Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mozilla of mozilla firefox?
Er zijn veel verschillende browsers, zoals Opera, Firefox, Mozilla, Konqueror, IE, etc. Een korte google had je al ver kunnen helpen. Hier een link: http://www.gunlaug.no/contents/wd_1_09_01.html Ik gebruik met veel plezier mozilla firefox en Opera. |
![]() |
|
Door Mozilla Firefox te installeren en het uit te proberen.
(je kan altijd firefox weer verwijderen via configuratiescherm -> software) Een paar belangrijke verschillen tussen de ouderwetse i.e 6.0 en firefox & opera.
En verder te posten in [centraal] webbrowsing.
Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 15:40. |
![]() |
||
Tja, in principe doen ze natuurlijk allemaal hetzelfde: ze stellen je in staat om internetpagina's te bekijken. Het handige aan Mozilla (Firefox) vind ik dat je met tabs kunt werken; ik weet niet of je daarmee bekend bent, maar dat ziet er dus zo uit:
![]() Je hebt dus geen verschillende vensters tegelijk open, maar alles staat gewoon in één venster. Als je er eenmaal aan gewend bent is het erg handig. Verder kun je ook het uiterlijk van Firefox aanpassen met thema's, en zo zijn er nog wel meer dingen. Je komt er eigenlijk alleen achter door het zelf een tijdje te gebruiken, denk ik. ![]() Citaat:
||
Offtopic:
Citaat:
Je kan firefox dieper configureren dan opera. (als we alleen over de browser hebben).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn vader gebruikt naar volle tevredenheid Firefox, hij weet dit overigens niet (IE-skin). Hij denkt alleen dat IE iets beter is geworden wat betreft de layout: hij ziet niet al te best en heeft dus een erg grote, duidelijke skin. Nederlandse taal, etc. En IE lijkt me eigenlijk meer iets voor de gevorderde gebruiker om alle vulnerability hacks te omzeilen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mij lijkt het eigenlijk ook niet zo geavanceerd, alleen bedenk je je voordat je gaat surfen eventjes welke browser het beste bij jou past. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Offtopic: Als je zo'n thema of extensie installatie beveiliging schermpje krijgt, kan je daar ook selecteren of de provider van die extensie in je whitelist mag komen.
Je kan het ook handmatig aangeven via Extra -> opties -> inhoud -> "mij waarschuwen wanneer,.." -> uitzonderingen Citaat:
Ik wijzig af en toe een instelling via about:config of via een configje.
Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 21:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De 'vulnerability hacks' omzeilen? Je bedoelt achter een NAT-router zitten/firewall draaien, een geupdate virusscanner draaien en 'automatische updates' aanzetten (dus af en toe op 'OK' klikken)? Het valt allemaal wel mee. Als ervaren Firefox- en Linux-gebruiker vind ik nog steeds dat Windows en IE nummer één zijn op de desktop. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie verder niet wat er zo goed is aan IE. Het is snel; maar tabbed browsing vind ik heel erg prettig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heb ik liever dat hij dat doet met een browser die toch wat veiliger is, van de basis af, zonder dat ik alles in moet stellen. ![]() NAT router present, firewall present, virusscanner ook aanwezig. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Opera is volledig (en makkelijk) te bedienen met het toestenbord. IE moeilijk. Fx weet ik zo niet (waarom zou ik die gebruiken?) Ik heb zelf een aardig hoge schermresolutie (1600 x 1200) en in IE en Fx zijn de letters veels te klein. Opera heeft een echte zoom functie, welke bij mij standaard op 150% staat. IE en Fx vergroten alleen het lettertype -> verneukte layout. Daarnaast is Multiple Document Interface (MDI) veruit superieur aan 'tabs'. Tenslotte is Opera kleiner en heeft het veel standaard functies ingebouwd (mouse guestures, Wand, integrated search, Voice control) welke voor Fx als 'plugins' beschikbaar zijn. Fx heeft alle 'features' gejat van Opera [edit] Vergat ik bijna nog geweldige mogelijkheid van User Style Sheets en User Javascript ![]() Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 08:13. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Maar als ik opera vergelijk met de (verborgen) instellingopties van firefox, heeft firefox dubbel zo veel. Citaat:
Maar je kan ook gaan slepen met linkjes zodat je alleen je muis gebruikt. Dit word door firefox zowel opera ondersteunt. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doet me denken aan popups. Heb deze optie nog niet zo goed bekeken om daar commentaar op te leveren. Zover ik het weet heeft firefox dit niet. Citaat:
Ik heb geen mouse gestures of voice command nodig. Maar ik kan zo een ftpclient, een agenda, scorechecker voor voetbalwedstrijden zo toevoegen aan firefox en opera. De "intergrated search" en "wand" heeft firefox ook in zijn systeem. (heb nog niet ontdekt hoe je bij opera andere zoekmachines kan toevoegen, want heb geen zin om te zoeken op download.com, opera web, enz. Bij firefox kan je zoekmachines makken aan je firefox koppelen, maar moet je ze ff handmatig gaan verwijderen) Ik weet niet of voice control voor firefox bestaat. Hier heb ik green intresse in, want ik heb geen zin om tegen mijn browser aan staan te lullen. Citaat:
Ik denk dat netscape navigator (opa van firefox) en mosaic (de eerste browser en overgrootvader van firefox) eerder was dan Opera. Ook weet ik niet wanneer firefox (of mozilla suite en/of netscape navigator) en opera begonnen met hun features. Zal daar nog ff informatie voor zoeken. Al met al, opera blijft een leuke browser met vele extra's, die je niet zo ff snel kan verwijderen als je ze toch niet gebruikt.
Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 10:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Als webdeveloper vind ik het wel jammer dat IE7 geen fundamenteel betere renderengine heeft. Het gebrek aan XHTML-ondersteuning is daar een voorbeeld van. Mozilla is een opensource-project met vrijwilligers. Is het zo moeilijk voor microsoft om die f***ing standaards te implementeren met een legertje coders? Dat zijn dingen die ik niet zo goed begrijp. Maar heck, het wordt nog gekker als je weet dat Microsoft mensen van buitenaf heeft ingehuurd om cruciale delen van de Windows NT-kernel te schrijven, waar het huidige Windows 2000 en XP op gebaseerd is. Zelfs hun core business moeten ze uitbesteden omdat anders de kwaliteit tekort schiet (kijk naar Windows 95 en 98). Dit zal wel als flame overkomen, maar feit is wel dat Microsoft veel geld heeft en mijns inziens dan ook best een product zou kunnen ontwikkelen wat technisch gewoon goed in elkaar zit. Marketingtechnisch zijn ze zeer sterk, maar toch zet ik grote twijfels bij het innovatief vermogen van Microsoft. Windows XP is ook al sinds 2001 en echt fundamentele veranderingen brengt Vista ons niet. Ja TPM. ![]() Offtopic: Beetje offtopic.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||