er weer eens wat in Skåne aan de hand is. In 2007 wil ik aan de UvA Scandinavische Talen & Culturen gaan studeren. Leuke site trouwens over dialecten: http://swedia.ling.umu.se |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oja, even reclame, hoor mij Zweeds zingen in Kampf Claydolf @ www.claymations.net.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ja, voor sommige mensen is dat echt moeilijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, nu gaat het alsnog over Fins...dat was nou juist niet de bedoeling, haha. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat het vaak in het Scandinavische rijtje wordt gezet is niet zo heel vreemd, het land ligt er naast en de vlag lijkt er op. Maar goed, laten we Fins verbannen uit dit topic alsof we een school in Norrland zijn, honderd jaar geleden. Laten we het hebben over die prachtige sj klank. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sju sjuka sjömän sköttes av sju sjönasjukystrar i skitiga kjolar. Hahah. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik denk dat ik die op ga noemen als gelofte als ik ga trouwen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De woorden 'svenska' en 'svenskan' - 'Zweeds' en 'het Zweeds'. --- Taal 'Svensk', 'svenskt' en 'svenska' - bijvoeglijke naamwoorden ett-woorden, en-woorden en meervoudswoorden. En 'svenska', 'svenskan', 'svenskor', 'svenskorna' - 'Zweedse', 'de Zweedse', 'Zweedsen' en 'de Zweedsen'. --- Zweedse vrouw Het laatste rijtje: 'svensk', 'svensken', 'svenskar', 'svenskarna' - 'Zweed' , 'de Zweed' - 'Zweden' - 'de Zweden'. --- Zweedse man Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 15:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uiteraard bestaat het woord ´sjönasjukystrar´ niet, ik vergat een spatie, verving de ´k´ door de ´j´ en ´s´ door de ´k´. Sju sjuka sjömän skättes av sju sköna sjuksystrar i skiftiga kjolar. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
[QUOTE]faen schreef op 02-02-2006 @ 17:24 :
[B] Citaat:
![]() Har du lärt dig skillnaderna mellan dialekterna jag har nämnt i meddelandena redan? Det finns några tv- och radioprogram på internetet som är jätte bra att lära sig dialekterna eller accenterna. Jag tror att SVT.se har några regionala delegationer från helt Sverige. Det vore bra för att lära sig alltmöjligt om dialekter... Väl, jag, som du vet, har just börjat att lära mig svenska men tror att de flesta dialekterna är ju inte så svåra. Bara några dialekter som är jävliga jobbiga för alla svenskar, men det behöver inte att också förstår de där, hehe. Vart har du övat din grammatik? Jag tror att svenskan grammatiken är rimlig hård, framförallt alla t:r man måste använda eller schysta inte. Dock; svårast att uppfatta ska vara ordföljderna man brukar i svenskan, ordspråk och uttryck, hehe. Lyckligtvis är svenskarna inte så fanatiska att begagna till förfogande ordspråk, jämfös med nederländarna, haha! Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 18:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bedankt, voor je uitleg ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
´Jag älskar dig.´ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk ook eens op www.intertaal.nl , daar staan ook veel methodes op. |
![]() |
|
![]() |
Cursussen zijn sowieso klote. Van die boekjes al helemaal. Ik heb gewoon een woordenboek gelezen, een online versie hiervan kun je vinden op http://ordbok.lagom.nl. Als je daarna genoeg dingen over de grammatica leest, participeert op fora, Zweedse tv-programma's kijkt en blijft ouwehoeren lukt het vanzelf.
|
![]() |
|
![]() |
Tjena!
Visst, visst, jag kan svenska! Äntligen människor som har samma felet i skallen som jag! Ja, en een goeie beginnerscursus; http://www.geocities.com/Athens/Acro...ndexdutch.html Daar ben ik ook mee begonnen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|