Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2006, 11:58
B-Hooligan
B-Hooligan is offline
Bullshit subject...

Opleidingsniveau maakt geen fuck uit als je van mekaar houdt!

Je gaat als je een meid hartstikke leuk vindt en er achter komt dat ze vmbo basis doet toch niet meteen afhaken???

Of wel soms
Oud 02-02-2006, 12:06
filia dei
filia dei is offline
Ik erger me aan echt domme mensen. Maar volgens mij zijn er domme mensen op elk opleidingsniveau. Het opleidingsniveau zelf maakt me dus niets uit. Maar zijn domheid of algemene ontwikkeling wel.

Niet dat ik geen relatie zou beginnen met een domme jongen áls ik er verliefd op word. Ik zou gewoon in de eerste plaats al niet verliefd op iemand kunnen worden waar ik niet gewoon mee kan praten.
Oud 02-02-2006, 12:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
B-Hooligan schreef op 02-02-2006 @ 12:58 :
Bullshit subject...Opleidingsniveau maakt geen fuck uit als je van mekaar houdt!
Dus als je van elkaar houdt, is het niet erg als je niet op niveau met elkaar kunt praten, als je vriendin niets begrijpt van wat je vertelt, als je vriendin niet eens mee kan naar feestjes van jouw uni, omdat ze daar niets kan vertellen, noch van kan begrijpen? (en ja ik generaliseer even en stel me er het ergste van voor)

Naief vind ik jouw mening...
Oud 02-02-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Je gaat als je een meid hartstikke leuk vindt en er achter komt dat ze vmbo basis doet toch niet meteen afhaken???

Of wel soms
Tuurlijk wel!
Oud 02-02-2006, 13:02
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Bullshit subject...

Opleidingsniveau maakt geen fuck uit als je van mekaar houdt!

Of wel soms
Meestal val je er in instantie al niet op. En anders kom je er vaak in de loop van de relatie achter, dat je niet goed met iemand kan praten. Waardoor het alsnog uitgaat.
Oud 02-02-2006, 13:04
Verwijderd
Doet ze VMBO, dan wil ik haar niet voor langer dan eun nachtjeuhhhh maar dat lijkt me duidelijk weetjewel enzo.

Gymnasiasten neem ik alleen voor een permanente relatie.
Oud 02-02-2006, 13:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-02-2006 @ 09:20 :
Overigens vraag ik me af waarom jij je aangesproken voelt bij het 'ongemotiveerd'; zowel volgens de definitie van Macigan als gewoon, ehm, andere definities, ben je dat toch niet. Je hebt vwo gedaan, toch? Dat heeft niemand je gevraagd. En je lijkt ook redelijk enthousiast over je studie.
Oh, ik vond het gewoon interessant om eens van gedachten te wisselen. En ja: ik vind mijn studie leuk, maar ben ik echt gemotiveerd? Nee. Is iémand op deze opleiding gemotiveerd? Nee. Voeren we veel uit? Nee. Halen we het allemaal wel? Ja.

Citaat:
Sarah schreef op 02-02-2006 @ 09:14 :
En ja, trouwens; als je niets meer doet dan wat je gevraagd wordt, dan ben je te lui om ergens je best voor te doen.
Oh, dan ben ik dus tóch lui.

Citaat:
maargoed, ga jij maar lekker ongemotiveerd je school verkloten, ik betaal later je uitkering wel
Ik wist niet dat jij zo'n bitch kon zijn.

En tegen Abt van Sion zou ik willen zeggen:
Hey Abbie, ga lekker een relatie-hulpboek schrijven als je het zo goed weet, maar val ons niet lastig met je arrogante superioriteitsgevoel.

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 14:01.
Oud 02-02-2006, 14:38
Verwijderd
Soms, als ik vind dat mensen mij niet goed interpreteren, wil ik wel eens een beetje gemeen worden
Oud 02-02-2006, 14:40
akumabito
akumabito is offline
Aku digs smart chicks

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 14:43.
Oud 02-02-2006, 14:41
Verwijderd
Haha, schrijf je 'digs' niet gewoon met 1 s?
Oud 02-02-2006, 14:42
akumabito
akumabito is offline
Jah, niet opgelet tijdens het typen
Ik wou het net gaan veranderen, maar je was me voor.
Knuffel?
Oud 02-02-2006, 14:43
Verwijderd
Nee, ik vind jou niet zo leuk
Oud 02-02-2006, 14:45
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-02-2006 @ 15:43 :
Nee, ik vind jou niet zo leuk
...dat hoor ik wel vaker de laatste tijd
Oud 02-02-2006, 14:46
JJ13
JJ13 is offline
ik vind het niet belangrijk. ik heb VWO gedaan en doe nu HBO en mijn vriend heeft MBO. ik heb daar totaal geen problemen mee, we hebben het goed met elkaar en we kunnen goed met elkaar praten.
Oud 02-02-2006, 16:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik zou dat niet doen.
Oud 02-02-2006, 17:16
dead person
dead person is offline
Hoe zit het dan met mensen die zeg maar lang problemen hebben gehad waardoor ze hun diploma niet hebben kunnen halen.

Dan heb ik het niet over crimineel/celletje gedrag waardoor ze hun school niet konden afmaken, maar zware depressie/opnamen blabla??

Ik heb mijn diploma niet gehaald dmv opnames, dus ik begin nu helemaal onder aan de lat. Ik heb een vriend die uni doet, maar ik heb totaal geen problemen om zijn niveau qua denkwerk of handelen bij te houden.
Oud 02-02-2006, 18:17
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:

Of wel soms
Meestal merk je dat wel voordat ze het vertelt heeft..
Oud 02-02-2006, 19:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil het niet belangrijk vinden omdat het echt helemaal afhangt van de persoon maar ik denk toch dat je sneller een goede relatie krijgt met iemand van ongeveer hetzelfde niveau omdat je dan veel meer dingen hebt om over te praten enzo. Ik deed vorig jaar uni, mijn vriend nu ook en ik doe nu HBO en dat levert geen problemen op omdat we allebei van het vwo komen en dus ongeveer dezelfde basiskennis hebben. Havo of vwo vind ik ook nog wel kunnen, vmbo in sommige gevallen ook wel. Dat ligt een beetje aan de persoon.
Oud 02-02-2006, 19:22
Verwijderd
combinatie IQ/EQ, ja heel belangrijk, anders zit je ook niet op dezelfde golflengte

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 19:24.
Oud 02-02-2006, 19:28
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:
Roxane schreef op 02-02-2006 @ 20:22 :
combinatie IQ/EQ, ja heel belangrijk, anders zit je ook niet op dezelfde golflengte
EQ= equipment?

Oud 02-02-2006, 20:36
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
uhuh.. t maakt een jongen voor mij wel leuker als hij vwo doet intelligentie =

lezende jongens zijn ook saxy
Oud 02-02-2006, 20:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
THE OBSESSIVE schreef op 02-02-2006 @ 21:36 :
uhuh.. t maakt een jongen voor mij wel leuker als hij vwo doet intelligentie =

lezende jongens zijn ook saxy
Jongens die de Playboy lezen
Oud 02-02-2006, 20:54
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
hahaha dat mogen ze van mij best doen maar niet waar ik bij ben gewoon.. k zat laatst in de trein en daar was best een knappe jongen die een boek zat te lezen.. dat maakte hem daardoor nog leuker
Oud 02-02-2006, 20:54
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
en mense die dit forum lezen dan?(A)
Oud 02-02-2006, 21:02
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
tuurlijk niet je gaat toch geen boeken met een forum vergelijken
Oud 02-02-2006, 21:07
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
was te proberen he
Oud 02-02-2006, 21:11
kenni
kenni is offline
Ik wil geen 'dom persoon'
Oud 02-02-2006, 21:30
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
SkYRyDEr schreef op 02-02-2006 @ 20:28 :
EQ= equipment?

EQ gaat over je emotionele intelligentie... Misschien wist je dat toch al, maar post het toch maar ff .
Oud 02-02-2006, 22:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-02-2006 @ 22:20 :
En toch voelt het soms rot om te lezen dat mensen 'alleen maar iemand met HBO of een hoger opleidingsniveau willen' want dat heb ik niet en ga ik ws. ook nooit meer halen.
Ik zou voor zulke mensen niet eens de moeite doen. Hoewel ik volgend jaar (hoop ik) naar het HBO ga, moet ik er niet aan denken om een relatie aan te gaan met iemand die zo kortzichtig denkt. Sterker nog, zulk soort mensen vind ik verschrikkelijk dom.
Oud 02-02-2006, 22:13
Jolt
Jolt is offline
Maar opleidings niveau zegt sowieso helemaal niet veel, stel een mooie en leuke jonge dame doet VWO, maar is voor de rest een luie, ongemotiveerde en zeker gierige troela, dan is voor haar daar de deur.

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel ongemotiveerde mensen.

Wat mij sowieso opvalt bij de VWO'ers, ze zijn zo lui, steken geen poot uit voor andere mensen... Maar ik kan mij ook vergissen, aangezien ik dit alleen in mijn omgeving heb mee gemaakt.

Maar ach wie ben ik, ik ben immers maar een 'domme' kok.
Oud 02-02-2006, 23:45
Tiño
Tiño is offline
Ik lees hier alleen maar mensen die het hebben over universiteit, HBO VMBO en dat soort termen.

Die termen zijn bedacht door mensen en je stopt mensen in een hokje door ze zo te beoordelen.

Zelf heb ik mn HAVO diploma en doe ik HBO, mijn vriendin doet nog Havo, maar ookal deed ze vmbo of deed ze helemaal niets, ik hou van haar om wie zij is, niet om naar welke school zij gaat.
Oud 02-02-2006, 23:47
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Tiño schreef op 03-02-2006 @ 00:45 :
ik hou van haar om wie zij is, niet om naar welke school zij gaat.
Oud 03-02-2006, 00:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar wie zij is, wordt grotendeels bepaald door de school en studie.
Oud 03-02-2006, 01:02
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 01:22 :
Maar dan ben je al verliefd op haar. Het is niet zo dat verliefdheid zomaar voorbij waait, als je achterkomt dat ze een opleiding op laag niveau of helemaal geen opleiding volgt.

Citaat:
Jolt schreef op 02-02-2006 @ 23:13 :
Koken kan iedereen, maar een goed origineel lekker recept bedenken, dat er ook nog perfect uitziet is een kunst.
Oud 03-02-2006, 07:14
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
opleiding an sich zegt vrij weinig, denkniveau zegt meer.
Idd, als je goed met elkaar kunt praten en op één lijn zit, zie ik weinig problemen in een relatie als je alleen kijkt naar het denkniveau.

Opeleidingsniveau wil lang niet altijd wat zeggen. Door omstandigheden kan iemand die ontzettend intelligent is, belanden op het VMBO en iemand met een niet al te hoog intellect kan misschien wel de HAVO of het VWO gedaan hebben.
Oud 03-02-2006, 08:27
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
WolterB schreef op 03-02-2006 @ 08:14 :
Idd, als je goed met elkaar kunt praten en op één lijn zit, zie ik weinig problemen in een relatie als je alleen kijkt naar het denkniveau.

Opeleidingsniveau wil lang niet altijd wat zeggen. Door omstandigheden kan iemand die ontzettend intelligent is, belanden op het VMBO en iemand met een niet al te hoog intellect kan misschien wel de HAVO of het VWO gedaan hebben.
Precies. En wat roxane zegt
Oud 03-02-2006, 09:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Voor mij is het zeer belangrijk. Ik heb een paar keer met een jongen gehad van het (v)mbo en dat werkte echt voor geen meter. Ik heb ook geen vrienden die op dat niveau zitten. Dat doe ik niet bewust, ik heb er gewoon niets mee.
Oud 03-02-2006, 09:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Tiño schreef op 03-02-2006 @ 00:45 :
Ik lees hier alleen maar mensen die het hebben over universiteit, HBO VMBO en dat soort termen.

Die termen zijn bedacht door mensen en je stopt mensen in een hokje door ze zo te beoordelen.

Zelf heb ik mn HAVO diploma en doe ik HBO, mijn vriendin doet nog Havo, maar ookal deed ze vmbo of deed ze helemaal niets, ik hou van haar om wie zij is, niet om naar welke school zij gaat.
Toch is het over het algemeen zo dat de intelligentere mensen op het WO zitten en de minder intelligente mensen op het mbo. Daar valt niets aan te veranderen, dat is zo.

Natuurlijk gaat het om het denkniveau. Het is naief om te denken dat mensen echt puur op de termen mbo, hbo en wo afgaat. Vrijwel niemand doet dat. Je merkt aan de persoon zelf op welk niveau hij of zij werkelijk zit.

Maar over het algemeen zitten voornamelijk vmbo'ers wat mij betreft op een te laag denkniveau.
Oud 03-02-2006, 10:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2006 @ 02:02 :
Maar dan ben je al verliefd op haar. Het is niet zo dat verliefdheid zomaar voorbij waait, als je achterkomt dat ze een opleiding op laag niveau of helemaal geen opleiding volgt.

Koken kan iedereen, maar een goed origineel lekker recept bedenken, dat er ook nog perfect uitziet is een kunst.
Koken kan niet iedereen hoor, als je soms ziet wat mensen doen in zo een keuken.
Oud 03-02-2006, 10:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-02-2006 @ 11:07 :
Koken kan niet iedereen hoor, als je soms ziet wat mensen doen in zo een keuken.
Wat doet dat er toe?
Oud 03-02-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 01:22 :
Moet het niet andersom zijn?
-> Wie zij is bepaalt wat voor school en studie ze doet/gedaan heeft.
Oud 03-02-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:

Wat mij sowieso opvalt bij de VWO'ers, ze zijn zo lui, steken geen poot uit voor andere mensen... Maar ik kan mij ook vergissen, aangezien ik dit alleen in mijn omgeving heb mee gemaakt.

rite .
IQ hangt dan wel samen met opleidingsniveau, over het algemeen doet iemand met een hogere IQ een hogere opleiding. (natuurlijk zijn er wel weer uitzondering: mensen met een hogere IQ die problemen hebben met leren of gewoon geen zin hebben/niet gemotiveerd/niet kunnen en daarom een lagere of geen opleiding doen etc). Ik doe ook HBO omdat ik het veel leuker vind, terwijl ik WO makkelijk aankan.
Waar het belang in een realtie daarom denk ik eerder mee te maken heeft is EQ (dat ook weer samenhangt met IQ denk ik). Weer over het algemeen hebben, denk ik, mensen met een hogere IQ ook een hogere EQ. En als je op dat gebied op hetzelfde niveau zit klikt het. Daarnaast zijn er zat mensen die heel intelligent (IQ) zijn, maar die gewoon op sociaal niveau niet zo ontwikkeld zijn (EQ). Of mensen die geen hoge IQ hebben, maar dit juist gecompenseerd wordt met een hoge EQ. Hierdoor zouden mensen met een lage en hoge opleidingsniveau ook gewoon op dezelfde lijn kunen zitten omdat ze met hun EQ ook op hetzelfde niveau ztten.

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 12:02.
Oud 03-02-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
je zou niet verliefd op dr worden als je niet allebei op hetzelfde (denk/IQ/EQ) niveau zit, opleidingsniveau is alleen maar een (slechte) indicatie van het niveau waar iemand op zit
Oud 03-02-2006, 14:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dat beweert ook niemand.
Oud 03-02-2006, 14:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-02-2006 @ 12:38 :
Moet het niet andersom zijn?
-> Wie zij is bepaalt wat voor school en studie ze doet/gedaan heeft.
Ja, maar andersom geldt het ook: zij wordt gevormd door het soort mensen waarmee ze omgaat. Dat verschilt dus als het wo-studenten zijn ipv mbo-studenten bijv. Als je op een 'hoger' (ander) niveau zit gedraag je je waarcshijnlijk ook anders omdat je dat zo gewend bent van/met je medestudenten.
Oud 03-02-2006, 14:25
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
precies.. bv vmbo mensen beginnen veel sneller met sex dan vwomensen.... is gebleken uit een test
(no offense hiermee.. ik bedoel niet dat vmbo-ers sluts zijn en vwo-ers preuts)
Oud 03-02-2006, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Maar opleidings niveau zegt sowieso helemaal niet veel, stel een mooie en leuke jonge dame doet VWO, maar is voor de rest een luie, ongemotiveerde en zeker gierige troela, dan is voor haar daar de deur.

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel ongemotiveerde mensen.

Dat sarcasme van je is behoorlijk misplaatst, want het percentage mensen dat eigenlijk helemaal geen zin heeft in school en niet bereid is te werken voor een diploma is op het vmbo vele malen hoger dan op het vwo.

Als er iets irritant is, dan is het wel het uiterst misplaatste beeld dat veel (v)mbo'ers blijkbaar hebben van vwo'ers en studenten, die allemaal lui zouden zijn en maar van geluk moeten spreken dat het ze allemaal komt aanwaaien.
Oud 03-02-2006, 15:03
Verwijderd
precies.. ik werk mn ass af hier hoor.. en ben zeker niet de enige
Oud 03-02-2006, 15:33
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik vind het wel belangrijk ja, alleen al omdat bepaalde interesses vaak kunnen ontbreken bij iemand die een lager niveau doet dan ik (gymnasium), wat overigens niet betekent dat ik iemand daarop zal discrimineren of zo. Ik kan prima omgaan met iedereen, zo lang het maar niet mn vriendje hoeft te zijn.
Oud 03-02-2006, 15:40
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2006 @ 15:32 :
Dat sarcasme van je is behoorlijk misplaatst, want het percentage mensen dat eigenlijk helemaal geen zin heeft in school en niet bereid is te werken voor een diploma is op het vmbo vele malen hoger dan op het vwo.

Als er iets irritant is, dan is het wel het uiterst misplaatste beeld dat veel (v)mbo'ers blijkbaar hebben van vwo'ers en studenten, die allemaal lui zouden zijn en maar van geluk moeten spreken dat het ze allemaal komt aanwaaien.
Ja hier ben ik wel wel mee eens. Wat een grapjas ben jij Jolt, juist op het VWO kun je niet lui zijn. En als je dat wel kan heb je wel geluk, want dan ben je blijkbaar erg intelligent. Het lijkt me eerder dan zo als jij het stelt, dat er op het VMBO luie mensen zitten, want dat is toch echt een stuk makkelijker lijkt me. Je kan niet zomaar alle VWO'ers over een kam scheren en juist op het VWO kan je niet lui zijn, je moet daar hartstikke veel doen! En ik hou ook zoals jij, niet zo van ongemotiveerde mensen. Maar die mensen zitten overal: op VWO, op VMBO en op de havo. Dus wat jij zegt is helaas niet echt kloppend...

Regels voor berichten